Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1588
Hei godtfolk, sitter å planlegger hvordan jeg skal få dette til å funke best mulig. Vil gjerne høre deres mening, fant ikke noen ting om dette her på forumet, så satser på at det er greit å opprette en tråd.

Skal altså lage e-juice med hasjolje oppi, og tilsette noen dråper med terpener fra et valgfritt, hvilket som helst pot-strain. Har fått tak i en flaske rein polyglyserin, og har nettopp laget flere gram butan-olje, og skal til med aceton ekstrakt og "vinterisering" av alle restene av- og all butan-olja jeg har laget Tenkte å bruke hovedsaklig butan-olja(BHO) og blande denne med "PG" (polyglyserin), som er hovedingrediensen i e-juice

Jeg har ikke laget e juice før men har sett andre gjøre det, dog uten hasj, og det er en nokså enkel prosess. Bland nikotin og smaksstoff inn i PG/VG. Bare at med olje må man først varme det opp så det oppløser seg med PG/VG enklere. Dette tar tid man bruker svak varme og rører til BHO er helt løst opp, og så litt til. Deretter lar man det stå og kjøle seg ned, og deretter kan blandingen direkte i feks "atomizer tank" Har tenkt å teste både med og uten nikotin da jeg røyker "mekk" daglig savner nikotinen når jeg tar en dab feks. Jeg får ikke nikotin rent men kan velge mengde å ha i glyserinen.(noen forslag?)

Den siste detaljen jeg tenkte å prøve meg på var å putte oppi "terpener"(naturlig aromastoffer i cannabisplanten). Har ingen konkret plass å få tak i dette men tror det finnes på nett. Da all olja er så høy THC prosent jeg personlig klarer å få så har det plutselig ikke noe å si hvilket strain man i utgangspunktet brukte da all olja bli supersterk. Planen med terpener er å få tilbake strain-karakteristikken. Mango kush smaker feks mango pga terpener som gir mangosmak som også finnes i selve mangoen. ren olje uten noe palnterester er som rent brennevin, lett å bli lei av og tror aroma bidrar til kosen.


Vet ikke om det ble rotete men ihvertfall vil jeg gjerne ta imot noen innspill, forslag osv, har så og si alt jeg trenger klart og hadde jo vært litt gøy med THC vape juice mangler vape da men kjøper til uka, noen som anbefales?

Edit mener såklart propylen glykol*
Sist endret av Bluesky_; 28. oktober 2018 kl. 02:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg også skal lage e-juice av konsentrat, har lest en del artikler om dette og kom fram til at folk flest i statene anbefaler EJ Mix, Wax Liquidizer etc. (PG400) isteden for PG/VG til å løse opp konsentratet siden e-juicen kan separere seg og bli klumpete over tid.
Høres ikke godt ut med hasj uansett kvalitet, men kom tilbake hvordan du fikk det til. Vil gjerne høre.
Anonym bruker
"Mulig Bjørkemus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gjort dette i noen år nå, rart det ikke har slått bedre an hos folk, jeg foretrekker e-juice over andre unntaksmetoder i hvertfall.
Har kjøpt terps et par ganger, men det syntes jeg passer bedre sammen med litt mindre ren extract ellers kan det bli litt kjedelig/falsk smak, men det spørs jo også på hvilke man kjøper. Uansett, da løser man bare hasjen opp med feks db mix pro eller Wax Liquidizer osv som blir nevnt over. Bruk varme og god tid, så kan du trekke opp oljen med en sprøyte og filtrere gjennom bomull for eksempel.. enklere blir det ikke.
Da kan jeg rapportere at dette fungerer utmerket bra. Tok simpelten ren Propylen Glykol fra vapebutikken her, med 6mg nikotin og blandet dette sammen med varm hasjolje i et shotglass som lå i kokende vann. Så tok jeg en sprøyte med spiss og rørte noen minutter, og dro det opp i sprøyta.

Denne blandingen puttet jeg i tanken på vapen jeg kjøpte (standard atomizer tank). Tok første trekk og kjente en søt duft av cannabis, og etter ett par trekk merket jeg fort at jeg ble fjern. Har kun røkt vape idag og er så fjern at jeg føler meg trøtt i øynene. Anbefales
Hvilken type hasj bruker du når du lager denne oljen? Er det standard hasj eller har du laget konsentrat av hasjen og brukt konsentraten til å lage olje?
Jeg har laget konsentrat ja, ved hjelp av butangass i dette tilfellet. Deretter brukt ferdig konsentrat 1g olje og 1.5ml PG. Venter i spenning på olje jeg holder på å lage nå med aceton, og så skal jeg prøve med etanol.

Om noen lurer på hvordan man lager butan-olje, er det en enkel prosess, her er det jeg gjør:

Kapper en flaske i to og kaster bunnen, river et kaffefilter i to og klipper sirkler som teipes over den avsagde delen av flaska. Så putter jeg klinkekuler oppi tuten, sammen med finhakket/oppsmuldret/klippet/raspet Hasj (1g olje ut av 5-6ghasj) - og skrur på korken. I korken har jeg laget hull som passer akkurat en av "dysene" på Ronson-butanflaska, og stikker dysa i korken. Samtidig holder jeg filterenden over en ren stekeform(sånn til lasagne) og spytter ut hele flaska med lightergass igjennom klinkekulene og hasjen i flaska som samtidig ristes slik at ikke hasjen klumper seg sammen. Etter noen sekunder render gassen ut som væske i lasagneforma og ligger der og koker i romtemp. Når boblinga slutter tar det en time eller to før olja er tørr og kan skrapes med barberblad/teppekniv-blad.

Skal man gjøre dette med alkohol eller aceton må man først blande det sammen i et glass til all hasjen er oppløst i væsken, deretter fryse glasset ned i 24-48 timer og så helle gjennom et kaffefilter over i et nytt glass. Viktig å la det stå i frysa og filtrere seg ferdig, slik at planterestene blir solide og dermed ikke slipper gjennom filteret. Når man har filtrert den frossne hasj-og løsemiddelblandinga(aceton/sprit frosner ikke i frysa) så kan man bare helle det i en lasagneform og la det fordampe en stund. Det meste av væska går vekk på en dag. Så har man en klissete olje med sprit/acetonlukt i lasagneforma. For å rense dette (ikke røyk olje som lukter gift) kan man la det stå i romtemp i en uke, noe få folk gidder, eller man kan sette forma i ovnen på MAKS 110 grader. Da fordamper det på en time +,-. Mister litt smak da de fleste terpenene blir ødelagt av 110grader, men hvis dette er en viktig faktor kan man la det stå litt lengre heller på 50 grader etc.

Resultatet i lasagneforma enten du bruker gass eller aceton/alkohol skal være et gult tørt lag som blir klissete ved å gni det i huden men som er ganske solid i romtemp. Denne olja kan man putte rett i shotteglasset sammen med pg eller PG/VG blanding(ikke bruk ren vg)
Sist endret av Bluesky_; 31. oktober 2018 kl. 20:35.