Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1529
Hei.

Skal ha meg ny laptop , den skal brukes til alt, gaming,surfing,redigering,film osv.

Først var jeg sikker på at jeg skulle kjøpe Msi GT80 titan, men ble usikker igjen !

Noen som har noen gode tips ? Den må ha 17'' skjerm og den må kjøre gtav på god kvalitet uten å brenne opp!

Har over 30 000 å bruke, så fyr løs med tips!
Med de pengene kan du kjøpe både en laptop OG en desktop som klarer å kjøre spill etc.

Hvis du virkelig vil kjøpe en (veldig overpriset mtp. pris/ytelse) laptop, Trykk her
Sist endret av onClipEvent; 19. juni 2015 kl. 15:45.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Med de pengene kan du kjøpe både en laptop OG en desktop som klarer å kjøre spill etc.

Hvis du virkelig vil kjøpe en (veldig overpriset mtp. pris/ytelse) laptop, Trykk her
Vis hele sitatet...
Hadde tenkt til å anbefale den samme laptopen. Asus er i mine øyne den beste av de 'ordentlige' merkene som gir deg god ytelse til god pris (i forhold til andre). Hvis du virkelig har lyst til å bruke opp alle pengene dine på det mest flashy og overprisa så kan du kjøpe en MSI gaming laptop. Bruk google så finner du mer info.
Trådstarter
81 4
Hmmmm, hva med denne da? http://www.netonnet.no/art/data-og-n...o/217506.2001/

Er den asus laptopen bedre enn denne fra msi ?
Skal du ha så mye ytelse i en maskin vil den ikke lenger være serlig bærbar. Har du vurdert en stasjonær?

Da får du en mye kraftigere maskin, samt mulighet for å oppgradere i fremtiden. Da slipper du å bytte ut hele maskinen. I tilegg er den langt stillere og du har større utvalg av deler.

Hvis du trenger en laptop kan du eventuelt kjøpe en stasjonær til gaming og en ultraportabel laptop til å ta med deg. Et annet alternativ er å streame fra den stasjonære PCen til laptopen hvis du har bra WiFi hjemme. Da kan du få stasjonær ytelse på en laptop, hvis du er hjemme.
Trådstarter
81 4
Det som er, har nettop solgt den stasjonære gaming maskinen, nettop fordi jeg ikke har verken plass eller mulighet og ha det fordi jeg er mye på farten, derfor trenger jeg en laptop som erstatter stasjonæren. Helst så bra som mulig, og med god kjøling.
Spørsmålet er vel litt også hva du skal spille på den. Jeg kjenner noen som har kjøpt gaming laptoper i 20.000 klassen, og de flese har problemer med kjøling når det kommer til veldig heavy spill. De har endt opp med å kjøpe en cooler pad i tillegg for å unngå alle kjøle problemene sine.
Trådstarter
81 4
Blir for det meste Gta vil jeg tro.


Skal kjøpe cooler pad itillegg også.

Tror jeg går for denne : http://www.proshop.no/Baerbar/MSI-GT...o-2472477.html

Noen tips til beste cooler pad ?
Sitat av sh9 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Er jo helt lik som asusen, bare at den koster mer og er styggere
Asus og msi sine pcer sliter med kjølingen, som igjen går utover fps.
Alienware har bedre kjøling og slipper det problemet.
Forøvrig enig i det du sier tvi016.
Trådstarter
81 4
Hva med den MSI'en jeg linket ?
Jeg ville nok foretrukker MSI'en foran Asus sin.
Basert på hva jeg og to av mine kompiser har erfart.
Jeg kjøpte en Alienware, kompis 1 kjøpte seg en msi og kompis 2 kjøpte seg en asus.
Kompis 2 har plagdes mest og har sendt den inn to ganger for å få fikset problemet, men det er ikke løst og nå har han litt vant med fps-drop.
Kompis 1 var ikke så plaget, kun når han drev på med det aller heftigste.
Jeg har enda ikke vært noe særlig plaget med fps-drop.

Jeg tror nok at det ville vært lurt av deg å gå for MSI'en + viftepad. Så skal du nok være ganske trygg på at det blir greit :-)
Så mange som ikke har peiling på hva de snakker om. MSI er helt forferdelig med tanke på kjøling, og overoppheting av komponenter er svært sannsynlig i lengden hvis man f.eks. gamer.

Jeg har personlig ASUS G751JY og det er den absolutt beste gaming-laptopen du får til den prisen. Har hatt den i 7 måneder nå og er meget fornøyd! Kan spille alle spill på max setting (forutenom Dayz som ikke er optimalisert siden spillet er i alpha enda. Samme med ARK.)
Nr. 1 prioritet når du kjøper laptop for å game med er kjøling og ASUS sitt kjølesystem er det beste på markedet.

Har vel rundt 70-80 FPS på Battlefield 4 med alt på Ultra settings. Jeg holder på med litt videoredigering, og da er det kjekt om rendering går kjapt, noe det gjør på denne laptopen.

ASUS G751JY kan konkurrere med mange stasjonære PCer. Drit i MSI og laptopene fra Multicom osv. Asus er tingen hvis du skal ha kvalitet og best ytelse for den beste prisen.
Sist endret av Raga; 19. juni 2015 kl. 23:37.
Trådstarter
81 4
Nu blei jeg veldig usikker her ja. Har msi fra før av, liker denne veldig godt, men,ja den sliter med varmeproblemer under gaming, men det er en GS60.

Skjermkortet til den asus G751JY, 4GB , er det nok til og drive gta? eller vil da msi sitt grafikkkort være mye bedre da det har 8gb ?
Sist endret av KentKarls3n; 20. juni 2015 kl. 21:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.