Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1301
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Skal kjøpe kabel til the gathering, og undrer om det er verdt det for en STP kabel vs. en UTP. Tenkte å kjøpe denne fra Clas, da jeg slipper å tenke på frakt osv.

Noen her med dårlige/gode erfaringer med UTP på TG?


EDIT: 15m lengde på kabelen forresten.
Sist endret av Freddy_fred5; 27. mars 2014 kl. 14:59.
Gå for STP, ser ikke helt nytten med UTP på TG, eller nytten for UTP mellom switch og maskin i det hele tatt.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Hmm, noen som vet om ett sted å få kjøpt skjermet cat6 da? Ser at det ligger på dustin, men orker ikke styre og stresse med frakt akkurat nå

Huztle: Er det såpass mye støy der at det lønner seg? Merker man noe til det?
STP er tyngre, tar mer plass og er dyrere - og trolig vil du nok ikke merke noe forskjell på en STP og UTP kabel til det meste av bruk på TG.
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hmm, noen som vet om ett sted å få kjøpt skjermet cat6 da? Ser at det ligger på dustin, men orker ikke styre og stresse med frakt akkurat nå

Huztle: Er det såpass mye støy der at det lønner seg? Merker man noe til det?
Vis hele sitatet...
Er nok jeg som har tenkt helt feil i forhold til shielded vs unshielded.

Tror ikke du kommer til å merke noen særlig forskjell på de to egentlig.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
So UTP = helt ok?

Jaja, om det ikke fungerer i det hele tatt kan jeg vel strengt tatt bare gå til komplettboden og kjøpe en

Noen som vet hvorfor skjerma Cat6 kabler er så billige på Dustin i forhold til de andre forresten?
http://www.dustinhome.no/xgroup/21944/skjermede-kat-6/

Og det var litt rare priser, alt fra 0.5m til 3m koster 49kr..
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
So UTP = helt ok?

Jaja, om det ikke fungerer i det hele tatt kan jeg vel strengt tatt bare gå til komplettboden og kjøpe en

Noen som vet hvorfor skjerma Cat6 kabler er så billige på Dustin i forhold til de andre forresten?
http://www.dustinhome.no/xgroup/21944/skjermede-kat-6/

Og det var litt rare priser, alt fra 0.5m til 3m koster 49kr..
Vis hele sitatet...
Ja, UTP skal være helt ok.
Frufsa har ihvertfall alltid sagt at ma ikke skal kjøpe skjermet da det sjeldent vil lønne seg og han jobber med installasjon.
Uten at jeg er noen telekommunikasjonsmann har jeg lagt noen mil med uskjermet kabel, aldri vært noe problem når de har testet hastighet etterpå