Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Har russen gått for langt?
Ja 234 49,37%
Nei 240 50,63%
Stemmegivere: 474. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  90 10122
En skulle tro at med en gang russeklærna var på så gjalt ikke norske lover og regler lengre. De knuser, bryter farsgrenser, herjer og nå avfyrer de tåregass på en barneskole? (Riktignok gjør ikke alle dette)

Linker:

Russ kastet tåregass på barneskoleelever

Russ bandt 9 år gammel jente

Hva synes dere om dette? Er det sånn det skal være i russetiden?
Hvor synes dere grensen burde gå?
Med en gang russen gjør noe som går utover ikke-russ har de gått for langt, mener jeg.
Disse to tilfellene er ekstreme, og personene innvolvert fortjener straff(evt. hjelp?) Jeg føler imidletidig ikke at russen som helhet gjør noe spesielt plagsomt for oss andre.
Du trekker russen under samme kam og det mener jeg er feil.
Jeg skal dog være enig i at noen russ har tatt feiringen sin for langt når de begynner å kaste CS-bomber og bedriver midlertidig frihetsberøvelse av yngre barn. Dette er ikke akseptabelt og burde bli slått hardt ned på.
Jeg leste nyheten med tåregass tidligere i dag og ble mildt sagt sjokkert over at noen kan finne på noe slikt. Det at russen det gjaldt meldte seg til politiet var vel og bra, men at russen bare får en bot.
Jeg velger fortsatt å stemme Nei i pollen din, da jeg mener og vet at de fleste russ klarer å feire med måte.
I disse tilfellene mener jeg russen har gått VELDIG langt over grensen! Kan ikke si det samme om andre russ ennå. Har bare sett 1 buss i år(bor i asker, så rart). Ikke hørt noe musikk eller bråk. Det virker som de fleste russ greier å holde festen nede når de ikke er på treff. Dette er jeg veldig glad for. Men nå er det jo hele 11 dager igjen da, får se hva slags sprell de greier å komme på.
Ja, for de går på en gruppe personer som ikke har noe med russ å gjøre. Hadde de kastet tåregass i egen skolegård eller annen russ sin skolegår hadde jeg sagt "OK". Er det mer å diskutere?
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Clr Vis innlegg
Du trekker russen under samme kam og det mener jeg er feil.
Jeg skal dog være enig i at noen russ har tatt feiringen sin for langt når de begynner å kaste CS-bomber og bedriver midlertidig frihetsberøvelse av yngre barn. Dette er ikke akseptabelt og burde bli slått hardt ned på.
Jeg leste nyheten med tåregass tidligere i dag og ble mildt sagt sjokkert over at noen kan finne på noe slikt. Det at russen det gjaldt meldte seg til politiet var vel og bra, men at russen bare får en bot.
Jeg velger fortsatt å stemme Nei i pollen din, da jeg mener og vet at de fleste russ klarer å feire med måte.
Vis hele sitatet...
Jeg føler at tråden min ble startet litt feil her, jeg vet at mesteparten av russen (ihvertfall i mitt lokalområde) bruker vettet ihvertfall nok til og ikke gjøre sånt som dette, eller feste med høy musikk etc. (faktisk er det ganske rolig her)

Jeg lagde denne tråden rett etter at jeg hadde lest nyheten, så jeg var vel fremdeles litt sjokkert over dette.
Disse tilfellene er jo som nevnt ekstreme. Selv har jeg ikke merket noe særlig til russens sprell, men jeg er offisielt svartelistet Ble hengt lister på alle doene i dag! Men vi er fire gutter (i vg1, og alle svartelistet) som skal ta den så kalte "terror sjefen" gleder meg!
Det drøyeste jeg har hørt russen her i Tromsø har gjort i år er å pisse på tanken til vanngeværet og skyte på folk, ellers har de vært ganske snill i år. Synes russen burde få herje litt, men støtter selvsagt ikke sakene det er linket til.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
En skulle tro at med en gang russeklærna var på så gjalt ikke norske lover og regler lengre. De knuser, bryter farsgrenser, herjer og nå avfyrer de tåregass på en barneskole? (Riktignok gjør ikke alle dette)

Linker:

Russ kastet tåregass på barneskoleelever

Russ bandt 9 år gammel jente

Hva synes dere om dette? Er det sånn det skal være i russetiden?
Hvor synes dere grensen burde gå?
Vis hele sitatet...


Da skulle du levd på 70 tallet! Da var det ille....
Mener ihvertfall selv at disse to tilfellene er ganske ekstreme...greit nok, tåregass i skolegård er morsomt det men kanskje ikke på en barneskole? hadde nok sett humoren i det hvis det hadde vært på en ungdomsskole eller videregående...
men det andre tilfellet syns jeg egentlig bare er feigt. Hvor er humoren i å binde ei 9'åring fast? nærmer ikke det seg overgrep av no slag? (eller tar jeg helt feil?) stakkars jente...
btw, kaktusx..greit nok at det kanskje var sånn på 70-tallet, men vi lever nå i 2009 nå

Edit: men så klart så er ikke dette slik alle russ er da..bare kjedelig at noen russ skal ødelegge ryktet til alle. Håper ikke det blir sånn når jeg blir russ. (2 år til!)
Sist endret av Asoke; 6. mai 2009 kl. 21:28.
Om jeg råkjører en svart van langs en gågate og stopper ved siden av ei lita jente, slenger meg på henne og svinebinder henne, muligens for å ta henne med hjem og spise henne, misbruke henne seksuelt i kjelleren min eller bare ta henne gissel for å kreve løsepenger fra familien, men så blir jeg blir jeg avbrutt/ombestemmer meg og kaster meg tilbake i bilen og lar henne ligge igjen for å dø av eventuelle farer hun kan bli utsatt for når hun ligger der forsvarsløs... ville jeg forestilt meg at jeg ville fått noe form for straff.

Men bytter jeg ut den svarte vanen med en russebil og sier det bare var for moro skyld... da slipper jeg visst relativt billig unna.
Sist endret av Bamtox; 6. mai 2009 kl. 21:41.
Russen må få lov å holde på med litt fantestrekker som de alltid har gjort.
Problemet er at noen alltid må dra den litt for langt og videre har man jo dem som gjemmer seg på russedressen.
Dette er shjittkids som skulle blitt navngitt i avisene så folk kunne ha "takket" dem.

Ellers kos dere med russefeiringen, ikke mye som er stort gøyere!
Sitat av Asoke Vis innlegg
...greit nok, tåregass i skolegård er morsomt det men kanskje ikke på en barneskole? hadde nok sett humoren i det hvis det hadde vært på en ungdomsskole eller videregående...
Vis hele sitatet...
Jeg ser ikke hvor dette kan klassifiseres som morsomt. Har du noen gang fått tåregass i øynene?
Jeg forstår ikke at russen ikke kan holde seg til mer tradisjonelle måter å feire russetiden på. "Raiding" bør/skal skje mellom medruss. Visse "tradisjonelle regler" bør/skulle vært satt. Vanngevær, egg m.m. er lovlige "raide-midler" og dette skal selvfølgelig skje i på områder der publikum ikke blir forstyrret.
Å skremme livskiten ut av ei jente på 9! år er uakseptabelt. Spør du meg skulle de involverte fått tilbringe resten av russetida på glattcella. Man har da vel faen meg vett nok til å ikke gjøre sånt? Og det er faen ingen unnskyldning at man er russ. Det at man har russebuksa på gjør ikke at man får tillatelse til å oppføre seg som en forbanna idiot.

Og kaste tåregass på barneskoleelever? Hva i helvete? Hvor fuckings dumme er russen om dagen? Det er en grunn til at bare politiet og militæret har lov til å bruke tåregass...

Konklusjon: De forbanna idiotene som har gjennomført dette burde sperres inne resten av russetida, de burde også bli putta i gapestokk midt i karl johan og stå der til spott og spe, gjerne mens de får smake egen medisin (CS-gass.)
Jeg går på videregående skolen der cs-gassen ble utløst på grusbanen, kjenner til og med fyren som gjorde det. Og barneskolen er 300-400 meter unna, det var rett og slett uflaks at vindrettningen gikk mot de stakkars ongene.

Men for all del, spis den jævla media dritten.
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg ser ikke hvor dette kan klassifiseres som morsomt. Har du noen gang fått tåregass i øynene?
.
Vis hele sitatet...
Kan nok ikke skryte på meg dette, men det jeg prøvde å få fram var at det bare er helt dustete å gjøre det mot en barneskole.
Sitat av peinein Vis innlegg
Jeg går på videregående skolen der cs-gassen ble utløst på grusbanen, kjenner til og med fyren som gjorde det. Og barneskolen er 300-400 meter unna, det var rett og slett uflaks at vindrettningen gikk mot de stakkars ongene.

Men for all del, spis den jævla media dritten.
Vis hele sitatet...
1. CS-gass er kraftige saker som er ulovlig av en grunn.
2. Sjekk den fuckings vindretningen.
3. Hvis man absolutt må utsette seg/andre for CS-gass, gjør det godt unna befolkning for faen, hvor fuckings vanskelig er det å skjønne at CS-gass vil spre seg med vinden og treffe andre når man er i et bebygd strøk?
Synes de gikk for langt da de binder fast en 9 år gammel jente...
men det med CS gassen vet jeg ikke helt hva jeg synes enda. Ser begge sider av saken. Må inrømme jeg synes det var litt morsomt uanset det med CS gasse
Sitat av Forconin Vis innlegg
1. CS-gass er kraftige saker som er ulovlig av en grunn.
2. Sjekk den fuckings vindretningen.
3. Hvis man absolutt må utsette seg/andre for CS-gass, gjør det godt unna befolkning for faen, hvor fuckings vanskelig er det å skjønne at CS-gass vil spre seg med vinden og treffe andre når man er i et bebygd strøk?
Vis hele sitatet...

1. Jepp, totally.
2. Ikke alle som er den kvasseste kniven i skuffen som deg.
3. Det er tydelig vis fuckings vanskelig, men hva er det værste som kunne ha hendt? At en av de små kidsa hadde spydd?
din røver
Zeco's Avatar
Det går greit at russen kødder med Venner, søsken osv.
Men når de binder ei uskyldig 9år gammal jente, slipper CS gass på en skole osv, så har det gått altfor langt!

Litt fest og moro må man jo ha under russetiden (såklart), men man kan fortsatt oppføre seg, og ikke gå utenfor alt som heter moral!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av peinein Vis innlegg
3. Det er tydelig vis fuckings vanskelig, men hva er det værste som kunne ha hendt? At en av de små kidsa hadde spydd?
Vis hele sitatet...
Meir enn eg ville tatt sjansen på å ha på rullebladet!
Når gassen er blitt utløst 400 meter unna, og båret via luften så er den såpass lite konsentrert at det kun vil merkes
som litt svie i øynene og svelget.

Er btw rimelig overdrevet ifra media sin side hvor de får det til å høres ut som om at cs-granaten ble utløst inne på
en barneskole på ren faan.

Og dette var forøvrig den eneste store utskeielsen russen på den plassen har hatt.
Sist endret av vidarlo; 6. mai 2009 kl. 23:07. Grunn: Personangrep er ikkje akseptert debatt-stil på nFF.
Ingen ting unnskyder oss russ, for enkelte ting som skjer. Noen hendelser er lite gjennomtenkt, slik som det blir nevnt her, men dette kunne egentlig hvem som helst gjort... Greit at mange russ, tenker at de kan gjøre hva f, de vil i det de tar på seg klærne, men dere må søren meg ikke skyve alle russ under samme skuff.
Hvert eneste år blir dette omtalt, men basert på det media forteller, har vi vært snillere no en tideligere, den samme diskusjonen går på forum for hvert år, begynner å bli sååå lei dette no - det som gjør meg lei er påstander som dette ; har russen gått for langt. Hva har jeg gått for langt med ? jeg har ikke gjort en drit gale.

Er så latterlig lei av å gå på gaten om kvelden med russeklær, å få ett par hundre skjellsord at sure 30+ folk, om at jeg må dra til helvete, på hvilket grunnlag er det? jo på det faenskap ett fåtall russ steller i stand.

Diskuter heller konflikten mellom iran å israel, er langt mer alvorlig det, en de som oftest ikke alvorlige guttestrekene, til de russene som ikke er helt moden.
Sist endret av Spelly; 6. mai 2009 kl. 22:51.
Synes det bare er artig når de kommer inn i klasserommet til oss ferskisene og tegner på oss med whiteboard markers, men å la det gå utover uskyldige barneskoleelever er langt over streken. Russetida er en unnskyldning for å oppføre seg teit, ikke for å være en komplett idiot.
Sitat av peinein Vis innlegg
3. Det er tydelig vis fuckings vanskelig, men hva er det værste som kunne ha hendt? At en av de små kidsa hadde spydd?
Vis hele sitatet...
Synes du virkelig det er greit at barneskoleelever blir utsatt for CS-gass bare fordi enkelte tror de er immune mot loven når de har på seg rød bukse?
De russene som gjorde de tingene gikk for langt, men de fleste andre oppfører seg.
3. Det er tydelig vis fuckings vanskelig, men hva er det værste som kunne ha hendt? At en av de små kidsa hadde spydd?
Vis hele sitatet...
så du mener at russen bare kan kjøre på å gjøre hva de vil? utsette små unger for CS gass gjør jo ikke noe, sålenge det er ikke du som blir utsatt for det. Jeg er selv russ, å mener enkelte russ, må tenke før dem handler, greit nok at noen av dem er det du kan kalle idiot, men de må jo forstå at bla fyre av CS GASS! ved en barne/ungdomsskole, er å gå langt, langt, langt over det som er akseptabelt. CS gass nevnes i media til å være en helt ufarlig gass, det stemmer, men bare om den brukes riktig. Hvilke erfaring hadde russen som fyrte av dette ? jo ikke en drit, skal jeg fortelle deg. Det er ikke uten grunn dette er ulovlig, i verste fall kan dette medføre store skader, i verste fall døden for enkelte.
Slashdot, linket til noe på wikipedia som beskriver fint dette: http://en.wikipedia.org/wiki/CS_gas#Toxicity

For dere som ikke kan engelsk:
Ved store doser kan det gi permanente skader på øyne og tårekanaler, og for personer med luftveisproblemer kan bruk av CS under visse forhold få fatale følger.

Greit at wiki ikke alltid er like troverdig, men for dere som er veldig kildekritiske:
egene ved London Medical Toxicology Unit påpeker i en ny rapport at CS-gassen slett ikke er harmløs. De har undersøkt 277 ofre for gassen i perioden fra 1998 til i dag.

De fleste pasientene opplevde rennende øyne, svie og redusert syn lenge etter at gassen skulle sluttet å virke. Blemmer, opphovninger og betennelser i huden var heller ikke uvanlige bivirkninger.
Vis hele sitatet...
http://www.dinside.no/348857/skades-av-gass

for dere som vil kverulere, la vær å synke ned til ett visst nivå.
Sist endret av Spelly; 6. mai 2009 kl. 23:07.
Sitat av tore- Vis innlegg
Ja, for de går på en gruppe personer som ikke har noe med russ å gjøre. Hadde de kastet tåregass i egen skolegård eller annen russ sin skolegår hadde jeg sagt "OK". Er det mer å diskutere?
Vis hele sitatet...
Tja, siden du etterlyser noe å diskutere, så skulle jeg gjerne hørt hvorfor du mener det er "OK" at uskyldige medelever (ikke-russ) blir dynket i vann, egg og melk, og/eller fysisk og psykisk mobbet i egen skolegård. Sånn sett opp mot det at andre uskyldige barn og voksne får seg en ubehagelig opplevelse med russen, liksom.
Posten min ble slettet så jeg får prøve igjen(?) Spelley, Hvorfor skal ikke russen få hets for det russen gjør? Slik jeg ser det så har tråder som denne, klaging i avisene, etc en possitiv virkning. Fordi fornuftige mennesker som deg selv blir irritert. Dere tar avstand fra de få som ødelegger. Kanskje er det en av grunnene til russen ser ut til å bli snillere for vært år? Fordi flere og flere er lei av å bli sett på som noen drittunger?

En annen ting er at de er russ, de gjør dette i russetiden, og ikke ellers, og derfor er det nødvendig med en debatt rundt helle russefenomenet. Det er et lite problem i forhold til andre problemer i verden, men fortsatt et problem.
Sist endret av gulunderstrek; 7. mai 2009 kl. 07:38.
Hvert eneste år, en ny slik thread, og selvfølgelig en debatt eller to i norske aviser full av idioter som ender med palestina vs israel eller frp vs folket.
Noen her i finnmark gikk litt smålangt og rissikerer nå fengsel.
"Rødrussene tok med seg en oransjeruss i bilen, stjal mobiltelefonen og forlot 10.klassingen ved Biedjovaggi. " "Når vedkommende også får fratatt mobiltelefonen sin, er det ikke bare frihetsberøvelse det er snakk om, men også tyveri"

"Han forteller videre at hvis de foresatte til vedkommende velger å anmelde saken, kan alle de involverte bli straffet."

Selv om skoleelever har russedress så er de ikke fritatt for Norges lover.
Husk den.
Sist endret av Oljemannen; 7. mai 2009 kl. 08:03.
Hvorfor er russen "tillat" å herje\feste blabla som det gjør ?
Kan jeg ta på meg ett kostyme en gang i året og finne på faenskap?
At russen finner på sprell som ikke skader noen, eks: stoppe i et lyskryss og stå over 2grønne lys i rushtiden. Irriterende for de bak ja, men dette skader ingen. syns de skal få lov til dette.

Men når de gjør ting som de nyhetene det sto over her burde de bli straffa ifølge vanlig norsk lov
Sitat av Marre92 Vis innlegg
At russen finner på sprell som ikke skader noen, eks: stoppe i et lyskryss og stå over 2grønne lys i rushtiden. Irriterende for de bak ja, men dette skader ingen. syns de skal få lov til dette.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal de få spesielle privilegier som hever de over loven?
Skal russen få bryte vegtrafikkloven uten reaksjoner burde jeg få lov til å utøve blind vold på alle som er teite nok til å ikle seg russebukser.

Forøvrig helt sinnssykt at politiet velger å ikke straffe russ, hadde jeg ventet til august og gjort det samme flere av disse gjør ville jeg sittet inne en god stund.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Dette med 9åringen syntes jeg likner galskap, hadde noen gjort dette med meg da jeg var 9år hadde jeg nok fremdeles den dag i dag husket hendelsen. Når jeg var en 12år husker jeg at en russ skjøt meg på kloss hold i hælen med en softgun, russen misslikte jeg helt til et av mine egne søskenbarn ble russ.
Å binde en forsvarsløs 9åring er der ingen unskyldning for.

CS gassen kan jeg forstå, vinden tok gassen, gassen kom på feil sted, småunger gasset. Media og hysteriske lærere blåser opp saken, forstår lærerene da, de har jo omsorgen mer eller mindre. Har selv opplevd og bli evakuert nedi kjelleren under lynvær på barneskolen så der er tærskelen for evakuering lav.
Sitat av kaktusx Vis innlegg
Da skulle du levd på 70 tallet! Da var det ille....
Vis hele sitatet...
betyr jo ikke at det er "bra" det som er linket til her?
synes det blir feil å si at det er OK fordi det var verre før.. helt feil
Sitat av Marre92 Vis innlegg
At russen finner på sprell som ikke skader noen, eks: stoppe i et lyskryss og stå over 2grønne lys i rushtiden. Irriterende for de bak ja, men dette skader ingen. syns de skal få lov til dette.

Men når de gjør ting som de nyhetene det sto over her burde de bli straffa ifølge vanlig norsk lov
Vis hele sitatet...
hva er egentlig straffen for å binde små jenter å kaste CS på skolebarn? :P
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
hva er egentlig straffen for å binde små jenter å kaste CS på skolebarn? :P
Vis hele sitatet...
Veit ikke hva straffen er, men regner med at ihvertfall det å binde små jenter nærmer seg overgrep? eller frihetsberøvelse..starten ihvertfall
Dem kasta jo ikke CS på skolebarn da, dem gjorde det på hverandre, men er det lovlig å bruke slikt på usikrede områder? lissom er dette noe alle kan få tak i?
Altså, Denne episoden "gassing av skolebarn" er meget overdrevet fra media sin side (som de fleste ting alltid er).
Gassen ble utløst på en fotballbane 4-500 meter FRA Barneskolen.
Det som skjedde i dette tilfelle er at gassen har blitt tatt med av vinden og blåst mot barneskolen.
Russen hadde ingen bevst hensikt med at det skulle ramme de små barna,

Men såklart nor en såpass inkompitetn persjon utløser en cs gass under slike usikkrete omstendiheter må han bare ta konsikvensene av det!

Men nor man leser i media får man den oppfatningen om at russen hadde kastet den PÅ barna som sto å ventet på bussen, Å det er kraftig overdrevet fra media sin side som tidligere nevt... Men nor det er sakt, støtter jeg heller ikke den persjonen som gjorde dette så det er sakt!
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal de få spesielle privilegier som hever de over loven?
Skal russen få bryte vegtrafikkloven uten reaksjoner burde jeg få lov til å utøve blind vold på alle som er teite nok til å ikle seg russebukser.

Forøvrig helt sinnssykt at politiet velger å ikke straffe russ, hadde jeg ventet til august og gjort det samme flere av disse gjør ville jeg sittet inne en god stund.
Vis hele sitatet...
Jeg er delvis enig i begge av dere. Jeg kan godt skønne Marre92, er man russ, så kan man også få lov til å gjøre noe sprell, det følger med ungdommen. Ungdom skal ikke jobbe ræva av seg på jobber og slikt, de skal være ute å gjøre sprell, så lenge det ikke skader noen andre. Men når de kommer til stadiet fra skrønefugler til bøller så går de over grensa.

Titt gjerne på "overbeskyttende Norge"-tråden min, der mener jeg noe av det samme
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Posten min ble slettet så jeg får prøve igjen(?) Spelley, Hvorfor skal ikke russen få hets for det russen gjør? Slik jeg ser det så har tråder som denne, klaging i avisene, etc en possitiv virkning. Fordi fornuftige mennesker som deg selv blir irritert. Dere tar avstand fra de få som ødelegger. Kanskje er det en av grunnene til russen ser ut til å bli snillere for vært år? Fordi flere og flere er lei av å bli sett på som noen drittunger?

En annen ting er at de er russ, de gjør dette i russetiden, og ikke ellers, og derfor er det nødvendig med en debatt rundt helle russefenomenet. Det er et lite problem i forhold til andre problemer i verden, men fortsatt et problem.
Vis hele sitatet...
For det slår ikke feil, hvert år kommer det slike tråder, hvorfor hele tiden russen ? "vanlige" folk lager langt mer trøbbel enn det russen steller i stand. Natt til 1 mai når jeg var på byn, så jeg ikke en, eneste russ som sloss eller gjorde faenskap. Deromot så jeg utenfor ett par utesteder at voksne folk sloss, og folk som kastet vannballonger å egg etter russen... Dette stod ingenting om i avisen, men det som stod dagen etter 1mai, var at noen russ hadde glemt å plukke opp bosset sitt etter ett treff.
Sist endret av Spelly; 7. mai 2009 kl. 13:58.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av peinein Vis innlegg
1. Jepp, totally.
2. Ikke alle som er den kvasseste kniven i skuffen som deg.
3. Det er tydelig vis fuckings vanskelig, men hva er det værste som kunne ha hendt? At en av de små kidsa hadde spydd?
Vis hele sitatet...
1. Vist faen.
2. Alle bør skjønne at gasser drar med vinden...
3. Det er ikke fuckings vanskelig...

Greit nokk at media som ALTID overdriver, men man burde ikke fyre av CS granater i bebygde strøk uansett.
Som sagt så er det IKKE uten grunn at det er ulovlig.

Når det gjelder episoden hvor de bandt en 9 åring, så fortjener de og sitte inne en stund... Gjerne pågrepet ved bruk av tåregass for ironiens skyld
PS. Sier ikke at siden en annen russegjeng brukte tåregass som kom på avveie, så fortjener alle russ og bli utsatt for det...
Sier bare at viss man binder fast en 9 åring, så fortjener man det, og vell så det.
Sitat av Astron Vis innlegg
Synes det bare er artig når de kommer inn i klasserommet til oss ferskisene og tegner på oss med whiteboard markers
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt historier om russ som har brukt sprittusj!

Sitat av Oljemannen Vis innlegg
Noen her i finnmark gikk litt smålangt og rissikerer nå fengsel.
"Rødrussene tok med seg en oransjeruss i bilen, stjal mobiltelefonen og forlot 10.klassingen ved Biedjovaggi.
Vis hele sitatet...
Du er vell ikke tilfeldigvis fra lakselv/porsanger traktene?
Husker det skjedde der i områdene for ett par år siden.
Men de tok vist både klærne og mobiltelefonen...
Vet dog ikke hvor Biedjovaggi er... Sikker på at det ikke skrives med "R" istedenfor "G"? Fjell er vel "varri"?
Sist endret av Up; 7. mai 2009 kl. 14:10.
Sitat av spelley Vis innlegg
For det slår ikke feil, hvert år kommer det slike tråder, hvorfor hele tiden russen ? "vanlige" folk lager langt mer trøbbel enn det russen steller i stand. Natt til 1 mai når jeg var på byn, så jeg ikke en, eneste russ som sloss eller gjorde faenskap. Deromot så jeg utenfor ett par utesteder at voksne folk sloss, og folk som kastet vannballonger å egg etter russen... Dette stod ingenting om i avisen, men det som stod dagen etter 1mai, var at noen russ hadde glemt å plukke opp bosset sitt etter ett treff.
Vis hele sitatet...
Slåssing, bråk på byen og annet dukker opp i diskusjoner her rett som det er. Avisene er også fylt med slikt. Du kan jo heller spørre deg hvorfor det har blitt slik at russen får så mye hets på byen, også spørre deg hva som er så galt med å legge om russefeiringen slik at den ikke åpner opp for at bøllene skal få ødelegge for resten?
Sist endret av gulunderstrek; 7. mai 2009 kl. 17:08.
Her jeg bor er det vanlig av russen å bli kastet ut i sjøen, kjørt langt bort og fratatt sko og mobil for så å bli slengt ut av bilen. Bli bundet fast i lyktestolper osv. Selv da jeg var en liten kid, 8-9års alderen ble jeg dynket med barberskum av russen. Men slik er det vel over alt i Norge? : )
Sitat av Oljemannen Vis innlegg
Noen her i finnmark gikk litt smålangt og rissikerer nå fengsel.
"Rødrussene tok med seg en oransjeruss i bilen, stjal mobiltelefonen og forlot 10.klassingen ved Biedjovaggi. " "Når vedkommende også får fratatt mobiltelefonen sin, er det ikke bare frihetsberøvelse det er snakk om, men også tyveri"

"Han forteller videre at hvis de foresatte til vedkommende velger å anmelde saken, kan alle de involverte bli straffet."

Selv om skoleelever har russedress så er de ikke fritatt for Norges lover.
Husk den.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde husket skiltnummeret, funnet bilen og punktert den. seriøst
helt latterlig at man får lov å være "lovlig kriminell" bare pga du har gått ut skolen og har på deg et nedtegna plagg :S
skal dog ikke dra alle under en kam!
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Det heter å skjære alle over én kam!
Sitat av Graapho Vis innlegg
Det heter å skjære alle over én kam!
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis, finnes mange ordtak for dette...
Før dere alle ryker avgårde med diskusjoner om hvor fæl russen er år etter år, hvor mange personer må være med på å utføre en handling før man kan begynne å si at "russen" gjør ting?
Det var en person som fyrte av CS-gass mot skolen, og det var neppe mer enn et knippe personer (3-4?) som bandt ni-åringen fast. Media skal alltid ha en spesiell vinkling på sakene sine, og når det er russ involvert, er det alltid populært med en vinkling som ikke akkurat viser russen i et godt lys.
Spørsmålet er vel om disse 4-5 folkene som er omtalt i VG Nett (ærlig talt, VG nett) er representative for årets russ, som er i tusentallet.
Det er ikke noen tvil slik jeg ser det om at disse folkene har gjort det de gjorde nettopp fordi de var russ. Om det var fordi de følte at de hadde lov eller ikke er vel ikke vår diskusjon, men det er vel ingen tvil om at de bør straffes på lik linje som alle andre. Det er virkelig for gale om russefeiringen skal brukes som unnskyldning for å gjøre all mulig faenskap, og å la folk slippe billig unna sender overhodet ikke ut riktig budskap.