Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2787
Hei, jeg kjøpte 100 oxycontin over nett så ble den stoppet i Oslo da vaktene sjekket pakken og så hva som var i den. Det jeg lurer på er hva skjer nå? Gidder de og lage en sak når det bare er snakk om 100 piller? Søkte litt på nettet at smuggling av piller er fengsel opp til 5 år, stemmer dette? Og hvis det blir en sak, går de etter personen som sendte pillene, meg, eller begge? Takk for svar.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Går kun etter deg. Du får politiet på døren og en liten bot. Eller du blir innkalt til et avhør. Nekter du får du ikke en bot men alle jeg kjenner gidder ikke å rydde hjemme så ender de opp med bot allikevel.

Er du heldig er det mye pågang på det lokale kammeret og da får du nok bare en innkallelse. Innrømmer du får du en bot.
Oxy er regnet som narkotika, så ja det blir sak.
Når det er snakk om oxy er ikke 100 piller lite

Akkurat hvilken straff vet jeg ikke. Er du heldig kan du bare få bot
Si at noen må ha prøvd å rote det til for deg.bestilt i ditt navn osv osv.100 piller er ikke nok til at de gidder å dypere inn på saken
Sist endret av Dodecha; 11. januar 2020 kl. 19:27. Grunn: Det heter "nok" ikke "nåkk"
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ett ord: N E K T (!)

Nekt, nekt, nekt og nekt.

Du kommer enten til å få en telefon fra politiet eller besøk av politiet. Ikke ha noe hjemme frem til da (null, niks, nada hasj, speed eller whatever).

Du kommer til å måtte dra i avhør, de kommer til å grille deg. Alt du skal gjøre er å nekte.

Jeg har ikke bestilt noe, hva er oxycontin? Det må være noen som har bestilt til min adresse for å ikke risikere å bli tatt. Hvem som kan ha bestilt til min adresse, nei det vet jeg ikke, jeg kjenner ingen som bruker disse "oxycontin" pillene du snakker om.

De kommer til å spørre deg "100" ganger om "er du sikker på at det ikke er deg?", du skal nekte å si ja, jeg har ikke bestilt noe.

Nekter du så blir saken henlagt, innrømmer du så får du det på rullebladet + bot på 4000 - 10 000 kr (ca).


Skjedde akkurat det samme med meg, jeg nekta, nekta, nekta og nekta ----> Brev fra politiet om at saken var henlagt noen mnd senere.
Og den bullshitten om at "innrømmer du så kan vi hjelpe deg osv" er akkurat det, bullshit.

Jeg gjentar: NEKT
Trådstarter
Fikk også denne emailen av selskapet som stoppet pakken (bildet i bunnen). Jeg synes dette virker veldig merkelig. Er det sånn at disse folkene faktisk kan sjekke e-postutvekslingen våres? Og på bare noen få timer? Eller er det bløff? Jeg fikk også muligheten til og betale de 2000kr så de ikke tar saken til politet. Hva tror dere?

https://i.imgur.com/T8PhXlg.png
Sitat av GTAHQHD Vis innlegg
Fikk også denne emailen av selskapet som stoppet pakken (bildet i bunnen). Jeg synes dette virker veldig merkelig. Er det sånn at disse folkene faktisk kan sjekke e-postutvekslingen våres? Og på bare noen få timer? Eller er det bløff? Jeg fikk også muligheten til og betale de 2000kr så de ikke tar saken til politet. Hva tror dere?

https://i.imgur.com/T8PhXlg.png
Vis hele sitatet...
Du har blitt lurt. De sendte aldri noen piller...
IKKE hør på det der det er en SCAM. De vil ha to tusentil va deg for å holde kjeft jo.....


s
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du e blitt lurt ja. Egentlig heldigvis for deg vil jeg si.
R.i.p 23.04.2021
Det der er en kjent scam som har holdt på i lang tid fra Sverige. Kansje ta og kjøpe innlands neste gang?
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis fikk en helt identisk mail etter å ha gjort det samme som deg. Par år siden nå, kom aldri noe purk på døra. Så er nok scam 100%.
Jeg har skrevet om dette tidligere her på freak.

Du må ikke bestille noe fra disse clearnett sidene. Som foreks "godmedisin" "ekteappotek" det sier seg selv at ingen oppretter slike internett appotek å selger ulovlige medisiner. Da blir di jo tatt å straffet..

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan gå på slike sider på clearnett di er kun opprettet for å svindle dumme nordmenn. Folk må sjekke opp når en side er laget med bebroken norsk med falske fraktselskap som ikke har kontakt info

Skal du kjøpe noe så bruk 10min på darknett da.

Unnskyld altså men alle som tenker seg om skjønner dette er svindel

Dette er like lættis vær gang hvordan kan oppgående folk gå på slike falske nettapotek på clearnett hvor sidene å epostene er på bebroken norsk.

Bruk 10min mer å bestill på darknett da.

Men du gjør vell ikke denne feilen fler ganger

Gjør da ideminste et 2min goggle søk så ser mann at tilogmed politiet har advart
Sist endret av Ex-opiat; 14. januar 2020 kl. 07:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
JAJA, du slipper i hvertfall snuten
Er jo ikke så lenge siden det var en akkurat maken tråd. Trådstarteren i den tråden oppdaget ikke greia før etter at han hadde betalt "gebyret"...