Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1783
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har i det siste røyket hasj mer en hva jeg har pleid før og har aldri hatt noen negativ effekt før, men nå i det siste så føler jeg at konsentrasjonsevnen min har sunket hardt. Alt jeg følger med på i skoletiden går inn det ene øret og rett ut det andre, alt som blir snakket om er som gresk, skjønner ikke halvparten av hva temaene handler om og når jeg først begynner å skjønne det så er det videre til neste tema.

Har aldri hatt noen lese/skrivevansker før eller konsentrasjonsproblemer men nå den siste tiden så føles det ut som jeg har mistet evnen til å følge med like bra som jeg gjorde før. I timene så kan jeg sone helt ut og bare tenke på en del ting som ikke er relevant til hva som skjer i timen i det hele tatt, men er som om tankene bare flyter av gårde.

Har aldri vært en topp elev med 6 i snitt, men har vært sånn helt gjennomsnittlig god.

Så, kan dette være pga. hasj, er det noen andre som har opplevd lignende? Er forresten 19år hvis noen lurte.
Røyker du på skolen eller er det etter skolen?
Jeg røyka meg stein før skolen før og opplevde ikke konsentrasjonsproblemer, heller motsatt.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Røyker du på skolen eller er det etter skolen?
Jeg røyka meg stein før skolen før og opplevde ikke konsentrasjonsproblemer, heller motsatt.
Vis hele sitatet...
Er ikke høy på skolen, røyker etter skoletiden frem til når jeg skal legge meg ca.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er velkjent at cannabis fucker med hukommelsen og i tillegg er mer skadelig dess yngre du er. Slutt eller forbered deg på et fattig liv.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan komme av mange årsaker uten at det nødvendigvis er hasjen sin skyld, men den kan også ha gjort sitt.

Andre grunner kan være at du er skolelei, null interesse i temaet, kjedelig/dårlig lærer, depresjon, stress, lite søvn, sykdom og mer til.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan komme av mange årsaker uten at det nødvendigvis er hasjen sin skyld, men den kan også ha gjort sitt.

Andre grunner kan være at du er skolelei, null interesse i temaet, kjedelig/dårlig lærer, depresjon, stress, lite søvn, sykdom og mer til.
Vis hele sitatet...
Ja, problemene skyldes nok sannsynligvis alt annet enn nylig økt inntak av cannabis

Ta deg et halvårs pause og oppsøk lege eller psykolog dersom du da ikke opplever bedring, trådstarter.
Anonym bruker
"Målløs Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en helt vanlig bivirkning av hasjbruk og kommer garantert av hasjrøykinga.
Er det ikke en av de allmennkjente virkningene til hasj at det svekker konsentrasjonsevne, hukommelse og slikt? Om så lærer du det nå. Du kan også forsøke å klore ned noen stikkord på hvilken som helst søkemotor, det koster nøyaktig det samme som å høre på hva tilfeldige folk du ikke vet noe om her gi deg svar av.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, problemene skyldes nok sannsynligvis alt annet enn nylig økt inntak av cannabis

Ta deg et halvårs pause og oppsøk lege eller psykolog dersom du da ikke opplever bedring, trådstarter.
Vis hele sitatet...
Nå sa jeg aldri at det ikke var pga hasjen, om du leser igjen så står det faktisk at "hasjen kan ha gjort sitt"

Men du har vel rett.. Det er bare hasj som fører til at folk kan få konsentrasjonsvansker og ingenting annet.
Anonym bruker
"Målløs Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Er det ikke en av de allmennkjente virkningene til hasj at det svekker konsentrasjonsevne, hukommelse og slikt? .
Vis hele sitatet...
Jepp. Det er også mer skadelig for hjerner under 25 år enn for de over 25. Svekker utviklingen av hjernen og ikke til å anbefale tenåringer røyke ofte.
R.i.p 23.04.2021
Er det sativa eller indica du røyker? Jeg personlig blir helt lobotomert i hode av sativa og greier ikke få frem en eneste tanke.bare føler meg dum . Indica derimot slapper jeg helt av og får konsentrert meg om oppgaver.
Hvem hadde trodd at rus kan skade hjernen
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Se filmen how high så skjønner du at trikset er å røyke før man skal på skolen for å få høye karakterer.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jepp. Det er også mer skadelig for hjerner under 25 år enn for de over 25. Svekker utviklingen av hjernen og ikke til å anbefale tenåringer røyke ofte.
Vis hele sitatet...
å når du paserer 50 år så er thc helt harmløst hvis jeg ikke husker feil
Er som mange nevner en ganske kjent bivirkingen at du ikke henger med på skolen når man er bakfjern

Det er ikke alle som har det slik. En kompis av meg kunne røyke seg balle fjern på kvelden å få 6 er på prøven dagen etterpå.

Jeg derimot blir adskillig sløvere dagen derpå, så det funker ikke så bra om jeg må prestere.

Det er ganske påfallende at dette beggynte å skje da du beggynte å røyke mer en vanlig.

Anbefaler å droppe røyking i ukedagene, spesielt nå når du går på skole. Da blir det mye bedre å ta seg en J når helgen kommer

Er generelt ikke lurt å røyke så ofte når du går på videregående(Egentlig aldri lurt å røyke så mye heh).
Det funker for noen, men ikke de fleste.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyka hver dag i over 6 år før jeg slutta cold turkey. Min hukommelse er nok ødelagt for alltid, med mindre jeg trener den opp igjen.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
å når du paserer 50 år så er thc helt harmløst hvis jeg ikke husker feil
Vis hele sitatet...
Prøver du å argumentere for at cannabisbruk før hjernen er utvokst ikke finnes det minste skadelig, eller er du bare en baby-stoner?
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøver du å argumentere for at cannabisbruk før hjernen er utvokst ikke finnes det minste skadelig, eller er du bare en baby-stoner?
Vis hele sitatet...
Eller så er h*n over 50 år og dro en spøk på vegne av egen hukommelse?
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Prøver du å argumentere for at cannabisbruk før hjernen er utvokst ikke finnes det minste skadelig, eller er du bare en baby-stoner?
Vis hele sitatet...
nei, det er absolutt skadelig.
ikke noe baby-stoner her haha
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller så er h*n over 50 år og dro en spøk på vegne av egen hukommelse?
Vis hele sitatet...
å jeg er langt fra 50, nærmere 19
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyka hver dag i over 6 år før jeg slutta cold turkey. Min hukommelse er nok ødelagt for alltid, med mindre jeg trener den opp igjen.
Vis hele sitatet...
For å sette dette i persperktiv så har jeg akkurat samma problem etter jeg røyka hvær dag i ca 2 år
Er vel ikke ukjent at THC påvirker korttids hukommelsen, konsentrasjon og motivasjonen til folk som bruker det over lenger tid. Noen blir mer påvirket enn andre.

"Current evidence shows that cannabis intoxication may temporarily alter or distort short-term memory processing. This seems to be caused by compounds in cannabis that disrupt neural signaling when binding to receptors responsible for memory in the brain. Interrupted short-term memory can indeed impact on learning, and may also cause loss of interest or problems with concentration."
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Knickyri Vis innlegg
For å sette dette i persperktiv så har jeg akkurat samma problem etter jeg røyka hvær dag i ca 2 år
Vis hele sitatet...
Ikke sant. Det skal ikke mye til før hjernen (hukommelsen) sier takk for seg. Veldig mange jeg kjenner som har røyka lenger og kortere enn oss to som også sliter med det.

Men, det tenker man ikke på når man får den halleluja stemningen i starten. Da er det ingen farer eller ulemper med det. Så kommer dagen der du innser at jo, det er faktisk ikke bare positivt å røyke hele tiden.
Jeg var i samme situasjon som deg (A elev, økonomistudier, universitet) begynte å røyke hasj, ble lei studier, fortsatte å røyke hasj, droppet ut av studier. Begynte så med sopp, ketamin, 2cb, dmt, LSD osv.

Ble så lei folk at jeg isolerte meg i flere måneder. Veldig fornøyd med det.

Nå driver jeg med kreativt arbeide, og har fått tilbake sjelen min. Men dette er ikke en lett vei å gå, det er den tyngste, er ikke lett i det hele tatt. Det letteste er nok å prøve å passe inn i samfunnet.
Sist endret av Hans Høyhet; 6. november 2020 kl. 14:36.
Det kan godt være på grunn av hasj.

Noen personer tåler å røyke hasj jevnlig uten noe å få noe særlig til bivirkninger,

i mens det for andre kan være så mye bivirkninger at dem rett og slett burde vurdere om det er verd det å røyke i det hele tatt
Anonym bruker
"Målløs Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Se fleste tåler hasj og kan røyke i mange år før de tar merkbar skade av det. Problemet er bare at de som røyker i to år fortsetter i femten år til om de ikke har tatt skade av det fra før og før eller senere tar stonere skade av det uansett.. Kjipern å først innse etter tjue år hvor fucka hjernen har blitt så du skal se på det som et positivt varseltegn på at du burde slutte nå mens du enda er ung og hjernen kan rette seg opp igjen
Du blir kognitivt nedsatt hvis du røyker,på noen områder, betinget av deg selv og mye annet

Edru er fortsatt gullstandarden og mest pålitelig.

Hvor mye, er et definisjonsspørsmål og betinget av en haug faktorer.

Som både kan ende i en forfatter som ikke klarer å skrive like bra når han er stein, som det kan ende i at en kunstner maler bedre, eller en lageransatt gjør oppgavene saktere, men med høyere humør og moral.


Hvem man er i utgangspunktet har noe å si.
En kniv kan røyke seg sløv, men aldri bli en gaffel eller skje, en person som leser når han drikker og røyker vil ha brukt tiden sin bedre enn noen som onanerer til degenerert hentai mens han er stein.
Sist endret av meaculpaUIO; 7. november 2020 kl. 04:04.