Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1129
Hei.

Noen som har erfaringer med dual display?

Jeg har 2 27", men det jeg sliter litt med er når jeg starter et spill, så blir oppløsningen på den andre skjermen alt for lav.

Jeg lurte på om det er noen måte å få den ene skjermen til å ha normal oppløsning som den har når ingen spill er oppe, mens jeg spiller på den ene skjermen? Slik at jeg kan se hva som skjer på den andre samtidig som jeg spiller.

Er det også en måte slik at spillet ikke blir lagt ned når jeg da klikker over på den andre skjermen? Eller kan jeg ta Shift + Tab for å gjøre det uten at spillet legger seg ned?
Min erfaring når det kommer til denne problemstillingen så er det gjerne litt gammle spill som kjører i fullskjerm som gjør til at det blir slik, en løsning på det har jeg enda ikke funnet, annet enn å kjøre de spillene som kan kjøres i windowed mode/fullscreen borderless på det.
Sitat av Siilverpants Vis innlegg
Min erfaring når det kommer til denne problemstillingen så er det gjerne litt gammle spill som kjører i fullskjerm som gjør til at det blir slik
Vis hele sitatet...
Alderen på spillet har ingenting å si. Det som har noe å si er oppløsningen som er satt i Windows og oppløsningen som er satt i spillet. Dersom du sørger for at Windows-oppløsningen og oppløsningen i spillet er satt likt så vil ikke dette problemet oppstå.
Sist endret av Eplekjekk; 14. november 2014 kl. 14:19.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Alderen på spillet har ingenting å si. Det som har noe å si er oppløsningen som er satt i Windows og oppløsningen som er satt i spillet. Dersom du sørger for at Windows-oppløsningen og oppløsningen i spillet er satt likt så vil ikke dette problemet oppstå.
Vis hele sitatet...
Vell, det har jo egentlig på en måte det, gammle spill har ofte dårligere oppløsning..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Borderless fullscreen is your friend.
Da kan du trykke utenfor spillet uten at det legger seg ned.
Angående det du sier med at oppløsningen blir rar på den andre skjermen er dette fordi oppløsningen på spillet er lavere enn den du kjører i windows.
Sitat av FatMan Vis innlegg
Angående det du sier med at oppløsningen blir rar på den andre skjermen er dette fordi oppløsningen på spillet er lavere enn den du kjører i windows.
Vis hele sitatet...
Ok, for jeg har prøvd CSS og Titanfall.
Når jeg kjører CSS blir oppløsninga på den andre skjermen helt merkelig, men hørte av en kollega at det kan være kodinga i enkelte spill som gjør at oppløsningen blir lav.

Det samme skjer med Titanfall også, men en av gangene da jeg startet det så var oppløsninga fin på den andre skjermen, men kun den ene gangen.

Det eneste han hadde som en løsning på det var å ha to skjermkort.

Er det bare enkelte spill som kan kjøre borderless fullscreen?
Sitat av NoisyMosquitoes Vis innlegg
Ok, for jeg har prøvd CSS og Titanfall.
Når jeg kjører CSS blir oppløsninga på den andre skjermen helt merkelig, men hørte av en kollega at det kan være kodinga i enkelte spill som gjør at oppløsningen blir lav.

Det samme skjer med Titanfall også, men en av gangene da jeg startet det så var oppløsninga fin på den andre skjermen, men kun den ene gangen.

Det eneste han hadde som en løsning på det var å ha to skjermkort.
Vis hele sitatet...
Kollegaen din har ikke peiling. Det har ingenting med koding (utenom det at et spill ikke er kodet til å støtte en viss oppløsning) eller hvor mange skjermkort du har. Det som har noe å si er hvilken oppløsning Windows er satt til og hvilken oppløsning spillet er satt til.

Eksempel:
La oss si at begge skjermene dine har en oppløsning på 1920x1080, og du kjører Windows på denne oppløsningen. Om du da åpner et spill eller fullskjermprogram som kjører på f.eks. 1280x720 så vil bildet på den andre skjermen bli flyttet på. Om du derimot kjører spillet på 1920x1080 så vil alt holde seg på plass. Jeg kan godt laste opp en video som demonstrerer dette om det er ønskelig.

For å endre oppløsningen i spillet går du til Video settings/Graphic settings (kalles litt forskjellig fra spill til spill) og endrer på resolution (oppløsing på engelsk)
Sist endret av Eplekjekk; 15. november 2014 kl. 00:55.
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Kollegaen din har ikke peiling. Det har ingenting med koding (utenom det at et spill ikke er kodet til å støtte en viss oppløsning) eller hvor mange skjermkort du har. Det som har noe å si er hvilken oppløsning Windows er satt til og hvilken oppløsning spillet er satt til.

Eksempel:
La oss si at begge skjermene dine har en oppløsning på 1920x1080, og du kjører Windows på denne oppløsningen. Om du da åpner et spill eller fullskjermprogram som kjører på f.eks. 1280x720 så vil bildet på den andre skjermen bli flyttet på. Om du derimot kjører spillet på 1920x1080 så vil alt holde seg på plass. Jeg kan godt laste opp en video som demonstrerer dette om det er ønskelig.

For å endre oppløsningen i spillet går du til Video settings/Graphic settings (kalles litt forskjellig fra spill til spill) og endrer på resolution (oppløsing på engelsk)
Vis hele sitatet...
Tusen takk for hjelp! Skal teste litt med oppløsninga i Windows og i spillene :-)