Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1968
Nå har min gode gamle WD eksterne disk på 1 TB fått nok. Jeg hadde akuratt kjøpt meg en ny disk på 2TB for å ta backup av disken, men når jeg plugget den i maskinen ville windows formatere disken. Dette er ikke et alternativ en gang, ettersom jeg har 1 TB med data der jeg gjerne vil ha tilbake. I hvertfall alle bildene mine.
Det hadde vært veldig greit om noen kunne hjelpe meg med dette. Kan jeg formatere disken, så bruke recoveryprogramvare? Eller finnes det noen bedre måter å gjøre dette på?
Takk på forhånd!
Prøvd å gå inn via linux?
Går det ikke å bare krysse ut den lille boksen som sa det, og åpne harddisken fra Datamaskin? Det har jeg gjort når Windows vil ha meg til å formatere eksterne harddisker.
F1sh's Avatar
Trådstarter
Kan nevne at jeg ser disken som 2 disker i explorer, de inneholder 0 bytes, jeg kan ikke se den i diskbehandling.

Sitat av Poison Vis innlegg
Går det ikke å bare krysse ut den lille boksen som sa det, og åpne harddisken fra Datamaskin? Det har jeg gjort når Windows vil ha meg til å formatere eksterne harddisker.
Vis hele sitatet...

Det går ikke.


Skal prøve linux etterpå.

Fant den i Linux, nå må jeg bare kopiere 1tb...
Sist endret av F1sh; 8. oktober 2011 kl. 01:33.