Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1473
Hei,

Jeg har en APU2C4 som kjører Pfsense.

Ønsker å benytte denne med Eidsiva Fiber uten å benytte meg av Inteno routeren de leverer. Har forstått det slik at jeg kan koble APU2C4 rett i fiber konvertern fra Eidsiva, men uansett hva jeg prøver av settings her kommer jeg ikke på nett.

Noen som kan bistå meg litt her?
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hvilke settings prøver du, og hva er det intenoen gjør annerledes? Hvilken modell er det forresten?
Må ha litt mer informasjon her, men det greieste kan nok være å høre med Eidsiva om de kan hjelpe til å sette intenoen i bridge slik at du får en public IP I WAN på pfsense Har selv min pfsense bak inteno dg200 fra Nextgentel og det fungerer utmerket, men det skal sies at jeg har vdsl så kan være litt annerledes
Hvis du har internet når du kobler PC direkte i Fiberkonverteren så er det sansyneligvis noe feil med APU2C4 instillinger.
Jeg ville først prøvd med fabrikk innstillingene, disse bør i utgangspunktet slippe signalene gjennom.
HIWYM
penol's Avatar
Trådstarter
Det ser ut til at all min konfigurasjon var riktig, men Eidsiva har ekstremt lang lease time på IPadressene sine slik at det tar over 1 time, måtte ringe Eidsiva slik at de gjorde det manuelt. Etter dette ble gjort har det ikke vært noen problemer..

Takk for svar alle sammen.