Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 16837
Synes temaet er interessant, har ikke sett noen slike tråder på lenge her inne så tenkte å lage en.

Hva er din totale gjeld og inntekt?
Ca 16k inntekt, 280k gjeld. Faktura regninger...
Omsider blitt en del av etablissementet med 5x gjeld.
Jeg og min partner ca 500.000 hver totalt. Utbetalt en normal mnd ca 55-57K til sammen.

Boliglån pr dags dato ca 700.000kr, partner har rundt 100.000 i studielån. Ellers ingen gjeld.
Ca 44netto mnd..

Har 80k i gjeld og en saftig (saftig) bot som jeg venter på å få høre prisen på.
23k utbetalt ca, 150k ish i gjeld. Vært smart å brukt kredittkort selvfølgelig.
Ca. 23 utbetalt, ikke noe «skikkelig» gjeld utenom kredittkort på maksgrense 15 000 som jeg gjerne må betale noen lapper til hver lønning.
Huslån på 1,4 mill, ingen annen form for gjeld
250 000,- i boliggjeld, får utbetalt rundt 18 000,- før skatt.
33k brutto + bonusordningr
Total gjeld er ca på ca 3,4 mill (boliglån, privatlån, studielån)
Sitat av Superspurv Vis innlegg
33k brutto + bonusordningr
Total gjeld er ca på ca 3,4 mill (boliglån, privatlån, studielån)
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hvor mye totalt du har i studielån? Og om det var verdt det? Fikk du relevant jobb pga studien?
1.7 Mill i lån på et hus jeg snart selger med tap
Ellers ingen annen gjeld

Ca 31k utbetalt i måneden
400k i studielån
33k utbetalt i mnd.

Kommer snart til å sitte med 3mill i huslån også
Ca 570k i året. Ca 200k i studie og billån.
1 mill i lønn. 2,5 mill i lån.
Husstanden har vel rundt 1.4 inn og 2.7 i gjeld men blir fort ett par mill til på gjeld neste år (hus/hytte er eneste gjeld)
Huslån på 1.4M og ca 30.000 etter skatt pluss evt overtid og rundt 100-150.000 i akkord utbetaling (i et godt år)
400k i husgjeld, rundt 18k utbetalt.
Ca 30k utbetalt, 1,2mill i huslån og 200k i billån.
Tjener ca 500k i året, har 0 gjeld. Liker å spare.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Ca 570k i året. Ca 200k i studie og billån.
Vis hele sitatet...
Hva jobber du med?
28.000 netto.
750.000 i boliglån
400.000 i studielån.
Ca. 800k i årlig inntekt. Rundt 3,4M i gjeld, hovedsakelig bolig + noe kredittkort.
Husstanden har utbetalt cirka 55k i mnd. Cirka 3,8 mill i gjeld totalt.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Hustand ca 40 i mnd
1,3m gjeld
Sitat av LarsErikseen Vis innlegg
Kan jeg spørre hvor mye totalt du har i studielån? Og om det var verdt det? Fikk du relevant jobb pga studien?
Vis hele sitatet...
Fikk 90k per år, i 3 år.
Ca 100k ble omgjort til stipend. Jeg hadde da ca 170k i studielån da jeg begynte på nedbetalingen.

Jeg har vært innom et par jobber relatert til utdannelsen, men den jeg har nå er ikke det.
Tjener mellom 450-550k i året, kommer ann på hvor mye overtid jeg orker. Har 1.6 million i huslån inkludert billån.
I dag ca 700' i året totalt utbetalt. Og rundt 3,5 i lån.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Havnet på 1 050 000,- i brutto lønn i år.

Har nedbetalt huslånet og sparer nå aktivt i fond/aksjer istedet
Sist endret av griped; 25. desember 2020 kl. 13:37. Grunn: Blinkset på netto og brutto
Tjente 675 000 i år, skikkelig minus millionær med rundt 3mill i boliglån

Men, har nå også fått leieboer på det ekstra soverommet mitt, så det kommer til å dra opp inntekten endel til nesteår
Varierende inntekt men ligger ca på en 25k utbetalt i snitt. 200k studielån for studier jeg aldri ble ferdig med, og en 100k i inkasso. Nettopp flyttet hjem til Norge igjen, så håper jeg blir kvitt gjelden raskt så jeg kan kjøpe meg bolig.
Ca 35.000 utbetalt, 2.2m i boliglån, hadde 300.000 i billån men dette cashet jeg ut nå forrige mnd ellers gjeldsfri på alt annet. Bruker aldri Mastercard og lignende tilbud hvor man bruker penger man egentlig ikke har.
1.3 brutto (inkludert alt for mye overtid) lønn, 1.4 mill i boliggjeld, 2, 4 mill i oppsparte midler (BSU/fond/konto)
Har ett urealistisk håp om "early retirement". (Urealistisk fordi jeg ikke vil det nok, så sparer ikke nok av inntekten)
Ligger vell på rundt 600 000 i året, har ca 500 000 i gjeld til et familiemedlem som hjalp meg ut av et klassisk luksusfellen tilfelle
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
1.3 brutto (inkludert alt for mye overtid) lønn, 1.4 mill i boliggjeld, 2, 4 mill i oppsparte midler (BSU/fond/konto)
Har ett urealistisk håp om "early retirement". (Urealistisk fordi jeg ikke vil det nok, så sparer ikke nok av inntekten)
Vis hele sitatet...
Hvorfor bruker du ikke litt av de oppsparte midlene til å betale ned boliglånet? Vil ikke det lønne seg i lengden?
Tjener kanskje 400 (butikk) med 100% jobb i året, pga jobbytte og corona har jeg ikke hatt full inntekt, ender vel på 350 ca i år. Har et knøttlite studielån på 2000, ferdig i februar. Ingen andre lån
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Hvorfor bruker du ikke litt av de oppsparte midlene til å betale ned boliglånet? Vil ikke det lønne seg i lengden?
Vis hele sitatet...
Det ville nok hjulpet noe, men:
1000k i fond
~700K i diverse BSU produkter

Disse har (forventet) avkastning over kostnaden for boliglånet.
Resten står på kjedelig sparekonto, som gir ett tap i forhold til lån, men disse er planlagt brukt på hytte, så ønsker å ha de lett tilgjengelig.
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Hvorfor bruker du ikke litt av de oppsparte midlene til å betale ned boliglånet? Vil ikke det lønne seg i lengden?
Vis hele sitatet...
Slik renten er nå for tiden, er det nesten billigere å ha pengene på konto enn som lån. Spesielt hvis de står andre plasser enn på en sparekonto.
Titt gjerne på ditt eget lån og regn ut hvor lang tid du vil bruke på å spare opp igjen summen du bruker på lånet ditt hver mnd, hvis du sparer tilsvarende beløp.

For min egen del så må jeg spare penger i 19 år, for et lån jeg har 26 år igjen på. Så kun 7 år med fortjeneste. Da er det bedre å nyte de pengene nå (I form av investeringer som kan gi større profitt) i stedet for å få en fortjeneste om 19 år

Så for vedkommede sin del, så hadde det vært bedre å kjøpe en leilighet til 2,4 mill og leid denne ut.
Rundt 750k i året i lønn, total gjeld på rundt 150k
Sist endret av moret; 26. desember 2020 kl. 11:48.
450k I året som student, 200k lån 400k studielån. Null fritid, anbefales ikke.
800k inntekt, 650k studielån, endelig fått meg BSU
Lite lån folk har da.

700k inntekt. 3mill i lån fordelt på bolig og studielån
Sist endret av Source; 27. desember 2020 kl. 02:44.
585k inntekt, 200k studielån ��
12k inn per måned, 0 gjeld.
400k inntekt, 50k lån.

Bruker minimalt med penger, sparer til å bygge hus i utlandet.
Husstanden tjener ca 1.6 millioner i året, 700k i studielån, 3.77m i boliglån, 300k på bufferkonto.
▼ ... over en uke senere ... ▼
300k inntekt, 2.6mill i boliglån, 230k i studielån... Sånn går det når man dropper ut på høgskola
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
300k inntekt, 2.6mill i boliglån, 230k i studielån... Sånn går det når man dropper ut på høgskola
Vis hele sitatet...
Kan du ikke forsøke å ta opp igjen fag? Du er ikke den eneste som dropper ut. Det er mange som ikke fullfører graden sin før det er gått 10 år eller mer pga life rett og slett. De eksamene du har bestått står vel fortsatt?

Kanskje du kan studere i moderat tempo ved siden av jobb og familie så dobler du sikkert årsinntekten om noen år.
Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
300k inntekt, 2.6mill i boliglån, 230k i studielån... Sånn går det når man dropper ut på høgskola
Vis hele sitatet...
Lav lønn for en arkitekt
0k i gjeld. 430k intekt. 1,5 mil formue.