Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 6192
Jeg vet at hvis jeg hiver 2x2 mg rivotril i gapet før jeg legger meg etter fylla så våkner jeg opp dagen derpå uten å være fyllesyk.
Mon tro om det samme fungerer med bare 2 mg?
Meg: normal vekt og normal høyde.
Fungerer å bare kaste i seg to allergitabletter, en veninne bruker bare en og sier det funker (Jeg orker ikke å prøve med én når jeg vet at to funker fjell). Dette fungerer da selvsagt til en viss grad
Normalt sett vil 2mg være mer enn nok til å ta knekken på fyllesyke. Drikker du ofte? Tar du benzodiazepiner (rivotril, valium, osv) ofte?

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Fungerer å bare kaste i seg to allergitabletter, en veninne bruker bare en og sier det funker (Jeg orker ikke å prøve med én når jeg vet at to funker fjell). Dette fungerer da selvsagt til en viss grad
Vis hele sitatet...
Hvilke allergitabletter?
Sist endret av Mexxy; 14. desember 2014 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Hvilke allergitabletter?
Vis hele sitatet...
Jeg har Loratadin Copyfarm 10mg som jeg bruker selv, men har fått en del tilfeldige (Cetirizin/Zyrtec tror jeg de het) som også har fungert.
Loratadin har jeg funnet ut at fungerer best om jeg tar en før jeg starter å drikke, og 1-2 når jeg hopper til sengs etter byturen. Cetirizin/Zyrtec bruker jeg bare å kaste i meg to stk. av før jeg hopper til køys Noe jeg er litt usikker på er om man må ha allergi (Det er svært mange som har en mild allergi uten å vite det) for at disse pillene skal ta effekt, *ettersom fyllesyke kan bli behandlet som en allergisk reaksjon i blodet* (Sistnevnte har jeg ikke noen kilder på)
Sist endret av SoppVandreren; 14. desember 2014 kl. 23:04.
Loratadin og Zyrtec er begge andregenerasjons antihistaminer. Du får bedre effekt av førstegenerasjons antihistaminer som Postafen og Marzine. Bare et tips.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Fungerer å bare kaste i seg to allergitabletter, en veninne bruker bare en og sier det funker (Jeg orker ikke å prøve med én når jeg vet at to funker fjell). Dette fungerer da selvsagt til en viss grad
Vis hele sitatet...
Har prøvd med Zyrtec, funker ikke det fnugg engang.
Prøv " Amertil bio ". Kjøpte et titalls pakker på apoteket i polen forleden og de fungerer som bare det (alle bruker det visst der). Før var jeg helt ødelagt hele dagen etter fylla. Tar jeg en før jeg drikker og en før jeg legger meg nå, er jeg helt fin dagen etterpå

Kan legge til at jeg har prøvd atarax, zyrtex osv.. Men ingenting slår Amertil bio. Rivotril fungerer bedre imot fylleangst.
Sist endret av jenspetter93; 15. desember 2014 kl. 18:56.
Sitat av jenspetter93 Vis innlegg
Kan legge til at jeg har prøvd atarax, zyrtex osv.. Men ingenting slår Amertil bio. Rivotril fungerer bedre imot fylleangst.
Vis hele sitatet...
Amertil bio inneholder "cetyryzyna" som er det samme som cetirizin (Zyrtec).
Vet noen om noen piller som "tar knekken" på fyllesyke som ikke krever resept?

Har i det siste fått kraftigere og kraftigere hangover føler jeg. Skikkelig deprimert og lei livet på søndagene. Advar meg gjerne om det er mulig å få noe psykose forbundet dette.
Reisesyketabletter tar fullstendig knekken på fyllesyke hos mange. Ta en før du legger deg, og en når du våkner (les på pakka, noen varer i 6 timer, andre i 12).
Sitat av randomize Vis innlegg
Reisesyketabletter tar fullstendig knekken på fyllesyke hos mange. Ta en før du legger deg, og en når du våkner (les på pakka, noen varer i 6 timer, andre i 12).
Vis hele sitatet...
Noen varer opptil 3 døgn om man tar mange nok (mer enn 1, mindre enn 10), så folk bør være forsiktig. Det er ikke gøy med delirium.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Noen varer opptil 3 døgn om man tar mange nok (mer enn 1, mindre enn 10), så folk bør være forsiktig. Det er ikke gøy med delirium.
Vis hele sitatet...
Får ikke noe delerium av 1-2 reisesyketabletter uansett. 1-2 er standard dose på de reseptbelagte reisesyketablettene.

Marzine har forøvrig kort virkningstid, rundt 6 timer. Postafen 12-24 timer.

Men ja, lurt å være forsiktig. Det sikreste er å ta dem med en gang man våknet dagen derpå.
Sitat av randomize Vis innlegg
Marzine har forøvrig kort virkningstid, rundt 6 timer. Postafen 12-24 timer.
Vis hele sitatet...
Omvendt. Marzine har lang virketid, mens Postafen har kort.
Trådstarter
45 8
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Omvendt. Marzine har lang virketid, mens Postafen har kort.
Vis hele sitatet...
Postafen er gull mot kvalme under påvirkning av f.eks subutex.
Sist endret av BlyThn; 16. desember 2014 kl. 19:19.
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Omvendt. Marzine har lang virketid, mens Postafen har kort.
Vis hele sitatet...
Marzine virker ca 6-8 timer på meg, mens postafen virker 12 timer (for reisesyke). Men leser at det stemmer at marzine har lengre halveringstid. Marzine har døgndose på inntill 3 tabletter i døgnet, mens postafen har 1-2.

http://www.felleskatalogen.no/medisi...ne-meda-561239
http://www.felleskatalogen.no/medisi...fen-ucb-562911

Det er fremdeles ikke fare for delerium ved å holde seg til dosene som er beskrevet på pakningsvedlegget - som var mitt poeng.
Sitat av randomize Vis innlegg
Det er fremdeles ikke fare for delerium ved å holde seg til dosene som er beskrevet på pakningsvedlegget - som var mitt poeng.
Vis hele sitatet...
Det som var mitt poeng var at man kan få delirium av mindre enn 10 tabletter. At man ikke får alvorlige bivirkninger av å holde seg innenfor doseringene på pakningsvedlegget er vel ganske åpenbart.

Jeg er ikke her for å være pirkete, men jeg har selv undervurdert Marzine. Siden jeg selv har opplevd deliriumtilstand av Marzine alene, som varte i nesten 3 døgn, så synes jeg det er riktig å advare andre om det. Særlig i denne tråden der det også er alkohol inne bildet. Ja, man skal følge pakningsvedlegget, men ikke alle som tenker slik når det er reseptfritt legemiddel og kanskje samtidig påvirket av alkohol.

Jeg prøver ikke å være bedrevitende enn deg, så ikke misforstå. Jeg tror bare at jo flere som advarer, jo bedre.
Sist endret av Mexxy; 16. desember 2014 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Marzine er skumle saker. Jeg har opplevd fryktelige virkninger etter lave doser. Det mest ubehagelige er ekstrem høy puls, opp mot 200, og ekstrem angst. Dum som jeg var så trodde jeg at dette var et reseptfrittt legemiddel som det kunne gå an å ruse seg på. Det kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Når det gjelder effekt på fyllesyke så har jeg ikke noen erfaringer med bruk av Marzine, så mitt svar er vel litt utenfor temaet.
Jeg skjønner ikke hvordan allergimedisiner skal hjelpe på at kroppen er dehydrert og angstresponsen i hjernen er i "overdrive". Jeg har ikke prøvd det selv, men er dere sikker på at det ikke bare en en placebo effekt? Skulle selvfølgelig gjerne likt og se at det fungerte, men forholder meg skeptisk inntil jeg ser noen kilder(så gjerne kom med noen om dere har).

1 liter melk\vann før leggetid gjør iallefall en stor forskjell for min del, selv om det selvfølgelig ikke kvitter seg med hangoveren all together.
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan allergimedisiner skal hjelpe på at kroppen er dehydrert og angstresponsen i hjernen er i "overdrive". Jeg har ikke prøvd det selv, men er dere sikker på at det ikke bare en en placebo effekt? Skulle selvfølgelig gjerne likt og se at det fungerte, men forholder meg skeptisk inntil jeg ser noen kilder(så gjerne kom med noen om dere har).

1 liter melk\vann før leggetid gjør iallefall en stor forskjell for min del, selv om det selvfølgelig ikke kvitter seg med hangoveren all together.
Vis hele sitatet...
Det hjelper på kvalme og en uggen mage-følelse
[COLOR="RoyalBlue"]Let me google that for you[/COLOR]
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan allergimedisiner skal hjelpe på at kroppen er dehydrert og angstresponsen i hjernen er i "overdrive". Jeg har ikke prøvd det selv, men er dere sikker på at det ikke bare en en placebo effekt.
Vis hele sitatet...
Enkelte gamle typer antihistaminer har cns-dempende, lokalanestetisk og angstdempende effekt. I tillegg til at de demper kvalme. Atarax f.eks markedsføres som angstmedisin.

Hvis du tviler på det jeg skriver, så er det bare å bruke Google.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Picard Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvordan allergimedisiner skal hjelpe på at kroppen er dehydrert og angstresponsen i hjernen er i "overdrive". Jeg har ikke prøvd det selv, men er dere sikker på at det ikke bare en en placebo effekt? Skulle selvfølgelig gjerne likt og se at det fungerte, men forholder meg skeptisk inntil jeg ser noen kilder(så gjerne kom med noen om dere har).

1 liter melk\vann før leggetid gjør iallefall en stor forskjell for min del, selv om det selvfølgelig ikke kvitter seg med hangoveren all together.
Vis hele sitatet...
Bakrusen i seg selv er en allergisk reaksjon på alkohol, folk reagerer forskjellig også, noen får en kraftigere reaksjon enn andre og da en værre bakrus.
Type alkohol konsumert vil også bidra til hvordan bakrusen blir.

Det er tatt opp i NRKs alkoholdokumentar "Fylla": http://tv.nrk.no/serie/fylla/KMTE610...ng-1/episode-6

Andre artikler:
http://www.huffingtonpost.com/dr-tim...b_4769469.html
http://www.independent.co.uk/life-st...ry-429260.html
Sitat av Mexxy Vis innlegg
Atarax f.eks markedsføres som angstmedisin.
Vis hele sitatet...
Atarax fortjener tittelen minst effektive medisin noensinne markedsført mot angst. Spar dem til allergiske reaksjoner, det er det de faktisk virker mot. Akkurat som cetirizin.
Etter å spist Benzo'er etter fylla så har man jo mest lyst til å ta en joggetur dagen derpå.
Ellers vil Afipran hjelpe mot kvalme. Zyrtec har aldri hjulpet noe hos meg.

Tror vi sier Fernet Branca er det beste Snaker så vondt at du glemmer du er fyllesyk.