Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2240
Hei, gutt 18 lurer på om jeg automatisk for utsettelse på førerkort når man blir tatt for å røyke hasj? Ble tatt med brukerutstyr og for å røyke 1 joint. Takket ja til bot.
Ja, kommer an på politiet som tar deg. Ble tatt for samme som 16 åring og fikk beskjed om at jeg kunne miste lett-lappen og få utsatt førerprøve.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Det skjer, men generelt ikke når du blir tatt én gang.
Bare oppfør deg når du snakker med de, ikke nevn én ting angående planer om lappen, bil eller noe som helst kjøretøy.

Kommer det spørsmål om det så sier du at du ikke har planer om å ta lappen, eller i det hele tatt kjøre noe som helst påvirket (naturligvis har du aldri røyket noe utenom den ene gangen du ble tatt). Ikke kriminaliser deg selv med å nevne noe om bruk utenom da du ble tatt. Men gjennomfør det uten å virke som en slu rev (), politiet liker ikke de som tydelig viser at de ikke liker dem.
Ja for hvis du røyker hasj er du kronisk ruset til thc er ute av kroppen og du får svarte flekker i hjernen haha :') Anonym bruker her har rett, det skjer med noen visst politiet er vanskelige.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvofor blir ikke lappen utsatt for 18 åringer som blir tatt med alkohol? Likestilling er jo veldig fint.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvofor blir ikke lappen utsatt for 18 åringer som blir tatt med alkohol? Likestilling er jo veldig fint.
Vis hele sitatet...
Fordi det er ulovlig og all omgang med ulovlige rusmidler kan i utgangspunktet ende i førerkortbeslag/utsettelse.
Hasj er EKSTREMT farlig rusmiddel også.
Anonym bruker
"Fattig Maurløve"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har et par kompiser som har mistet fører retten pga "mangel på edruelighet" da de er ute og drikker hver helg og går og raver i sentrum i bygda vi bor i, så politiet har observert dem hver helg og bortimot hver kveld i juleferier osv..
Så det skjer faktisk med alkohol også. Men skal kanskje litt mere til og har kanskje med og gjøre på hvem du er uheldig og møter på eller ikke av tjenestemann ?
https://casperdinapoli.files.wordpre...avgjorelse.pdf

"Som påpekt over er ikke manglende edruelighet i seg selv tilstrekkelig grunnlag for å tilbakekalle føreretten."

Bare skumlest men.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
https://casperdinapoli.files.wordpre...avgjorelse.pdf

"Som påpekt over er ikke manglende edruelighet i seg selv tilstrekkelig grunnlag for å tilbakekalle føreretten."

Bare skumlest men.
Vis hele sitatet...
Får du oppdatert linken?
Sitat av dank1111 Vis innlegg
Får du oppdatert linken?
Vis hele sitatet...
Nei, fant den en annen plass på forumet for litt sia og funka bra da.
Ja det kan skje og det skjedde med meg, fikk et forelegg på 2000 for bruk og hadde ingen rusrelaterte saker på rullebladet fra før, noen måneder senere når jeg skulle starte med kjøretimer fikk jeg beskjed av hun i resepsjonen på kjøreskolen at jeg vist hadde sperrefrist så måtte pisse rent i 6 måneder først noe som ikke var et problem annet en at det gikk et halvt år ekstra før jeg kunne ta lappen igjen, fikk ikke beskjed om dette fra politiet heller så dette bør du undersøke, eventuelt starte med pisseprøver på eget initiativ en gang i måneden eller noe
Sist endret av freebird; 15. desember 2020 kl. 01:32.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvofor blir ikke lappen utsatt for 18 åringer som blir tatt med alkohol? Likestilling er jo veldig fint.
Vis hele sitatet...
Du kan få utsettelse på lappen om du blir tatt for å drikke alkohol jo. Det skjedde med en kompis. Han var ekstremt full og endte på sykehus.

Måtte ta en del prøver oss lege før han fikk ta oppkjøring.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Du kan få utsettelse på lappen om du blir tatt for å drikke alkohol jo. Det skjedde med en kompis. Han var ekstremt full og endte på sykehus.

Måtte ta en del prøver oss lege før han fikk ta oppkjøring.
Vis hele sitatet...

Dette skjedde faktisk med en kompis av meg også.