Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4914
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei lurer bare på hvordan bruk man kan få bruke internett i fengsel? Er det bare i skoletiden og til skoleoppgaver eller får man surfe noe til fritid også? Hvilke sider er evn lov og hvilke er ikke lov? Hører noen får bestille klær og ting de trenger fra internett er det sant? Hva med tilgang til datingsider?
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skole greier. Alt annet er blokkert. Iallefall etter min erfaring. Kan jo være det kommer an på hvor man sitter?
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vi hadde tilgang til dagbladet osv, men mye var blokkert samt at de lagrer logg på alt du skriver
Satt på Ilseng i høst. Der kunne man få tid (tror det var 20 min) til å betale regninger og annet nødvendig, men det satt alltid en betjent og så på skjermen sammen med deg
▼ ... mange måneder senere ... ▼
lær det seg å smugle inn en mobiltelefon på ilseng?
Da jeg var i fengsel for et par måneder siden så kunne vi si til vaktene at vi trengte internett til det og det( betale regninger, NAV, sjekke e-post). Jeg sa at jeg måtte betale noen regninger og trengte mobilen min for å logge inn i nettbanken. Da fikk jeg låne en PC og mobilen min og så kunne jeg bruke de til hva jeg ville, de så jo ikke på skjermen, var bare en vakt på andre sida bordet som gikk inn og ut av og til. Da kunne man sjekke snap, tinder og meldinger osv
Sist endret av Bluesky_; 1. februar 2021 kl. 00:54.
Anonym bruker
"Tropisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Da jeg var i fengsel for et par måneder siden så kunne vi si til vaktene at vi trengte internett til det og det( betale regninger, NAV, sjekke e-post). Jeg sa at jeg måtte betale noen regninger og trengte mobilen min for å logge inn i nettbanken. Da fikk jeg låne en PC og mobilen min og så kunne jeg bruke de til hva jeg ville, de så jo ikke på skjermen, var bare en vakt på andre sida bordet som gikk inn og ut av og til. Da kunne man sjekke snap, tinder og meldinger osv
Vis hele sitatet...
Tok du med deg mobilen til fengselet blandt bagasjen og lot de beslaglegge den ved ankomst da? Og så gikk de å henta den når du sa du trengte den? Hvorfor skulle du trenge både mob og pc til å betale regninger? Hva var argumentet for å få bruke mobilen når du bare kunne brukt PCen? Hvilket fengsel var det? Hvor lang dom hadde du og hvorfor var de så snille?! Soooooo many questions
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tok du med deg mobilen til fengselet blandt bagasjen og lot de beslaglegge den ved ankomst da? Og så gikk de å henta den når du sa du trengte den? Hvorfor skulle du trenge både mob og pc til å betale regninger? Hva var argumentet for å få bruke mobilen når du bare kunne brukt PCen? Hvilket fengsel var det? Hvor lang dom hadde du og hvorfor var de så snille?! Soooooo many questions
Vis hele sitatet...
BankID på mobil?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tok du med deg mobilen til fengselet blandt bagasjen og lot de beslaglegge den ved ankomst da? Og så gikk de å henta den når du sa du trengte den? Hvorfor skulle du trenge både mob og pc til å betale regninger? Hva var argumentet for å få bruke mobilen når du bare kunne brukt PCen? Hvilket fengsel var det? Hvor lang dom hadde du og hvorfor var de så snille?! Soooooo many questions
Vis hele sitatet...
Ja hadde med meg mobil og kodebrikke når jeg kom og dette ble oppbevart i et verdiskap som vaktene hadde tilgang til. Jeg prøvde å ikke være for konkret så jeg så bare at jeg trenger telefonen til BankID, så sa de at jeg trenger vel ikke det når jeg har kodebrikke, men jeg så jo av og til må jeg bekrefte med mobil. Det var ikke mer som skulle til gjorde dette 2 ganger mens jeg var der. 4 ukers dom. Folka i kriminalomsorgen er mere menneskelig enn politiet og ikke noe problem og spørre om slik.
Anonym bruker
"Tropisk Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Ja hadde med meg mobil og kodebrikke når jeg kom og dette ble oppbevart i et verdiskap som vaktene hadde tilgang til. Jeg prøvde å ikke være for konkret så jeg så bare at jeg trenger telefonen til BankID, så sa de at jeg trenger vel ikke det når jeg har kodebrikke, men jeg så jo av og til må jeg bekrefte med mobil. Det var ikke mer som skulle til gjorde dette 2 ganger mens jeg var der. 4 ukers dom. Folka i kriminalomsorgen er mere menneskelig enn politiet og ikke noe problem og spørre om slik.
Vis hele sitatet...
Menneskelige kanskje men ikke så smarte trenger jo ikke mobil når man har kodebrikka men ikke dumt. Har de lov til å gi politiet tilgang til mobilen når den ligger i skapet dems om politiet vil inn å luske? Det er det første jeg tenker på så derfor hadde det aldri falt meg inn å ta med tlf til fengsel bare for at den skulle liggi i skapet.
Nja det tror jeg ikke de har lov til,
det er hvertfalll ikke noe som har skjedd noen gang så vidt jeg vet. For å være på den sikre siden bruker jeg androids innebygde kryptering. Eneste gangen kriminalomsorgen får hjelp av politiet er om du prøver å rømme, for de har ikke lov til å følge etter deg. Du kan til og med bli tatt med stoff i fengsel uten at det blir anmeldt og konsekvensen er kun en advarsel.