Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2141
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
en kompis av meg koker bestandig vann i en kjele mens han røyker under ei vifte innendørs, er det noe poeng i gjøre dt?
Hva vil han oppnå med det?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
fjerne lukt
Anonym bruker
"Klok Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Varmt vann hjelper nok like lite som å ikke bruke noe som helst.

Duftlys og/eller matlaging derimot hjelper fort mot lukten da det er sterke lukter.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det har ikke noe å si på lukta. Røyken flyr inn i vifta like mye så skjønner ikke hva han mener dampen eller kokt vann skal gjøre hehehe
Når jeg til tider røyker i peisen så hjelper det voldsomt å ha noe som brenner i peisen. Da virker det som om det er bedre trekk sånn at ikke noe av røyken slår tilbake inn i rommet. Sikkert fordi varme går oppover og får den varme lufta til å trekke ut pipa i stede for ut i rommet. Kanskje det blir noe samme konseptet når han koker vann under vifta?
Haha kanskje?
Hørt noe lignende, i form av kjerringråd, for å fjerne røyk lukt eller brent mat lukt i ett rom; kok opp vann med litt sitron i, la det stå noen timer så fjerner det myeee lukt, dog det er vel pga sitronen kanskje
kokt vann hjelper vell litt for lukten tror jeg siden mye av tobakk planten er vannløslig. Dette er derfor røyk lukta sitter så igjen på deg etter du røyker siden vi er jo fuktige. Hasj er fettløslig derfor lukten går vekk med engang. Jeg røykte ut et av lugarene i båten vår noen sommere tilbake, var bare rein hasj jeg røykte. Stinker fortsatt hasj der. Trebåt med mye tjære.

Vet ikke ass kan være jeg tar grundig feil.
Anonym bruker
"Mulig Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Da jeg var yngre så pleide vi å røyke bong på badet med dusjen på varmt, så det kom damp. Aner ikke hvorfor, men det luktet mindre og lukten forsvant meget raskt.
Jeg tenker bare intuitivt at de bitte små røykpartiklene som enkelt flyr rundt fester seg til de små vannperlene i luften som er mye tyngre og dermed enklere kun flyr rett opp i vifta uten å virre seg rundt om i hele huset.
Sist endret av Relevant; 11. november 2020 kl. 20:54.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sikkert basert på "baderom røyking", der det er kaldere ute enn på badet.

Ideen er at røyken "fanges" av dampen, og mer lukt enn ellers transporteres ut av temperatur forskjellen.

Om det virker aner jeg ikke
Røyk på badet, så skru på varmtvann i dusjen og sprut noe såpe. Fjerner ALL lukt
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av discorebel Vis innlegg
Røyk på badet, så skru på varmtvann i dusjen og sprut noe såpe. Fjerner ALL lukt
Vis hele sitatet...
sprute såpe hvor? på veggen osv? og røyker du da inni dusjkabinettet eller utenfor?
Sitat av Alge Vis innlegg
Når jeg til tider røyker i peisen så hjelper det voldsomt å ha noe som brenner i peisen. Da virker det som om det er bedre trekk sånn at ikke noe av røyken slår tilbake inn i rommet. Sikkert fordi varme går oppover og får den varme lufta til å trekke ut pipa i stede for ut i rommet. Kanskje det blir noe samme konseptet når han koker vann under vifta?
Vis hele sitatet...
Det er fordi gassene i pipa er varm. Varm gass er som kjent lettere enn kald gass (tenk varmluftsballong). Så dette blir i tillegg til det suget, du får av vinden som blåser over pipen på taket. Altså dette virker etter ovnen/peisen er slukket, men pipa er fortsatt varm, da blir luften i pipa varmere og vil stige fortere opp.
Sprut litt såpe på gulvet i kabinettet og spurt varmt vann på det. Hvis du har åpen dør fra badet kan du fjerne lukt fra andre rom i nærheten også. Lukter nydusja i stedet for hasj 10/10 ganger

Edit: La vannet stå på i 10 min forresten eller bare ta deg en dusj så er du også luktfri
Sist endret av discorebel; 12. november 2020 kl. 17:31.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sprute såpe hvor? på veggen osv? og røyker du da inni dusjkabinettet eller utenfor?
Vis hele sitatet...
haha i dusjkabinettet faktisk.... Nå minnet du meg om han fyren her!
https://www.youtube.com/watch?v=OiqfGVmBD6U

tilbake til spørsmålet ditt, så tror ikke det har noe å si om du står i dusjen eller utenfor.