Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2776
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har en kompis som skal ut å fly. Noen som har opplevd å møte narkobikkje i situasjon som overskriften beskriver?

Og hva skjer om bikkja markerer på han? Blir det full stripping og ned på huk, eller er det safe å oppbevare det i gode, gamle bokseren?

Han skal fly til Oslo og har med baggasje, så han blir å oppholde seg kort i mottakshallen hvor bagasjen kommer på bånd.

Takk for svar 😊
Fløyet mye fra Trondheim - Oslo. Aldri sett politi eller tollere. Det er ikke noe typisk sted å bli stoppa. På utenlandstur henter man bagasje i et avgrenset område med en «sluse» hvor de legger opp til å ta folk. innenlands er ikke bygd for slikt.
BRAND ∞ STRONG
Nja..
Det har skjedd, også på innlandsflygninger, bla. fra Narvik i 2004.
Man ser først og fremst etter unormaliteter.
Man er ikke så redd for smugling, men at flyet skal sprenges mid air.
Sist endret av vindaloo; 31. mars 2021 kl. 03:08.
Du kan si det slik: det er alltid en liten risiko. Men veldig sjeldent med mindre dem har fått tips.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ok, takk folkens. Han skal bare ha med seg til eget, lille bruk altså. Oslo S da, har dere møtt på narkobikkje der?

Om dere ikke forstod det, bonde på byen hehe
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ok, takk folkens. Han skal bare ha med seg til eget, lille bruk altså. Oslo S da, har dere møtt på narkobikkje der?

Om dere ikke forstod det, bonde på byen hehe
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri møtt på politi med hund på Oslo S MEN har sett mange episoder med "Hundepatruljen" der du får se politi med hund stoppe folk på og rundt Oslo S på bakgrunn av markering, alt i fra små mengder til større.

Så det kan vel skje.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg flyr en gang i mnd fra Oslo og har ikke møtt noen narkobikje gjennom flere år, kun en gang 2001(tror jeg det var).På den tid røyket jeg som en skorstein og til tross for at klærna mine burde avgi dufter paserte hunden rett forbi. I nyere tid er det blitt en bevistgjøring rundt spørsmål om lovligheten til å bruke narkobikje på tilfeldig forbipaserende av politiet.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar folkens! Det gir nok kompis en litt mer behagelig puls mens han beveger seg rundt i Tigerstaden
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde gå fint, har flydd med drugs både innlands og utlands.. Men sjangsen for å bli tatt er alltids der
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det virker som det har blitt litt værre med årene, jeg møtte politi med hunder ved min gate til utlandet i 2018, har aldri sett det før. Tror jeg ble markert for tjall, så stilte dem meg noen spørsmål og gikk videre. Litt rart, men jeg tenkte at det var på grunn av liten mengde og at hunden signaliserte nettopp det.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja sant, den risikoen dør aldri. Men tror man skal være rimelig dårlig stelt av Fru Fortuns for å gå seg på ei narkobikkje på nevnte steder. Innenlands og Oslo S liksom, tenker det er forholdsvis lite prioritert.

Men, man kan teoretisk sett oppleve å møte på de. Dog, da har han så uflaks at han kan like gjerne gi opp dop-karrieren sin.

Tenker jeg da
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, veldig sjeldent man støter på trøbbel innlands. Kun en gang på 2000-tallet ble jeg stoppet fra Kirkenes til Oslo, full ransaking men ingen hund.
Anonym bruker
"Selvforsynt Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
av og til tar de seg en runde nede i bagasjehallen med hund, samme med Oslo S. Men det er ikke ofte
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Uansett hva resten av mensa-medlemmene her sier så er det ingen god ide og gå rundt med noe bikkjer er trent til å lukte på Norges største knutepunkt
Anonym bruker
"Viss Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har jobba på gardemoen og således trasket endel rundt i de forskjellige terminalene. Som regel har jeg sett politihundene mest i ankomsthallen på rød sone for utenlandsfly. Men har ved ett par anledninger også sett de i innenlandssonen. Helt safe er det ikke, men ganske lav risiko.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja sant, den risikoen dør aldri. Men tror man skal være rimelig dårlig stelt av Fru Fortuns for å gå seg på ei narkobikkje på nevnte steder. Innenlands og Oslo S liksom, tenker det er forholdsvis lite prioritert.

Men, man kan teoretisk sett oppleve å møte på de. Dog, da har han så uflaks at han kan like gjerne gi opp dop-karrieren sin.

Tenker jeg da
Vis hele sitatet...

Oslo s er vel ikke lite prioritert? Der har hvertfall jeg møtt de flere ganger
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vært på Oslo S kanskje 10 ganger totalt og har sett politi med bikkje én gang inne. Hadde noen hundre gram i sekken. Heldigvis så var de opptatt med en annen fyr og sto et stykke borte fra der jeg passerte. 1:10 er jo god sannsynlighet, men dette var veldig mange år siden, så jeg vil jo tro at sannsynligheten for å møte en bikkje er større i dag. Jeg skriver bikkje, fordi det var jo ikke mulig for meg å se om det var en narkohund. Kan også ha vært førerhunden til han som politiet snakket med, hvem vet, kanskje det bare var en vanlig hund? Og inb4 noen spør.. Det var ikke en torehund.

Har forresten møtt politi og bikkje på toget én gang, og jeg har ikke tatt mye tog. Har flydd kanskje 30-40 ganger, mest innenlands, og tror ikke jeg noen gang har sett en narkohund. Ikke engang de gangene jeg har flydd inn fra Nederland. Har heller aldri blitt stoppet i tollen.

Det går sikkert greit!
BRAND ∞ STRONG
Har gått gjennom Oslo S tusenvis av ganger. Det er veldig sjeldent politi der.
Noen ganger på kveldstid i helger. De få gangene jeg har sett de der på dagtid
så har det vært fordi de var tilkalt for noe f.eks. folk som slår seg vrang i billett kontroll.
Har blitt møtt av tollere der, nede på plattformene bla. med tog i fra København.

Derimot finnes det Norges største samling av bole broiler tyttebærsnut der.
Så fire stykker knekke armen på en fyr de la i bakken av en eller annen grunn.
Det var ganske kvalmt å se på.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror vi alle her er enige om det samme; risikoen er til stede, men minimal. Har kontakt med kompis. Han har fremkommet destinasjonen uten noen problemer. Takk for engasjement
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vært på Oslo S kanskje 10 ganger totalt og har sett politi med bikkje én gang inne. Hadde noen hundre gram i sekken. Heldigvis så var de opptatt med en annen fyr og sto et stykke borte fra der jeg passerte. 1:10 er jo god sannsynlighet, men dette var veldig mange år siden, så jeg vil jo tro at sannsynligheten for å møte en bikkje er større i dag.

[...]

Det går sikkert greit!
Vis hele sitatet...
(min utheving)

10 observasjoner er et veldig lite utvalg. Det passerer 150,000 personer ved Oslo S hver dag. Påstanden din er verdiløs.
Sist endret av Chronic420; 2. april 2021 kl. 16:51.
Var på tur i Sarajevo i 2019 og opplevde dette da vi landa på Værnes.

Fløy hjem via Sarajevo > Wien > København > Værnes. Har i ettertid fått høre at det er vanlig at de sjekker passasjerer som kommer med fly fra Køben, men jeg vet ikke om det stemmer.

Anyways, jeg fikk bikkja og to tollere rett opp i trynet, men de gikk bare videre (hadde ikke rørt noe heller). En kompis av meg ble derimot tatt til side og måtte strippe og sprike med skinkene. Han hadde heller ikke noe på seg eller vært i kontakt med noe på turen. Tollerne sa at det var fordi bikkja markerte, men hvem vet. Skal også sies at samme fyr har opplevd å bli sjekka på samme måte to ganger tidligere, og begge ganger uten resultat. Uten å bli konspiratorisk her: kan det være at man er mer utsatt pga utseende? Han har skulderlangt hår og tatoveringer, men ser ellers ganske "normal" ut. Vet ikke jeg altså, lol.