Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3511
Jeg er ei jente på 25 år som veier ca 83 kg og er 164. Dette er ganske høy BMI. Og forstår eventuelt om en mann velger meg bort. Men det som er så rart er at jeg syntes menn med samme BMI som meg er kjempefint. Og syntes ofte de tar kiloene mye bedre enn meg. Selv med BMI helt opp til 35-36. Mange av mine tynnere venner liker også menn med høy BMI. Virker som menn generelt får fettet plassert på magen så de får litt ølvom. mens damer får det plassert over hele kroppen så de generelt ser større ut ? dere menn med høy Bmi . hva tenker du om kvinner med høy BMI ? noen som har noen synspunkter?
Det er lett å få inntrykk av at kvinner helst bør være tynne hvis man
ser på reklamer, film, tv, musikk og filmstjerner. Men husk at mange
men liker kvinner som ikke er syltynne også.

Spesielt hvis de i tillegg er fornøyde med seg selv.
Jeg finner damer som er syltynne ekstremt turn off, og jeg vet at jeg ikke er den eneste. Noe fett må det være der, men til en viss grense.
Jeg syntes jenter med BMI over normalen er finere enn de under. Vet om flere med samme preferanser, men flertallet foretrekker riktig nok normal eller lav BMI. Vitenskapen bak det kjenner jeg desverre ikke til, men kjenner meg ganske trygg på at det er en forklaring på hvilke preferanser man har.
Er for øvrig enig med trådstarter. Har noe med hvor fettet legger seg å gjøre tror jeg. Menn har vel litt annen type kropp grunnet muskler osv.

Er ikke superfan av dobbelthaker og store mager på damer, men som med alt her i verden så er det noen jenter som ser bedre ut enn andre selv med dobbelthake og magevalk. Har man et godt smil og er relativt oppegående så er mye gjort.
BMI kommer ganske langt ned på lista over kvaliteter jeg er ute etter. Mine drømmedamer har vært alt fra lita, mørk og lubben til høy, blond og atletisk.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kanonfotograf
Espen-K's Avatar
12 8
Min BMI sier bare at jeg er for lav
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Jeg finner damer som er syltynne ekstremt turn off, og jeg vet at jeg ikke er den eneste. Noe fett må det være der, men til en viss grense.
Vis hele sitatet...
Enig der gett. Høy BMI er tingen! Altså ikke sykelig overvektig, men naturlig chubby er kos Alltid vært tiltrukket av fyldigere damer.

Det som er inni skallen er selvfølgelig det viktigste. Men må innrømme at jeg hadde hatt problemer med å tenne på en tynn dame. Usikker på hvorfor det er sånn. Det har alltid vært sånn for meg.
Sist endret av Ed Is A Portal; 13. april 2021 kl. 18:58.
BMI er noe av det mest ubrukelige av målestokker folk tar seriøst. Muskler har nesten dobbel vekt/volum sammenlignet med fett. Menn har testosteron og andre funksjoner som gjør de bedre til å bygge muskler. Kvinner har naturlig høyere fettprosent enn menn, og jeg vil kanskje si meg uenig i at menn "tar kiloene bedre" i forhold til utseendet. Det er nok rimelig individuelt, men altså skjevfordelt mellom kjønnene som du sier da en mann med høyt kaloriinntak vil bruke mer av det på muskler mens en kvinne kanskje vil legge på seg mer fett.
Hva skjer med at denne tråden blir kuppet av incels som er de sjeldne unntakene som liker tjukke jenter? Eller, enkelte pakker det inn som at "eehhh nei de må ikke være for tynne".

Ts kommer med et eksempel der hun selv er rundt 35 i bmi og det er vel det utgangspunktet hun tar når hun spør dere.

Til ts. Fettfordelingen er ofte hormonstyrt. Det er derfor fett hos menn legger seg annerledes enn hos jenter. Også er det individuelt hvordan jenter igjen lagrer fettet sitt. Noen kan være kjempeheldige og se bra ut med høy fettprosent, mens andre kan være ekstremt uheldige. Sånn proporsjonsmessig ser faktisk lave mennesker(både kvinner og menn) best ut på bilder.

Sitat av UncleSam Vis innlegg
BMI er noe av det mest ubrukelige av målestokker folk tar seriøst.
Vis hele sitatet...
Den fungerer helt ok for utrente mennesker. Men man kan ikke sammenlikne et utrent menneske med et trent menneske på bmi skalaen.

Jeg blandt annet har antydninger til sixpack, men har 30 i bmi.
Sist endret av Superspurv; 13. april 2021 kl. 20:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enig med deg, liker også menn med litt kjøtt på kroppen. Men ser som oftest på utstråling og smil og personlighet når jeg møter det andre kjønn.

Damer med litt ekstra kilo har en virkelig + når de kommer opp i 30 / 40 åra, da ser de yngre og freshere ut enn dem som er tynne.

Rynker og slapp hud vises ikke på samme måte som på de som er tynne, føler de eldres raskere.
hadde en litt chubby dame for 2 år siden, etter det er jeg helt forelska meg i fyldige jenter også jenter med mye hår i de eksotiske områdene :P veldig rart med tanke på at jeg syntes dette var ekstremt turn off før
Så lenge personligheten ikke matcher egoet som folk med høy bmi kan ha. I følge meg.
Jeg synes litt for mye ser bedre ut enn litt for lite, uten tvil

Jeg synes alt for mye er fullstendig no-go.
En gang hadde jeg nach hjemme med noen kompiser og damer vi hadde møtt ute, var oppe å kjøre på farlig bra snø - endte med å pule på en som nesten bikka 200kg og var 10cm høyere enn meg.

Det blei for mye
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hva skjer med at denne tråden blir kuppet av incels som er de sjeldne unntakene som liker tjukke jenter? Eller, enkelte pakker det inn som at "eehhh nei de må ikke være for tynne".
Vis hele sitatet...
Bruh, erru frekk eller? For en unødvendig kommentar. Jeg tror du hadde blitt overrasket over hvor mange menn som foretrekker chubby damer. Jeg har bare hatt kjærester/samboere som har hatt noen ekstra kilo på kroppen. Det er det som tenner meg, noe galt med?

Du presterer å være nedlatende ovenfor både de som liker fyldige kropper og «tjukke» damer, siden du mener bare tapere vil ha dem Nice one. Deg om det.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Bruh, erru frekk eller? For en unødvendig kommentar. Jeg tror du hadde blitt overrasket over hvor mange menn som foretrekker chubby damer. Jeg har bare hatt kjærester/samboere som har hatt noen ekstra kilo på kroppen. Det er det som tenner meg, noe galt med?

Du presterer å være nedlatende ovenfor både de som liker fyldige kropper og «tjukke» damer, siden du mener bare tapere vil ha dem Nice one. Deg om det.
Vis hele sitatet...
Tja. Jeg føler meg like useriøs som resten av representantene i tråden.

Jeg ser flere sier "Jeg foretrekker jenter heller med litt for mye enn litt for lite fett". Hvor er det TS spør om denne sammenlikningen? Det blir jo litt som å si, jeg ville heller hatt 1 million på konto, enn 1 million i gjeld. Hvorfor ikke sammenlikne chubby med normal, istedetfor chubby med undervektige?

På samme måte som at "golden ratio" og symmetri kan være vakkert å se på, så har vi biologiske instinkter på hva vi synes er attraktivt på det motsatte kjønn. Samtelige i tråden føler jeg fornekter dette.

Obs- jeg mener ikke å tråkke på noen tær her, eller å være stygg mot noen.


Sitat av princess95 Vis innlegg
hva tenker du om kvinner med høy BMI ? noen som har noen synspunkter?
Vis hele sitatet...
Edit. Til slutt vil jeg svare på TS sitt spørsmål uten å deraile tråden helt.
Jeg tenker at jenter med høy BMI er glad i mat, og liker å unne seg sjokolade.
Sist endret av Superspurv; 13. april 2021 kl. 23:05.
For mye > for lite

Passe mye > for mye

Passe mye + > passe mye -

For å være helt presis
Dersom jenta har en vakker personlighet så driter jeg i hva hun veier. Folk er folk.
pleide å like store damer da jeg var stor selv,

er slank igjen, er nå tilltrukket av slanke damer
Sist endret av dekommeri2033; 14. april 2021 kl. 16:58.
"Så lenge frøkna har smilehull over ræva, så er jeg hennes..."

-

noe som er litt genetisk men som blir ekstra tydelig om man rører seg noe. Og selve bmi er ikke nøye så lenge hu prøver så godt hu kan, å leve så lenge hu kan, så bra hu kan. Siden dét er litt av mine mål også med trening - at jeg ser ut som en gresk gud hugget i marmor er en bivirkning av at jeg er ganske nøye med kosten (diabetiker) rører på meg, og atpåtil er "noget forfengelig".

Eneste dette har ført til er ; at jeg smiler når jeg ser speilbildet mitt, og ofte må fighte litt ekstra med den "jaaa, jeg liker deg - og du trenger ikke si det som om jeg er noe spess ; utseendet falmer" for å bekrefte at jeg liker de.

Forrige seriøse var lav, hadde noe mage men var ganske tynn/normal-fit ellers (sær sammensetning) - og likevel var hu verdens deiligste det året det varte. Ellers har jeg vært ilag med overvektige gingers, tynne blondiner, lubne brunetter - så lenge det er kjemi der så har jeg ikke noe type.

Men for dems og min del så vil jeg ikke bli ilag med noen som har uberhøy bmi pga. total inaktivitet - fordi det er en meget usunn mivsstil for meg spesielt. Jeg hadde mast om "joggetur ? Gymmet ? Maraton-pule ?" - ALT anna enn å sitte i ro over lang tid, og hu ville fort tatt det som kroppspress når det egentlig var jeg som bare ville leve lengst og best mulig.
Jeg skal være helt 100%ærlig og si jeg er en av de mennene som har en preferanse når det gjelder damers størrelse, men jeg har også funnet ut av hvorfor. Min først kjæreste for 20år siden var en del større enn meg, og jeg hadde ikke noen "preferanser" på en jentes størrelse før, men det endte opp med 7 av 10 år i ett helvette, der hun var psykisk ustabile, manipulerende, trakkasserende og mobende, så etter 10år med henne klarte jeg aldri å se på en jente med høy BMI som en person man kunne ha ett forhold til eller se på som en person man kan ha noe sexuelt med. Jeg skjemmes selv over å ha denne mentaliteten, og jeg sier det rett ut at det er ikke noe personlig, men hos meg så låser det seg om det noen gang skulle komme opp. Jeg er skadet pga egen erfaring, og det er mitt problem, som desverre går ut over andre som ikke kan noe for sin situasjon. Så jeg er desverre blitt "den typen" og jeg hater det selv.
Sist endret av Mokkasinen; 15. april 2021 kl. 08:48.
Sitat av Attica83 Vis innlegg
"Så lenge frøkna har smilehull over ræva, så er jeg hennes..."

-

noe som er litt genetisk men som blir ekstra tydelig om man rører seg noe. Og selve bmi er ikke nøye så lenge hu prøver så godt hu kan, å leve så lenge hu kan, så bra hu kan. Siden dét er litt av mine mål også med trening - at jeg ser ut som en gresk gud hugget i marmor er en bivirkning av at jeg er ganske nøye med kosten (diabetiker) rører på meg, og atpåtil er "noget forfengelig".

Eneste dette har ført til er ; at jeg smiler når jeg ser speilbildet mitt, og ofte må fighte litt ekstra med den "jaaa, jeg liker deg - og du trenger ikke si det som om jeg er noe spess ; utseendet falmer" for å bekrefte at jeg liker de.

Forrige seriøse var lav, hadde noe mage men var ganske tynn/normal-fit ellers (sær sammensetning) - og likevel var hu verdens deiligste det året det varte. Ellers har jeg vært ilag med overvektige gingers, tynne blondiner, lubne brunetter - så lenge det er kjemi der så har jeg ikke noe type.

Men for dems og min del så vil jeg ikke bli ilag med noen som har uberhøy bmi pga. total inaktivitet - fordi det er en meget usunn mivsstil for meg spesielt. Jeg hadde mast om "joggetur ? Gymmet ? Maraton-pule ?" - ALT anna enn å sitte i ro over lang tid, og hu ville fort tatt det som kroppspress når det egentlig var jeg som bare ville leve lengst og best mulig.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenker da, er at hvis man er feit så ignorer man de biologiske innstinktene når man søker kontakt hos det motsatte kjønn, fordi man vet man ikke har sjangs på de uansett, derfor overbeviser man seg selv om at man bare klarer de i samme liga som seg selv.

Det er jo litt destruktivt å sette idiotiske grenser for enn selv. Men en lat tjukkas som spiller videospill vil uansett neppe passe sammens med en atletisk styrkeløfter.

Men selvfølgelig er jeg helt enig om at kjemi trumfer utseende ANYTIME. De som kun går etter utseende er enten 18 år gamle, eller fortsatt manchilds.
Sist endret av Superspurv; 15. april 2021 kl. 10:14.