Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1859
Har aldri turt å kjøpe brukerdoser på nett fordi jeg ikke vil tas i postsystemet. Vil rusreformen ha noe å si for kjøp på nett og levering i post?
Hvis slike ting kjøpes med gavekort digitalt for eksempel så skal det godt gjøres å bevise at det er du som har bestilt.
Har du historikk til politiet blir det kanskje verre
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du blir ikke "tatt i postsystemet" ved mindre du bestiller ifra utlandet eller fra en som ikke aner hva han driver med.
Anonym bruker
"Nervøs Kynokefal"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo folk blir også tatt i postsystemet. Det er ikke kun på utenlandspost det gjøres narkosøk. Også på innenlandsposten brukes både røntgen, narkobikkjer og AI. Pluss at det har hendt at politiet har klart å etterforske eller kanskje har fått tips om enkeltpersoner, eller handelsplasser.
En forsiktighet bør utvises når det gjelder spørsmål om risiko ved kjøp av narkotiske stoffer, de som blir tatt vil idag få straff. Hvordan vil dette i bli i praksis fremover om rusreformen blir slik det ser ut nå? Der forslaget er å ikke straffe brukeren ved å overse mindre doser, jeg tror vi bare må vente å se. Reformen ønsker å gjøre det lettere for de som er misbrukere. Likevel er det ikke en reform som ønsker å gjøre det enklere eller mindre straffbart å omsette narkotika. Det er vel heller ingenting i forslaget til reformen som tilsier at det per lovens bokstav blir lovlig å kjøpe droger? Besittelse av små mengder vil ikke bli påtalt, men juridisk forstår jeg det slik at det fortsatt er ulovlig.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rusreformen er at besittelse av små mengder ikke skal være gi straff hos rettsvesenet men hos helsevesenet istedet. Kjøp og salg vil fortsatt være ulovlig
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo folk blir også tatt i postsystemet. Det er ikke kun på utenlandspost det gjøres narkosøk. Også på innenlandsposten brukes både røntgen, narkobikkjer og AI. Pluss at det har hendt at politiet har klart å etterforske eller kanskje har fått tips om enkeltpersoner, eller handelsplasser.
En forsiktighet bør utvises når det gjelder spørsmål om risiko ved kjøp av narkotiske stoffer, de som blir tatt vil idag få straff. Hvordan vil dette i bli i praksis fremover om rusreformen blir slik det ser ut nå? Der forslaget er å ikke straffe brukeren ved å overse mindre doser, jeg tror vi bare må vente å se. Reformen ønsker å gjøre det lettere for de som er misbrukere. Likevel er det ikke en reform som ønsker å gjøre det enklere eller mindre straffbart å omsette narkotika. Det er vel heller ingenting i forslaget til reformen som tilsier at det per lovens bokstav blir lovlig å kjøpe droger? Besittelse av små mengder vil ikke bli påtalt, men juridisk forstår jeg det slik at det fortsatt er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Nei, røngten brukes ikke, da hadde jeg aldri fått en eneste pakke.
Hunder har de heller ikke stående, men får besøk en sjelden gang når det holdes stikkprøver.
AI brukes for å lese adresse og sortere deretter.
Sa heller ikke at man umulig blir tatt, men det skal ekstremt mye til.

Pakken din skal stinke ganske godt før de faktisk har lov til å ta den til side og få den åpnet.
Vi har ett av verdens strengeste postlover, men vi er ikke nazister på hva som blir sendt i posten.
Om det var så mye bikkjer og røngten, hvordan har det det da seg at flere tusen i hele landet mottar hasj, heroin, piller, amfetamin, og mye mye mer i posten hver eneste dag? En vakuumpose og papir stopper ikke røngten
Bare det å sende brev kan vekke mistanke, da unge folk idag ikke sender brev lenger, heller epost. Jeg har hørt om et par stykker som har fått åpnet helt vanlige brev pga dette.

Røntgen på innlandspost er ubrukelig da det er lov å sende både piller og organisk materiale innenlands.

Om du skal stoppe røntgen må du putte det i en blypose. Men dét er også mistenkelig.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Bare det å sende brev kan vekke mistanke, da unge folk idag ikke sender brev lenger, heller epost. Jeg har hørt om et par stykker som har fått åpnet helt vanlige brev pga dette.

Røntgen på innlandspost er ubrukelig da det er lov å sende både piller og organisk materiale innenlands.

Om du skal stoppe røntgen må du putte det i en blypose. Men dét er også mistenkelig.
Vis hele sitatet...
Er jo ingen som vet hvem som har sendt brevet.
Det kan være en gammel tante, en bestefar eller lignende som har sendt deg ett par sokker eller noen flakslodd.
Å få stoppet post bare på bakgrunn av at man er ung blir litt for dumt...
Anonym bruker
"Sammen Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Bare det å sende brev kan vekke mistanke, da unge folk idag ikke sender brev lenger, heller epost. Jeg har hørt om et par stykker som har fått åpnet helt vanlige brev pga dette.

Røntgen på innlandspost er ubrukelig da det er lov å sende både piller og organisk materiale innenlands.

Om du skal stoppe røntgen må du putte det i en blypose. Men dét er også mistenkelig.
Vis hele sitatet...
Var en periode hvor jeg kjøpte/solgte masse drit på Finn.no og sendte flere pakker om dagen. Etterhvert fikk 2 pakker på rad et klistermerke som sa "kontrollert" på av de jeg sendte og en pakke jeg fikk tilsendt åpnet de ikke engang, de bare slo hull i pappeska og teipet det igjen. Har ikke hatt noe problemer siden da, fortsatte bare å sende pakker daglig.