Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2490
Jeg har en LG 42LN575V tv som jeg gjerne skulle koblet til høytalere med bluetooth. Høytalerne er ikke kjøpt ennå da jeg må vite om det fungerer med min tv. Finnes det noen løsninger for å få det til? Kjøpe en usb dongel med bluetooth som plugges i tven?

Må jeg ha en sånn HER?

Fordel om jeg også kan strømme musikk fra pcn.
Vell, som du sier så støtter ikke TV-en din Bluetooth. Det du trenger er en Bluetooth audio transmitter med enten 3.5 mm jack eller USB adapter. Slik som for eksempel denne
Siden TVn tvilsomt støtter lyd via USB. så er nok eneste mulighet å kjøre på med en dongel via minijack/phono utgangen.

Bluetooth er uansett en dårlig måte å overføre lyd på, over større avstander. Og på korte avstander så kan man likegjerne benytte seg av kabel.
Sist endret av Blackkoz; 17. desember 2014 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvordan fungerer denne mo66y?

Virker som det fungerer ganske greit her: http://www.dinside.no/929429/seks-tr...oth-hoyttalere

Kjekt å kunne koble til mobil også, så slipper man styret med kabel
Sist endret av thomson007; 17. desember 2014 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av thomson007 Vis innlegg
Hvordan fungerer denne mo66y?
Vis hele sitatet...
Står forklart lenger nede på produktsiden, men du kobler deg bare til 3.5mm jack-en på tv-en, som omformer signalet slik at bluetooth enheter kan "plukke det opp". Jeg er ikke så flink til å omsette engelsk, så kan hende det ble en litt vagt forklaring
hvorfor er bluetooth en dårlig måte å overføre lyd på? Har det med kvaliteten å gjøre?
Fordi lyd over bluetooth blir kraftig komprimert, og man får ofte en del støy / forvrengninger.
aptX skal fikse en del av denne problematikken.

Bluetooth har i tillegg svært kort rekkevidde for å overføre lyd med tilfretsstillende kvalitet. Typ 2-3 meter max. Helst under 1 meter.

Og da kan man heller benytte seg av en høyttaler med både phono / minijack-inngang og bluetooth. Så kan man kjøre lyd fra TV via kabel og evt mobil o.l via bluetooth.
Sist endret av Blackkoz; 19. desember 2014 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.