Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1266
Hei fellow freaks!

Jeg har fått tak i fem gram tørket sopp. For meg virker den helt tørr. Jeg tenker å bruke den til mikrodosing.

Tenker følgende fremgangsmåte etter å ha gjort litt research:

1. Jeg maler opp alt til en pulverblanding
2. Pulveret oppbevares i et syltetøyglass på et mørkt sted
3. Jeg begynner med 0,1 gram og prøver meg fram til fornuftig dose (blandet i en kopp te)

Høres dette fornuftig ut? Er det noe annet jeg bør tenke på?

Takk for hjelpen!
Detta høres veldig fornuftig ut; det er helt etter boka. For å være enda litt nøyere, så kan du oppbevare soppen på et kjølig sted i tillegg Ellers ville jeg ikke tatt meg bryet med å lage te hver gang, det er tross alt bare et tidels gram og det går lett ned alene, eller med hva som helst.

Lykke til!
Sist endret av Mekkern; 10. desember 2020 kl. 22:48.
Sitat av Edwarddebussy Vis innlegg
1. Jeg maler opp alt til en pulverblanding
2. Pulveret oppbevares i et syltetøyglass på et mørkt sted
3. Jeg begynner med 0,1 gram og prøver meg fram til fornuftig dose (blandet i en kopp te)
Vis hele sitatet...
Pulverisert sopp vil etter all sannsynlighet miste effekt raskere
enn om den blir oppbevart hel. Snakker vi om spiss fleinsopp her?

Jeg vil foreslå at du oppbevarer soppen hel, og bruker en morter
til å knuse ønsket mengde rett før inntak.
Jeg tar 150mg hver tredje dag og merker en veldig god effekt på humøret og en mild stimulerende effekt.
Hvorfor microdoser du? Angst PTSD Depresjon?
Takk for tilbakemeldinger�� vil vel helst bare optimalisere. Har kanskje mild sosial angst. Vil gjerne tørre litt mer. Har ingen kalde steder i kåken min foruten kjøleskapet. Tror dere det funker?
Pvestlandia har et godt poeng. Pulverisert sopp mister potens fortere (egenerfaring) . Angående sopp og mikrodosering føler jeg personlig at eksakt dosering ikke er supernøye (viktigere med LSD).
Vær obs på fukt. Kan ta en tørr klut og lage en salt pose for å ha sammen med soppen. Salt tiltrekker seg fuktighet. Jeg har hatt sopp på soverom der det ikke alltid er kaldt. Spist den et år etterpå og det var fortsatt potent.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Angående sopp og mikrodosering føler jeg personlig at eksakt dosering ikke er supernøye
Vis hele sitatet...
Det er vel heller ikke mulig med mindre man har
ren psilocybin, med tanke på variasjon fra sopp
til sopp.
Sist endret av PVestlandia; 11. desember 2020 kl. 18:04.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Det er vel heller ikke mulig med mindre man har
ren psilocybin, med tanke på variasjon fra sopp
til sopp.
Vis hele sitatet...
Ja. Må vel isåfall pulverisere og blande godt for å få en noenlunde lik potens, men tenker ikke dette er noe møst, og iallefall når det går utover potens på sikt
Det er nemlig derfor jeg kværner opp mikro batchen på forhånd, da det vil øke forutsigbarheten når det gjelder dosering med tanke på ujevn potens soppene imellom.