Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5712
Jeg skal kjøpe ny gaming pc og budsjettet mitt er omtrent fra 10 000- 11 000kr evt litt under. Jeg spiller cs:go, pubg, apex og andre fps spill. jeg trenger tips til pcer jeg kan kjøpe, evt deler jeg kan kjøpe slik at jeg kan ha en god maskin til denne prisen.
Kommer ikke såå langt med kun 10k..
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Kommer ikke såå langt med kun 10k..
Vis hele sitatet...
hvor mye må jeg gå opp med for å få en grei pc ?
5-6 lapper til så får du nok en mye bedre pc
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
5-6 lapper til så får du nok en mye bedre pc
Vis hele sitatet...
Har du en anbefaling om hvilken pc jeg burde kjøpe? Jeg kan spytte inn med litt mer penger
Kan prøve å sette sammen noe til 15-16k så sender jeg liste på deler. Regner med du tenker kun pc da og ikke skjerm osv?
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Kan prøve å sette sammen noe til 15-16k så sender jeg liste på deler. Regner med du tenker kun pc da og ikke skjerm osv?
Vis hele sitatet...
skjerm har jeg
slenger med den her, https://prisguiden.no/produkt/acer-n...heq-140-454493 vet ikke hvor bra acer er til gaming? men skjermkortet er jo relativt bra, også prosessoren, men om du går opp litt så kan du få en mye bedre pc. som sagt over.
Sist endret av Fijiwter; 9. januar 2021 kl. 05:07.
Jeg kjøpte meg stasjonær for ca 2 år siden for under 10k som kjører spill som csgo med 200-300 fps, kjører lett pubg og kjører selv red dead 2 uten problem, så å si at man må opp i mye større summer er tull.

Sørg for at du har et så bra skjermkort som mulig i din prisklasse, normal cpu, 8gb ram+ liten ssd til boot disk og muligens favoritt spillet og større hdd til større spill og filer.

Sørge for at skjermen din er 144hz.
Sist endret av newuser; 9. januar 2021 kl. 05:18.
Sitat av newuser Vis innlegg
Jeg kjøpte meg stasjonær for ca 2 år siden for under 10k som kjører spill som csgo med 200-300 fps, kjører lett pubg og kjører selv red dead 2 uten problem, så å si at man må opp i mye større summer er tull.

Sørg for at du har et så bra skjermkort som mulig i din prisklasse, normal cpu, 8gb ram+ liten ssd til boot disk og muligens favoritt spillet og større hdd til større spill og filer.

Sørge for at skjermen din er 144hz.
Vis hele sitatet...
Vil veldig gjerne se bevis på at pc’n din kjører pubg i 144fps +
Vanskelig tid nå pga elendig tilgang på skjermkort og høye priser, men skulle jeg foreslått noe nå ville jeg vurdert:
-Ryzen 5600X 3500,-
-Gigabyte B550m S2H 1000,-
-Crucial Ballistix 2x8 3600 1000,-
-Kingston 960gb ssd m.2 1100,-
-Seasonic Core GC 650W gold psu 700,-
-Fractal design Mesify TG dark 900,-
-MSI Ventus 3060ti 3x 5200,-
=13400,- men desverre lang ventetid på GPU.
Her er mitt forslag: https://classic.prisjakt.no/list.php?l=709542&view=c

Det eneste du mangler i listen er skjermkort. Kanskje du kan kjøpe et brukt skjermkort på Finn til man kan få tak i f.eks. RTX 3060Ti.

Du kan se om du finner et M-ATX kabinett du liker bedrehttps://classic.prisjakt.no/category...rank#prodlista, (ikke kjøp full size kabinett til M-ATX hovedkort). Du kan også vurdere å gå opp til 1TB NVMe SSD (koster 500 kroner mer).
Anbefaler deg å titte på bruktmarkedet, mye fint man kan få tak i for 10k hvis du leter litt
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har pcen som fijiwter linka og fynker bra. Fikk den på salg da men har ikke hatt noen dårlige opplevelser så langt.
Hvilket som helst RTX kort med en Ryzen 3700x eller bedre vi nok gi deg alt du ønsker og vell så det. Du burde ha 16 GB RAM på PCen, og helst høyt klokket med lavest mulig CL nummer. 3600Mhz CL16 er perfekt for Ryzen.
Vil du vurdere å kjøpt brukt kanskje? sjekke ut FINN? det hadde jeg nok gjort selv, om budsjettet var trangt.