Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3826
Dette er en rapport over min aller første badtrip. Jeg hadde på forhånd trippet ca 4 ganger med lavere doser fleinsopp for å bli kjent med den psykadeliske verden, og målet med dagen var å oppleve fenomenet «Ego-død». Dette konsept var jeg på forhånd noe opphengt i veldig giret på at skulle inntreffe – jeg ville liksom bryte gjennom og se verden utenfor mitt eget sinn og restriksjonene det legger på opplevelsene mine.

Utgangspunktet for trippen var noe dårlig. Jeg visste at jeg egentlig burde vente en ukes tid med å trippe, for jeg trippet dagen før (med svært lav dose). Jeg hadde heller ikke sovet noe særlig, og var urolig og kjente en lett angst i kroppen på grunn av manglende søvn.

Jeg begynte å vandre opp i den utvalgte skogen som ligger rett ved hvor jeg vokste opp. Jeg kjenner den ut og inn og slutter aldri å fascinere meg over hvor rolig og balansert denne skogen får meg til å føle meg. Den perfekte setting,. Jeg hadde ikke spist noe hele dagen, i tråd med retningslinjene for inntak.

Det var sol. Det var varmt. Jeg fant meg et perfekt spot ved en liten elv og noen ruiner av gammel begyggelse. Det var ingen mennesker i nærheten. Jeg inntok en for meg gigantisk mengde flein og sippet på ingefærteen som jeg for anledningen hadde medbrakt for å motvirke kvalme. Tidligere har jeg trippet på lavere doser av respekt for min medfødte sensitivitet ovenfor rusmidler og kjemiske stoffer. Denne gangen skulle jeg derimot ut av meg selv så langt jeg kunne komme.

På øret hadde jeg musikk. Solen skinte og alt var jævlig flott. Jeg vandret rundt og tittet på ruinene, lurte på hvem som hadde bodd der og hvordan livene deres hadde vært. Da soppen begynte å kicke inn måtte jeg sette meg ned. Jeg satt meg på en steinmur og ble sittende med sol I ansiktet med øynene igjen. Visuals! Endelig! Dette hadde jeg ikke opplevd tidligere. Med øyelokkene som et rosaoransje bakteppe svirret det rundt en rekke fraktaler i ekte Alex Grey stil.. Når jeg åpnet øynene så trærne rundt meg ut som et maleri tilsvarende til Van Goghs stjernenatt. Dette var spennende. Og veldig vakkert.

Når jeg holdt opp flasken med ingefærte mot solen og tittet inn i den føltes det ut som jeg forsvant inn i dens uklare vann og ble en del av ingefærbitene som svirret rundt i en malstrøm av guddommelig lys.

På dette tidspunktet kanskje en tre kvarter etter inntak av fleinen bestemte jeg meg for å innta mer. Denne prosessen tok sikkert ti minutter eller et kvarter. Jeg ble bevisst på at jakken min, sekken min, en plastikkpose og en vannflaske lå strødd på bakken foran meg. Jeg følte meg som en narkoman som setter opp midlertidig camp på åpen gate. Jeg husker jeg ble fortvilet og tenkte på hvordan jeg skulle klare å få med meg alt dette videre og i hvilken rekkefølge jeg skulle gjøre det i. Skulle jeg ligge posen i sekken først? Eller skulle jeg legge flasken i posen og så legge dette i sekken. Skulle jeg ha på jakken min? Hvorfor ser posen min ut som en hval som smiler og ler? Hvorfor er det øyner på all blåbærlyngen rundt meg? Her begynte jeg å bli rimelig vekke.

Det er høst – solen begynner tidlig å gå ned over den lille dalen jeg sitter i og det blir kaldt. Jeg beveger meg til en flekk med sol og kjenner en utrolig lettelse over å ha solen der sammen med meg. Den er så livgivende, så varm og så jævlig anderledes enn hva den pleier å være. Lyset skinner som sølv, har konsistens som vann og alle områder opplyst av den virker varme og trygge.

Solen forsvant omsider og jeg begynte å tråkke opp mot en plass med utsikt mot vest hvor solen kom til å gå ned. Buskene var lilla. Skogen virket helt anderledes enn hva den pleier å være. Enormt fargerik og svært utenomjordlig Klokken var omtrent 18 da jeg kom fram til et 100 høyt stup. Det var så fint, med utsikt utover skogen, mot et stort fjell og mot havet. Her var jeg sammen med solen igjen og kunne nyte resten trippen uforstyrret av kulden og mørket. Perfekt. Det var den beste følelsen i trippen.

«Jeg er faktisk et eget individ. Det er jo helt drøyt».

Mens jeg sitter ved stupet og titter utover med solen i ansiktet begynner det å dukke opp meningsløse ord i hodet mitt. Det ene etter det andre. Buttolaksikken er et jeg særlig husker godt. Hva faen tenkte jeg. Hva er dette fornoe!?. Det dukket opp flere og flere, raskere og raskere, og på et tidspunkt gikk det helt i hundre. Frase på frase, ord på ord – meningsløst. Ingen sammenheng. Ord som ikke eksisterer. Jeg skjønte ingen ting. Det var vel gått en time og en halv sien jeg inntok den første fleinen.

Brått ble jeg slått av at jeg ikke skjønte hvor jeg var eller hvordan jeg hadde kommet meg dit. Etter å ha scannet omgivelsene slo jeg meg til ro med at jeg visste hvor jeg var og at det var trygt der. Men om litt slo det meg at jeg ikke visste hvor jeg var igjen. Jeg visste hvor jeg var, men jeg ante ikke hvor jeg var. Dette var en veldig space oppevelse, og spacere skulle det bli. Omtrent her sender jeg en melding til en kompis og sier at jeg er i skogen, at jeg sansynligvis har klikket på flein men at det går bra. Jeg får en bekymret melding tilbake. Angst. Skikkelig angst.

«Helvete. Nå har jeg virkelig klikket».

Ideen om å sende melding til en som ikke var informert om at jeg trippet tiltross for at han er min beste venn var nok ikke den beste. Hans bekymring ble til min, som en bekreftelse på min egen. Det ble dobbelt opp og jeg kjente meg redd. Jeg slo av mobilen.

Rundt her mistet jeg megselv totalt.

“Helvete.. nå klikket jeg helt”
“Er jeg psykotisk?”
“Jeg er psykotisk!! «
“Nå har jeg klikket totalt Nå kommer jeg til å bli jeg innlagt.. Vil jeg noen gang bli normal igjen?”

Jeg ser for meg ambulansefolk. Politi. Skam av å bli trillet inn på Sandviken. Skam over av å ha klikket totalt. Av å ha blitt psykotisk. Av å ha mistet megselv”

Tankene svirret i hurtig tempo. Det gikk så raskt som jeg aldri før har opplevd det.

“Hvor er jeg?”
“Hvem er jeg egentlig?”
“Hvorfor er jeg kald på bena?”
“Hvordan I helvete kom jeg meg hit!?”


På dette tidspunktet har jeg på en måte forsvunnet ut av meg selv. Jeg kjente såvidt min egen kropp. Den føles nummen og svært svak. Jeg tråkker rundt og tenker at jeg hvis jeg nå hadde prøvd å ta livet nå hadde jeg ikke kjent noen ting annet enn lettelse over å forsvinne ut av hva som føltes ut som en jævlig skremmende opplevelse med ingen ende, Jeg tenkte på å dø. Den virket om døden ikke eksisterte som annet enn et konsept. At død ikke var noe fysisk som inntraff. Jeg husker at jeg tenkte at det dø ikke er noe som skjer – men heller det motsatte. Det skjer ingenting. Jeg kunne ha dødd nå og ikke enset noen ting til det. Og det har jeg faktisk ikke lyst til. Det var ganske befriende å komme fram til denne slutningen, for på tidspunktet var jeg så fucket at jeg var usikker på om jeg kunne komme til å skade megselv.

Det virket som limet som holder alt sammen forsvant. Verden var liksom bare full av bestanddeler. Trær. Et fjell. Et hus i det fjerne. Føttene mine. Hendene mine. Lys. Trær. De var bare der. Men det var ingenting som holdt de sammen.

Jeg hører fugler. Kråkeskrik. Fugler som flakser. Men det var som i et mareritt. Lydene kom liksom ikke fra noen plass. De bare var der. Uten omgivelser. Det var ingen ting mellom meg og dem. De forsvant aldri. De dukket aldri opp. I nykter tilstand føles det som om opplevelser og inntrykk henger sammen og at de er ordnet med et slags lim. En tidslinje. Dette limet forsvant helt. Jeg opplevde totalt tomrom. Enorm forvirrelse.

Jeg begynte å gå. Jeg ville hjem til sengen min. Jeg visste på dette tidspunktet ikke om jeg hadde noen seng, om jeg bodde noen plass, hvem jeg var. Tanker om sengen min, hjemmet mitt og i hvilken retning det lå dukket opp gjentatte ganger og ble en slags retning i den totale forvirrelsen og suppen av inntrykk som hjernen min var blitt til. Jeg resonerte meg fram til at hvis disse tingene dukker opp oftere enn alt annet, og er likt hver gang, så betyr det at jeg bør følge dem. Tusen tanker på en gang. Ord og setninger som ikke betyr noen ting. Lyder. Synsinntrykk. Jeg skjønte ikke hvorfor jeg var våt på bena, hvorfor bena føltes kalde. Hvorfor bena var der. Jeg skjønte ingen ting. Og jeg husker at jeg gjentok dette for megselv lavt og høyt.

«Jeg skjønner ingen ting. Jeg skjønner» ikke noen ting som helst. Helvete. Jeg skjønner INGEN TING!»

Jeg gikk og gikk. Kom aldri fram. Jeg så meg rundt og var på akkurat samme sted som jeg følte jeg hadde vært på i en time. Det var blitt mørkere, men ellers var alt likt. Månen hadde dukket opp – den var klarere enn den noen gang har vært. Stjerner som vanligvis fascinerer meg mer enn noe annet skremte vettet av meg.

Jeg kom omsider til en fotballbane hvor jeg opplevde real life rubberbanding.
http://www.urbandictionary.com/defin...=rubberbanding . Det var den rareste følelsen jeg kan huske å ha opplevd i mitt liv. Jeg kjente at jeg bevegde meg men jeg kom meg ingen plass. Og for hvert skritt jeg tok var jeg tilbake til utgangspunktet. Det føltes som om det tok for evig å komme seg over denne banen.

Kom hjem. Låste døren. Så meg i speilet. Den en pupillen var gigantisk, den andre var bitte liten. La meg i sengen. Totalt tomrom. Ingen følelser.

Brått var alt over og jeg husker en lettelse uten like. Jeg har ikke klikket. Jeg har ikke blitt psykotisk. Jeg har bare mistet meg selv totalt. «Skal aldri prøve flein igjen».

Wow.

I etterkant sitter jeg igjen med flere iaktagelser. Dette var en av de mest meningsfulle opplevelsene jeg har hatt i mitt liv. Den har gitt meg økt respekt for soppen, men også megselv. Setting er alt for viktig (både indre og ytre). Angsten jeg har opplevd i snart et tiår er dramatisk redusert og jeg føler meg glad for å være i live. Det er som jeg har følt på kropp og sinn hvordan det er å ikke eksistere. Og det har gjort meg takknemmelig og glad for å faktisk være til. Spennende! En annen underlig greie er at jeg ikke lengre føler meg sensitiv i samme grad. Jeg har drukket mer alkohol, inntatt mer nikotin, røykt mer weed – alt uten å føle meg særskilt påvirket. Det er liksom ikke spennende med rus lengre. Jeg vil ikke engang spise mer flein! Jeg føler meg fornøyd.
Sist endret av Froskefroske; 25. oktober 2013 kl. 12:34. Grunn: d
Sitat av Kis14 Vis innlegg
Jeg har drukket mer alkohol, inntatt mer nikotin, røykt mer weed – alt uten å føle meg særskilt påvirket. Det er liksom ikke spennende med rus lengre. Jeg vil ikke engang spise mer flein! Jeg føler meg fornøyd.
Vis hele sitatet...
Gi det maksimum en måned så vil jeg tro du er back on track igjen. Har opplevd det samme flere ganger før og ble fortalt det jeg gjør til deg nå. Psykedelika er normalt sett ingen 'wonder cure', men ofte fantastisk der og da samt i dagene, ukene eller månedene derpå.
Bra rapport. Flein kan være greit "lurefull" ja, men har en respekt for den kan den gi en mye innsikt og fjerne mye psykisk grums en ikke trenger å drasse på. Keep up the good work brother

Jeg vil ikke klassifisere turen din som en bad-trip, heller en heftig spirituell "trip".
Utrolig bra tripp-raport! Flein står next på lista!
Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Bra rapport. Flein kan være greit "lurefull" ja, men har en respekt for den kan den gi en mye innsikt og fjerne mye psykisk grums en ikke trenger å drasse på. Keep up the good work brother

Jeg vil ikke klassifisere turen din som en bad-trip, heller en heftig spirituell "trip".
Vis hele sitatet...
Hva legger du i "psykisk grums", forstår vel egentlig hva du mener, men vil gjerne høre hvordan du definerer det.
Misunner trippen din. Eneste som skjedde med meg var at jeg satte meg på verandaen og var overbevist over at jeg var i danmark.

Trærne hadde gjeller, men det forandret ikke livet mitt i noen stor grad å se det heller.
Sitat av BongRips Vis innlegg
Misunner trippen din. Eneste som skjedde med meg var at jeg satte meg på verandaen og var overbevist over at jeg var i danmark.

Trærne hadde gjeller, men det forandret ikke livet mitt i noen stor grad å se det heller.
Vis hele sitatet...
Ts: Hvor store doser tok du?
Sitat av Kis14 Vis innlegg

“Helvete.. nå klikket jeg helt”
“Er jeg psykotisk?”
“Jeg er psykotisk!! «
“Nå har jeg klikket totalt Nå kommer jeg til å bli jeg innlagt.. Vil jeg noen gang bli normal igjen?”

Jeg ser for meg ambulansefolk. Politi. Skam av å bli trillet inn på Sandviken. Skam over av å ha klikket totalt. Av å ha blitt psykotisk. Av å ha mistet megselv”




Brått var alt over og jeg husker en lettelse uten like. Jeg har ikke klikket. Jeg har ikke blitt psykotisk. Jeg har bare mistet meg selv totalt. «Skal aldri prøve flein igjen».

Wow.

I etterkant sitter jeg igjen med flere iaktagelser. Dette var en av de mest meningsfulle opplevelsene jeg har hatt i mitt liv. Den har gitt meg økt respekt for soppen, men også megselv. Setting er alt for viktig (både indre og ytre). Angsten jeg har opplevd i snart et tiår er dramatisk redusert og jeg føler meg glad for å være i live..
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i mye av det! En fagmann fortalte meg en gang at dette gjør en psykotisk. Å være påvirket av fleinsopp gjør en midlertidig psykotisk. En tilstand som kan minne om den spedbarn er i.

Jeg opplevde også at angsten jeg normalt hadde, faktisk forsvant, ble betydelig minsket i kanskje.. tja, la oss si max 1 måned? Man blir evig takknemmelig for at helvete gir seg, og man begynner å forstå hvor heldig man egentlig er. Angst og depresjoner er ofte kun basert på vrangforestillinger hos individet, som ikke har noen rot i virkeligheten.

Men for all del, ikke lek for mye med disse stoffene. Jeg er ganske sikker på at det ikke lønner seg på sikt. Ikke vet jeg, men det er noe helt spesielt med disse stoffene. Det er helt unikt!

Jeg gråt, gråt og gråt når den skarpe påførte virkeligheten gav seg, det må jeg innrømme. En innsikt, for ikke å snakke om en enorm lettelse. En lettelse så stor at tårene strømmet nedover ansiktet med katten sittende på fanget stirrende på meg.
En virkelig åndelig opplevelse, helt klart.

http://www.youtube.com/watch?v=mrCUh...tailpage#t=102
Sitat av Paleofriendly Vis innlegg
Hva legger du i "psykisk grums", forstår vel egentlig hva du mener, men vil gjerne høre hvordan du definerer det.
Vis hele sitatet...


Sitat av zhpongl Vis innlegg
Jeg gråt, gråt og gråt når den skarpe påførte virkeligheten gav seg, det må jeg innrømme. En innsikt, for ikke å snakke om en enorm lettelse. En lettelse så stor at tårene strømmet nedover ansiktet med katten sittende på fanget stirrende på meg.
En virkelig åndelig opplevelse, helt klart.[/url]
Vis hele sitatet...
Å virkelig hulk-gråte på flein så kraftig at en tror en dauer i starten er noe av
den mest fantastiske opplevelsen en kan oppleve (iallefall personlig erfaring),
en har griner på en måte vekk det vonde og får kjenne på det, samtidig som
en kan "kjenne" den nye gode følelsen (blanke ark og fargestifter til eller noe
i den duren) som kommer mot en sterkere og sterkere i bakgrunnen i
synkronitet og takt med at gråten går over, for til slutt å ende opp med
gledestårer og nye ønsker om å leve et bedre liv, nye drømmer om å være en
bedre person. Kanskje dette er kun noe som hender "angrende syndere" og
ikke de som aldri har gjort noe galt i livet (ja hvem har det?) ... bare mine
tanker om begge innlegga jeg har sitert.

Er ikke lett å sette ord på "psykisk
grums", en vet hva det er når en kjenner det. Kanskje en irritasjon som har
ligget latent i mange år? En kamerat eller slektning som såra en for lenge
siden, og kanskje en har drevet og bygd opp en dårlig følelse inni seg pga
det? Sinne som kommer fram i ny og ne pga sint pappa eller mamma? Kanskje
en har blitt traumatisert i barndommen og dette ligger og "lurer" i bakgrunnen
og påvirker ens dømmekraft og bevissthet daglig uten at en er klar over det?
Nå sier jeg ikke at flein renser dette ut helt automatisk, men når en virkelig
får "kjenne" på følelsene i et rituale e.l med flein, der en får mulighet til å
være for seg selv og ikke bli forstyrra av omgivelsene ( = seremoni setting)
så har en god sjanse for å kunne få "hoste" ut disse følelsene og komme
tilbake med blanke ark.

For all del, det kan gå andre veien også hvis en ikke
er litt erfaren med psykadelika eller har erfarne folk rundt seg, en sjaman
f.eks. kan hjelpe en på veien. Eller en psykolog/lege etc, men nå er
psykadelika-bruk ikke stuerent (ennå) så mye er usikkert. Men på den andre
siden, så fins det utallige bøker/dokumentarer om medisinsk bruk av
psykedeliske stoffer, ayahuasca, peyote, san pedro, sopp +++, enormt mye
der ute på nettet å sjekke hvis en føler seg tiltrukket til å lære mer om dette.

Ja ble kanskje langt dette, er for trøtt til å sjekke etter skrivefeil og kolonnefeil, men håper jeg har forklart meg forståelig.
Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Å virkelig hulk-gråte på flein så kraftig at en tror en dauer i starten er noe av den mest fantastiske opplevelsen en kan oppleve.
Vis hele sitatet...
Hadde samme opplevelse selv, oppbygging av angst, man stiller seg spørsmål til hvem man virkelig er og tårene triller. Føler det har en kraftig rensende effekt. Kan nesten si at det er det som er greia med psykedelia.
Sist endret av drinkalone; 26. oktober 2013 kl. 11:02.
Er det bare jeg som skriker her når jeg turer eller? Er faktisk veldg godt å komme i kontakt med følelsene sine på tur, skjer meg altfor ofte (psykisk shiz, but ill survive), http://www.drjudithorloff.com/Free-A...Tears_copy.htm det er faktisk ikke psykadelikan tror jeg, men deg selv under påvirkning av psykadelika.

Den gamle psykologen min ga meg også ett veldig godt tips, angst er bare en følelse, og man må lære seg å ta kontroll over denne følelsen. Angst i seg selv er også en veldig normal følelse, og det brukes jo ofte som en motivasjon i seg selv. (dårlig forklart)

Så klart passer ikke seg dette hver gang, men tror mange som sliter med angst i seg selv trenger bare å få ut mye ut mye av det de føler, for å kontrollere angsten der og da.

Du kan aldri kontrollere angst igjennom skriking, men det kan gi deg den bakkekontakten man trenger og ønsker der og da. IMO

Er mange som sliter med å innse det pga det sosiale "problemet" med å faktisk skrike, jeg sliter med dette selv. Sier ikke at man skal grine til en hver tid, men for meg ihvertfall er det alltid godt å få ut følelser.

Og prøver å relatere det til min store trip/bading etc, men når jeg kom i den "Ego-Død" tilstanden du prater om (usikker på hva det var, lignende syre ihvertfall, bare det folk referer til 1200 micrograms, eller en Level 5 tripp.
Men det var da "svarene" kom i hodet mitt kan du si, istedet for spørsmålene i seg selv.

Var i seg selv ett helvete å komme i denne tilstanden, der jeg ikke hadde en anelse om hva som var ekte eller ikke, absolutt alt "fucker" med deg.
Først og fremst vil jeg takke dere som har lest gjennom rapporten min. Overvelmende respons! Trivelig å høre at jeg har formulert meg godt nok til at dere har kunnet ta del i opplevelsen, trekke paraleller fra den til deres egne opplevelser og kanskje tilogmed lære noe av den også!

Til deg som satt på altanen din og trodde du var i danmark. Haha. Den var morsom. Ikke vær misfornøyd med den trippen - den bringte mye godhjertet glede til meg og de jeg har fortalt om den til Kjenner meg igjen i forventningene og.. antiklimakset. Prøv igjen, neste gang ender du kanskje opp i melkeveien en plass^^

Så denne for et par dager siden og vittig nok beskrev en av folka i filmen ego-død som akkurat lik den opplevelsen jeg hadde med at limet som holder verden sammen forsvinner. Så målet med trippen ble oppnådd, kan en si.

"Manifesting the Mind: Footprints of the Shaman (2009)" http://www.youtube.com/watch?v=dD72W57wEJc

Paleofriendly: Jeg har vansker med å bedømme mengden jeg tok. Svært mye mer enn hva jeg tidligere hadde prøvd.

zhpongl: Veldig interessant det du skriver om spedbarnstilstanden. Dette har jeg tenkt på selv, at opplevelsen føltes ut som det å være barn igjen, før jeg hadde lært om verden og hvordan dens bestanddeler hang sammen. Det var derfor det føltes litt som å bli født på ny. Å bli resatt. Men for å være ærlig er jeg den samme personen i dag en måned etter trippen som jeg var før. MEN - med mindre angst. Og med et mye bredere perspektiv over mitt livs problemer og ting med megselv som jeg må ta tak i og håndtere. Altså. Fleinen har vært en katalysator for å endre mitt forhold til overnevnt "psykisk grums" i livet mitt og dermed bli et friere individ.

Spennende å høre om andres opplevelser på flein
Innlegg som dette er det som gjør Freak.no verdt å besøke nå for tiden.

Utrolig bra triprapport! KP til deg.
Sist endret av Atuhl; 26. oktober 2013 kl. 14:28.
Fin rapport!
Sitat av Noruegamedicina Vis innlegg
Å virkelig hulk-gråte på flein så kraftig at en tror en dauer i starten er noe av
den mest fantastiske opplevelsen en kan oppleve (iallefall personlig erfaring),
en har griner på en måte vekk det vonde og får kjenne på det, samtidig som
en kan "kjenne" den nye gode følelsen (blanke ark og fargestifter til eller noe
)
Vis hele sitatet...
Du gjorde deg sånn passe forstått, og jeg er helt enig i dette