Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 964
Har lyst på ny bil, hadde tidligere en passat b5 (04) 1,9tdi som jeg var strålende fornøyd med og jeg har nå lyst på en hakket nyere passat, av budsjettmessige grunner blir det nokk en som er kjørt 200-250k og enten en 1,9 eller 2,0tdi prøver helst å få en med så og si komplett servicehefte og dette skal la seg gjøre om eksemplaret ikke er 100% strøkent, motormessig var den forige jeg hadde skuddsikker, chippa var den også men vet ikke hvor mye, uansett er det noen som har erfaring med disse og som vet hvilke svakheter som finnes utenom det hersens el-håndbrekket��? Det blir stasjonsvogn om det er relevant
Sist endret av freebird; 21. mars 2020 kl. 23:47.
1.9 motoren er vell så godt som skudd sikker. Men svinghjul er en svakhet så du burde finne en det er byttet på.

Uansett så er det vanskelig når bilen du skal handle er kjørt såpass mye.

Turbo
Svinghjul
Reg reim
Partikkelfilter.
Burde helst være bytta for ikke alt for lenge siden. Dette er ting som er dyrt og bytte og som har en viss levetid
Kan være mye feil på disse med tanke km stand, har hadd en del passater. Egr ventil, dyser, turbo svinghjul mm. Alltid en bærekule/arm o.l som går til helvette.

Har bedre erfaringer med feks: Toyota avensis.
Trådstarter
Sitat av alboo Vis innlegg
Kan være mye feil på disse med tanke km stand, har hadd en del passater. Egr ventil, dyser, turbo svinghjul mm. Alltid en bærekule/arm o.l som går til helvette.

Har bedre erfaringer med feks: Toyota avensis.
Vis hele sitatet...
Ja vet at en avensis jevnt over blir en billigere bil men den ser også 100 ganger verre ut, regner nesten med at som med den forige passaten jeg hadde så spises yttre drivknuter opp fort, egr, dyser og turbo er vell slikt som står i fare for å ryke på de fleste dieselbiler med slik km stand?
Not a real gamer
retovio's Avatar
B5 er en bedre bil enn b6, b6 sliter mye med svinghjul, egr og lakkslipp med rust som følger av det.
Hadde en 09 modell 1,9 TDi.
Turboen rauk på 160.000. Det var en dyr affære. Var visst en vanlig feil på disse modellene.

Ellers er det som du nevner: el-håndbrekk. I mitt tilfelle frøs det fast en gang da det var komt hull i noen pakninger og komt vann inn.