Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1092
Hvilket hovedkort bør jeg ha til AMD 3000 socket 939?

Bør jeg ha AGP port eller PCI-E?
Finnes det noen hk kort uten vifte?
Jeg kjøpte nettop "MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 250Ultra,SATA,GbLAN,ATX,Dual-DDR"
som jeg ble anbefalt.
PCI-E er vel enda litt tidlig å kjøpe. Ikke stress med det.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
NEO og NEO2 kortene duger bra, ja. Faktisk noe av det beste du kan få for AMD64 for tiden. Men socket 939 er vel ikke nødvendig? 754 duger like bra per i dag, og hvis du ikke absolutt skal ha PCIe eller SLI så ser jeg ingen grunn til å kjøpe et dyrere 939 kort fremfor et like bra 754.

Men du, arve28, hadde det ikke gått greit å ta alle spørsmålene i en tråd? Greit nok at du skal bygge deg ny pc, men du hadde da virkelig ikke trengt å lage 4-5 forskjellige tråder på samme tema, bare med litt forskjellige spørsmål.

Nå har de fleste sikkert fått med seg at du er en som spør, ikke en som svarer. Forsåvidt ingenting galt i dét, men du kan da gjøre det litt ryddig. Ikke meningen å kjefte på deg eller noe, men det er ubeskrivelig irriterende å se alle spørsmålene dine (halvparten hadde du forresten funnet svaret av på Google.com.) rundtomkring på forumet, spessielt når det er to nye tråder for hvert eneste tema.

Just my $ 0.2. Ikke ta det som kjeft eller noe, heller som et vennlig tips.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tror ikke det er tidlig å kjøpe PCIe nå? Det kommer til å bli standard fremover. Det er allerede standard i bærbare...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har noen meninger hvilket HK som er best til AMD 3500?
Pris har ikke veldig mye å si, for alt en god del billigere uansett:P

Har btw ett ATI radeon 9700PRO skjermkort, så trenger AGP.
Sist endret av trulsH; 4. februar 2005 kl. 00:06.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av trulsH
Noen som har noen meninger hvilket HK som er best til AMD 3500?
Pris har ikke veldig mye å si, for alt en god del billigere uansett:P
Vis hele sitatet...
Litt mer info?



Fikk min AMD Athlon 64 3000+ "Winchester" for ei uke siden nå. Jeg kjøpte den med en Shuttle. Funker fett(med tanke på at jeg kom fra en ferdibygget HP pavillion 7960). Lett å overklokke og regulere kjøling i BIOS. Plass til to HDs +optisk disk. ICE cooling i shuttle'en. 2 RAM slots(maks 2 GB). En AGP og en PCI port. To S-ata innganger, 2 IDE og en Floppy IDE. nForce 3 250 brikkesett. GBLAN innebygget. 1 Firewire og 4 USB porter. PS/2 til mus/tastatur. 250 W Strømforsyning.

Ble litt mye oppramsing her, men jeg håper jeg var til hjelp. Shuttlen er GANSKE(?) fri for støy, og jeg kan garantere deg at du kommer til å like den. Perfekt hvis du drar mye på LAN. Når det regner kan du ta den i en bærepose. :P
Noen som har noen meninger hvilket HK som er best til AMD 3500?
Pris har ikke veldig mye å si, for alt en god del billigere uansett:P
Vis hele sitatet...
Asus A8V.

Sjekk komplett.no eller psdata.no for mer informasjon.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Har bestilt meg dette til en AMD64 3500: https://komplett.no/k/ki.asp?sku=306274
Er det noen av sokkel 939 som støtter AGP?
Har ett ATI Radeon 9700PRO, og har ikke lyst å bytte ut det også.
Noen som eventuelt vet hvilke kort?
*bump*Bump*hehe
Alle kort med nForce3 250 og VIA-chipset støtter AGP. Det er kun kort med nForce4 som har PCI-E. Komplett har fortsatt noen kort uten nForce4.