Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2430
hvilke weed strains liker dere best av de dere har prøvd, og har dere noen å anbefale til en nybegynner?
Anonym bruker
"Identisk Hydra"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I Norge er det bare å røyke det som er tilgjengelig egentlig.. Er fan av Super silver haze, white widow amnesia og forskjellige cheese varianter.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
White widow en personlig favoritt her i huset, slår aldri feil. Gleder meg til å dyrke denne i fremtiden.
R.i.p 23.04.2021
Pinnaple kush var en favoritt ,ellers er gorilla glue også nice.eholder meg basicly bare til indica mest hasj, da sativa weed gir ubehag og noia mens indica er pure enlightment
Sist endret av Tarm; 18. desember 2020 kl. 02:01.
super silver, girl scout cookies og zkittlez
Back in the day, når jeg dyrket selv så var det 1 strain som stakk seg ut. Jeg ble aldri innrøkt på den og den presterte hver gang.

Det er ikke den enkleste å dyrke og langt ifra den raskeste eller beste yield, men absolutt den jeg virkelig ville anbefalt, selv om jeg tror ikke den er tilgjengelig kommersielt lengre.

Love potion#1
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
super silver, girl scout cookies og zkittlez
Vis hele sitatet...
My man
Skulle skrive akkurat de samme!
Glad i mye forskjellige strains men indica dominante strains er min favoritt, ikke helt 100% Indica men 60/40 ratio. Var noe Ghost kush som lukta diesel og bær, smakte godt også. Dempet stress og fikk musklene til å slappe av mens man ikke ble helt couch lock og veldig klar i hode.

"Super Silver" som jeg mistenker er "SSH" eller Super Silver Haze som de kaller det er super nice og en helt syk amazing lukt; piney, minty men fortsatt skunky, veldig kompleks lukt som hadde utviklet seg etter å ha blitt curet i lufttette krukker i over 1 år i kald temperatur. Highen er veldig "Hazey" som de sier, blir nesten på en måte tåkete i hodet.

Super Lemon Haze er også helt sykt god hvis det er grodd riktig selvfølgelig som med alt annet. Som smaker og lukter ja du gjetta riktig, Lemon, bitter og søt veldig kompleks smak på denne her. Kan legge til at Bud strukturen var steinhardt nesten.

Lemon Tree,Gushers og Lime OG er også fantastiske.

Edit; Pineapple express var også en veldig fin strain!
Sist endret av GoingCrazy; 18. desember 2020 kl. 05:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sykeste high jeg noen gang har fått var på Peanut Butter Breath i California.
Akkurat nå funker pure kush jævla bra ��
Lemon Haze, Girl Scout Cookies, gelato #41, Sour Diesel.
Tenker dette blir kontroversielt å si, men hvorfor tror folk i Norge de har den fjerneste anelse om hva navnet på strainen de røyker er?
Med mindre de dyrker selv eller bor et sted det er lovlig.

Tror folk på dealeren sin når han sier han har den sjukeste mest hårete Gorilla Glue eller O.G Kushen inne? Naivt.

Cannabismarkedet er omtrent like uregulert som Heroin og Speed og knips og vet du hva som er oppi det og hvor det kommer fra?

Har hatt et av og på (mest på) forhold til weed siden videregående og er nå i midten av tjueåra. Nesten et tiår da omtrent. 5-6 av disse har jeg også solgt, fordi det er en dyr vane.
Det som var Silver Haze den ene gangen man henta var helt ulik Silver Hazen man henta et annet sted eller fikk av samme kar senere. I et uregulert Cannabismarked kan man kalle weeden sin for hva faen man vil.

Navn og strains betyr kanskje noe i California, Colorado eller Amsterdam, men her oppe i Norge får du 50% eller oftere det dealeren din føler for å kalle weeden sin.

Bullshit og salgstriks for å gjøre varene mer attraktivt alt sammen. Jeg blir direkte flau når jeg hører folk diskutere strains hvis de kjøper bagger her og der av folk de knapt kjenner.

Om du "kjenner noen som dyrker" er fyren åpenbart for glad i å prate & skryte og folk som er glade i å skryte er gjerne glade i å lyve så hvorfor skulle han ikke løyet om at han har dyrka en eller annen Haze eller Girl Scout Cookie osv, blabla, bare for å gjøre folk interessert?

LOL
Sist endret av krystallkongen; 3. januar 2021 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Tenker dette blir kontroversielt å si, men hvorfor tror folk i Norge de har den fjerneste anelse om hva navnet på strainen de røyker er?
Med mindre de dyrker selv eller bor et sted det er lovlig.

Tror folk på dealeren sin når han sier han har den sjukeste mest hårete Gorilla Glue eller O.G Kushen inne? Naivt.

Cannabismarkedet er omtrent like uregulert som Heroin og Speed og knips og vet du hva som er oppi det og hvor det kommer fra?

Har hatt et av og på (mest på) forhold til weed siden videregående og er nå i midten av tjueåra. Nesten et tiår da omtrent. 5-6 av disse har jeg også solgt, fordi det er en dyr vane.
Det som var Silver Haze den ene gangen man henta var helt ulik Silver Hazen man henta et annet sted eller fikk av samme kar senere. I et uregulert Cannabismarked kan man kalle weeden sin for hva faen man vil.

Navn og strains betyr kanskje noe i California, Colorado eller Amsterdam, men her oppe i Norge får du 50% eller oftere det dealeren din føler for å kalle weeden sin.

Bullshit og salgstriks for å gjøre varene mer attraktivt alt sammen. Jeg blir direkte flau når jeg hører folk diskutere strains hvis de kjøper bagger her og der av folk de knapt kjenner.

Om du "kjenner noen som dyrker" er fyren åpenbart for glad i å prate & skryte og folk som er glade i å skryte er gjerne glade i å lyve så hvorfor skulle han ikke løyet om at han har dyrka en eller annen Haze eller Girl Scout Cookie osv, blabla, bare for å gjøre folk interessert?

LOL
Vis hele sitatet...
Så du mener ingen av oss har hjerne kapasitet nok til og importere egne frøog dyrke til seg selv?LOL
Må du roe deg ned lit her as, skjønner hva du mener når man kjøper bager fra randoms osv ,men det finnes mer voksne lukket vennekretser der man drar ned til amster og henter en halv kg med diverse.da vet man også hvilken strains det er snakk om!
Sitat av Tarm Vis innlegg
Så du mener ingen av oss har hjerne kapasitet nok til og importere egne frøog dyrke til seg selv?LOL
Må du roe deg ned lit her as,
Vis hele sitatet...
Nei Tarm, DU må roe deg ned så du ikke inkriminerer deg selv enda mer.

Apropos hjernekapasitet (som forøvrig er i ett ord og blir en orddelingsfeil om man deler dem opp, men nå er jeg både smålig og usaklig) liksom, haha

Jeg mener at navn på weedstrains, som O.G Kush, Lemon/Silver Haze, AK-47 osv osv her i Norge for det meste er lite mer enn tullball og noe selgere sier til kunder som er kjent med at de strainsene gjennom filmer, forum og populærkultur som HipHop.
Sist endret av Dodecha; 3. januar 2021 kl. 18:41.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Nei Tarm, DU må roe deg ned så du ikke inkriminerer deg selv enda mer.

Apropos hjernekapasitet (som forøvrig er i ett ord og blir en orddelingsfeil om man deler dem opp, men nå er jeg både smålig og usaklig) liksom, haha

Jeg mener at navn på weedstrains, som O.G Kush, Lemon/Silver Haze, AK-47 osv osv her i Norge for det meste er lite mer enn tullball og noe selgere sier til kunder som er kjent med at de strainsene gjennom filmer, forum og populærkultur som HipHop.

Fint å vite at du dyrker selv, få kjøpe litt ordentlig dyrket Cannabis da, som faktisk ER den strainen det påstås
Vis hele sitatet...
Det må da gå an å skjønne at, i det minste her, så eksisterer omtrent hele spekteret: fra de som har bestilt frø selv og dyrker til ungdom som nettopp har fått lysten på Cannabis.

Og kan dere begge to roe ned aggresjonen litt? Det må da gå an å diskutere litt uten å dra alt i ultimatum?

Jeg tror de fleste er ganske klar over at en random dealer kan lyve om slikt, men med utviklingen i dyrking så kan vi si at det er mye større sjanse i dag, enn da jeg var ungdom, at strain navn stemmer.

Og jeg vet der er ment som en spøk og/eller sarkastisk stikk mot Tarm, men kjøp og salg her inne er en rask billett til en tvungen ferie fra nettstedet.
Digg at jeg er den eneste som er vettig nok som foreslår følgende:

Liberty Haze
Mazar, Power Plant, Jack Herer og White Widow er solide greier.