Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1707
Hvorfor foretrekker dere brunt ovenfor grønnings eller motsatt?
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruning er best synes jeg as. Får en litt rar, annerledes følelse på grønt som lettere leder til en bad trip for meg. Hater ikke grønt, men er definitivt det jeg foretrekker. Men så klart det er nok individuelt for alle. Har venner som ikke klarer å kjenne rus på hasj/weed i det hele tatt og andre som bad tripper uansett hva de prøver av hasj/weed.
Liker bruning best, synes grønning er jævligere og trekke ned, hoster lettere og bruningen er jo også litt mere effektiv per/g.
Whaaat!? Dere over her er crazy. Grønt all the way for min del, får mer kreative tanker, bedre humør og i det hele tatt blir mer chill. Brunt blir jeg bare trøtt av og/eller får noia, noe jeg aldri opplever med weed.
Sist endret av extrawelt; 30. januar 2021 kl. 21:00.
Brunt, men det er fordi all grønningen jeg har fått har vært helt mongo potent så ender alltid i at jeg begynner «lagge» og/eller ikke føler noen ting 100% bedøvet liksom
Sitat av extrawelt Vis innlegg
Whaaat!? Dere over her er crazy. Grønt all the way for min del, får mer kreative tanker, bedre humør og i det hele tatt blir mer chill. Brunt blir jeg bare trøtt av og/eller får noia, noe jeg aldri opplever med weed.
Vis hele sitatet...
Kreativ, bedre humør osv kommer vell mere an på strain og mengde enn om det er brunt/grønt?
BRAND ∞ STRONG
Mange år siden jeg røyka verken det ene eller andre.
Men forskjellen er stor. Nesten vanskelig å sammenligne.

Folk kan sikkert kjenne igjen forskjellen på øl vs. sprit tung og full eller lett å gal.
Uten samligning for øvrig.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker ikke lenger men har nesten 20 års fartsgang som stoner så kan uttale meg allikavæl.

Foretrakk brunt fordi man kan bli fjern flere ganger på 1 gram brunt enn 1 gram grønt så det er billigere å røyke, lukter ikke nødvendigvis like mye for naboer og jeg likte å være stein når jeg var alene. Grønt røyka jeg mer i fest sammenheng med andre og syns den rusen er mer stimulerende selvom dette kommer litt an på strain for både hasj og pot.

Kunne jeg skrudd tida tilbake hadde jeg røyka mer pot og mindre brunt fordi grønt er et renere produkt. Hasj er ofte blanda ut og ofte med kjemikalier som ikke er bra, eller drittfyll som ikke er bra, oftere i nyere tid også med syntetisk cannabis som er mye mer skadelig for kropp og hue. Jeg lærte på den harde måten for å si det kort.
Foretrekker brunt over grønt. Mye mer diskré, lukter ikke så mye. Det varer lengre.
Sist endret av venstrehook; 30. januar 2021 kl. 21:49.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Brunt for smaken, og følelsen av mjuk hasj når man mekker. På tross går det mest i grønt da det er det jeg har størst tilgang på, og det er lettere å rulle og oppbevare når man bor hos foreldrene sine, synes jeg.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Kreativ, bedre humør osv kommer vell mere an på strain og mengde enn om det er brunt/grønt?
Vis hele sitatet...
Ja strain påvirker selvfølgelig. Indica vil gjøre deg trøttere og Sativa mer opplagt. Men grønt er mye renere og uten så mye kjemikalier. Har hatt resept på det i utlandet så er vel egentlig også å foretrekke fordi det er det jeg er mest vant til. Røyker jeg grønt blir jeg høy men fungerer fint offentlig, med brunt føler jeg derimot at jeg blir ordentlig stein. Det gir to ganske ulike følelser for min del.
Foretrekker weed i vaporizer fordi det er enklere å vape og fordi det gir en rikere opplevelse (spesielt de første 30 min).
Til edibles synes jeg hasj fungerer like bra og er enklere å ekstrahere i kokosolje
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Foretrekker weed i vaporizer fordi det er enklere å vape og fordi det gir en rikere opplevelse (spesielt de første 30 min).
Til edibles synes jeg hasj fungerer like bra og er enklere å ekstrahere i kokosolje
Vis hele sitatet...
Avsporing sorry men hva kjenner du er rikere med å vape? Alltid syntes det er "kjedelig" følelse at noe mangler siden man ikke kan kjenne man trekker inn noe weed på samme måten som i joint. Bare nysgjerrig på hvordan du opplever det siden du beskriver det sånn
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Avsporing sorry men hva kjenner du er rikere med å vape
Vis hele sitatet...
at det er mer tingling i hodet. At det setter i gang mer greier i den eteriske kroppen.
Synes dette er typisk med god sativa og mange nyere strains.

Sjekk ut nilla wafer hvis du kommer over noe slikt. Føles som om hjertet er 10 cm utenfor kroppen.
Jeg husker i mine gode gamle newbiedager og gleden over å ha fått tak i pot. Lukta var bedre, smaken var bedre yada yada. Den gang syntes jeg også følelsen var bedre.

Etter hvert forsto jeg at jeg kanskje underbevisst foretrakk grønt fordi jeg oppfatta det som mer eksklusivt/eksotisk, dog er det enkelte strains (har vært borti litt medical marijuana og lignende) jeg fortsatt synes er å foretrekke på gode og lange sommerkvelder. Men resten av sommeren og resten av året? Bruning all the Way! Mer økonomisk og ikke minst mer bang for the Buck, uavhengig av om det er indika eller sativa så synes jeg bruning bare gir meg det lille ekstra virkningsmessig, liker at bodyloaden stort sett er litt kraftigere og det samme med virkningen forøvrig.
Grønning er best om den er god. Amnezia haze eller sour disel.

Om det er bruning så hadde jeg sagt afgani og lemon.