Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2697
Epleplukker
Hei,

Stripe har en tjeneste hvor de hjelper deg med å sette opp et selskap i US inkl bankkonto og lignende, og vedlikeholde det.

https://stripe.com/atlas

Er det noen som har erfaring med den tjenesten?

Og, har der noen tanker om å driver et selskap i US vs Norge når man skal drive en tjeneste som har en internasjonal målgruppe?
Er det noen begrensninger på feks hvilke stater i usa du kan registrere selskapet? Skattenivået varierer kraftig fra stat til stat i usa. Google feks "tax havens usa" så kan du feks tenke strategisk slik at selskapet betaler så lite skatt som mulig under oppstarten. Litt rart at jeg nevner akkurat det, for jeg er virkelig imot strategisk skatteplanlegging slik som de fleste globale selskaper gjør. Men om du nå engang skal igang med noe som kan kanskje generer inntekter så har du sikkert også nok at utgifter under oppstart og fram til du har fått den av kaken, eller markedet.
Epleplukker
Trådstarter
Selskapet opprettes i Delaware, men skatt er ikke en av grunnen til at dette vurderes. Det vi ikke ønsker er dobbeltbeskatning grunnet eksempelvis at både Norske og Amerikanse skattemyndigheter mener at selskapet må skatte til deres land.
New generation
colakork's Avatar
Er du norsk og bor i Norge skal vel Norge AS ha sine kroner uansett?
Epleplukker
Trådstarter
Det er i utgangspunktet korrekt, men jeg tenker ikke å være ansatt i det amerikanske selskapet, kun eier, via et Norsk AS.
Sist endret av Bekks; 1. april 2021 kl. 15:01.