Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 12310
Hei

Fikk nettopp 20x 5mg Vival og 100x 50mg Tramadol (kapselform) på resept på nakkeskade.

Vivalen funker fint den, sitter jo i en døsig form, men Tramadol er litt annerlede utifra det jeg har lest om både her å der.

Vivalen er snart tom, så her vil jeg kun diskutere Tramadol'en.



Den er jo i en kapselform med pulver inni, for å oppnå en "rus"effekt gir det et bedre utslag hvis jeg tømmer kapselen oppi et glass vann og drikker nedpå (rent)?

Jeg har også en generell god toleranse for legemidler o.l, stor'røyker' fra før som jeg har sluttet med, men kroppen er enda litt der for å si der sånn hehe.

50mg med x2 200mg Ibux ga så å si ingen effekt, vet jo og at alt over 400mg Tramadol absolutt ikke er anbefalt pga kramper o.l.


Noen tips?
Tramadol funker ypperlig som smertestillende, derfor ville jeg, hvis jeg var deg, brukt dem som nettopp det.
Rus? Neppe.
Enkelte har fått kramper på mindre enn 400 mg og..så vær forsiktig.
Nå er vel min definisjon av "rus" som i sløv/slapp. Samme effekt som Vival får jeg neppe.

Poppa nettopp i x3 50mg, kjenner jeg blir døsig, men det er det.. Blir vel kanskje en bedre effekt hvis jeg tar inn en Vival 5mg + x2 Tramadol 50mg?
Sitat av Kaput Vis innlegg
Tramadol funker ypperlig som smertestillende, derfor ville jeg, hvis jeg var deg, brukt dem som nettopp det.
Rus? Neppe.
Vis hele sitatet...
Hvilket grunnlag har du for å påstå det? Tramadol fungerer ypperlig som et rusmiddel, noe jeg og mange andre har erfaring med. Enkelte er ikke like fan av stoffet, og foretrekker sterkere opioider, men det er ihvertfall ikke nok til å trekke slike vide konklusjoner som du gjør.

Jeg opplever typiske effekter som døsighet, velbehag og eufori, men folk reagerer jo litt forskjellig, spesielt hvis man har en del legemiddelbruk på CV-en fra før..
Har en (1) vival igjen, et brett med Tramadol.. beste mix for best effekt? Siste kveld før jobbuke!
Sitat av Afasar Vis innlegg
Hvilket grunnlag har du for å påstå det? Tramadol fungerer ypperlig som et rusmiddel, noe jeg og mange andre har erfaring med. Enkelte er ikke like fan av stoffet, og foretrekker sterkere opioider, men det er ihvertfall ikke nok til å trekke slike vide konklusjoner som du gjør.

Jeg opplever typiske effekter som døsighet, velbehag og eufori, men folk reagerer jo litt forskjellig, spesielt hvis man har en del legemiddelbruk på CV-en fra før..
Vis hele sitatet...


Jeg snakket subjektivt ut fra mine egne erfaringer, og jo det er klart at det er individuelt når det angår rus. Personlig har jeg aldri opplevd noe særlig rus på Tramadol/Nobligan, annet enn at jeg ble veldig trøtt.

Men som sagt, jeg ville spart tablettene til smertene oppsto.
Går selv på Nobligan for øyeblikket pga. sterke skuldersmerter, og det funker som bare juling. Foretrekker heller PF hvis jeg skal få en rusopplevelse.. men det varierer fra person til person :-)

Sitat av smokeeye Vis innlegg
Har en (1) vival igjen, et brett med Tramadol.. beste mix for best effekt? Siste kveld før jobbuke!
Vis hele sitatet...

Pass på å ikke gå over grensen når det gjelder Tramadol.. krampene du risikerer er ikke gode :/
Jeg har en skive som vokser over et nervesenter i nakken, så for min del er det å ringe ned til legekontoret og få fornyet resepten uten spørsmål, så kvantum er ikke noe problem, foruten akkurat nå ikveld.

Akkurat nå sitter jeg med en Vival 5mg som i seg selv gjør meg døsig, men ønsker en litt "heftigere" effekt. En liten kosekveld altså 400mg = 8stk, og det har jeg neppe tenkt å ta.

--
Men ville 1 vival, 4 tramadol og 1 paracet (forsterker tramadolen) gi meg det lille ekstra?
Ta alle hundre! like smart som å prøve og ruse seg på dem..
Du er tydeligvis fjernere enn meg, men joda. Poppa i 1 Vival, x3 50mg Tramadol og x1 ibux. Gått ca 15 minutt nå, begynner smått å sige inn, full effekt skal vel komme innen ca 1 time.
Jeg har en haug med både vival og tramadol samla opp. Men får ikke noe rus på tramadolene at all, så de skjønner jeg ikke vitsen med å ta, men vil jo ha det jeg kan få. Samler vivalen fordi jeg _får det_, men vil ikke være benzoavhengig eller ta det når jeg ikke trenger (siden jeg ikke får rus, innspist). Men tenker det kan komme in handy uansett en gang.

Verken kodein eller tramadol gir meg rus, jeg må i klasse A.
Min erfaring med tramadol er at det gjerne er ganske tregt, det kan gjerne ta en time og vel så det før det faktisk kicker noe særlig inn (også kapsler). Når jeg først får effekt får jeg en god, avslappet følelse, noe i retning hasj, men flytende og deilig, ikke kaotisk. På kapsler har jeg pleid å ta mellom 150-200mg per gang, det gir meg en god rus, dog ikke så sterk som depotene. Men prøv deg forsiktig frem, alt er individuelt, og er den kjipe risikoen for kramper.

Edit: Kan forresten nevne at Vivalen forsåvidt kan fungere som krampestillende. Så er sånn sett ikke "dum" kombinasjon, eller at du har noen Vival i reserve dersom du skulle få noen kramper.
Sist endret av Acoshade; 14. desember 2011 kl. 17:35.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
knasket disse en stund pga brukket håndledd. tok 1 første gang og ble ganske chill (hadde ikke noe somhelst erfaring med beroligende piller før disse da), tok så 2, bedre, og tok 3 en stund. de første gangene på 3 (ca 3-4 ganger) lå jeg på pulten og sikklet på skolen, klarte ikke puste fordi jeg ikke "gadd". disse var på 50mg og
Opererte idag, pappa er lege og han kom opp med en tallerken istad.
Dette er to ibux for litt smerter, en pinex forte tab og to Nobligan retard(lol?) 200mg.
Skal jeg prøve retarden?

Hev i meg 400mg nobligan og 1 paralgin forte.. etterpå leste jeg at 200mg er sterk dose.
Vival og andre benzodiapiner er fint å ha hvis du skal ruse deg på tramadol. 200-300mg tramadol alene er ikke noe særlig, men ilag med benzo, så forsterker du effekten og samtidig ikke trenger å ta fullt så mye tramadol. Dessuten vil jeg tro at vival vil dempe evt. kramper.
De gangene jeg har ruset meg på Tramadol har jeg tatt doser på rundt 300-350mg + et par zyrtec for kløen (vet det muligens er placebo, men det funker for meg). Har du tilgang/ønsker om å røyke litt cannabis på toppen av det hele får ihvertfall jeg en meget behagelig form. Veldig euforisk og avslappet. Har du i tillegg en kjæreste du kan ligge å klemme på når du er på denne formen nærmer du deg himmel på jord!

Ville dog ikke hoppet rett på 350mg da det er fare for kramper, så ta det gradvis hvis det er første gangen du prøver dette.

Når det kommer til å svelge kapslene hele kontra å ta pulveret ut av kapselen liker jeg personlig best å spise de med kapselen på da jeg syntes pulveret smaker hestesæd, og forskjellen i effekt er forsvinnende liten.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Opererte idag, pappa er lege og han kom opp med en tallerken istad.
Dette er to ibux for litt smerter, en pinex forte tab og to Nobligan retard(lol?) 200mg.
Skal jeg prøve retarden?

Hev i meg 400mg nobligan og 1 paralgin forte.. etterpå leste jeg at 200mg er sterk dose.
Vis hele sitatet...


Oj...400 mg hørtes litt vel mye ut ja. Håper du unngikk å få kramper?

Retard er det samme som Depot forresten, dvs. at virkestoffet i kapslene frigjøres jevnlig over lengre tid, kontra vanlige tabletter som frigjør virkestoffet med en gang.
http://freak.no/forum/showthread.php...light=tramadol

Les litt på denna. det er hvertfall mine erfaringer. Benzo og Tramiser er god combo. 6 pils oppå det igjen så har du nok et par timer hukommelsestap.
Men sjønner ikke folk som ikke får noe som helst rus av tramadol. det er bare å ta nok av de så opplever man opiatkløe, halv drømme tilstand og skikkelig avslapping. Men liker bedre euforien på andre opiater.

mine 50 øre
Jeg fikk 20x 50mg tramadol da jeg ble skrevet ut av sykehuset, noe av det dølleste jeg har tatt... Prøvde 200mg og fortsatt ingen funk, hverken smertelindring eller rus.
Merket litt god funk hvis jeg tok 2 PF og 100mg Tramadol, men det tror jeg kodeinen/PF sto bak.

Knasker aldri opiater til vanlig - kun benzo, så har ingen tolleranse.
Fikk skikkelig opiatkløe i går... uffa, tok tilsammen 350 mg Tramadol.

Gjør IKKE det igjen.

Holder meg til 150 - 200 mg heretter.
Tramadol passer til smerter, og bør brukes til det. Har du ikke vondt, la være å ta og spar dem til dårligere tider.
jeg har 16 stk 50 mg tramadol. har veldig vondt i ryggen nå men jeg har drukket 3 øl. er det forsvarlig å ta tramadol ikveld? og isåfall, hvor mange max? har ikke lyst til å bli dårlig, bare bli kvitt ryggvondtet så jeg får sove...
Sitat av skrekkbunny Vis innlegg
jeg har 16 stk 50 mg tramadol. har veldig vondt i ryggen nå men jeg har drukket 3 øl. er det forsvarlig å ta tramadol ikveld? og isåfall, hvor mange max? har ikke lyst til å bli dårlig, bare bli kvitt ryggvondtet så jeg får sove...
Vis hele sitatet...
Har du noen toleranse fra før? 16 stk. er litt mye å starte med.
Du øker også sjansen for krampeanfall når du drikker alkohol til.

Det er mange som blander tramadol med benzoer..

Hvis du orker kan du lese litt her. https://www.flashback.org/t1619699 En tråd med mye info om tramadol.
nei jeg har ingen toleranse... jeg tok bare 2x50 mg + 1 g paracetamol. hjalp ikke en dritt kanskje alkohol ødelegger den smertedempende effekten?
jeg får heller ikke no rus av tramadol.. da er det bedre å få paralgin å trekke ut kodinen, men må ha mange for at det skal virke også....
er det noen her som har erfaring med å skyte oxynorm?? sitter med 2stk på 10mg, og vil prøve å skyte dem for å få mest mulig effekt, vet at det ikke er bra å skyte piller, gjør det som regel aldri, men skal prøve nå, så hadde vært fint om noen visste fremgangsmåten..!! er det bare å blande det i vann og filtrere, el skal man koke opp el tillsette syre?? har sjekka litt rundt på nettet, men flere steder motsier hverandre...!!!