Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 4543
Hei.

Fått Antabus av legen for å styre meg i perioder der jeg er på jobb i utlandet og det lett kan bli litt for mye drikking.
De fleste alkoholfrie øl og vintyper inneholder av og til oppmot 0.7% alkohol. Ikke mye, men er det nok til å få en reaksjon hvis man bruker Antabus? Siden sommeren er her er det jo gøy å kunne være med som best man kan og ikke sitte og drikke solo som en annen spaner..
Kjedelig å bli sprutrød i trynet under middagen...
Sist endret av Zenyatta; 25. juli 2016 kl. 22:52.
Av egne erfaringer så går det helt fint ja, vet dog ikke hvordan det blir om du drikker mengder med det.
Avhengig av hvilket utland du snakker om, så er det dessverre ofte vanskelig å få servert alkoholfritt øl. Har vært gravid på tur noen ganger, blir rimelig lei ginger ale og cola...

Alkoholfri vin smaker forøvrig fælt, i alle fall rødvin, og for min del blir jeg dårlig av det (uten antabus). Druejuice eller liknende mindre søte safter er en bedre erstatning synes jeg. Ser ut som vin også, så man får litt mindre bedehuskafé-feelingen.
Hadde jeg vært deg ville jeg spurt legen om å få prøve Selincro istedenfor Antabus. Antabus demper jo ikke lysten på alkohol, gjør deg jo bare dårlig. Selincro derimot demper lysten på alkohol. Fikk dette en periode jeg drakk mer enn det som var sunt for noen, jeg ga det en sjanse, prøvde også og drikke på det, klarte to pils, å de måtte jeg tvinge i meg, så det hadde veldig bra effekt på en hverdagsdranker som meg hvertfall.
bare et forslag altså

http://felleskatalogen.no/medisin/se...undbeck-580314
Trådstarter
2 0
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Hadde jeg vært deg ville jeg spurt legen om å få prøve Selincro istedenfor Antabus. Antabus demper jo ikke lysten på alkohol, gjør deg jo bare dårlig. Selincro derimot demper lysten på alkohol. Fikk dette en periode jeg drakk mer enn det som var sunt for noen, jeg ga det en sjanse, prøvde også og drikke på det, klarte to pils, å de måtte jeg tvinge i meg, så det hadde veldig bra effekt på en hverdagsdranker som meg hvertfall.
bare et forslag altså

http://felleskatalogen.no/medisin/se...undbeck-580314
Vis hele sitatet...
Takk! Høres ut som om det er enklere å forholde seg til noe sånt, for da trenger man ikke nødvendig vis takke nei til det glasset med prosecco for så å måtte forklare at man ikke drikker i kveld, men heller stå å smånippe så lenge man klarer

Er enig i at de alkoholfrie alternativene smaker høgg.. Calsbergs 0.5% er ikke så værst, men rødvinen er ordentlig ille..
Takk
Sitat av Zenyatta Vis innlegg

Er enig i at de alkoholfrie alternativene smaker høgg.. Calsbergs 0.5% er ikke så værst, men rødvinen er ordentlig ille..
Takk
Vis hele sitatet...
Jeg synes Munkholm er ganske god, i alle fall juleølet. Ellers anbefaler jeg Erdinger alkoholfrei, hvis du liker weissbeer.
Smak og behag, men alkoholfritt øl smaker ikke godt øl
Personlig, som tørrlagt alkoholiker - så skyr jeg akoholfrie alternativer som pesten. Fikk det forklart på Sigma Nord at selv om det var aldri så alkoholfritt, så "trigget" det likevel hjernen, man kjenner smaken - og hjernen vil (avhengig av personlighet) ha effekt når en kjenner smaken.

Mitt "worst case" med Antabus var når jeg hadde gått 2 dager uten, og trodde jeg kunne ta en drink. Vel, jeg drakk en halv, før jeg fikk klassisk antabus-reaksjon ; Rødme-fra-helvette, hjertebank, angst, kvalme, følelsen av å ville dø for å slippe den følelsen...
Har også merket lettere reaksjon med enkelte matvarer (pølsebrød, loff - slike ting) da de ifølge legen min, gjærer nede i magen, og _kan_ være nok til å merkes. En lege har faktisk spurt meg om jeg tåler de, siden noen blir dårlige uansett sa hun (?!?).

Så jeg ville som sagt skydd alt av "alternativer" sånn sett.
3 år uten en dråpe, savner det ikke litt en gang. Kun det sosiale som blir vanskelig, siden vi Nordmenn er dårlige på å bli kjent uten alkohol - personlig erfaring.

That's my five cents
Ha en fin dag.
Sist endret av Attica83; 26. juli 2016 kl. 18:14.