Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3202
Hei! Sitter og prøver å installere XP på pc'n til en bekjent.
Han har engelsk XP, men ønsket norsk, så da skulle jeg hjelpe han med å installere norsk XP.

Piece of cake? Neida.

Gidder du ikke å lese mer, kan du hoppe rett til *.

Pc'n det gjelder er en MSI Wind Notebook UTEN cd-rom..
Javel,da må jeg få XP over på en minnepenn og installere derifra.
Dette har jeg gjort ved å følge denne guiden:
http://komku.blogspot.com/2008/11/in...lash-disk.html

Det første problemet oppstod da usb_prep8, som er et av programmene guiden henviser til, skulle kopiere noen filer til USB-pinnen min. Jeg så på et bilde i guiden at filene han kopierte vellykket ble kopiert, men hos meg så jeg at filene ikke ble funnet. Dette var uten feilmelding i programmet.

Slik så det ut da programmet skulle kopiere filene:
http://www2.picturepush.com/photo/a/1657095/img/1657095.jpg

Da jeg satte USB-pinnen i MSI-maskinen, fikk jeg to valg under boot:
Starte installasjonen i GUI Mode,
eller starte instllasjonen i TXT Mode.

Guiden sa at jeg skulle starte i TXT-mode, så dette gjorde jeg.
Da får jeg beskjed om atfilen "biosinfo.inf" ikke kan lastes inn.

Hva har gått galt?
*Er det noen som vet om en fremgagsmåte som virker? Hvordan booter jeg XP fra en USB-pinne?
Sist endret av Pope; 28. april 2009 kl. 23:46.
Jeg installerte windows xp fra en usb stick på en liten acer aspire one med 8 gb ssd...

Løsning?

Bruk Norton ghost, lag backup av en windows til en usb stick, og boot fra usb'n og norton ghost legger over alt til den lille søte maskina di...

finnes egne "ferdigpakker" som til og med har drivere innkludert, men de er ikkje lov å poste hær...
Har brukt den guiden noen ganger, kan den by heart nå tho.. men høres ut som du har veil source directory. Har du valgt dette? evt, hva valgte du? og kan du poste en dirlisting fra det.
Hei, satt selv med det samme puslespillet for knapt en uke siden!
Løsningen var å brukeYouTube - Installing Windows XP on a Netbook Via USB (Acer Aspire One) videoguiden. Softwaren som han snakker om finner du her, samt en mer detaljert guide.

Det er rett frem og enkelt beskrevet i videoguiden, den detaljerte guiden blir for spesielt interesserte.

Anbefaler deg også å installere nLite og integrere driverne til S-ATA kontrolleren på maskinen. Dette glemte jeg på mitt første forsøk og det var lite morro å oppdage at Windows XP installasjonen ikke fant harddisken på maskinen. Resulterte i at jeg måtte sitte en time ekstra for å kopiere over filene til USB-pennen på nytt.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Takker mye for svar. Får teste det ut i morgen.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Holder på å lete meg ihjel her!

Fant for en tid tilbake en artikkel på dinside eller itavisen. Hvor de viste hvordan man enkelt kunne lage en USB minnepenn med feks XP eller Win7 på. Og boote fra den.

Har søkt rundt på nettet, men alt jeg finner er mye mer tungvindte metoder. Husker de bare brukte ett program for det.

Noen som kan hjelpe?
Sitat av Stigern Vis innlegg
Holder på å lete meg ihjel her!

Fant for en tid tilbake en artikkel på dinside eller itavisen. Hvor de viste hvordan man enkelt kunne lage en USB minnepenn med feks XP eller Win7 på. Og boote fra den.

Har søkt rundt på nettet, men alt jeg finner er mye mer tungvindte metoder. Husker de bare brukte ett program for det.

Noen som kan hjelpe?
Vis hele sitatet...
For Windows XP kan du bruke WinSetupFromUSB, som du finner her. Jeg vet ikke om det fungerer for Win7.
WinToFlash var det ja!

Men tester nå det Jehes linket til, ser ut til å funke fint det også.