Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 12821
Hei.

Har lest endel på dette forumet gjennom årene og har funnet mye nytte i å lese om rus. Jeg har en problemstilling som jeg håper noen kanskje kan kaste litt lys på. Ønsker ingen moralpreken, de dårlige valgene er allerede tatt.
Saken er at jeg har hatt alkoholproblemer siste året, daglig forbruk fra morgen til kveld. Som gammel rekreasjonell rusbruker ble jeg litt kreativ i metoder for å redusere inntaket. I påsken kjøpte jeg i litt sånn "gamlebyen-bohemstil" heroin, brukte det med hell litt om kvelden og avlastet alkoholforbruket, samt gikk totalt av Cannabis (Som er et problem for meg). Det endte jo seff med at jeg fortsatte denne "suksessoppskriften" frem til i dag. Rett frem: Har inntatt fra 0,2 til 0,7 med standard Oslo-dop nå i etpar uker. (Drar det i nesa). Er det helt urealistisk for meg å klare å kutte dette selv? Kjøpte en 0,5 i stad, kanskje jeg kan disponere denne utover dagene? Eller er det bare å forberede seg på et lite helvete noen dager? Noen uker? Håper noen har noen støttende innspill. Ja jeg har klovnet det til, men kanskje noen har noen innspill jeg kan dra nytte av. Evt, dra litt lærdom av min tabbe, de som kan.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja dette blir nok vanskelig, men det er fullt mulig etter noen uker. Du vil nok få abstinenser, men de er ikke farlige i motsetningen til alkohol abstinenser. Jeg er klar over at cannabis har vært et problem for deg, men kunne det ikke fortsatt hjulpet deg istedenfor å begynne med heroin?
Helt klart. Men jeg er for tiden jobbsøker, og Cannbismønsteret mitt blir til at jeg røyker morgen såvel som kveld. Dvs, missbruk som fører til dårlig selvtillit og manglende motivasjon. Det er jo noe jeg vurderer, å ha litt Cannabis som jeg forsøker å innta på kveldstid og om natten. Men jeg er i grunn mer nysjerrig på dette med abstinensene jeg evt. kan vente meg. Er det noe automatikk i at det trenger å bli så helt ulevelig? Jeg inntok noen streker i går kveld, og kjente svette, magekramper og lett ubehag i ettermiddag før jeg gjorde ny anskaffelse. Er det noen mulighet for at jeg krisemaksimerer og at dette kan gå rimelig greit? Hvordan er det evt. å kontakte helsevesenet for å få 3 dager avrusning eller noe? De har vel mer enn nok med andre helseproblemer å stri med, men noen som har erfaringer med rusakutt for kontrollert nedtrapping, eller må man liksom ha en OD eller noe før det er noe vits?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan du ikke først og fremst prøve å slutte på egenhånd først? Påska er jo ikke veldig lenge siden
Jepp. Jeg må gjøre et forsøk selv først. Tror nok at jeg er litt i overkant redd for hvordan det vil oppleves. Innlegget var vel litt sympatisøkende, samtidig fikk jeg konkretisert problemstillingen ovenfor meg selv og fikk en satt en start for noe som må ta slutt. Jeg kan komme med en oppfølging ved senere anledning om hvordan det forløper seg.

Siste inntak av heroin ble gjort ca kl 22 i går. Det blir interessant å se hvordan ståa er per nå utpå ettermiddagen.
Sist endret av Bruker_Borger; 14. april 2021 kl. 05:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Tror nok at jeg er litt i overkant redd for hvordan det vil oppleves.
Vis hele sitatet...
Dette er nok starten på så å si alle avhengigheter. Slutt før denne følelsen tar totalt overhånd. Stol på meg, valgene du tar disse dagene er ubeskrivelig viktig.

https://freak.no/forum/showthread.ph...n+skyte+heroin

Les denne tråden, se de siste innleggene, sett av en halvtime til å tenke gjennom livet ditt. Du har uendelig muligheter i livet, ikke bruk de på dette.
Du har ett relativt lavt forbruk og du har ikke brukt så lenge. Du vil lett kunne gå av dop nå. Forbered deg på ett dårlig humør, en kvalm følelse i kroppen, diare, svette og hete/kulde tokter. Tipper det verste er over på 2 - 4 dager etterfulgt av en uke med ræva til ingen søvn. Du kommer ikke til å kose deg disse dagene, men det er jo ingenting i forhold til hva du har i vente om du utsetter dette si ett år eller to. Du klarer heller ikke holde forbruket så lavt uten å bli dårlig om du skal bruke dette fast over lenger periode, toleransen skyter i været. Ta til deg tipsene å slutt nå, mens du fortsatt faktisk kan komme deg relativt lett ut av det på egenhånd. Fiks deg en ukes sykemelding og noen lyrica vist du har muligheten.
Lyrica, hva og hvordan? Takk for gode innspill.

Har alkohol noe nytte?
Sist endret av Bruker_Borger; 14. april 2021 kl. 08:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Slapp av, vil du fortsette å bruke eller ikke? Ut i fra posten din antar jeg du vil slutte men egentlig ikke vil slutte ikke sant?

Du har ikke dratt på deg noe avhengighet enda. (HELDIGVIS) så du kan slutte å kanskje oppleve noen dårlige dager. Mest sann så slepper du nok noe som helst av abstinenser.
Selv tar jeg 0.5 som en "stå opp av senga dose" hit me up hvis du ønsker dra bohem gamlebyen lenger. Kan vi bli kjent ♡♡
Ikke at jeg er noen ekspert på heroin, men jeg synest det er ekstremt synd at det ikke er kratom å oppdrive i landet(lovlig). Jeg kan ikke tenke meg at det kan være noe bedre nødmedisin for å gå av heroin i startfasen en det.

Men til deg kjære trådstarter. Takler du psykidelia? At kansje en tripp kan få deg på bedre tanker, imøtekomme å konfrontere det du tilsynelatende flykter fra.
Litt avskrekkende å høre at det kan bli snakk om en uke, samtidig fint å høre at det heller ikke trenger å bli så innmari ille. Jeg får bare vente å se. Den psykiske biten er vel kanskje hardest, når jeg først har normalisert ovenfor meg selv at det er ok å handle i åpne rusmiljøer på åpen dag så er jo terskelen lav for å gjenta. Jeg tenker at jeg lar alkoholproblemet bare ligge/vedvare på ubestemt tid slik at jeg får vekk denne bomturen av et forsøk på å gjøre endring på det problemet. Sov dårlig i natt, men tok en trikketur til Bærum hvor jeg fikk slukt etpar cider (ølsalget åpner 08:00 der). Nå føler jeg meg bra! Skal prøve å holde på den følelsen og ikke krisemaksimere.
Tenker jeg skal smådrikke litt utover dagen/kvelden, men unngå å miste impulskontrollen.

Angående psykedelia har jeg erfaringer med det, stort sett gode, noen intetsigende. Føler ikke det løser problemene mine som ligger bak alkoholproblemet (og nå også et potensielt heroin-problem). Arbeidsledighet og ensomhet forsvinner ikke om jeg tar noe psykedelika er min erfaring. Man kan nok få nye perspektiver, men jeg er snart førti og føler meg ferdig med alternativ egenbehandling.

Uansett er det fint å få støtte fra dere.

"Føler meg ferdig med alternativ egenbehandling".. Ja, litt motstridende da det jo var akkurat det jeg gjorde da jeg åpnet for Heroin som substitutt for alkohol og Cannabis..

Beklager om jeg tar litt plass her.. Men, en oppdatering: Fikk SMS om tilgang. Jeg har seff klart å få kontakter på det korte tiden jeg har brukt. Miljøet liker seff relativt ressursterke oppegående folk som enn så lenge har tilgang på fresk kapital Jeg lar selvfølgelig være å følge den oppfordringen. Jeg drar heller på butikken og kjøper mer alkohol, så får jeg heller ha den søpplete øl-alkis-karakteren å hvile meg på til situasjonen er klarere.

Det gikk heller dårlig.. Men jeg er ved godt mot. Nå gikk det vel 19 timer siden sist inntak, og jeg kan kanskje klare å bedre avstanden til neste gang. Ellers så har jeg rett og slett sett behovet for å flytte vekk fra Oslo. Nå er jeg snart 40. Den fete musikken, kortreistkaffe og sykler uten gir er ikke lenger noe som gir meg noe i hverdagen. Jeg har noe slekt på vestlandet jeg kanskje kan ha som en pitstop. Altså, være åpen om at jeg må rømme fra et rusproblem og at jeg trenger evt. praksis og oppfølging fra NAV. Kanskje jeg er litt naiv, men jeg tviler i det lengste på at Oslo er stedet videre for meg. Vi får se.
Sist endret av Bruker_Borger; 14. april 2021 kl. 18:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Litt avskrekkende å høre at det kan bli snakk om en uke, samtidig fint å høre at det heller ikke trenger å bli så innmari ille. Jeg får bare vente å se. Den psykiske biten er vel kanskje hardest, når jeg først har normalisert ovenfor meg selv at det er ok å handle i åpne rusmiljøer på åpen dag så er jo terskelen lav for å gjenta. Jeg tenker at jeg lar alkoholproblemet bare ligge/vedvare på ubestemt tid slik at jeg får vekk denne bomturen av et forsøk på å gjøre endring på det problemet. Sov dårlig i natt, men tok en trikketur til Bærum hvor jeg fikk slukt etpar cider (ølsalget åpner 08:00 der). Nå føler jeg meg bra! Skal prøve å holde på den følelsen og ikke krisemaksimere.
Tenker jeg skal smådrikke litt utover dagen/kvelden, men unngå å miste impulskontrollen.

Angående psykedelia har jeg erfaringer med det, stort sett gode, noen intetsigende. Føler ikke det løser problemene mine som ligger bak alkoholproblemet (og nå også et potensielt heroin-problem). Arbeidsledighet og ensomhet forsvinner ikke om jeg tar noe psykedelika er min erfaring. Man kan nok få nye perspektiver, men jeg er snart førti og føler meg ferdig med alternativ egenbehandling.

Uansett er det fint å få støtte fra dere.

"Føler meg ferdig med alternativ egenbehandling".. Ja, litt motstridende da det jo var akkurat det jeg gjorde da jeg åpnet for Heroin som substitutt for alkohol og Cannabis..

Beklager om jeg tar litt plass her.. Men, en oppdatering: Fikk SMS om tilgang. Jeg har seff klart å få kontakter på det korte tiden jeg har brukt. Miljøet liker seff relativt ressursterke oppegående folk som enn så lenge har tilgang på fresk kapital Jeg lar selvfølgelig være å følge den oppfordringen. Jeg drar heller på butikken og kjøper mer alkohol, så får jeg heller ha den søpplete øl-alkis-karakteren å hvile meg på til situasjonen er klarere.

Det gikk heller dårlig.. Men jeg er ved godt mot. Nå gikk det vel 19 timer siden sist inntak, og jeg kan kanskje klare å bedre avstanden til neste gang. Ellers så har jeg rett og slett sett behovet for å flytte vekk fra Oslo. Nå er jeg snart 40. Den fete musikken, kortreistkaffe og sykler uten gir er ikke lenger noe som gir meg noe i hverdagen. Jeg har noe slekt på vestlandet jeg kanskje kan ha som en pitstop. Altså, være åpen om at jeg må rømme fra et rusproblem og at jeg trenger evt. praksis og oppfølging fra NAV. Kanskje jeg er litt naiv, men jeg tviler i det lengste på at Oslo er stedet videre for meg. Vi får se.
Vis hele sitatet...


Det er dessverre mange som ikke takler å bo i storby nettopp pga lett tilgang til alt. Det er absolutt ikke flaut eller feil å innse det. Men en ny by, vil nok ikke hjelpe på, så hvis familien din bor utenfor en by, så ville jeg prøvd det

Lykke til Hold oss oppdatert da.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å rømme fra er rusproblem funker sjelden. Selv om bytte av omgivelser kan hjelpe en viss grad blir nissen alltid med på lasset.

Så viss du ikke får noe hjelp med avhengigheten din vil du nok dette inn i gamle spor rimelig kjapt.
Ja, først og fremst har jeg et alkoholproblem. Og jeg ser ikke for meg at jeg klarer å holde det i sjakk når utesteder åpner og jeg har muligheten til å komme meg ut. Dette med Heroin, tja, jeg bøya jo under i går og kjøpte en kvarting som jeg tok på kvelden. Ser for meg at dette er av mer psykisk karakter når det gjelder avhengighet. Det gikk 19 timer da, mellom kl 22 og gårsdagen før jeg tok en kvarting. Så dag er jo ambisjonen å unngå dette tullet med hero-kvarting.

Dette med å flytte er helt reellt. Mangle gamle Oslo-hipstere som nå under lockdown ser ulempene med byen, og fordelene med bygda. Jeg har endel hobbyer (fiske, fjell, ski og løping) som jeg kan ta med meg evt. på en flytteprosess. Har bekjentskaper som sikkert kan koordinere noe jobbpraksis hvor jeg er åpen med bakenforliggende rusproblematikk. Er i utgangspunktet arbeidsledig, så jeg har ingen jobb som holder meg tilbake.

Har forøvrig anskaffet litt god brun cannabis Satser på at det er nok å lene seg litt på den ut døgnet og deretter si byebye til klovnete deltagelse i åpent rusmiljø. Hadde muligens vært lurt å hatt noe benzo, men det er jo ikke bare bare å få tak i.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Ja, først og fremst har jeg et alkoholproblem. Og jeg ser ikke for meg at jeg klarer å holde det i sjakk når utesteder åpner og jeg har muligheten til å komme meg ut. Dette med Heroin, tja, jeg bøya jo under i går og kjøpte en kvarting som jeg tok på kvelden. Ser for meg at dette er av mer psykisk karakter når det gjelder avhengighet. Det gikk 19 timer da, mellom kl 22 og gårsdagen før jeg tok en kvarting. Så dag er jo ambisjonen å unngå dette tullet med hero-kvarting.

Dette med å flytte er helt reellt. Mangle gamle Oslo-hipstere som nå under lockdown ser ulempene med byen, og fordelene med bygda. Jeg har endel hobbyer (fiske, fjell, ski og løping) som jeg kan ta med meg evt. på en flytteprosess. Har bekjentskaper som sikkert kan koordinere noe jobbpraksis hvor jeg er åpen med bakenforliggende rusproblematikk. Er i utgangspunktet arbeidsledig, så jeg har ingen jobb som holder meg tilbake.

Har forøvrig anskaffet litt god brun cannabis Satser på at det er nok å lene seg litt på den ut døgnet og deretter si byebye til klovnete deltagelse i åpent rusmiljø. Hadde muligens vært lurt å hatt noe benzo, men det er jo ikke bare bare å få tak i.
Vis hele sitatet...

Det er nettopp den psykiske avhengigheten som er så lumsk og farlig med heroin. Ja, man blir grisehektet fysisk og til slutt er hovedmål et og "holde seg frisk" , men det er uansett den psykiske avhengigheten som fører en ut i den fysiske. Og man kan fint hoppe av og gå igjennom abstinenser for så å sitte der igjen med minusen i hånden fordi hodet har lurt en til "å bare ta en til" "denne gangen skal jeg ikke miste kontrollen " osv.

Desverre er du helt i startfasen av heroin avhengigheten og jeg vil påstå at det er i denne fasen det er vanskeligst å slutte fordi man har enda ikke kjent på kroppen hvor skadelig og ødeleggende det faktisk har.

Jeg håper du klarer å slutte mens leken er god, men desverre er det de færreste som klarer nettopp dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Å rømme fra er rusproblem funker sjelden. Selv om bytte av omgivelser kan hjelpe en viss grad blir nissen alltid med på lasset.

Så viss du ikke får noe hjelp med avhengigheten din vil du nok dette inn i gamle spor rimelig kjapt.
Vis hele sitatet...
Jepp. Hvis det først og fremst er et alkoholproblem så vil jeg jo alltid få tilgang til det. Men igjen, i et lite gjennomsiktig lokalsamfunn hvor jeg kjenner mange ifm. slekt blir det veldig synlig hvis jeg går inn det "drikke øl jevnt gjennom dagen arb-ledig"-mønsteret mitt. Også vil jeg sikkert få litt (opplevde) forpliktelser fra omgivelsene Miljøforandring er noe jeg søker. (Eier en kåk på 40 kvd, men den blir jo et Korona-fengsel).
Rent økonomisk har jeg lyst til å selge nå.. Ser for meg at det er et bra tidspunkt! Mange familier som søker vekk fra OSlo, kulturbransjen er utradert, overflod på leiemarkdedet.. Rente økning.. Tror dette er et bra tidspunkt å gjøre en reise vekk på Formen er forøvrig veldig bra akkurat nå. Har vel drukket 5halvlitere utover formiddagen. Så føles det trygt å ha noen stabile gode jointer å innta utpå kvelden / natta.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er dessverre mange som ikke takler å bo i storby nettopp pga lett tilgang til alt. Det er absolutt ikke flaut eller feil å innse det. Men en ny by, vil nok ikke hjelpe på, så hvis familien din bor utenfor en by, så ville jeg prøvd det

Lykke til Hold oss oppdatert da.
Vis hele sitatet...
Jepp. jeg har vært i døgnbehandling tidligere og da var dette med flytting noe jeg hadde som en nødvendig tilfriskningsfaktor. Men når man kommer duggfrisk tilbake til byen etter behandling, så føles det som om man har stålkontroll på alt, treningsrutinger og måltider osv.

Når jeg har endel bra relasjoner jeg kan lene meg på et sted på vestlandet, jeg har rent rulleblad, og samvittigheten er i behold utover at jeg invididuellt har tatt noen valg med å innta ulovlige rusmilder.
Sist endret av Bruker_Borger; 15. april 2021 kl. 14:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har ikke brukt dop særlig lenge. Desto kjappere du bestemmer deg for å gå av, desto mer lidelse unngår du.
Cold turkey burde ikke bli noe enormt problem, men du vil nok merke på litt abstinenser i en uke eller to.
Problemer med temperaturregulering (svetting og frysninger), nedstemthet og sug etter dop.

Hvis tanken på å slutte brått er veldig skremmende anbefaler jeg deg å ordne et par 8mg Subutex for så å kjøre 0,5mg/dag i en uke for så å hoppe ned til 0,25mg/dag i en uke.
Så kan du kanskje ta en uke med 0,25mg annenhver dag.

Sub kan både sniffes og taes sublingualt (under tungen i et kvarters tid).

Eventuelt en litt bråere variant der du tar 0,5mg Sub i noen dager før du tar 0,25mg i noen dager for så å stoppe helt.

Om du velger Subutex er det essensielt at du holder deg til de lave dosene og at du trapper ned, for det er ikke spesielt digg å gå av høye doser Sub!
Ikke fall for fristelsen og ta doser du merker rus av. Kun nok til å slippe abstinenser. Unngå også så langt det lar seg gjøre alkohol.

Personlig hadde jeg muligens valgt det siste forslaget mitt: noen dager med 0,5mg, deretter noen dager med 0,25mg før full stopp.

Uansett får du ha masse lykke til
Sist endret av krystallkongen; 15. april 2021 kl. 19:44.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg

Hvis tanken på å slutte brått er veldig skremmende anbefaler jeg deg å ordne et par 8mg Subutex for så å kjøre 0,5mg/dag i en uke for så å hoppe ned til 0,25mg/dag i en uke.
Så kan du kanskje ta en uke med 0,25mg annenhver dag.

Sub kan både sniffes og taes sublingualt (under tungen i et kvarters tid).

Eventuelt en litt bråere variant der du tar 0,5mg Sub i noen dager før du tar 0,25mg i noen dager for så å stoppe helt.

Om du velger Subutex er det essensielt at du holder deg til de lave dosene og at du trapper ned, for det er ikke spesielt digg å gå av høye doser Sub!
Ikke fall for fristelsen og ta doser du merker rus av. Kun nok til å slippe abstinenser. Unngå også så langt det lar seg gjøre alkohol.

Personlig hadde jeg muligens valgt det siste forslaget mitt: noen dager med 0,5mg, deretter noen dager med 0,25mg før full stopp.

Uansett får du ha masse lykke til
Vis hele sitatet...
Takk. Ja, jeg skal lese litt om dette med Sub før jeg gjør meg opp noen mening. Inntok ny kvarting etpar timer tilbake (igjen 19 timer siden sist) , men nå i helga må det bare skje. Altså, da blir det stopp. Hvis alt går etter planen får jeg tak i Xanor jeg kan ta med moderasjon, og så er det denne evinnelige cannabisen da.. Tenker å lage litt te med en god klump på kvelden og satse på at den gir litt langvarig ro og demotiverer anskaffelsesmekanismene. Det er vel litt crybaby-faktor her, mtp mengder jeg har inntatt og toleranse, men det er for meg uakspetabelt å fortsette. Planene om å flytte for en kortere eller lengre periode lever i beste velgående.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor gammel er du? Vi hadde en på folkehøgskolen som hadde vært kleen i 3 måneder før han startet på skolen. Han klarte seg takket være det året der med mye friluftsliv og støttende folk rundt seg. Kan jo være noe du kan tenke på
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor gammel er du? Vi hadde en på folkehøgskolen som hadde vært kleen i 3 måneder før han startet på skolen. Han klarte seg takket være det året der med mye friluftsliv og støttende folk rundt seg. Kan jo være noe du kan tenke på
Vis hele sitatet...
Hadde du lest tråden er han nesten 40. Er forsåvidt ikke noe i veien med å dra på folkehøyskole i en alder av 40 om man gir helt faen.
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hadde du lest tråden er han nesten 40. Er forsåvidt ikke noe i veien med å dra på folkehøyskole i en alder av 40 om man gir helt faen.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ikke lest hele tråden nei.
Men, ser lyst på situasjone og tror dette nå handler om den pykiske biten hvor jeg drar for å handle alkohol på formiddagen pg gjerne samtidig tar meg en gåtur i sola hvor jeg søker rusmilø og handler enten kvart eller halve med heroin. Kjennes mer som et pykisk mønster jeg kan bryte hvis jeg kommer tilbake i arbeidslivet eller klarer å engasjere meg med noe fornuftig på formiddagen. I ettermiddag fikk jeg tak i brett med 10 x 1mg Xanor og 2 Lyrica. Jeg tenkte for meg selv at jeg ikke har noe planer i morgen, og evt. kan jeg forklare situasjonen for endel venner hvis de ringer. Kjenner balansen er litt redusert ufattlig hvor trygg man blir på situasjonen med endel Xanor innenbods. Disse har vel en halvveringstid på 12 timer, så de bør gi meg trgghet også gjennom natten. Lyrica her jog ikke store erfaringen med; Tok 2* 150. Ellers åt jeg en utilberedt 0,5 med god myk hasj tidligere, men jeg har nå vært å kjøpt lange papir slik at jeg med litt mindre waste kan få en mer akutt effekt av cannabisen. Ellers så kjøpte jeg to "radler" (Lettøl-greie hvor grapfrut er blndet med øl 2,4%) De vil vel gi litt synergi, evt placebo og raske karbohydrater. Det ble også handlet en sånn kyllingpast-ferdigrett. ( I kvow, dyrt og dårlig, LAG SELV) Satser på at jeg kan småspise llitt og litt på den når magen er i lage. Ellers er klokken blitt 22:30, kan snart ta natta med god samvittighet. Nå leker jeg på tanker med at hele hero-abstinensen er noe jeg frykter men som nok fortonere seg lengt enklere enn forutsett. Nå skal jeg synes litt synd på med selv i natt, røyke joint ved behov og ta dette som en lærepenge. Hvor enkelt jeg gikk inn i et mønster med å handle på åpen rusmiljo, noe jeg har sett å med forakt tidligere. Sikkert en haug med venner og kolleger som har sett meg der nå som tenker sitt. Må får jeg forsøke å få repararte sykkelen min og delta i forsommeren i Oslo som de andre gjøre. Sitte hjem med heroin og alkohol mens verden utenfor nyter solstrålene vll gjøre meg deperimert uavhengig av rusmiddel som forårsaker stillstans. jaja, jeg skal komme med mer mas i morgen når natta er ferdig. Da må jeg sørge for å avtale å gå tur. Kanskje med noen gamle venner, hvis formen er dårlig kanskje non her kan bli med på en liten gåtur? Jeg vor i OSlo, folk sier som oftes jeg er en ok fyr, jeg er 36 år, men har venner mellom 25 og 50. Det kunne vært aktuel, spes hvie jeg er abstinenser i morgen. Jeg kunne vt. spandert en takeaway lunch...
Haha, nå blr dette nesten en kontaktannonse :! Er nok Xanor som bidrar litt til det! Vi snakkes folk, ha en bra fredag. Kos dere med knark og kjærlig, men gjor det til fest og ikke la det blir en hverdag... Kommer nedturen, aksepter den, ikke forleng den. Hilsen Glad Bruker:Borger!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor gammel er du? Vi hadde en på folkehøgskolen som hadde vært kleen i 3 måneder før han startet på skolen. Han klarte seg takket være det året der med mye friluftsliv og støttende folk rundt seg. Kan jo være noe du kan tenke på
Vis hele sitatet...
Fokehøyskole er nok ikke helt det jeg ser for meg. Men aktiviseringsbehover er reelt nå, og jeg her endenl hobbyer jeg har neglisjert. F.eks er det kort vei til sjøørretfisking i oslofjorden, gode sykkelmuligheter i det fine være og gamle venner jeg kan kan kontakt med angående tur evt. skogstur. Var forøvrig på en overnattingstur i østmarka i påsken, men jeg var innmari rask med å pakke sammen og dra tilbake til Oslo

Oi, i natt har jeg sovet kjempegodt. Tror de Xanorene var noe kroppen virkelig satte pris på. 1mg gange 10 er jo endel når jeg ikke har noen benzotoleranse. Effekten sitter vel til utpå formiddagen i dag, eller hva? 14 timer siden inntak. Hadde en våkenepisode hvor jeg tok noen trekk av en joint og åt litt mer før jeg sov videre. Ble vel 9 timer søvn i natt. Nå har jeg 6 bokser med div 4-5 % drikkevarer, tenker å innta de utover formiddagen. Har ingen direkte tanker eller behov for å anskaffe noe heroin nå. Føler det har hulpet litt å skrive om det her. Så i dag blir det jevnt med drikke, og jeg sier meg fornøyd hvis jeg holder meg til det. En ting om gangen tenker jeg.

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Du har ikke brukt dop særlig lenge. Desto kjappere du bestemmer deg for å gå av, desto mer lidelse unngår du.
Cold turkey burde ikke bli noe enormt problem, men du vil nok merke på litt abstinenser i en uke eller to.
Problemer med temperaturregulering (svetting og frysninger), nedstemthet og sug etter dop.

Hvis tanken på å slutte brått er veldig skremmende anbefaler jeg deg å ordne et par 8mg Subutex for så å kjøre 0,5mg/dag i en uke for så å hoppe ned til 0,25mg/dag i en uke.
Så kan du kanskje ta en uke med 0,25mg annenhver dag.

Sub kan både sniffes og taes sublingualt (under tungen i et kvarters tid).

Eventuelt en litt bråere variant der du tar 0,5mg Sub i noen dager før du tar 0,25mg i noen dager for så å stoppe helt.

Om du velger Subutex er det essensielt at du holder deg til de lave dosene og at du trapper ned, for det er ikke spesielt digg å gå av høye doser Sub!
Ikke fall for fristelsen og ta doser du merker rus av. Kun nok til å slippe abstinenser. Unngå også så langt det lar seg gjøre alkohol.

Personlig hadde jeg muligens valgt det siste forslaget mitt: noen dager med 0,5mg, deretter noen dager med 0,25mg før full stopp.

Uansett får du ha masse lykke til
Vis hele sitatet...
Jeg må vel ned i brugata da evt. men det er kanskje smal skuring å kjøpe sub? Endel som vil bli kvitt det?
Sist endret av Bruker_Borger; 17. april 2021 kl. 11:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lett å få tak i sub i brugata ja
Det vil heller ikke være så gale at du får kjenne abstinensene. Det kan bli en oppvekker så du ikke faller tilbake igjen til søppelet om ikke så lenge
Jepps. Heroinfri i dag, og det blir slik videre i helga. For alltid er vel målsetting. Har 8 mg sub, skal behandle den varsomt..

Ellers har jeg vært ute i sola i ettermiddag, litt grilling og noen øl var bra. Meldt fint vær i morgen, så får prøve en tur ut på en av øyene eller noe kanskje med fiskestanga har en løs avtale med å få med noen, men de fleste jeg kjenner er stoners og litt træge.
Sist endret av Bruker_Borger; 17. april 2021 kl. 20:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Rik Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Jepps. Heroinfri i dag, og det blir slik videre i helga. For alltid er vel målsetting. Har 8 mg sub, skal behandle den varsomt..

Ellers har jeg vært ute i sola i ettermiddag, litt grilling og noen øl var bra. Meldt fint vær i morgen, så får prøve en tur ut på en av øyene eller noe kanskje med fiskestanga har en løs avtale med å få med noen, men de fleste jeg kjenner er stoners og litt træge.
Vis hele sitatet...

Fortsett å hold oss oppdatert, var spennende faktiskt!
Ja, synes selv det er spennende. For hvis det ikke går denne helgen, så må jeg faktisk investere i noe hjelp. Noe jeg synes er litt patetisk utfra mengde/tid heroin har vært endel av livet mitt. Men dette var virkelig en fin dag, grilling og solbrent i panna!
Jeg har lite erfaring med Sub, tok sirkus 1 / 4, dvs 2 mg etpar timer tilbake. Kjenner ikke noen utpreget rus, men småpupiller og et litt lurt glis Nå er vel trikse å la den subben ligge til i morgen, og da ta 1mg i morgen tidlig/formiddag. Ellers har jeg etpar øl i kjøleskapet (det ble vel drukket 5 i ettermiddag), og en liten hasjklump jeg tenker å dele i en kveldsjoint og en joint når/hvis jeg våkner i natt. Håper alle har en bra helg, og ikke føkk med opiater selvom koronaen er kjip og man føler seg too old for party!
Anonym bruker
"Selvforsynt Rødmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skal kutte ut alkohol, og har som hjelp til det surret deg inn i heroin, benzo og lyrica? Ikke for å virke som en bedreviter, men kutt alt det tullet du driver med nå. Du dauer ikke av å gå av opiater etter så kort tid. Det du imidlertid kan daue av er å gå av benzoer hvis du fortsetter med det samme opplegget. Imo er det lavere terskel for å knipse noen piller enn å kjøpe heroin. Kompis, skjerpings! Kutt ut fjaset, klipp deg, ta et par push ups og få deg en jobb Ikke tro at det er så farlig å ha det litt kjipt noen dager. Det er bedre enn å fucke opp hele livet, og å bekymre alle som er glad i deg i mange år fremover. Vet at dette er lettere sagt enn gjort, har vært der selv. Avhenighetsdragen lurer nok i bakhodet og får deg til å ta valg som oppleves som komfortabelt her og nå.

Take care
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du skal kutte ut alkohol, og har som hjelp til det surret deg inn i heroin, benzo og lyrica? Ikke for å virke som en bedreviter, men kutt alt det tullet du driver med nå. Du dauer ikke av å gå av opiater etter så kort tid. Det du imidlertid kan daue av er å gå av benzoer hvis du fortsetter med det samme opplegget. Imo er det lavere terskel for å knipse noen piller enn å kjøpe heroin. Kompis, skjerpings! Kutt ut fjaset, klipp deg, ta et par push ups og få deg en jobb Ikke tro at det er så farlig å ha det litt kjipt noen dager. Det er bedre enn å fucke opp hele livet, og å bekymre alle som er glad i deg i mange år fremover. Vet at dette er lettere sagt enn gjort, har vært der selv. Avhenighetsdragen lurer nok i bakhodet og får deg til å ta valg som oppleves som komfortabelt her og nå.

Take care
Vis hele sitatet...
Jeg er i grunn enig med det meste her. Jeg surret meg inn i litt tull, men jeg jobber med å legge tullet bak meg. Klipte meg tidligere i uka Tok noen push-ups og hangups på sånn stangpark i parken i går. Så er det jo tja 36 timer siden jeg tok noe heroin. Tok litt sub i går og litt i dag tidlig. Benzo har jeg ikke tatt siden det enkeltstående inntaket på 10 * 1 mg tidligere i uka, som jeg jo ser var litt overkill. Ga riktignok en god lang natts søvn, så jeg angrer i grunn ikke på den biten. Har ikke tatt noe benzo siden og har heller ikke mer av det.
Håper på å få vekk elefanten i rommet, alkoholen til uka. Drakk riktignok i går, men ikke de store mengdene. I dag har jeg noen lettøl, og hvis det blir med det så synes jeg at jeg har oppgradert rusvanene rimelig bra Men ja! Jeg er enig i at dette blir litt fjasete. Føler det hjelper meg med å bryte noen mønstre, og kanskje andre ikke tar liknende valg.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dropp subben, du trenger ikke nedtrapping etter så kort tids bruk. Man blir like hektet fysisk på subben som på heroinen.og før du vet ordet av det er det den du ikke kan leve uten. Subben er i tillegg mye vanskeligere å gå av på den måten at abstinensene varer mye lengre en heroinen. Gå cold turkey. Jo fortere du går av alt av opioder jo bedre er det
Da har jeg tatt frem glasset med Antabus! I dag drakk jeg 4 lettøl på morgenen og har 3 lettøl i kveld. Greit å konstatere at alkoholsuget først og fremst er psykisk. (Et sånt latterlig repraringsinntak sitter jo bare i hodet). Har hatt tungt drikkemønster tidligere hvor det blir en mer fremtredene fysisk abstinensprosess på daglig basis. Nå bør jeg ha et godt grunnlag for å bare ta den antabusen i morgen tidlig. Erfaringene fra "selvhjelp-med-heroin"-prosjektet har vel gitt en viss ydmykhet også. Ønsker alle en fin uke. Jeg håper jeg ser alvoret og gjør gode valg for meg selv.

Skippa antabusen! Hvitvin og solstikk. Enkelt å leve med enn så lenge.
Sist endret av Bruker_Borger; 19. april 2021 kl. 15:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Da har jeg tatt frem glasset med Antabus! I dag drakk jeg 4 lettøl på morgenen og har 3 lettøl i kveld. Greit å konstatere at alkoholsuget først og fremst er psykisk. (Et sånt latterlig repraringsinntak sitter jo bare i hodet). Har hatt tungt drikkemønster tidligere hvor det blir en mer fremtredene fysisk abstinensprosess på daglig basis. Nå bør jeg ha et godt grunnlag for å bare ta den antabusen i morgen tidlig. Erfaringene fra "selvhjelp-med-heroin"-prosjektet har vel gitt en viss ydmykhet også. Ønsker alle en fin uke. Jeg håper jeg ser alvoret og gjør gode valg for meg selv.

Skippa antabusen! Hvitvin og solstikk. Enkelt å leve med enn så lenge.
Vis hele sitatet...
Utsatt alt med andre ord?
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Utsatt alt med andre ord?
Vis hele sitatet...
Njø. Drikker etpar flasker hvitvin og går litt tur, hører litt jazz. Unngår illegale rusmidler. Tilbake på steg en, ja.
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Njø. Drikker etpar flasker hvitvin og går litt tur, hører litt jazz. Unngår illegale rusmidler. Tilbake på steg en, ja.
Vis hele sitatet...
Du får nyte dagen å finværet med og prøve å samle mot og styrke til du skal igang Sliter selv med opiater så du er hvertfall ikke aleine
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Du får nyte dagen å finværet med og prøve å samle mot og styrke til du skal igang Sliter selv med opiater så du er hvertfall ikke aleine
Vis hele sitatet...
Nå har jeg kjølrn med assorert fludium, fikk faktisk tak i valium. 8'*5 mg. Der bør jeg trå varsomt kontra xanax pga virkningstid.
Uansett, lov å spille litt Tøyen holding på litt volum frem til kl er litt mer enn nå solbrent også. Hmm. Kåt. Haha. God vår folkens.

Ikke noe heroin siden fredag, det er er jeg fornøyd med. Så pleier jeg en lett alkolisme med litt hvitvin og etpr valium, ingen forpliktelser. Føler det er innafor, men mange er nok uenig!

Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Du får nyte dagen å finværet med og prøve å samle mot og styrke til du skal igang Sliter selv med opiater så du er hvertfall ikke aleine
Vis hele sitatet...
Ja, vet ikke om du har hatt noe langvarig omfattende. Eller om du har en IV problematikk. Jeg merka ufattelig sug i formiddag, skulle møte noen venner i spikersuppa for kaffe og tur ut i sola. Merkelig hvordan jeg bare connecta med de herofolka som jeg møtte. En slags contacthigh-greie. Klart, de er jo slitne, men tilknytningen er der allerede etter 14 dager med involvering i miljøet.

Unner meg selv å røyke litt sinn inne Kyllingklubber i ovnen. Dette må jo være en slags freak top #5 av i-landsproblematikk.
Sist endret av Bruker_Borger; 19. april 2021 kl. 20:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hatt en fin dag. Klart, et alkoholkonsum på 9 halvlitere fra i ettermiddag frem til seinere i kveld er jo udiskutabelt et problem. Ellers har jeg fått på plass en liten reise til en annen del av landet for noen dager. Angrer litt på den valium-varianten. Tok 10 mg i går kveld (sov braaaa) og 5 mg i dag tidlig; altfor lang varighet. Kjenner alkoholen preger på en helt annen måte, men det går jo rolig for seg. Gir sikkert søvnhjelp også i natt, uten noen planer om å ta noen flere av de. En liten kvetiapin tas. Så skal jeg røyke en liten join etterpå . (buhuuu).
Husker det gikk noen måneder fra jeg faktisk var avhengig, til jeg skjønte at jeg var det.

Når jeg prøvde å slutte var det midt i festfult samboerskap med en kompis, så det gikk som det måtte gå. (Altså jeg flyttet inn til han for å komme meg av). Men jeg vet at jeg hadde klart det da, om jeg skjønte hvor reell «nå eller aldri»-situasjonen var blitt. Den gang var det bare ekstremt sug og dårlig mange osv. ikke spydrit fra helvete

Når du har holdt på 4-6 mnd så blir det noe annet. Da husker du ikke lenger hvordan livet var uten, og underbevisst har du gjerne gitt helt opp. Enda du selv bare venter på rett anledning til å komme seg gjennom abstinensene.

Abstinensene er bare en liten del. Det typiske nå er at du klarer å komme deg av, får det litt på avstand, bagatelliserer og begynner igjen. Om det går enda en runde eller to, spiller liten rolle. Alle jeg har sett i den rutinen, er fullverdige opiatslaver den dag i dag. Eller dau, da, selvfølglig
Sist endret av Tøffetom; 20. april 2021 kl. 22:27.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Husker det gikk noen måneder fra jeg faktisk var avhengig, til jeg skjønte at jeg var det.

Når jeg prøvde å slutte var det midt i festfult samboerskap med en kompis, så det gikk som det måtte gå. (Altså jeg flyttet inn til han for å komme meg av). Men jeg vet at jeg hadde klart det da, om jeg skjønte hvor reell «nå eller aldri»-situasjonen var blitt. Den gang var det bare ekstremt sug og dårlig mange osv. ikke spydrit fra helvete

Når du har holdt på 4-6 mnd så blir det noe annet. Da husker du ikke lenger hvordan livet var uten, og underbevisst har du gjerne gitt helt opp. Enda du selv bare venter på rett anledning til å komme seg gjennom abstinensene.

Abstinensene er bare en liten del. Det typiske nå er at du klarer å komme deg av, får det litt på avstand, bagatelliserer og begynner igjen. Om det går enda en runde eller to, spiller liten rolle. Alle jeg har sett i den rutinen, er fullverdige opiatslaver den dag i dag. Eller dau, da, selvfølglig
Vis hele sitatet...
Hei, kult med et innspill fra deg. Har lest mye av det du har bidratt med her på forumet, du har hatt en heftig reise, som vedvarer?

Jeg har ikke tatt noe heroin siden fredag, men jeg vil nok komme til å måtte bære med meg den nevrologiske-erfaringen jeg har av hva man kan føle med relativt lett innsats. Nå tenker jeg mest på å få fotfeste i arbeidslivet igjen, så er liksom ikke det "drikke en sixpack på kvelden" noe som trenger å bringe så innmari med misære, selvom det er mønster jeg ønsker å endre. Med koronaen, tja, jeg lar meg røyke litt jointer på kveldstid og evt. på natten.

Har vært åpen med noen venner om denne heroin-perioden, føler jeg har fått bygget opp en bra guard mot opiater og at jeg har kommet lett unna noe jeg med letthet kunne fortsatt utover forsommeren.

Fikk forøvrig en luftetur med en kjempefin hund i formiddag. Eiern har pes på hjemmekontor, så jeg ser for meg at jeg kan ta ta en ny luftetur om ikke altfor lenge. Grei hund å ha med å gjøre! Mtp. alkoholisme så er det briljant å ordne seg noen avtaler som forplikter til avhold. Har lyst på hund, men fungerer dårlig når arbeidslivet kjører i gang igjen. Klart, dyrehold krever ansvar.. Men å låne en superbikkje for en litt annereledes korona-tur er jo bare helt kos. Så får jeg sweet passiar / løse samtaler med andre hundeeiere.
Sist endret av Bruker_Borger; 20. april 2021 kl. 23:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hm, da har jeg kommet meg til vestlandet. Før avreise var jeg innmari keen på å komme meg vekk fra leiligheten og bare få den miljøforandringen jeg trenger. Helt patetisk; før jeg satt meg på toget mot oslo lufthavn gikk jeg gjennom lommeboka for å unngå at det skulle ligge noe greier der. Seff lå det en veldig romslig hero-kvarting som jeg hadde glemt av, gikk seff rett i nesa på en benk på nationaltheateret før jeg kom meg avgårde. INGEN SPERRER. Fytterakkern. Kjennes litt rart i dag, griner endel. (Logisk psykisk ubalanse?) Føles som man liksom bare restarter abstinensene selvom jeg hadde en god uke uten noe heroin. jaja, idioter får sin pris. Hyggelig slektninger her lagde pizza til meg.. Appetitten er på bunn, ser mer sliten ut i ansiktet enn jeg gjorde tiår tilbake hvor man kjørte 3 dager med amf. Dette får bare gå seg til. Jeg tar en lang gåtur til polet, drikker litt brennevin i natt hvis det blir for ille.

Men, jeg tenker å høre litt rundt her etterhvert om det er plass for en høyt utdannet alkis som er dritlei av oslo. Det hadde vært helt prima med noe praksis eller noe på en butikk eller noe kommunalt. Et sted hvor jeg kan være åpen om bakgrunn og problemer. Men igjen, det blir vel sånn vedhengende greie i et lite lokalsamfunn.
Sist endret av Bruker_Borger; 24. april 2021 kl. 11:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Hm, da har jeg kommet meg til vestlandet. Før avreise var jeg innmari keen på å komme meg vekk fra leiligheten og bare få den miljøforandringen jeg trenger. Helt patetisk; før jeg satt meg på toget mot oslo lufthavn gikk jeg gjennom lommeboka for å unngå at det skulle ligge noe greier der. Seff lå det en veldig romslig hero-kvarting som jeg hadde glemt av, gikk seff rett i nesa på en benk på nationaltheateret før jeg kom meg avgårde. INGEN SPERRER. Fytterakkern. Kjennes litt rart i dag, griner endel. (Logisk psykisk ubalanse?) Føles som man liksom bare restarter abstinensene selvom jeg hadde en god uke uten noe heroin. jaja, idioter får sin pris. Hyggelig slektninger her lagde pizza til meg.. Appetitten er på bunn, ser mer sliten ut i ansiktet enn jeg gjorde tiår tilbake hvor man kjørte 3 dager med amf. Dette får bare gå seg til. Jeg tar en lang gåtur til polet, drikker litt brennevin i natt hvis det blir for ille.

Men, jeg tenker å høre litt rundt her etterhvert om det er plass for en høyt utdannet alkis som er dritlei av oslo. Det hadde vært helt prima med noe praksis eller noe på en butikk eller noe kommunalt. Et sted hvor jeg kan være åpen om bakgrunn og problemer. Men igjen, det blir vel sånn vedhengende greie i et lite lokalsamfunn.
Vis hele sitatet...
Du er på riktig vei ivertfall, uansett om du hadde en sprekk.. hold oss gjerne oppdatert videre
ordner seg
Puste med magen, ting tar tid. Svada fyller tomrom som glava isolerer et bomberom.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har ikke rørt Heroin siden hmm, 23 april eller noe. Jeg ga meg vel mens leken var god, fikk kjenne litt på abstinenser. Det som var verre var at jeg økte alkoholkonsumet noe vanvittig da jeg gikk av. Endte med kort alkoholavrusning 3-4 dager hvor jeg fikk litt vival osv. 1.7 promille dagen derpå, kramper og hele dansevisa. Tiaminsprøyter i skinka, hehe. Nå tar jeg antabus. Har generell fremgang. Tenker det ikke er så mye å si enn så lenge. Jeg er vel mer skremt av de ukene enn tiltrukket av å gjenta. Får jobbe videre med alkoholen, med å holde den på avstand. Har forsøkt å ta opp litt hobbyer, og det ser ut til at det kan bli fremgang i arb.livet. (2.gang intervju i morgen). Gode grunner for å holde seg stabil og klar. Nå blir ting bra, folkens!
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Har ikke rørt Heroin siden hmm, 23 april eller noe. Jeg ga meg vel mens leken var god, fikk kjenne litt på abstinenser. Det som var verre var at jeg økte alkoholkonsumet noe vanvittig da jeg gikk av. Endte med kort alkoholavrusning 3-4 dager hvor jeg fikk litt vival osv. 1.7 promille dagen derpå, kramper og hele dansevisa. Tiaminsprøyter i skinka, hehe. Nå tar jeg antabus. Har generell fremgang. Tenker det ikke er så mye å si enn så lenge. Jeg er vel mer skremt av de ukene enn tiltrukket av å gjenta. Får jobbe videre med alkoholen, med å holde den på avstand. Har forsøkt å ta opp litt hobbyer, og det ser ut til at det kan bli fremgang i arb.livet. (2.gang intervju i morgen). Gode grunner for å holde seg stabil og klar. Nå blir ting bra, folkens!
Vis hele sitatet...
Høres ut som du er på riktig vei. Anbefaler på det sterkeste å finne noen hobbyer ja slik at du får tankegangen på noe annet, det hjelper mye på motivasjon også.
Hold oss gjerne oppdatert en gang inn i mellom om du orker gode mann. Det er veldig inspirerednde og høre om livets opp og nedturer, av en eller annen grunn har jeg virkelig troen på deg
Endte med en sprekk fredag. Hadde vært på sørenga og hengt i sola. Hadde hoppet over Antabus slik at jeg kalkulert kunne drikke noen øl.. Så forsvant impulskontrollen. Det ble røyking av minus fredag, litt på lørdag. Søndag var totalt clean, før jeg hadde et udramtisk konsum av 5 halvlitere i går ettermiddag/kveld. Konstaterer at jeg må unngå promille over, tja , 0,5 eller noe. Det blir litt tettere oppfølging av helsevesenet, skal ta ukentlige blodprøver for å se PETH-verdi gå ned, håper det kan motivere meg litt! Ellers skal jeg forsøke en runde med cipralex (Antidepressiva). Det er vel noe jeg har vurderte frem og tilbake i åresvis, men frykt for bivirkninger og skader har vært stor. Nå tenker jeg at jeg ikke har så mye å tape på å prøve Cipralex, kanskje ting blir litt jevnere. Håper på økt appetitt og mer søvn. (Vaffeljernet står klart
Iskald makkapikk
Fin lesning. Hold oss oppdatert og lykke til!
Tror jeg snakker for mange personer da jeg ønsker at denne tråden skal ende positivt
Har vært nok av lignende tråder som har gått svært tragisk.
Lykke til videre, og ikke nøl med å ta en telefon til folk du stoler på
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Tror jeg snakker for mange personer da jeg ønsker at denne tråden skal ende positivt
Har vært nok av lignende tråder som har gått svært tragisk.
Lykke til videre, og ikke nøl med å ta en telefon til folk du stoler på
Vis hele sitatet...
Ja, stå på! Husk å ha nok kefir og smør i vaffelrøra! Følger med og heier på deg Broken Burger!
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Har ikke rørt Heroin siden hmm, 23 april eller noe. Jeg ga meg vel mens leken var god, fikk kjenne litt på abstinenser. Det som var verre var at jeg økte alkoholkonsumet noe vanvittig da jeg gikk av. Endte med kort alkoholavrusning 3-4 dager hvor jeg fikk litt vival osv. 1.7 promille dagen derpå, kramper og hele dansevisa. Tiaminsprøyter i skinka, hehe. Nå tar jeg antabus. Har generell fremgang. Tenker det ikke er så mye å si enn så lenge. Jeg er vel mer skremt av de ukene enn tiltrukket av å gjenta. Får jobbe videre med alkoholen, med å holde den på avstand. Har forsøkt å ta opp litt hobbyer, og det ser ut til at det kan bli fremgang i arb.livet. (2.gang intervju i morgen). Gode grunner for å holde seg stabil og klar. Nå blir ting bra, folkens!
Vis hele sitatet...
Hei! Hyggelig å lese at det går bra med deg. Du er nok hverken den første eller siste som tar den helt ut på alkohol før du slutter - har vært i samme sykeseng sjøl med delirium - ble en uke på Lorazepam den gangen.

Vil anbefale deg å be fastlegen din om Naltrekson (https://www.felleskatalogen.no/medis...-pharma-580745) - denne demper alkoholsuget (du kan drikke uten problemer, men det gir deg ingen belønnelse i hjernen).

Stå på!
PS: Velkommen til det vakre Vestland!
Alle tror de har kontroll helt til man plutselig MÅ ha det.

Det er den psykiske delen folk først sliter med,

"for det er så digg å jeg har jo ikke begynt å få abstinenser enda så jeg er safe".....

Havner man i den setninga så er det like greit å søke seg på avrusning med en gang!
Da får man mest sannsynlig Subutex og benzoer i 2-3 uker å "lande" på.

Men da må man klare å kontrollere det psykiske når man kommer ut.

Jeg har holdt meg unna heroin i rundt 5 år ca å har fått subuxone subutex og nå går jeg på metadon, men går ikke en dag uten at jeg tenker på Heroin..

******BTW; Mot alkohol så be om selincro! Det er det eneste som gjorde at jeg klarte holde meg unna Alkohol, man mista HELT lysta, å tok man det etter et par øl så ble det ikke mer etter en sånn pille.
Sist endret av KjellFresh; 13. mai 2021 kl. 09:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.