Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1832
Tror dere det ville være et problem å bestille et flowhood inn til Norge fra utlandet? Vet jo at dette teknisk sett ikke er ulovlig, men om tollen skulle snappe den opp kan det jo virke mistenksomt at en privatperson bestiller noe slikt?

Tenker noe ala dette

https://www.midwestgrowkits.com/bons...flow-hood.aspx

Og før noen kommer med, du kan jo bygge det selv. Nei, jeg kan ikke det. Jeg er ubrukelig med verktøy
At tollen kan tipse politi at du bestiller er jo en reel mulighet. Om du lar en venn kjøpe det i sitt navn kan jo være en løsning.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Nei, det her er såpass spesielt, HEPA filter for sterilt arbeidsområde?
Jeg tror ikke politiet klarer å gjøre koblingen mellom det her og soppdyrking en gang, om de skulle spørre så er det jo et hav av andre bruksområder for filteret.
Digital nomade
trippy's Avatar
Har selv bestilt 2stk ganske store fra Kina selv uten problemer.

Anbefaler å kjøpe en større enn den du linker til, den er knøttliten og det er utrolig frustrerende å jobbe med.

Er på mobil nå så knotete å finne link men søk på "FFU clean room" på Alibaba så får du opp det du trenger.

Koster ca 4k pr stk etter frakt.
Sitat av Cityreefah Vis innlegg
Tror dere det ville være et problem å bestille et flowhood inn til Norge fra utlandet? Vet jo at dette teknisk sett ikke er ulovlig, men om tollen skulle snappe den opp kan det jo virke mistenksomt at en privatperson bestiller noe slikt?

Tenker noe ala dette

https://www.midwestgrowkits.com/bons...flow-hood.aspx

Og før noen kommer med, du kan jo bygge det selv. Nei, jeg kan ikke det. Jeg er ubrukelig med verktøy
Vis hele sitatet...
bare husk hvis du skal kjøpe derfra og kjøpe omformer til 110v, dog hadde heller gått for noe fra kina istedenfor
Sitat av trippy Vis innlegg
Har selv bestilt 2stk ganske store fra Kina selv uten problemer.

Anbefaler å kjøpe en større enn den du linker til, den er knøttliten og det er utrolig frustrerende å jobbe med.

Er på mobil nå så knotete å finne link men søk på "FFU clean room" på Alibaba så får du opp det du trenger.

Koster ca 4k pr stk etter frakt.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset Det som var litt tiltrekkende med den jeg linket til er at det var plug n play. Ikke noe oppsett eller tweaking som må gjøres, da jeg som nevnt er helt ubrukelig til slikt. Liten er den, skulle gjerne ha hatt noe hakket større, men ikke for stort heller. Har ikke allverdens med plass. Så jeg tenkte egentlig at alt er vel bedre en SaB'en jeg bruker nå

Kikker litt på denne tho, men den blir kanskje for stor igjen.

https://www.alibaba.com/product-deta...6de94502QkgIyy


Om du gidder må du gjerne linke til den du har kjøpt selv senere.

Har minimalt peiling på slikt så det å finne en rett en er som å tråkke rundt i en jungel.
Digital nomade
trippy's Avatar
Denne kjøpte jeg, 60*60cm. Funker veldig bra, og hvis du ikke har fast plass å ha den på kan du fint bære den bort, bare pass på filteret!
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Prisene i Norge på dette!
Sinnsykt.
Sist endret av meaculpaUIO; 16. februar 2021 kl. 19:12.
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Prisene i Norge på dette!
Sinnsykt.
Vis hele sitatet...
Fikk ett pristilbud på 60x60 H14 filter for 7 eller 8 lapper hvis ikke jeg husker veldig feil fra ett norsk firma som lager HEPA filter