Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 4106
Jeg og mine brødre har scannet en hel del gamle bilder fra oppveksten og ønsker å samle disse digitalt. Vi ønsker oss også en mulighet for å felles kunne redigere metadataen, og da spesielt kunne legge til tags og kanskje også en beskrivelse.

Er det noen som vet om noen slike løsninger?

Vi har testet ut Google Photos, denne fungerer jo veldig bra på selve bildehåndteringen, men utover å få delt albumene så funker det ikke å legge inn beskrivelser for andre enn de som eier albumet, og den støtter heller ikke tags.
Dette har jeg letet etter selv mange ganger! Og ut fra tidligere søk på nettet er det mange andre som også leter! Jeg fant aldri ut av det, og plasserte det i "lag det selv en vakker dag"-boksen, men enda har ingen dager vært vakre.

Har ikke du et talent for sånt? Kanskje du kan løse både ditt eget og mitt problem, og bli millionær i samme slengen?
Sist endret av Realist1; 9. april 2021 kl. 15:45.
Man kan opprette album/bildemapper i OneDrive som andre personer kan redigere, og de kan legge til filer i en delt mappe hvis de er logget på med en Microsoft-konto. Mottakere kan videresende koblingen, endre listen av personer som deler filene eller mappene og endre tillatelser for mottakere. Hvis du deler en mappe, kan personer med Rediger-tillatelse kopiere, flytte, redigere, gi nytt navn til, dele og slette hva som helst i mappen.

Med ett Office365 abonnement får du 1tb lagringsplass.
Sist endret av vindaloo; 9. april 2021 kl. 20:48.
Har lett etter noe lignende jeg også.

Mulig dere kan benytte Flickr. Der er det hvertfall mulig å legge til beskrivelser, tags og sortere. Er litt usikker på om det er mulig for to brukere å "jobbe" med de samme bildene samtidig.

Jeg har fått tips om Chevereto. Har ikke fått testet programmet enda, men det ser ut som det har en del funksjoner.
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Tenker jeg skal gi Flickr et forsøk, men Chevereto virker også lovende, om enn litt mer omstendelig å sette opp selv. Skal gi en tilbakemelding etter jeg har fått testet Flickr om det oppfyller kravene mine, foreløpig er det første som skjedde at jeg fikk en feilmelding med «Account Creation Failed», også funker det ikke å logge inn, så kan bare bli bedre.