Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 7933
Hei!

Håper noen av dere kan hjelpe meg.

Jeg har null erfaring når det gjelder piller (Valium o.l.).

Etterhvert har jeg forstått at samboeren min er veldig glad i piller. Mens vi har vært sammen har han i alle fall brukt Tramadol og Xanor - ikke ofte, men kanskje 4-5 ganger på et par år.

Min erfaring er at han blir ekstremt trøtt, ikke klarer å holde øynene åpne, han er sint og husker ingenting. Som regel forsvinner han også. Kan bli borte ett til to døgn.

Akkurat nå: På mandag fikk han tak i noe som han beskrev som "russiske valium". Han sa han tok en halv, og så sa han at han tok en hel. På mandag. Han kom hjem natt til tirsdag og jeg så at han var rusa. Han sov hele tirsdagen. Var vanskelig å vekke, snakket usammenhengende og var sint i perioden han klarte "å våkne". Onsdag morgen virket han ganske klar, men sa at han følte seg surrete, og så dobbelt, og valgte å gå hjemmefra. Nå - onsdag kveld, sier han fortsatt at han føler effekten av pillen, og vil helst ikke komme hjem før i morgen tidlig.

Han insisterer på at han kun tok denne ene pillen mandag kveld. Kan det stemme at han fortsatt føler effekt 48 timer senere? Eller er det sannsynlig at han har fått tak i et brett - og brukt flere? Vet han er glad i piller, og vet han har løyet til meg tidligere, det er bare det at dette har jeg ingen erfaring med.

Håper noen kan hjelpe meg å forstå - med sin egen erfaring.

:-) Takk

Kan legge til at han på mandagen også helt sikkert drakk øl og regner med han også røyka.

V
Sist endret av Villemo123; 15. april 2020 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Phenazepam elimination half-life: 6–18 hours (active metabolite up to 60 hours)
Halveringstiden er veldig lang så at det henger litt igjen etter ett par dager er nok mulig, men spør du meg så er jeg ganske overbevist over at han har spist flere enn 1. Av det jeg har av erfaring med lignende så vil jeg si at det er veldig liten sannsynlighet at han har spist 1 og flere dager senere selv mener at han er så ruset at han ikke kan komme hjem. Det som er mer sannsynlig er at han bruker det som unnskyldning for å ikke være hjemme og ruse seg eller noe.
Sist endret av Alge; 15. april 2020 kl. 22:36.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har ikke hørt om at russiske valium skal være så mye sterkere. Men rivotril kan man kjenne i både tre og fire dager etter, men av én pille nei ikke så lenge.. For å være helt ærlig så har jeg ikke noe tro på at han bare tar piller noen ganger i året. Når han blir så rusa som dette og stikker av fra deg i flere dager så liker han rusen mer enn kjærligheten og gjør det sannsynligvis mye oftere, men kanskje justerer med andre ting som kokain for å ikke bli så sløv, eller tar det etter at du har lagt deg når han sitter oppe å "gamer" eller andre anledninger. Helt ærlig, han stikker av fra deg i flere dager i strekk og klarer ikke ta seg sammen til å komme hjem, du er sammen med en rusmisbruker. Og hva eller hvem han gjør når han stikker av og gir faen i deg, i pillerus som gjør at man gir enda mer faen, det kan man jo bare begynne å lure på. Du kan ihvertfall ikke stole på han. Jeg kjenner folk som kjøper horer for blowjob, drar til rusvenninner og puler (så godt de klarer å jukke i den rusen) osv bak ryggen på dama si i pillerus. Ikke fordi de planlegger det men fordi pillerusen gjør at man gir så fullstendig faen og har ingen grenser eller fornuft så man bare gjør og sier hva som enn faller en inn. Vet ikke noe om hva samboeren din driver med da, men hadde jeg vært sammen med en som rusa seg og ble borte mange dager i strekk så hadde ikke det forholdet vart særlig lenge.. Det er mer sannsynlig at typen din har rusa seg sammenhengende alle dagene han har vært borte, og ikke bare tok én pille.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Nå sier han fortsatt at han føler effekten av pillen, og vil helst ikke komme hjem før i morgen tidlig.
Vis hele sitatet...
Jeg lukter den lusa på gangen. Utrolusa kalles den.
Eller ruslus. Tror nok samboeren din har mye større problemer med rusmidler enn han vil erkjenne deg.
Jeg bruker sobril, en mildere avart av valium, og den sitter ikke i mer enn maks 8 timer. Vet ikke med xanor, men som en annen nevner kan Rivotril sitte i ca to døgn, men ikke like kraftig som du beskriver. Det at han fikk tak i "russisk valium" virker for meg som at han har pillekontakter, som igjen kan tilsi at han er en jevnere kunde enn du får vite :/

Spør deg selv, og tenk NØYE igjennom svaret.
Er det han bidrar til livet ditt verdt denne følelsen du sitter med i kveld?
Betyr han nok for deg at du vil risikere at han lyver til deg, stjeler fra deg, forsvinner uten at du kan ta kontakt, at du må hente han etter varetekt, tolerere sinnet hans som fort kan bli fysisk hvis han er stuka?

Jeg sier ikke at dette garantert kommer til å skje, men det er desverre ikke usannsynlig.
Beklager. Send gjerne PM hvis du vil prate.
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Det at han fikk tak i "russisk valium" virker for meg som at han har pillekontakter, som igjen kan tilsi at han er en jevnere kunde enn du får vite :/
Vis hele sitatet...
Neeh... Det flyter over av dem virker det som, ihvertfall der jeg bor.

Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Spør deg selv, og tenk NØYE igjennom svaret.
Er det han bidrar til livet ditt verdt denne følelsen du sitter med i kveld?
Betyr han nok for deg at du vil risikere at han lyver til deg, stjeler fra deg, forsvinner uten at du kan ta kontakt, at du må hente han etter varetekt, tolerere sinnet hans som fort kan bli fysisk hvis han er stuka?
Vis hele sitatet...
Ikke for å rakke ned på det du skriver for jeg skjønner akkurat hva du mener med det, men jeg vil bare minne deg på at hu skirver at denne type utskeing skjer 4 - 5 ganger på 2 år! Jeg syns du er noe dramatisk her for å si det mildt, det virker heller ikke som at det pleier å ta helt av da dette tar sted heller. Også kan man jo spekulere i om han har ett mer omfattende rusbruk en det som blir nevnt, men det kan da ikke være så ille om ingen merker det. Mine 5 cent

PS: stoffet har ikke noe med valium å gjøre. Stoffet heter "Phenazepam"
Sist endret av Alge; 16. april 2020 kl. 01:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Neeh... Det flyter ovejeg vil bare minne deg på at hu skirver at denne type utskeing skjer 4 - 5 ganger på 2 år! Jeg syns du er noe dramatisk her for å si det mildt,
Vis hele sitatet...
Det er lite sannsynlig at han tar det så sjeldent når han er så glad i rusen at han blir borte flere dager i strekk og driter i samboeren sin. Da har man et ganske mye større rusproblem enn hva man innrømmer (til samboeren).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er lite sannsynlig at han tar det så sjeldent når han er så glad i rusen at han blir borte flere dager i strekk og driter i samboeren sin. Da har man et ganske mye større rusproblem enn hva man innrømmer (til samboeren).
Vis hele sitatet...
Vettu hva, det er bare synsing fra din side! Det enkleste i verden er å se på en person om de er greit påvirket av benzo, det kommer ihvertfall godt frem i tråden her at dama ser stor forskjell på da typen sitter å nodder av i soffaen og er frekk kontra da han ser nykter ut. Det finnes faktisk folk som liker å dra den litt ut med rus en gang i blant uten at de trenger å bruke rus regelmessig. Selv om det med stor sannsynlighet er tilfelle at fyren har spist flere enn 1 pille så kan du umulig sitte her å si om han har noen rusproblem eller ikke med den informasjonen som kommer frem i tråden

Kanskje er det en god ting at han heller velger å reise bort for å ruse seg en gang i blant enn å sitt hjemme frekk og i halvsøvne med dama som er nykter, just sayin. Kanskje er det mer omtenksomt enn det fremstår
Sist endret av Alge; 16. april 2020 kl. 03:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Vettu hva, det er bare synsing fra din side! Det enkleste i verden er å se på en person om de er greit påvirket av benzo, det kommer ihvertfall godt frem i tråden her at dama ser stor forskjell på da typen sitter å nodder av i soffaen og er frekk kontra da han ser nykter ut. Det finnes faktisk folk som liker å dra den litt ut med rus en gang i blant uten at de trenger å bruke rus regelmessig. Selv om det med stor sannsynlighet er tilfelle at fyren har spist flere enn 1 pille så kan du umulig sitte her å si om han har noen rusproblem eller ikke med den informasjonen som kommer frem i tråden

Kanskje er det en god ting at han heller velger å reise bort for å ruse seg en gang i blant enn å sitt hjemme frekk og i halvsøvne med dama som er nykter, just sayin. Kanskje er det mer omtenksomt enn det fremstår
Vis hele sitatet...
Ja det er synsing at han tar det oftere, men et rusproblem handler ikke bare om å ta det ofte. Men at det fører til problematisk oppførsel. Blir han dust og stikker av fra samboeren i flere dager er det et problem. Nå er pillerus oppskriften på å oppføre seg mongo, men om han ikke hadde hatt et rusproblem hadde han unngått å ta det når det skaper problemer på den måten.
Alge, du sier det flyter over av piller der du bor. Er dette blant folk som liker å ta piller, kanskje? Jeg har ikke sett en gatepille på 10 år untatt når jeg jobbet med tyngre narkomane. Miljø har _definitivt_ mye å si, og det jeg mente er at han tydligvis er i et miljø hvor slike ting eksisterer. Av de jeg kjente som holdt på "av og til" på den tiden i livet mitt endte en i kronisk psykose, 3 endte opp på heroin, 2 har tatt selvmord og det har gått bra med 3. Jeg har basert mine svart til TS på erfaringer jeg har sett og opplevd igjennom tidene.

PS. alle azepam'er er avarter av Benzodiazepam, inkludert valium.

Selvfølgelig kan det være at jeg tar feil i mine mistanker og han får en benzo til å vare i 48+ timer, får han til å være benzoaggro og nærmere bevisstløs. Men heller tvilsomt i mine øyne, og tydeligvis i dine, som jeg ser på tidligere kommentar. Og for en nykter person er det ikke alltid lett å se om noen er påvirket hvis det er mindre doser som blir tatt.

Finally, som jeg skrev i slutten av forrige innlegg; det er ikke sikkert at det kommer til å gå den veien, men sannsynligheten er større enn for en som ikke tar piller. Og hun må tenke igjennom om hun vil ha ett liv med noen som vil ruse seg i det hele tatt uavhengig av grad.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det er synsing at han tar det oftere, men et rusproblem handler ikke bare om å ta det ofte. Men at det fører til problematisk oppførsel. Blir han dust og stikker av fra samboeren i flere dager er det et problem.
Vis hele sitatet...
Med mindre man stikker fra ansvar som f.eks barn så syns jeg da ikke at man tar seg ett par dager med kompiser er verdens største problem. Det største problemet virker å være at han blir sur på benzo. Min personlige mening tho..


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå er pillerus oppskriften på å oppføre seg mongo
Vis hele sitatet...
Ja, helt enig. Personlig hater jeg folk som har tatt for mye benzo, men vist han liker det så godt så er det kanskje like greit at han forsvinner ett par dager da...


Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Alge, du sier det flyter over av piller der du bor. Er dette blant folk som liker å ta piller, kanskje?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, eller ihvertfall i blant folk som liker å ruse seg på andre ting enn alkohol. Det jeg mener med at det flyter over av de her jeg bor er at om du spør noen som du tror kan ha peil på benzo så er det phenazepam de vet om for tiden å thats it.


Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Av de jeg kjente som holdt på "av og til" på den tiden i livet mitt endte en i kronisk psykose, 3 endte opp på heroin, 2 har tatt selvmord og det har gått bra med 3. Jeg har basert mine svart til TS på erfaringer jeg har sett og opplevd igjennom tidene.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg også har mye erfaring med kompiser som det har gått totalt til helvete med, men nesten alle dem det har gått til helvete med har tilfelles at de hadde en del psykiske problemer eller problemer generelt sett fra før av. Det er ikke en ukjent ting at det ofte er underliggende problemer som fører til rus avhengighet og problemer. Men jeg kjenner også folk som har ruset seg på forskjellige ting en gang i blant utrolig lenge uten at det har ført til problemer, og dem personene er de som tilsynelatende ikke hadde spesielt problemer fra før av heller. Jeg snakker nå for det meste om barndomsvenner jeg kjenner godt nok til at jeg føler jeg kan ta meg friheten til å si om dem har slitt mye med ting eller ei.


Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
PS. alle azepam'er er avarter av Benzodiazepam, inkludert valium.
Vis hele sitatet...
Nei nå kødder du eller Det jeg mener er at det ikke er valium (diazepam) så skjønner ikke hvorfor folk kaller dem russer valium eller sammenligner de to kontra noen som helst annen benzo.


Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Og for en nykter person er det ikke alltid lett å se om noen er påvirket hvis det er mindre doser som blir tatt.
Vis hele sitatet...
Det er sant det, særlig om det er blitt oppbygd en toleranse, men om dama mener han ikke ser ruset ut til vanlig og det ikke går utover hu så er jo det i såfall ett personlig problem som ikke har noe med hun å gjøre spør du meg.
Det er sant det, særlig om det er blitt oppbygd en toleranse, men om dama mener han ikke ser ruset ut til vanlig og det ikke går utover hu så er jo det i såfall ett personlig problem som ikke har noe med hun å gjøre spør du meg.
Vis hele sitatet...
Vel det er jo en måte å se det på. Men så kan man dra inn den forbaskede matten i ligningen. Og da vet man jo at ting sklir ut over tid for mange. Og det var kanskje det fraulein mente. At ts kanskje bør vurdere valgene hun tar nå, for hun må kanskje ta et kjedelig valg frem i tid uansett. Om bruken eskalerer mener jeg.
Det er noe som heter "hvis man må spørre om det så..."

Det er umulig å få en dårlig magefølelse sånn helt ut av det blå. Og med slike ting stemmer det som regel.
Har prøvd valium en gang før og da i kombinasjom med noen øl og mother mary. følte meg helt fin og oppegående dagen derpå, så om det er én valium han påstår så lukter det litt ugler i mosen. Når det er sagt, så er jo alle forskjellige og blir påvirket på forskjellige måter. en med nedsatt nyre funksjon eller elendig kosthold vil helt sikkert få det litt kjipere dagen derpå, naturligvis.
Trådstarter
7 16
Hei alle og takk for svar.

Han kom hjem i går kveld (onsdag kveld) da han sa han følte seg bedre. Han så i alle fall bedre ut, ikke like rusa som tidligere i disse dagene. Han har lovet på tro og ære at han bare tok en. Men - jeg er datter av en alkoholiker så jeg er godt kjent med all slags ræva unnskyldninger. Jeg er ikke naiv - selv om det kanskje virker sånn. Men akkurat piller vet jeg (heldigvis!) ingenting om, så det er kjempefint at dere svarer på det som dere har gjort.

Jeg visste for eksempel ikke at man gir så totalt faen i den rusen, men når jeg tenker etter ser jeg jo det.

Han har hatt forskjellige rusproblemer tidligere i livet sitt. Vi traff hverandre som godt voksne (nå er vi 40 år), så han har jo en fortid. Uheldigvis har jeg oppdaget underveis at den fortiden har involvert mye bruk av dop. Han har vært tilbakeholden med å fortelle om pillebruk, men jeg skjønner jo hvorfor nå. Han har forandret seg veldig sammen med meg, og i alle fall kuttet ned festinga ekstremt mye, og jeg tror det er det som skjer da, at det bygger seg opp i han, denne trangen til å bruke, og da går det skikkelig galt når det først går galt (som nå).

Så han tar seg en skikkelig bender, og jeg skjønner at det er mer enn en pille involvert da - takk dere.

Spørsmålet er vel heller om dette er noe jeg skal "leve med" (dumt), eller vi må finne en løsning. Men hva? Hvordan i helvete får man en til å slutte som selv ikke synes de har noe problem og heller ikke gjør dette mer regelmessig??

Sorry - mye frustrasjon. :-)

Og angående å ta mindre doser: Jeg ser veldig godt på han når han er rusa, har tatt det minste lille ting. Men nå begynner jeg å tenke.. når jeg vet han har tatt piller blir han skikkelig ekkel og stygg med meg, kan si ting han vanligvis aldri ville ha sagt. Det har hendt av og til at han plutselig har vært dritsur og laget skikkelig helvete helt uten grunn - kanskje kan ha tatt bare litt da, og jeg har tenkt han bare ser litt sliten ut - uten at han er direkte rusa?

For noe dritt.
Sist endret av Villemo123; 16. april 2020 kl. 10:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du fortjener bedre, på tide å avslutte forholdet. Ingen fremtid i å tolerere en pillenarkis som i tillegg blir en drittsekk når han er på nøtter. Garanterer deg han lyger om bruk, og sikkert mer.
Om du kan leve med det eller ei er det bare du som kan svare på, men at du spørr i det hele tatt sier vel litt..

å slutte med rus er et valg han må ville ta selv, ytre påvirkninger har svært begrenset effekt, være seg bøter, fengsel, barn, kone, jobb eller whatnot.. en må ville det selv. Virkelig ville det. også gå de nødvendige milene.

Når man er kommet i 40åra og har drevet med ting og tang en stund så er den stien ganske godt nedtråkket.. vi er jo vane dyr og rutiner/aktiviteter man har gjort mye av vil alltid være lettere for oss enn å starte med noe nytt og fremmed.

Selv har jeg dårlig erfaring med personer som liker piller og holder meg på trygg avstand.

en løsning bør dere som voksne mennesker klare å komme til. Om det er veldig viktig for deg at han er helt rusfri, så får du si det som det er, at det er deg eller rusen. Også være konsekvent.. istedenfor å bli frustrert og skeptisk fordi han kanskje har tatt noe og det er grunnen til at han er sur, når faktum kan være at han har sovet helt elendig 5dager på rad og derfor ser litt knarker ut i ansiktet..

Personlig så HATER jeg sterkt når andre mistenker meg for å være ruset, da får jeg lyst til å hive de 8måndene med rusfrihet ut vinduet.. bare for en liten bagatell. Kanskje noe ala det samme med han?

eventuel løsning kan være at han får et freepass f.eks. 2 ganger i året om du elsker han for høyt til å forlate han og han elsker pillene for mye til å forlate de helt.. eller klippekort på BJ's hver gang han pisser rent If you love him, Im sure you'll figure something out
Kan si det så enkelt: Folk på benzo tar aldri bare én. De sluker hele glasset så snart den første pilla gir effekt... Klassisk benzostuk
Hvis dere har det fint ellers så ser jeg ikke en grunn til å gå ifra hverandre. For eksempel kan dere heller avtale når han skal ta noe og heller holde det til noe relativt harmløst som for eksempel cannabis hvis han ikke har lyst til å legge alt på hylla eller gi han et fripass en gang iblant som foreslått over. Alle forhold har problemer, men hvis det eneste problemet er at en av partene tar litt knark en gang iblant vil jeg faktisk påstå at dere har et bra forhold og at det er verdt å ta vare på.

Er han et rasshøl og en pest å være rundt til vanlig?

Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon.
Ikke alltid like lett, men det beste på sikt.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Hei alle og takk for svar.

Han kom hjem i går kveld (onsdag kveld) da han sa han følte seg bedre. Han så i alle fall bedre ut, ikke like rusa som tidligere i disse dagene. Han har lovet på tro og ære at han bare tok en. Men - jeg er datter av en alkoholiker så jeg er godt kjent med all slags ræva unnskyldninger. Jeg er ikke naiv - selv om det kanskje virker sånn. Men akkurat piller vet jeg (heldigvis!) ingenting om, så det er kjempefint at dere svarer på det som dere har gjort.

Jeg visste for eksempel ikke at man gir så totalt faen i den rusen, men når jeg tenker etter ser jeg jo det.

Han har hatt forskjellige rusproblemer tidligere i livet sitt. Vi traff hverandre som godt voksne (nå er vi 40 år), så han har jo en fortid. Uheldigvis har jeg oppdaget underveis at den fortiden har involvert mye bruk av dop. Han har vært tilbakeholden med å fortelle om pillebruk, men jeg skjønner jo hvorfor nå. Han har forandret seg veldig sammen med meg, og i alle fall kuttet ned festinga ekstremt mye, og jeg tror det er det som skjer da, at det bygger seg opp i han, denne trangen til å bruke, og da går det skikkelig galt når det først går galt (som nå).

Så han tar seg en skikkelig bender, og jeg skjønner at det er mer enn en pille involvert da - takk dere.

Spørsmålet er vel heller om dette er noe jeg skal "leve med" (dumt), eller vi må finne en løsning. Men hva? Hvordan i helvete får man en til å slutte som selv ikke synes de har noe problem og heller ikke gjør dette mer regelmessig??

Sorry - mye frustrasjon. :-)

Og angående å ta mindre doser: Jeg ser veldig godt på han når han er rusa, har tatt det minste lille ting. Men nå begynner jeg å tenke.. når jeg vet han har tatt piller blir han skikkelig ekkel og stygg med meg, kan si ting han vanligvis aldri ville ha sagt. Det har hendt av og til at han plutselig har vært dritsur og laget skikkelig helvete helt uten grunn - kanskje kan ha tatt bare litt da, og jeg har tenkt han bare ser litt sliten ut - uten at han er direkte rusa?

For noe dritt.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du skriver i ditt første innlegg at han garantert hadde drukket og røykt i tillegg til piller. Da lurer jeg litt på hvor ofte han røyker og drikker. Viss det stemmer at han bare tar piller et par ganger i året så ville jeg ikke vært bekymret. Men om han i tillegg drikker og røyker mye utenom disse pille tilfellene så ville jeg vært mer bekymret, det tyder jo på at han fremdeles har et ganske aktivt rusmisbruk og mest sannsynlig lyger om hvor ofte og mye han tar andre ting.

Jeg snakker av erfaring. Har selv hatt et heftig rusproblem men har vært rusfri i over ti år. Var sammen med en som også hadde blitt rusfri men som etter mange år sprakk, ble rusfri igjen, sprakk igjen... flere ganger. Resultatet ble til slutt at vi nå bare måtte flytte fra hverandre Han klarte ikke å slutte å sprekke selv om han ville være rusfri. Så å tenke at du skal få typen din til å slutte/redusere rusbruk når han ikke synes selv han har et probleme er seriøst bare å drite i. Å være i et forhold med en som ruser seg er bare å utsette seg for smerte. Det er så mye lyging og luring og man kan til slutt aldri tror på noe vedkommende sier. Blir helt mindfucket av det.

Du sier du er oppvokst med alkoholisme? Det er veldig vanlig å (ubevisst) søke det man kjenner fordi det på en måte er trygt uansett hvor dysfunksjonelt det er. Skaff deg noen å snakke med for din egen del oppi denne situasjonen. Kanskje du kan få jobbet med deg selv på en måte som gjør at du finner utav at du ikke må eller vil ha relasjoner til menn som ruser seg.
Her oser det dårlige erfaringer fra tidligere forhold, hos noen av anbefalingene som kommer fra diverse folk her.

Dette høres veldig kjedelig ut , men om det har vært tilfelle 4-5 ganger på et par år (?). Relax. Her går du fort på en blemme når du kanskje må ut å finne ut av hvor særdeles innafor dette er i forhold til majoriteten av den mannlige befolkning. Han kan nok greit plukke frem et par ting på deg også som han stusser på ila et par år . Let.It.Go.
Trådstarter
7 16
Til vanlig er det kanskje verdens snilleste fyr. På alle måter.

fuckdapopo: Ja, det er blitt en ond sirkel i at jeg mistenker at han bruker noe (kanskje når han til og med ikke har gjort det), og da blir han fly forbanna. Det er noe av det som gjør det vanskelig. Jeg skjønner at det er dritt å bli mistenkeliggjort når man ikke har gjort noe, men samtidig er det ikke opparbeidet noe tillit der når det gjelder rusmidler.

Og så er det jo helt individuelt hva man synes er ofte og for ofte når det gjelder festing. Før vet jeg at det var hver dag, nå kan det i perioder være hver helg, så kan det gå flere helger uten. Har i utgangspunktet ikke noe problem at han tar seg en fest med alkohol/weed, men når jeg aldri vet når det plutselig bikker over er det skikkelig slitsomt.

Vi har begge to hver vår behandler i systemet (som misbruker og jeg som pårørende) - så må komme i gang med samtaler begge to, og parterapi. Kan jo være en start. Veit at dette sitter dypt....

Takk dere.

V
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Til vanlig er det kanskje verdens snilleste fyr. På alle måter.

fuckdapopo: Ja, det er blitt en ond sirkel i at jeg mistenker at han bruker noe (kanskje når han til og med ikke har gjort det), og da blir han fly forbanna. Det er noe av det som gjør det vanskelig. Jeg skjønner at det er dritt å bli mistenkeliggjort når man ikke har gjort noe, men samtidig er det ikke opparbeidet noe tillit der når det gjelder rusmidler.

Og så er det jo helt individuelt hva man synes er ofte og for ofte når det gjelder festing. Før vet jeg at det var hver dag, nå kan det i perioder være hver helg, så kan det gå flere helger uten. Har i utgangspunktet ikke noe problem at han tar seg en fest med alkohol/weed, men når jeg aldri vet når det plutselig bikker over er det skikkelig slitsomt.

Vi har begge to hver vår behandler i systemet (som misbruker og jeg som pårørende) - så må komme i gang med samtaler begge to, og parterapi. Kan jo være en start. Veit at dette sitter dypt....

Takk dere.

V
Vis hele sitatet...
Det at han blir sint når du konfronterer han er et rødt flagg. Du har sikkert en grunn til at du føler det du føler. Er jo ikke for å være stygg mot han
Jeg selv vet av erfaring fra da jeg var ung, dum å bodde hjemme hos min mor at mange benzopreparater har lang halveringstid. Det selv valium. Med tanke på russiske valium så kan det være "russisk" som i valium fra øst Europa. Og de blå valiumene der kan være langt sterkere en de vi får her hjemme. Og de sitter i kroppen i mange dager selv man det kun er de rundt og ikke en selv som merker det. Men mest sannsynlig har mannen din tatt mer en hva han inrømmer. Men i pillerus er det lett å bli uærlig, selv for de som er ærlige til vanlig.
Sist endret av pipestilk; 16. april 2020 kl. 17:09.
Anonym bruker
"Selvforsynt Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
når jeg aldri vet når det plutselig bikker over er det skikkelig slitsomt.

Vi har begge to hver vår behandler i systemet (som misbruker og jeg som pårørende) - så må komme i gang med samtaler begge to, og parterapi. Kan jo være en start. Veit at dette sitter dypt....
Vis hele sitatet...
Høres ut som en god idé med samtaler, kanskje også evt. hjemmetester for gjenoppbygging av tillit. Kanskje kombinert med en pause eller strengere rammer for å understreke alvoret. Disse preparatene (benzo) har en tendens, lik alkohol, til å senke tersklene for vold og minke empati, så dersom han i tillegg har temperament er det absolutt et rødt flagg. Husk at verden er full av partnere uten disse handicapene. Selv har jeg temperament, men blir kun rolig, avslappa og glad av benzo, uansett dosering.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Hvordan i helvete får man en til å slutte som selv ikke synes de har noe problem og heller ikke gjør dette mer regelmessig??
Vis hele sitatet...
Det kan man ikke. Som datter av en alkoholiker vet du vel hvor umulig det er å få folk som liker rus til å trappe ned eller innse at de har et problem. Han vil bare begynne å manipulere deg med å kalle deg kontrollerende, kjip, og stikke av oftere for å ruse seg og legge skylda på det bare for å føle seg litt bedre selv. Om du kan leve med det? Ja, men du kommer til å slite ut deg selv på det, og det er neppe verdt det. Alle trekker frem de herlige sidene i en partner "han er jo egentlig snill" etter å ha sagt det som det er om de negative tingene, ser du også forsvarer han og det er også en form for emosjonelt overtak som han har på deg. Du har ingen grunn til å egentlig få dårlig samvittighet for at du rådføre deg om det han driver med. Damer som er sammen med psykopatiske mordere og med menn som banker de hver uke sier også "men han er jo så snill og bra ellers på alle andre måter". Om du vil ha hele pakka eller ikke er opp til deg, men en ting er sikkert og det er at du ikke kan endre han. Han har tatt seg sammen etter dere ble sammen sier du, men det sprekker og blir for kjedelig til slutt det og. Fattern tok seg sammen til barna begynte på skolen, russuget hadde han tydeligvis hatt like mye hele tiden og familieliv ble for kjedelig i lengden, og det var mange utskeielser i mellom der som var et helvete for muttern.

Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Det har hendt av og til at han plutselig har vært dritsur og laget skikkelig helvete helt uten grunn - kanskje kan ha tatt bare litt da, og jeg har tenkt han bare ser litt sliten ut - uten at han er direkte rusa?
Vis hele sitatet...
Ja, det er høyst sannsynlig tilfelle. At han ruser seg i mindre doser og du ikke gjenkjenner det som rus. Høres eksagt ut som min ekssamboer. Jeg skjønte ikke før etter et par år at han hadde et rusproblem, fant på alle andre forklaringer som stress, som depresjon, som kort lunte, syns synd på han fordi faren hans var voldelig mot han og tenkte han hadde de aggressive trekkene derfra, tenkte han var bipolar osv. Men det viste seg å være rus hver gang han var stygg mot meg. Når jeg skjønte det så unnskyldte jeg oppførselen hans med at det var rusen og ikke han, og fortsatte å holde det ut. For å oppsummere kort, han endra seg aldri tross utallige løfter om å ikke gjøre det igjen, og jeg fikk det mye bedre etter jeg gikk fra han, enn å leve med løgner og bekymringer, og sinneutbrudd og trakassering i rusen hans.
Er jo diazepam det er snakk om i valium, har sykt lang halvveringstid av erfaring, jeg brukte ei halv uke på å lande sist
Trådstarter
7 16
Til alle dere med negative tilbakemeldinger og erfaringer: Dere hadde rett!

I går kveld lovet han meg at han var ferdig med alt, i dag tidlig snakket han med psykologen (hørte det) og avtalte time på mandag. Så sa han at han skulle gå å kjøpe noe han trengte, gå seg en tur, tenke litt og ta en tur innom kontoret.

Da han hadde dratt så jeg at han var logget inn på FB på min PC. Sjekket selvfølgelig. Og der fant jeg chatten med dealeren. I går kveld, mens han lovet bot og bedring chattet de om kjøp/salg og at de skulle feste i dag. I dag tidlig spurte han om han kunne komme med en gang for å feste.

Tydeligere blir det ikke. Sa fra med en gang. Nå er det over.

Så klassisk! Men like greit å få vite det nå.

Dere hadde rett..! Takk <3
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Til alle dere med negative tilbakemeldinger og erfaringer: Dere hadde rett!

I går kveld lovet han meg at han var ferdig med alt, i dag tidlig snakket han med psykologen (hørte det) og avtalte time på mandag. Så sa han at han skulle gå å kjøpe noe han trengte, gå seg en tur, tenke litt og ta en tur innom kontoret.

Da han hadde dratt så jeg at han var logget inn på FB på min PC. Sjekket selvfølgelig. Og der fant jeg chatten med dealeren. I går kveld, mens han lovet bot og bedring chattet de om kjøp/salg og at de skulle feste i dag. I dag tidlig spurte han om han kunne komme med en gang for å feste.

Tydeligere blir det ikke. Sa fra med en gang. Nå er det over.

Så klassisk! Men like greit å få vite det nå.

Dere hadde rett..! Takk <3
Vis hele sitatet...
Hei, så VONDT men samtidig så godt å finne ut av så tydelig og klart! Jeg håper at du ikke faller for hans desperate forsøk på å å få deg tilbake fremover, for du vet innerst inne at uansett er det bare løgn. Han kommer sikkert tik å smøre deg med de mest romantiske ordene, krokodilletårer og nye overbevisende løfter om at han bare var dum og hadde en glipp men aldri skal gjøre det igjen fordi nå vet han at han mister deg osv. Det er bare tull uansett hvor overbevisende han er, så det beste for din del er flytte så raskt som mulig ut/kaste han ut (vet ikke om dere leier eller eier?), sove hos en venninne eller han hos en kompis, og få venninnen din til å hente tingene dine senere/ta i mot han når han kommer senere for å hente tingene sine. Hvis du klarer å unngå kontakt med han selv, bytte nr osv, så unngår du også å bli manipulert og at han fucker mere med følelsene dine. Vær sterk nå og beskytt deg selv, en så twofaced og manipulerende, løgnaktig mann vil du virkelig ikke ha tilbake i livet ditt, samme hvor "fantastisk på alle andre måter han er". Han er ikke det, det er mest sannsynlig bare skuespill og manipulering det òg. Hans ekte jeg er en som stikker av fra deg mange dager i strekk selvom han vet hvor bekymret du blir, ruser seg, kanskje er utro, og den som juger deg opp i ansiktet mens han sitter å chatter med dealeren sin om det samme han lover deg å ikke røre mer. Du fortjener bedre enn sånt søppel.
Synd at han ikke var ærlig, men så veldig bra at du fant ut av det nå så du slipper å kaste bort mer tid på en som setter rus høyere enn deg.
Du har gjort det rette, både for deg og han, med å si at dette ikke er greit.

Husk en ting veldig klart fremover; Hva som skjer med han nå er IKKE din feil eller ditt ansvar.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Til alle dere med negative tilbakemeldinger og erfaringer: Dere hadde rett!

I går kveld lovet han meg at han var ferdig med alt, i dag tidlig snakket han med psykologen (hørte det) og avtalte time på mandag. Så sa han at han skulle gå å kjøpe noe han trengte, gå seg en tur, tenke litt og ta en tur innom kontoret.

Da han hadde dratt så jeg at han var logget inn på FB på min PC. Sjekket selvfølgelig. Og der fant jeg chatten med dealeren. I går kveld, mens han lovet bot og bedring chattet de om kjøp/salg og at de skulle feste i dag. I dag tidlig spurte han om han kunne komme med en gang for å feste.

Tydeligere blir det ikke. Sa fra med en gang. Nå er det over.

Så klassisk! Men like greit å få vite det nå.

Dere hadde rett..! Takk <3
Vis hele sitatet...
Kjipt! Ufattelig vondt å finne det ut på den måten. Føler virkelig med deg! Men desverre er det som regel det som må til, siden de lyger helt til du kan slenge beviset på bordet. Sist min eks sprakk løy han helt til jeg fant en brukt sprøyte på innerlommen

Men samtidig bra du fikk klarhet i det nå. Ingenting er verre enn å gå med følelsen av at noe er galt og ikke vite om en er paranoid eller har rett. DET er slitsomt det.

Masse lykke til videre. Finn deg en som ikke har rusproblemer neste gang. Det skal jeg
Veldig kjedelig at det gikk slik, eller det er kjipt og vanskelig akkurat nå men fram i tid blir det jo bra.

Vil bare nevne at jeg er rimelig sikker på at han ikke er mer glad i rus enn han er glad i deg. Vet ikke om det gir mening? Altså, han mente nok det han sa da han sa det. Og kanskje trodde han også på det. Men rusmisbruk er jo ikke rus_bruk. Det er misbruk. Og en person som er avhengig ønsker og drømmer og en ting, og ender ofte opp med å gjøre det motsatte. Fordi det blir for vanskelig å stå imot suget. Det er jo derfor det kalles en avhengighet. Og derfor følger også stort sett alltid løgn, svik og elendighet i rusmisbrukets kjølevann.

Kampen din nå blir å klare å stå i det valget du har tatt. Innerst inne vet du at du gjorde det rette, men når han kommer krypende full av anger og lovord og ber om å prøve en gang til så blir det faktisk du som må gjøre deg hard og ta ansvar for deg selv, og det blir sikkert ikke lett. Å avvise en du ser har det vondt. Men du må bare gjøre det.

Håper du får løst alt det praktiske på best mulig måte fremover. Ta vare på deg selv så godt du kan nå. Du kan ikke leve hans liv, du skal leve ditt. Så får han selv eller høyere makter passe på hva som skjer med ham fremover. Det er ikke din jobb eller ditt ansvar.
Sist endret av _abc_; 17. april 2020 kl. 17:59.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
. Ingenting er verre enn å gå med følelsen av at noe er galt og ikke vite om en er paranoid eller har rett. DET er slitsomt det.
Finn deg en som ikke har rusproblemer neste gang. Det skal jeg
Vis hele sitatet...
Enig, det er virkelig tortur og borrejern i hjertet og psyken å gå rundt med følelsen av at noe skurrer og bli paranoid og usikker. Man vet at man har rett men godtar å bli løyet til fordi man så gjerne vil ta feil. Det er så jævlig å måtte gå med den klumpen av usikkerhet og å få (nesten alltid godt begrunnede) mistanker så fort det er noe.. Man er virkelig en sjitstøvel å holde ting skjult for kjæresten sin, enda værre å juge om det enn å være åpen å si at Ja jeg ruser meg så mye. Da blir ihvertfall bruddet mye penere og gjør mindre skade på det uskyldige mennesket (partneren til den som ruser seg) enn å holde på å skjule det, la henne leve med konsekvensene av det og finne seg i trakassering og aggressiv urasjonell oppførsel, og å juge om det og knekke henne helt og krangle masse utallige ganger for sannheten kommer frem en dag uansett - alltid- så det ødelegger bare mer for begge parter det å holde ting skjult.

Vær glad du fikk avslørt han nå og ikke kast bort mere tid på den løgnertapern.
Trådstarter
7 16
Har gått gjennom alle innleggene deres på nytt. Hjelper veldig å lese. Men vondt da. Er nok fortsatt i sjokk, men jeg vet at det er bedre å leve uten ham enn å gå med den tvilen og usikkerheten hele tiden. Som jeg nå vet var helt legitime mistanker og følelser!

Han er blokkert på alle SoMe-kanaler og jeg har ikke tatt noe kontakt. Det er dessverre et barn involvert, vi har en datter på et halvt år. Skal kjempe for å få fullt ansvar der i alle fall. Må ta den samme fighten som min mor måtte ta for meg. Shit - trodde aldri jeg skulle ende opp som min mor ��

Er det noen av dere (kvinner) med tilsvarende erfaring jeg kan snakke litt med her (pm)?

<3
Skjønner godt at du er satt ut, det kommer nok til å vare en stund. Men for hver dag som går uten han vil det bli litt lettere.

Det skal ikke være et stort problem å få fullt ansvar evt samvær under oppsyn for barnet, han må kunne bevise med urinprøver at han ikke bruker for å være en kapabel forelder. Dette er antagelser fra min side, men håper og tror det er slik systemet fungerer.

Har ikke førstehåndserfaring, har bare sett hva flere venner har vært igjennom, men kan gjerne snakke med deg og gi den støtten jeg kan hvis du vil <3
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Har gått gjennom alle innleggene deres på nytt. Hjelper veldig å lese. Men vondt da. Er nok fortsatt i sjokk, men jeg vet at det er bedre å leve uten ham enn å gå med den tvilen og usikkerheten hele tiden. Som jeg nå vet var helt legitime mistanker og følelser!

Han er blokkert på alle SoMe-kanaler og jeg har ikke tatt noe kontakt. Det er dessverre et barn involvert, vi har en datter på et halvt år. Skal kjempe for å få fullt ansvar der i alle fall. Må ta den samme fighten som min mor måtte ta for meg. Shit - trodde aldri jeg skulle ende opp som min mor ��

Er det noen av dere (kvinner) med tilsvarende erfaring jeg kan snakke litt med her (pm)?

<3
Vis hele sitatet...
Først av alt, fyren høres ganske fucked ut.. men det er ikke nødvendigvis så enkelt å få full omsorg. Det spørs om han innser alvoret nå eller gir blanke fremover.

Det er ingen tvil om at en pillemisbruker IKKE burde ha ansvar for barn. Men det som bekymrer meg her er at du virker veldig såret (forståelig altså) og vil straffe han med å ta fra han retten å se sitt eget barn. Er det egentlig barnets beste? Kanskje det er bedre at han får muligheten til å bevise at han kan fungere som pappa ved å levere jevnlige urinprøver f.eks.? Jeg synes du burde være villig til å prøve å fikse et opplegg med han der du også kan føle deg trygg. Det beste for barnet er at det har samvær med begge foreldre, så lenge det fungerer selvfølgelig.

Jeg har nylig vært tett på flere slike saker som dette. Har observert at familievernkontor, dommere og psykologer som deltar i KOF-møter osv. strekker seg ganske langt for at begge foreldre skal ha like mye samvær. Dette også saker hvor rus har vært et tema. Da selvfølgelig så lenge denne parten klarer å vise til edruelighet.

Nå er dette barnet veldig ungt da, så det vurderes vel annerledes. Men det kan vel tas opp igjen i fremtiden.

Jeg kommer sikkert til å få en mob av sinte freaks etter meg nå som forsvarer et slikt SVIN meen.. ja, av og til faller man på trynet. Noen ganger HARDT. Flere har gjort det i løpet av livet. Det er dessverre sånt som skjer. Men det er mulig å komme tilbake! Fyren er ikke nødvendigvis fortapt. Jeg håper at du kan legge fra deg kamplysten bittelitt. Det er sikkert forbanna deilig å knuse fyren ved å ta fra han barnet, men tenk litt over konsekvensene av det også.
Sist endret av Drift; 17. april 2020 kl. 21:32.
Trådstarter
7 16
Sitat av Drift Vis innlegg
Først av alt, fyren høres ganske fucked ut.. men det er ikke nødvendigvis så enkelt å få full omsorg. Det spørs om han innser alvoret nå eller gir blanke fremover
Det er ingen tvil om at en pillemisbruker IKKE burde ha ansvar for barn. Men det som bekymrer meg her er at du virker veldig såret (forståelig altså) og vil straffe han med å ta fra han retten å se sitt eget barn. Er det egentlig barnets beste? Kanskje det er bedre at han får muligheten til å bevise at han kan fungere som pappa ved å levere jevnlige urinprøver f.eks.? Jeg synes du burde være villig til å prøve å fikse et opplegg med han der du også kan føle deg trygg. Det beste for barnet er at det har samvær med begge foreldre, så lenge det fungerer selvfølgelig.

Jeg har nylig vært tett på flere slike saker som dette. Har observert at familievernkontor, dommere og psykologer som deltar i KOF-møter osv. strekker seg ganske langt for at begge foreldre skal ha like mye samvær. Dette også saker hvor rus har vært et tema. Da selvfølgelig så lenge denne parten klarer å vise til edruelighet.

Nå er dette barnet veldig ungt da, så det vurderes vel annerledes. Men det kan vel tas opp igjen i fremtiden.

Jeg kommer sikkert til å få en mob av sinte freaks etter meg nå som forsvarer et slikt SVIN meen.. ja, av og til faller man på trynet. Noen ganger HARDT. Flere har gjort det i løpet av livet. Det er dessverre sånt som skjer. Men det er mulig å komme tilbake! Fyren er ikke nødvendigvis fortapt. Jeg håper at du kan legge fra deg kamplysten bittelitt. Det er sikkert forbanna deilig å knuse fyren ved å ta fra han barnet, men tenk litt over konsekvensene av det også.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke ute etter å ta ham, har heller ingen følelser av hevn. Men han har hatt rusproblemer hele livet sitt. Hvis han ikke klarte å skjerpe seg da jeg ble gravid, da vi fikk datteren vår.. Når kommer han da til å slutte? Jeg kan ikke være avhengig av en annen person til å ta avgjørelser som gjelder mitt barn, når jeg ikke kan få tak i han, når han ikke er til å stole på osv.. men klart, vi må jo gå til Familievernkontoret sammen.

Ønsker så klart at datteren vår skal bli kjent med sin far, men bo med ham?? Nå snakker jeg av erfaring faktisk..

V
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Sitat av Villemo123 Vis innlegg
Jeg er ikke ute etter å ta ham, har heller ingen følelser av hevn. Men han har hatt rusproblemer hele livet sitt. Hvis han ikke klarte å skjerpe seg da jeg ble gravid, da vi fikk datteren vår.. Når kommer han da til å slutte? Jeg kan ikke være avhengig av en annen person til å ta avgjørelser som gjelder mitt barn, når jeg ikke kan få tak i han, når han ikke er til å stole på osv.. men klart, vi må jo gå til Familievernkontoret sammen.

Ønsker så klart at datteren vår skal bli kjent med sin far, men bo med ham?? Nå snakker jeg av erfaring faktisk..

V
Vis hele sitatet...
Du tenkte ikke på det før du fikk barn med han? Er kanskje ikke bare han som har dårlig dømmekraft da. Det er faktisk ikke opp til deg å ta den avgjørelsen heller.

Du sier du har blokkert han fra alle sosiale medier osv. Høres ut som straff for meg. Det er kanskje ikke det lureste å gjøre når man har et barn sammen?

Dette er så typisk. Har sett samme regla utspille seg så mange ganger nå. Du må forberede deg på en helvetes kamp. Det ser ofte ikke så bra ut i retten når man blokkerer den andre parten fra alle sosiale medier og nekter å kommunisere. Slike saker tar også jævlig lang tid. Så når avgjørelser blir tatt er det heller ikke sikkert barnet er avhengig av amming f.eks. Det er dumt for barnet at det i denne lange tiden ikke skal få sett sin far. I slike tilfeller blir det ofte gjort avtaler der den andre parten kan ha samvær med barnet sammen med sin familie f.eks.

Du har nok alle på ditt lag her inne. Men de som jobber med dette har sett dette hundrevis av ganger før. Det er ikke slik i dag at man mister barna sine om man har hatt problemer med rus. Mange klarer også å skjerpe seg. Da er det synd at den parten skal bli nektet samvær med barnet i all fremtid slik du sier du ønsker. Du tjener på å være samarbeidsvillig her. Så lenge han beviser at han klarer å skjerpe seg kommer du til å tape i retten. Så lenge han er villig til å ta kampen selvfølgelig. Det må være ekstreme tilfeller hvis den ene parten skal få all omsorg. Da ofte vold/mishandling. Det er ikke sikkert det er nok engang. Her snakker vi EKSTREMT. Dette systemet er ganske bestemt på at barn skal ha rett til å være med begge foreldre. Det burde også være et mål for deg. Det er i hvert fall min menig.
Hun sier jo at hun vil at barnet skal ha samvær og at hun skal jobbe med han via familievernkontoret. Og her er det ikke snakk om en som "har hatt" problemer med rus, men som _har_. Jeg antar at hvis han klarer å bevise nykterhet vil hun ikke ha noe problem med å dele foreldreansvar.

At hun ikke ønsker kontakt med han akkurat nå rett etter hun har gjort det slutt må da være helt fair, det er tross alt snakk om ett par dager.
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Sitat av MadameFraulein Vis innlegg
Hun sier jo at hun vil at barnet skal ha samvær og at hun skal jobbe med han via familievernkontoret
Vis hele sitatet...
Det er ganske stor forskjell på delt omsorg og samvær under tilsyn en helg i måneden.

Og her er det ikke snakk om en som "har hatt" problemer med rus, men som _har_.
Vis hele sitatet...
Ja, det er derfor jeg skriver flere ganger at det avhenger om far klarer å bevise at han er i stand til å skjerpe seg. Kommer også med flere løsningsforslag.

Jeg antar at hvis han klarer å bevise nykterhet vil hun ikke ha noe problem med å dele foreldreansvar.
Vis hele sitatet...
Det har hun aldri sagt. Hun sa tvert i mot at hun skulle kjempe for fullt, akkurat som sin mor.

At hun ikke ønsker kontakt med han akkurat nå rett etter hun har gjort det slutt må da være helt fair, det er tross alt snakk om ett par dager.
Vis hele sitatet...
Hvis du tror det tar et par dager tar du innmari feil. Her er det heller snakk om måneder.

Jeg reagerer bare på at hun hun går så skråsikkert ut å sier hun skal kjempe for full omsorg. I tillegg til at hun har blokkert han. Det er ikke alltid barnets beste. I enkelte tilfeller er det kanskje det, men oftest ikke.
Sist endret av Drift; 18. april 2020 kl. 15:04.
Sitat av Drift Vis innlegg
Det er ganske stor forskjell på delt omsorg og samvær under tilsyn en helg i måneden.



Ja, det er derfor jeg skriver flere ganger at det avhenger om far klarer å bevise at han er i stand til å skjerpe seg. Kommer også med flere løsningsforslag.



Det har hun aldri sagt. Hun sa tvert i mot at hun skulle kjempe for fullt, akkurat som sin mor.



Hvis du tror det tar et par dager tar du innmari feil. Her er det heller snakk om måneder.

Jeg reagerer bare på at hun hun går så skråsikkert ut å sier hun skal kjempe for full omsorg. I tillegg til at hun har blokkert han. Det er ikke alltid barnets beste. I enkelte tilfeller er det kanskje det, men oftest ikke.
Vis hele sitatet...
Er du her kun for å kverulere ?
Drift.
Så lenge hun sier at hun skal samarbeide med han og familievernkontoret, gjør hun det rette. Med å si det vedkjenner hun også at huin ikke kommer til å kutte all kontakt med han fremover.

Nei, hun sa ikke det, det er derfor jeg startet setningen med "Jeg antar".
At hun vil kjempe for at barnet hennes ikke skal ha samme oppvekst hun ble utsatt for selv er da virkelig bare en positiv ting.

Jeg tar feil i at jeg tror det tar ett par dager før hun klarer å ha kontakt igjen?
Jeg sa ikke at hele saken ville ta ett par dager, men at hun ikke vil prate med han de nærmeste dagene mens hun fortsatt er i sjokk. Det kan være mange grunner til det, som at hun ikke vil at han skal tigge om å få komme tilbake, true henner ELLER også at hun ikke vil si noe hun kan angre på, siden hun forståelig nok er forbanna på fyren nå.
Selv om han er blokkert på face/snap kan han da fortsatt ta kontakt på andre måter, som telefon. Når barnet er 6 mnd vil jeg ikke si at det at mamma og pappa ikke chatter på messenger er ett stort tap.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man blir ikke sånn av en valium, og er du glad i piller spiser du det gjerne flere ganger i uka. Jeg har to guttekompiser som begge lyver for damene sine på hver sin måte. Fester hver helg på byen og tar piller og sier de bare var med venner røyka og sovna. Så ringer dama på morgenen når vi har nash og er bekymra og jeg hører bare de sykeste unnskyldningene....og de godtar det. Kommer hjem med blomster og lager middag senere. Selv er jeg så glad for at kjæresten min sier alt og ikke forteller meg hva han tror jeg vil høre. Ærlighet betyr alt, og da kan man godta mye. Synes bare det er trist at han lyver for deg...men hadde du godtatt at han fortalte deg sannheten?
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan går det nå?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Man blir ikke sånn av en valium, og er du glad i piller spiser du det gjerne flere ganger i uka. Jeg har to guttekompiser som begge lyver for damene sine på hver sin måte. Fester hver helg på byen og tar piller og sier de bare var med venner røyka og sovna. Så ringer dama på morgenen når vi har nash og er bekymra og jeg hører bare de sykeste unnskyldningene....og de godtar det. Kommer hjem med blomster og lager middag senere. Selv er jeg så glad for at kjæresten min sier alt og ikke forteller meg hva han tror jeg vil høre. Ærlighet betyr alt, og da kan man godta mye. Synes bare det er trist at han lyver for deg...men hadde du godtatt at han fortalte deg sannheten?
Vis hele sitatet...
Forholdet er slutt, og godt er det. Såklart skal man ikke godta sannheten heller når det er at kjæresten og faren til ungen er en annen enn han har sagt han er, dvs egentlig er en manipulerende rusmisbruker. Han skulle aldri gått inn i et forhold med en falsk personlighet og aldri fått barn når han har et rusproblem. Han burde klippa strengen for lengst.

Vær glad du er kvitt den tunge byrden han der er for livet ditt og nå kan du endelig leve uten å kontinuerlig bli løyet til og barnet ditt slipper en dårlig far
Trådstarter
7 16
På grunn av barnet vårt har vi et team rundt oss nå. Allerede i forrige uke var vi inne til samtaler hver for oss. Det fortsetter vi med, pluss at vi møtes sammen med behandlerne våre. Min psykolog tok det hele veldig alvorlig, akkurat som de fleste av dere, og mener at det er bare toppen av isfjellet jeg har sett. Jeg er litt mer rolig nå, det har gjort godt å være alene. :-) så får jeg ta en dag av gangen.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har gjort det riktige valget. Både for deg og ditt barn. Nå skal jeg være ganske krass, men far burde ikke ha noen omgang med barnet før han har et avklart forhold til rus. Få ham til å betale barnebidrag, men han burde ikke ha omgang med ungen. Du burde ha full omsorgsrett. Har vokst opp med en rusa far, mor gjorde det rette og flyttet, men hver gang vi var på besøk hos ham under oppveksten var han ruset. Slike erfaringer setter spor i et barn. Kanskje kommer dagen han setter barnet før rusen, men inntil da.. Stå på og lykke til med fremtiden.