Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2111
Noen som har erfaringer ?

Farlig å ta om man ikke trenger det ? eller fått det av legen ?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har aldri hørt om legemiddelet, men etter litt leting så fant jeg ut at det er et NSAID/antiinflammatorisk og betennelsesdempende preparat. Generelt så skal man ikke knaske piller som ikke er skrevet ut til deg personlig, men om det er farlig det vet jeg ærlig talt ikke. Jeg ville ikke ha spist piller jeg ikke visste om var farlig eller ikke.


Fant ikke preparatet på Felleskatalogen heller.. er det kjøpt i utlandet?
Etter litt surring på nettet.

Så tror jeg det kan være en relativt sterk smertestillende, med beroligens effekter. etc.

Uansett, kan lese litt om hva enn bør være forsiktig før bruk

Use with caution in
Elderly people.
History of disorders affecting the stomach or intestines.
Decreased liver function.
Decreased kidney function.
Dehydration.
Heart failure.
High blood pressure (hypertension).
Heart disease caused by inadequate blood flow to the heart (ischaemic heart disease), eg angina or history of heart attack.
Disease of the blood vessels in and around the brain (cerebrovascular disease), eg history of stroke or mini-stroke (TIA).
Poor circulation in the arteries of the legs or feet (peripheral arterial disease).
Raised levels of fats such as cholesterol in the blood (hyperlipidaemia).
Diabetes.
Smokers.
Epilepsy.
History of allergies.
History of asthma.
People with blood clotting disorders or taking anticoagulant medicines.
Diseases affecting connective tissue, eg systemic lupus erythematosus.
Hereditary blood disorders called porphyrias.
Dette legemiddelet er ikke spesielt mye mer interessant enn Ibux: http://en.wikipedia.org/wiki/Mefenamic_acid