Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 738
Denne posten har jeg skrevet på linuxquestions.org først -- Jeg orket ikke å ta meg tid til å oversette, håper dere kan engelsk:-)

Additional Information in case it might be relative:
It is a fresh install of ubuntu with post-installed KDE and a dist-upgrade.
uname -a == Linux nutz 2.6.10-1-386 #1 Fri Mar 11 02:31:59 EST 2005 i686 GNU/Linux
cat /proc/version == Linux version 2.6.10-1-386 (dilinger@mouth) (gcc version 3.3.5 (Debian 1:3.3.5-8)) #1 Fri Mar 11 02:31:59 EST 2005
glib-config --version == 1.2.10
mount --version == mount: mount-2.12p
Vis hele sitatet...
Ok, straight to the case:
I wanted to upgrade my kernel from 2.6.8 -> 2.6.10-1-386, because my nvidia drivers wouldn't install on the 2.6.8 kernel. (I used apt)
So after i upgraded the kernel, the nvidia drivers installs perfect, but then another problem occured:

I've added the line below into /etc/fstab:
/dev/hdb1 /disk/1 ext3 defaults 0 0
But when i try to do "mount -a", i get this error:
root@nutz:~ # mount -a
mount: /dev/hdb1 already mounted or /disk/1 busy

As you probably can see below, this is not true:

root@nutz:~ # cat /proc/mounts
rootfs / rootfs rw 0 0
/dev2/root2 / ext3 rw 0 0
proc /proc proc rw,nodiratime 0 0
sysfs /sys sysfs rw 0 0
/dev2/root2 /dev/.static/dev ext3 rw 0 0
tmpfs /dev tmpfs rw 0 0
devpts /dev/pts devpts rw 0 0
tmpfs /dev/shm tmpfs rw 0 0
usbfs /proc/bus/usb usbfs rw 0 0
Vis hele sitatet...
"lsof |grep /dev/hdb1" gives a new line. (Meaning that it could't find anything)
root@nutz:~ # ls -ald /disk/1/
drwxr-xr-x 2 root root 4096 Mar 24 11:36 /disk/1/
root@nutz:~ #
Vis hele sitatet...
"lsof |grep /dev/disk/1" Also gives a new line..


Does anyone know what my problem can be related to? And most importantly, does anyone know how to fix this?

På forhånd takk.
nohope@EFnet.
"lsof |grep /dev/disk/1" Also gives a new line..
Vis hele sitatet...
Er det en trykkfeil i posten din eller sjekket du "/dev/disk/1" istedet for "/disk/1" opp mot lsof sin output?
Oj. Beklager. Det er en trykkfeil det skal være /disk/1
Jeg har også testet fuser -k /dev/hdb1 - Og jeg får fremdeles samme feilbeskjed.
Jeg tror aldri jeg har plagdes så mye med et problem før.
hmm jeg har fått samme melding før, men det har alltid vært en prosess som har hatt mappen åpen og siden ikke lsof gir noe output så kan du jo utelukke det.