Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: John Kerry VS George W. Bush
John Kerry 136 72,34%
George W. Bush 28 14,89%
Ralph Nader 24 12,77%
Stemmegivere: 188. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  71 3743
Frazzy's Avatar
Trådstarter
Hmm, tror dere det er mye valg fusk der borte i statene da?
Kan jo få en til å lure, for der borte er jo det konspirasjoner på konspirasjoner, og rykter som går om hverandre.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Ville stemt på Kerry. Bush er etter mitt syn en kriglysten dysletisk pengegal tørlagt alkoholiker og ekskrimminel. Det eneste han har gjort i hele sin periode er å brytt valgløfter, gå til krig og kutte ned budsjetter. Desuten skulle ikke bush ha vert president. han fikk titelen ved et kupp. Jeg vet ikke om Kerry kommer til å være et spesielt bra statsoverhode. Men alt er bedre en Bush
Opprinnelig postet av DonTomaso
Dette er en skremmende dokumentar (!) som viser hva som skjer hvis du bor i Florida og prøver å stemme på Kerry.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk ikke sett den. Finnes det et sted hvor den er i et annet format (.mpg .avi)?
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Jeg fikk ikke sett den. Finnes det et sted hvor den er i et annet format (.mpg .avi)?
Vis hele sitatet...
Jepp :

Kode

http://daemlich.net/do_not_hotlink_this7/voting_machines.wmv
Vår største trussel er Nader, som også er det beste valget i mine øyne. Omtrent halvparten av USA stemmer Bush, rundt fem prosent Nader, og resten Kerry. Om man stemmer Nader, kan det føre til at Bush stikker av med seieren, og det vil vi vel ikke? Om Nader hadde trukket seg, er sjangsen større for at Kerry vinner siden Nader ligger nermere Kerry en bush. Men da har også den eneste gode kandidaten forsvunnet. Om han blir, er sjangsen faretruende stor for at Bush vinner, og det ville vært en katastrofe.

Dette er nok starten på slutten av USA.
Kerry fordi Bush mp bort. Håper i tillegg Frazzy har rett, og Kerry bruker samtlige militærmidler på forskning.

(Klype salt: alle pengene ville jo ha latt USa helt åpent, og alle ville angrepet dem.. (Precautionary explination)).
Opprinnelig postet av Waffel
Vår største trussel er Nader, som også er det beste valget i mine øyne. Omtrent halvparten av USA stemmer Bush, rundt fem prosent Nader, og resten Kerry. Om man stemmer Nader, kan det føre til at Bush stikker av med seieren, og det vil vi vel ikke? Om Nader hadde trukket seg, er sjangsen større for at Kerry vinner siden Nader ligger nermere Kerry en bush. Men da har også den eneste gode kandidaten forsvunnet. Om han blir, er sjangsen faretruende stor for at Bush vinner, og det ville vært en katastrofe.

Vis hele sitatet...
Jeg så Nader på Letterman forleden, og ifølge undersøkelser stemmer ikke dette. Mange av de som stemmer på Nader, ville helle ha blitt hjemme hvis de måtte velge mellom Bush og Kerry. Og av de resterende er de ganske jevnt fordelt mellom Bush og Kerry, så demokratene og republikanerene ville ha fått omtrent like mange stemmer i tillegg, hvis Nader ikke hadde vært et alternativ. Mener å huske at Nader sa det var omtrent 60% demokratisk og 40% republikansk.
Opprinnelig postet av Waffel
Vår største trussel er Nader, som også er det beste valget i mine øyne. Omtrent halvparten av USA stemmer Bush, rundt fem prosent Nader, og resten Kerry. Om man stemmer Nader, kan det føre til at Bush stikker av med seieren, og det vil vi vel ikke? Om Nader hadde trukket seg, er sjangsen større for at Kerry vinner siden Nader ligger nermere Kerry en bush. Men da har også den eneste gode kandidaten forsvunnet. Om han blir, er sjangsen faretruende stor for at Bush vinner, og det ville vært en katastrofe.

Dette er nok starten på slutten av USA.
Vis hele sitatet...
For det første, Nader har ikke 5%, siste måling jeg så hadde han bare 1, var på cnn tror jeg...

Det at Nader "stjal" stemmene fra Gore i forrige valg, ble jo en stor sak, mange ville at Nader skulle trekke seg. I Stupid White Men av Michael Moore står det en del om dette, siden Moore jobbet frivillig for Nader noen år før, og fortsatt hadde kontakt med han.

Det å hevde at en kandidat skal trekke seg, for å hindre en annen/sørge for at en annen vinner valget er noe av det mest udemokratiske jeg har hørt. At Nader liksom skulle trekke seg fordi han "stjal" stemmer fra Gore, den samme mannen som tapte alle de 3 debattene mot Bush, og det er jo en prestasjon i seg selv...

det å i det hele tatt skylde på Nader for at Bush vant valget, er så udemokratisk at det er kvalmende...
Jeg stiller meg nøytralt her
Opprinnelig postet av Waffel
Omtrent halvparten av USA stemmer Bush, rundt fem prosent Nader, og resten Kerry. Om man stemmer Nader, kan det føre til at Bush stikker av med seieren, og det vil vi vel ikke?
Vis hele sitatet...
Omtrent halvparten av USA stemmer ikke, men av de som stemmer, så er nok disse tallene riktig, ja. Ralph Nader sine tall står ikke stille, de veksler hele tiden.

Takker, DonT. Den var rimelig artig
Sist endret av pinnsvinet; 24. oktober 2004 kl. 22:45.
Jeg ville stemmt George W. Bush.

Jeg synes Bush har gjort en god jobb som persident i USA de siste fire årene, ikke alt han har gjort støtter jeg fullt ut. Jeg synes også Bush er en sterk leder og gjør det som trengs i kampen mot terrorismen verden over.

Mange av dere ville stemmt John Kerry i følge undersøkelsen, og begrunner deres stemme med at 'George W. Bush har gått til krig'. De aller fleste persidentene har vært i krig mens de har sittet som president. De fire eller fem siste presidentene i USA har faktisk ledet landet i krig hvis jeg husker riktig.

Bush leder med ca. 3-4 % på nesten hver eneste meningsmåling. Han leder også i 6 av de 10 vippestatene, men jeg ser ikke bortifra at det blir et meget close race i årets valg.
Jeg synes bush er grei nok jeg:P
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Det blir nok John Kerry for min del.

btw. Kommer dere inn på www.georgewbush.com ?

Jeg får bare denne meldinga:

You don't have permission to access "http://www.georgewbush.com" on this server.

Det er ikke lett å finne ut hva fyren står for, når du ikke kommer inn på siden hans...
Jeg er her i Kentucky, USA som utvekslingsstudent atm og der hvor jeg bor er de absolutt fleste Bush all the way...Familien jeg bor hos er ogsaa Bush.

Jeg ville stemt Kerry pga. han er for et admendment som lovligj0r homoseksuelle ekteskap, vil gi mindre avgifter og skatter til bedriftene i USA (de siste aarene har mange bedrifter gaatt til utlandet og masse folk har mista jobber, saa arbeidsledigheten har gaatt opp), noe som forhaapentligvis vil hindre at flere bedrifter gaar til utlandet og enda jobber tapt. Kerry er for strengere reguleringer paa vaapen i USA, noe som forhaapentligvis vil hindre at 10 aar gamle gutter gj0r massakrer paa skoler osv Men for aa vaere aerlig har jeg ikke fulgt saerlig godt med i valgkampen her, saa dette er bare det jeg h0rer..
Jeg synes Kerrys synpunkter er for homofilt partnerskap/ekteskap er ganske så uklart. Jeg trodde han støttet homofilt partnerskap og ikke homofil ekteskap?

pr0cyon: Les litt på whitehouse.gov eller rnc.org, følg også med i media.
God film ! da lol


www.michalemoore.com er en jævla god side,

btw. Stemte Nader fordi jeg br i en stat [Norge]der en av dem kommer klart til å vinne[Kerry] og da satser jeg min stemme på han slik at han kansje får 5% og får støtte av staten til valgkampen om 4 år
edit:
sorry, måtte bare ta den vekk, svaret mitt kom visst på feil post...
Sist endret av helgi(48); 27. oktober 2004 kl. 14:05.
jeg ville i utgangspunkte ha stemt kerry. selv om det er nader som har den beste politikken, ville jeg som mange andre ha stemt kerry for å få bort bush.

btw. Stemte Nader fordi jeg br i en stat [Norge]der en av dem kommer klart til å vinne[Kerry] og da satser jeg min stemme på han slik at han kansje får 5% og får støtte av staten til valgkampen om 4 år
Vis hele sitatet...
dette var jeg ikke klar over. da kan det hende jeg hadde stemt nader likevel.
Opprinnelig postet av lonix
...slik at han kansje får 5% og får støtte av staten til valgkampen om 4 år
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hvor mye middler/støtte Nader (hvis det var han, og ikke Kerry du mente) fikk at regjeringen, men ikke glem at statens støtte til valg kampanjen utgjør bare en liten børk del av hva de virkelig bruker.

Jeg er absolutt enig i hva du sier, og jeg synes selv third parties og third parties kandidater kunne trenge mer støtte fra regjeringen i kampen om det hvite hus.
jeg tror det vil se mye bedre ut om de får tatt bort bush, men landet vil nok fortsatt like råttent. problemet til amerikanerne er at fleste parten av de sitter i sofaen med fast fooden og colaen sin og ser på tv, vet ikke hva avis er og blir påvirket at all dritten politikerne dems sier på tv. og de tror på det. når man ser hvor mye han bush har serverert av løgner og har blitt tatt for så er det jævlig rart at han fortsatt har så mange stemmer..

Men det stinker jo av valgfusk lang vei. hadde alle stemmene blitt tatt med så hadde jo ikke bush engang sittet på makta og så stor media dekning det var på de stemmene som ikke ble tellt, så er det jo helt sykt at ingenting ble gort med det!
demokrati my ass
Madstyle: Har du noen gang vært i USA?

Det finnes faktisk mange sofagriser i Norge også som spiser fastfood, drikker cola og ser på TV. USA er et stort land med rett under 300 mill. inbyggere. Med andre ord finnes det mange flere sofagriser i USA enn i Norge siden der bor så mange flere mennesker der. Det er også sant at den gjennomsnittlige personen i USA er overvektige, USA er jo det landet i verdens der det bor flest overvektige mennesker.

Du tar litt feil når du sier at fleste parten er sofagriser, det er feil. USA disser jo til og med Norge siden vi er late og lever bare på oljepengene våre. USA er et av de rikeste og mektigste landene i verden, de kan nesten gjøre som de vil. Du har dog rett i at det foregår propagande på noen amerikanske nyhets kanaler, men ikke på alle. Jeg ser ikke bortifra at det er slikt i alle land med drøsser av nyhets kanaler.

Forresten, hvilket land i verden fikk flest gullmedaljer under OL i Athen? Er alle amerikanere late? Nei.