Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1484
Bilen vingler noe jævlig når jeg kommer meg ut på motorvegen, føles ut som bilen ikke vil ligge i midten av feltet men jeg får balanse når jeg har kjørt 100-200 meter, ellers skjer det bare når jeg kjører opp i høy hastighet og skifter felt det skjer, ganske ubehagelig.

Noen som vet hva det kan være?
Dekk og felg er helt nytt, er strammet med moment og alt. Eneste jeg fikk ut fra ett youtube søk var dette https://www.youtube.com/watch?v=O_8V...op5AutoRepairs som beskriver problemet på 10 sec inn i filmen. Men ellers vet jeg ikke?¨

Er dette noe som bør dekkes av forrige eier viss dette er veldig gale? Har ikke hatt bilen i ett år.
Sist endret av Chyex; 6. mars 2021 kl. 20:24.
Muligens en styrekule som er klein. Eller foringer i forstillingen.
Gåent hjullager?
Skjedde det i forbindelse med nytt dekk og felg så kan det være slurv med balansering.
Sier som han over her. Sikker på at noen har balansert opp hjulene? Hvis ikke så får du ta en firehjulskontroll, koster 1000 spenn så stiller de hjulene i riktig retning i henhold til rep. håndbok for deg.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Sier som han over her. Sikker på at noen har balansert opp hjulene? Hvis ikke så får du ta en firehjulskontroll, koster 1000 spenn så stiller de hjulene i riktig retning i henhold til rep. håndbok for deg.
Vis hele sitatet...
Dette har garantert ikke noe og gjøre med dekk som ikke er balansert skikkelig. Da vingler ikke bilen den rister.

Og gå på 4hjuls kontroll er det og lite vits i vist der er foringer eller styrekule som er ødelakt.

Så få noen som ha kompetanse til og sjekke dette for deg kommer du på 4 hjuls kontroll med ødelagte foringer eller kleine styrekuler så får du bare beskjed Om og reise igjen. Og må betale for full time.

Du kan prøve selv og jekke opp bilen bruke ett brekkjern og sjekke selv. Men vist du ikke har peiling så få noen til og gjøre det for deg