Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6194
Har Telenor men det blir bare dyrere og dyrere. Noen som har tips om en leverandør dere er fornøyd med som er billig og bra? Gjerne med «Telenor» dekning. Må ha mulighet for tvilling sim(e sim/Apple watch).
Talkmore. Ikke noe mer å lure på for min del, Telenordekning og kundeservice som virker.
Trådstarter
Høres bra ut! Takk!
Hei!
OneCall. Funker bra for hverdagsbruk, har data rollover for de som ikke alltid bruker alt, flott kundeservice
Jeg har ice, kan anbefale de. kjempe fornøyd med dekkning og oppkobling samt4g. Bor i storby og det funker like bra som telenor som jeg hadde før.

Prisen endret seg ikke med tiden og det er enkelt og se forbruk o.l via app.
Sitat av Dough Vis innlegg
Talkmore. Ikke noe mer å lure på for min del, Telenordekning og kundeservice som virker.
Vis hele sitatet...
Enig!!
Jeg jobber i IT bransjen hvor vi selger både Telenor og Telia. Får ironisk nok ingen provisjon for salg av abbenoment så ser derfor ingen grunn til å anbefale Telenor og telia når de åpenbart er dyre. Anbefaler derfor alle kunder å kjøpe telefonen uten abbenoment og heller velge Talkmore. Da dette er rimeligst. Har Talkmore selv; full Telenor dekning, bra app, god service, aldri noe tull. Har selv vært innom ice, OneCall og alle de andre billig operatørene. Skal ikke si at ice og OneCall er noe dårligere enn Talkmore, men hadde noen smådårlige erfaringer med dem og gikk derfor videre til neste operatør. Endte opp som storfornøyd Talkmore kunde og kan anbefale det.
Sist endret av Blazak; 19. april 2020 kl. 02:39.
Talkmore "er" Telenor.
Nå begynner det å bli noen år siden jeg var kunde der, men jeg fikk på den tiden jeg var kunde der aldri samme beløp på fakturaen (abonnement kostet f.eks 150,-/måned, fikk en måned 130-, neste måned 170, måenden etter 142,- o.s.v.), når jeg tok opp dette med kundeservice, kunne de ikke gi meg noe svar utover at det var bare sånn faktureringen deres var. Da sa jeg opp og byttet leverandør av mobiltjenester.

I dag har jeg Oncall og er fornøyd med det, byttet fra tidligere Chess, da de fjernet abonnement med kun 1GB data. Jeg bruker telefonen for det meste til å ringe og sende meldinger, bruker jeg data er det for det meste hjemme via WI-FI, så jeg klarer meg lenge med 1GB data, og som Investigator skriver, har de data rollover.
Sist endret av Veggen; 19. april 2020 kl. 07:08.
Det er ingen hemmelighet at Talkmore "er" Telenor på eiersiden. Det interessante her er jo at de har fortsatt å være frittstående og derfor ikke sammenlingbart på noen som helst måte. Jeg HATER Telenor aka Telehor langt og dypt inne i sjela og hadde løpt fra Talkmore i 2007 om det hadde vært tilfelle. Dessverre er Telenor overlegne på teknologi, mobil/mobildata er utrolig mye mer enn dekning som fargeklatter på et kart, det er derfor man med respekt for seg selv velger "Telenor-dekning".

Jeg kvalifiserer til mobilt hjemmebredbånd men snudde i døra til Telenor når jeg måtte kjøpe en plastikk Huawai ruter til 3 lapper her jeg leier på ubestemt tid. Hvis jeg skal bruke så mye penger på en 4G-ruter vil jeg velge den selv og 3/4 av brukersnittet skal ikke være låst.

Bare se her hvor stabile Talkmore er på kundeundersøkelse: http://www.epsi-norway.org/wp-conten...apene-2019.pdf

Datarollover er noe "alle" leverer i dag så det argumentet må være om noen ikke gjør det. Du bør derimot ta med EU/EØS i vurderingen.
Hvis du er ute etter å spare penger så kan du ta tilbudet 99kr for 30gb i 2 måneder både hos Onecall og Ice. Gå over til Ice i 2 måneder, flytt over til Onecall i 2 måneder, deretter kan du bli Telia kunde å bruke fornøydgarantien din der 1 måned får å kreve tilbake pengene. Så går du over til Ice igjen å bruker fornøydgarantien der også.. En god del penger spart!
Sitat av Bonnaboy Vis innlegg
Hvis du er ute etter å spare penger så kan du ta tilbudet 99kr for 30gb i 2 måneder både hos Onecall og Ice. Gå over til Ice i 2 måneder, flytt over til Onecall i 2 måneder, deretter kan du bli Telia kunde å bruke fornøydgarantien din der 1 måned får å kreve tilbake pengene. Så går du over til Ice igjen å bruker fornøydgarantien der også.. En god del penger spart!
Vis hele sitatet...
Kreativt. Hvis du regner tid i penger tatt i betraktning hvor mye hassel dette er. #n gjennomsnittlig norsk timeslønn så trur jeg du lurer deg selv. Men det er klart i disse koronatider/NAV-Klient er det fint å ha noe å gjøre.
Trådstarter
Når man fra Telenor til foreksempel Talkmore. Ordner de slik at man ikke betaler dobbelt x antall dager? Eller er det noe jeg bør tenke på selv? Har Talkmore eller noen av de andre e sim(Apple watch)?
Takker for svar
Sitat av Dough Vis innlegg
Kreativt. Hvis du regner tid i penger tatt i betraktning hvor mye hassel dette er. #n gjennomsnittlig norsk timeslønn så trur jeg du lurer deg selv. Men det er klart i disse koronatider/NAV-Klient er det fint å ha noe å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mye hassel å gjøre dette så lenge man husker på å følge planen. Ikke regn den gjennomsnittlige times lønnen inn i dette når dette er penger du kan spare ved å bruke denne metoden på fritiden, men grei tankegang :P dette er noe jeg driver med for tiden akkurat nå, og har funnet ut at jeg sparer nærmere 2k nesten på å gjøre dette, noe som er utrolig mye penger for en som er prisbevisst, hehe.
Sist endret av Bonnaboy; 19. april 2020 kl. 11:50.
Trådstarter
Noen som har telia og kan dele erfaring? Ser ut som det bare er Telenor og telia som har e sim som funker på Apple watch.
Sitat av Aya123 Vis innlegg
Noen som har telia og kan dele erfaring? Ser ut som det bare er Telenor og telia som har e sim som funker på Apple watch.
Vis hele sitatet...
Telia funker fint for meg. 5gb for 299
Du burde portere til ny operatør siste dag i fakturaperioden hos avgivende operatør. Om du f.eks belastes for én måned om gangen, men den nye måneden "begynner" 15. så burde du be mottakende operatør om å legge overføringen til 14. Da slipper du å betale dobbelt
Trådstarter
Takk folkens