Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1764
Jeg var involvert i en misforståelse med politiet tidligere i uka og fikk telefonen beslaglagt. I avhøret oppga jeg koden siden jeg tenkte jeg ikke hadde noe å skjule. Når jeg tenker meg om så har jeg ingenting å skjule nå, men om de graver flere år tilbake i tid er det uheldige samtaler. Jeg fikk telefonen tilbake etter et par timer og da var den i flymodus. Jeg ser at de har ringt opp 3 nr. fra telefonen og at de har vært litt innom forskjellige apper. Nå lurer jeg bare på om de har kopiert absolutt alt på denne telefonen og sitter å analyserer alt nå? Har de lov til å kopiere alt uten å gi beskjed? Pleier de å kopiere alt?
Vanskelig å svare på, men de kan kopiere alt ja. Uansett hva som er relevant eller ikke. Aldri oppgi kode på mobilen
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Vanskelig å svare på, men de kan kopiere alt ja. Uansett hva som er relevant eller ikke. Aldri oppgi kode på mobilen
Vis hele sitatet...

Huff, angrer sånn og er så bekymret... Da har de nok sannsynligvis gjort det...faen
Når de tok min så måtte jeg bare vente 10min for å prøve å skrive inn kode på nytt, så tipper at de bare har prøvd kode noen ganger å gitt opp. Skal sies at de leta etter drugs, med mistanke om salg av narkotika, men de fant bare ett gram pot. Er også 1,5 år siden
Android telefoner har kryptering når man skrur de av sånn at de kan ikke få tilgang til filene for man skrur den på OG skriver koden. Så man må aldri si koden til politiet. Vanligvis er dette en situasjon hvor politiet bruker diverse "teknikker" og trusler mot deg for a få koden. Ikke la deg skremme av det. En gang så krevde de at jeg skulle tegne mønster koden min på et ark, da tegnet jeg en som ikke var riktig.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Politiet har vell rett til og kopiere allt på din telefon men jeg mener de burde jo spørre om tillatelse først. Men om du spør de om hva de har sjekket på telefonen din og gjort har du rett til og vite så du kan nok bare spørre.
Har fått mobil beslaglagt 2 ganger, ble informert om at den ville bli speilet hver gang. Jeg gav de ikke koden noen av gangene men fikk da heller ikke etterspill heller. Skjønt, den ene gangen spurte de om noen oppskrifter jeg hadde sendt til et forum i bildeformat som var lagret på mobilen, så kunne virke som de kom seg inn på den ene mobilen likevel..
Det de gjør, kalles å «speile». De lager en eksakt virtuell kopi av enheten, noe som gir dem senere anledning til å hacke innholdet.

Skumle greier? Ikke egentlig.

Politiet drukner i ting som «skulle vært sjekket». Det er så mye tid og så lite ny informasjon involvert.
Sist endret av Tøffetom; 20. februar 2021 kl. 19:23.