Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3853
Jeg har et problem som kanskje noen kan hjelpe meg med.
Her jeg bor er det umulig å få tak i godt grønt, men jeg har en venn på en annen kant av landet som vanligvis har god tilgang . Jeg vil kontakte h*n for å høre om det er muligheter for å få tilsendt noe. Hvordan skal jeg formulere meg på en sms eller en Pm på Facebook uten at det blir oppfatte direkte? Jeg vil ikke gi vennen min problemer med politiet, kanskje sms og Pm blir overvåket på en måte. Dette blir litt rotet, er dårlig til å formuler meg skriftlig.
Kan noen hjelpe meg.
Ring duden, du vet sånn med telefon folk gjorde i gamledager.

Ellers så har du jo ting som https://privnote.com/
Det funker ganske bra
Sist endret av moret; 16. desember 2014 kl. 13:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Normalt ville jeg ringt personen. Mye mer safe en SMS og Facebook PM.

Sjansen for at telefonen blir avlyttet er minimal og største risken med sms og Facebook Pm er at personen glemmer og logge seg av.

Har en paranoid dealer her hvor jeg bor nå og vi bruker "tid" isteden for grønt. Hvor 1 minutt er 1 euro.

Tekstmeldingene blir derfor noe som dette :

"Hey mate, any plans for today?

"Nope, just chilling"

"Cool, wanna hang out for a couple of hours"

"Yeah sure, when?"

"Ill be over at half eight, can only stay for two hours though (120e grønt)



Dette fordrer naturligvis at begge er klar over hva dette betyr.

Har du ingen avtale med kontakten din hadde jeg ringt.
Takk for tips, tar gjerne i mot flere. Må jeg ha personens email for å bruke Privnote ?
Jeg er mildt sagt elendig på datateknologi .
Vennen min er ikke en dealer i vanligforstand, bare at han kanskje kan ordne noe til meg, driver ikke å selger noe til
vanlig. Blir det for dustete å skrive noe slikt som" kan du sende meg noe av tørkede krydderet fra hagen din"

Jeg skjønte lite av privnote , prøvde å teste, men det kom ingen link. Er det noen som gidder å forklarer meg step by step hvordan jeg skal gjøre det? På forhånd takk
Sist endret av Veggen; 16. desember 2014 kl. 16:52. Grunn: Fjernet tekst som kom med to ganger.
Skriv meldingen din og trykk på den røde "Create note" knappen under.
Da kommer det opp en siden med en link som er blitt generert. Det er denne linken du sender til kompisen din.
Han får da sett meldingen din 1 gang før den blir slettet.
Det er ingen som avlytter anropene deres så det er trygt å ringe. Viss ikke er det morsomt å lage kode språk, men meldingene kan jo oppdages i senere tid om de ikke blir sletta.
En metode brukt av jihadister er å opprette en epostkonto som begge parter kjenner brukernavn og passord til, og så utveksle meldinger lagret i "drafts"-folderen av epostboksen. På den måten sendes ingen eposter mellom partene og bruker man incognito-mode i Chrome i kombinasjon med f.eks nettkaféer for å lese meldingene blir det fryktelig vanskelig å spore.

Metoden er beskrevet bl.a. i denne boken om den danske dobbeltagenten Morten Storm: http://www.amazon.com/Agent-Storm-Li...=1418745921569
Sist endret av liasis; 16. desember 2014 kl. 17:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for alle gode svar. Her er det bare snakk om å skaffe seg litt grønne saker, så jeg går ikke helt i spionmodus��
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Tusen takk for alle gode svar. Her er det bare snakk om å skaffe seg litt grønne saker, så jeg går ikke helt i spionmodus��
Vis hele sitatet...
Da ringer du
sertifisert idiot
Jeg ville anbefalt deg å laste ned appen Wiper, med denne kan du sende mld kryptert, samt at ved å klikke "tøm" øverst i høyre hjørnet så slettes mld du har sendt på din mobil, motakers mobil samt på serveren til wiper. I vennekretsen min har denne appen blitt helt uvurderlig.
Du kan også ringe gjennom appen, og samtalen vil da være kryptert i begge ender.
For maks sikkerhet kan du da koble deg på ett trådløsnett på f eks en kafe/macern u name it.
Også er det greit å ha en VPN med alltid-på instilling, og stille inn brannmuren slik at den ikke slipper ut trafikk på private nettverk (dvs at det ikke "lekker" om vpn skulle skru seg av eller falle ut, eller om du har glemt å skru på vpn).

Av en eller annen merkelig ting fungerer ikke alltid-på VPN funksjonen i Android på samtlige modeler jeg har prøvd? Har sjekket det opp på nettet og det skal visst ifølge de linkene jeg prøvde være et generelt problem de ikke har fikset i OSet enda)
Dere er så flinke, men jeg er ganske grønn på data og datasikkerhet. Har brukt en Ipad siden juli, bruker ikke I cloud eller posisjonering, kun nett hjemme, har ikke innebygd nett. Takk for at dere vil hjelpe en gammel dame som ikke en gang kan kopiere en link
Klemmer fra Betty
▼ ... over en uke senere ... ▼
Var jeg deg Betty, ville jeg bare ha tatt en telefon til kompisen, jeg. Ikke noen vits og gå helt James Bond for noe grønt, tror jeg. Og som det står over, siden telefonen din og hans ikke er avlyttet så er jo ikke det noe problem.
En liten oppdatering er på tide, dersom noen fremdeles leser denne tråden.
Jeg møtte denne såkalte dealeren personlig. Det viser seg at h*n ikke lenger kan skaffe noe.
Alle kontaktener er busta eller slutta, så da får jeg bare vente til anledningen byr seg.
Klem fra Betty
Så du dro helt til en annen kant av landet for så å få vite at han ikke lengre selger?.. Dumt å ringe først
Nei, jeg skulle tilfeldigvis dit i et helt annet ærend