Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 655
Jeg fant en gammel IBM pc hjemme som det hadde hvert gøy å blåse liv i. Det er Xp på den fra før, men den er fryktelig treig. Derfor tenkte jeg at jeg skulle formatere den. Det jeg lurer på er om det er en mappe i XP hvor alle driverene ligger. slik at jeg kan ta en backup før jeg innstalerer windows på nytt? Eller må jeg drive å søke rundt etter drivere på nettet?

Lurer også på om det er mulig å boote windows xp vis minnepinne? noen som har en guide?
Du må nok finne driverene på nettet, ja. Det finnes noen programmet som hevder at de gjør jobben for deg, så du kan jo starte med å installere nettverksdriverene selv og teste ut Drivermagic til de resterende.
Driver Magician er et program jeg tidligere har brukt for denne type jobber. Her kan du først eksportere alle drivere, så reinstallerer du programmet når du har formatert og importerer driverene igjen. (da jeg brukte programmet var det 15 dagers full trial, hvilket holder i lange baner for denne type operasjon)

Devid.info er også en side som eventuelt kan brukes for å sjekke hva slags drivere du er på jakt etter hvis du allerede har formatert og har problemer med å finne driverne.

DriverPacks kan også være kjekt dersom du allerede har formatert og vil ha inn igjen driverene dine uten at du får lastet dem ned fra produsenten sin hjemmeside, eller finner dem på andre måter. Ekstremt mange drivere i disse pakkene.
Sist endret av zeth; 12. februar 2010 kl. 19:40.
Har, et problem her nå.. Har nettopp formatert, men når jeg innstalerer internett driverene skjer det ingenting....

det er en IBM thinkpad t43 BTW
Sitat av chripson Vis innlegg
Har, et problem her nå.. Har nettopp formatert, men når jeg innstalerer internett driverene skjer det ingenting....

det er en IBM thinkpad t43 BTW
Vis hele sitatet...
Husk at det er flere drivere som krever omstart av maskin for å tre i kraft. Gjort dette?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Backup av drivere er ikke alltid like lurt. Utrolig mange problemer som kan oppstå med gamle drivere og kan ødelegge følelsen av nyinstallert maskin.
En god regel er å alltid laste ned drivere fra produsentens nettside når du installerer på nytt.
jeg har lasta ned nettveksdriveren. Så tenkte jeg å oppdatere de andre driverene gjennom noen av programmene som er nevnt overnfor.. Men når jeg har innstalert netverksdiveren kommer ikonet opp nede i venstre hjørene (internettdriveren), men så kommer det en feilmelding om at driveren ikke er innstalert