Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 18770
Sitat av trikker95 Vis innlegg
De skjuler seg bak navnet "antirasister", men er i realiteten lang mer enn kun det. I mine øyne er blitzere absolutt like ille som nynazister.
Vis hele sitatet...
Ja og da tar du feil. Du klarer ikke skille på motivene bak handlingene og moralen som ligger til grunn for valgene som er tatt. Skal man følge din retorikk så kan man fint argumentere for at vestlig motstand under andre verdenskrig var like ille som den tyske okkupasjonsmakta.
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 13:41.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja og da tar du feil. Du klarer ikke skille på motivene bak handlingene og moralen som ligger til grunn for valgene som er tatt. Skal man følge din retorikk så kan man fint argumentere for at vestlig motstand under andre verdenskrig var like ille som den tyske okkupasjonsmakta.
Vis hele sitatet...
Ett blåøye er et blåøye, enten jeg får det fra en blitzer eller en nynazist. Selvfølgelig ikke èn, de er vel i grupper.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Ett blåøye er et blåøye, enten jeg får det fra en blitzer eller en nynazist. Selvfølgelig ikke èn, de er vel i grupper.
Vis hele sitatet...
Ja, et blått øye er et blått øye, men det er jo ikke saken her. Du mener de er like ille på bakgrunn av holdningen deres og det er et kremeksempel på moralsk forvirring. Du viser gang på gang at du ikke klarer å skille moralen og motivene fra virkemidlene.
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 13:45.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja, et blått øye er et blått øye, men det er jo ikke saken her. Du mener de er like ille på bakgrunn av holdningen deres og det er et kremeksempel på moralsk forvirring. Du viser gang på gang at du ikke klarer å skille moralen og motivene fra virkemidlene.
Vis hele sitatet...
Du har jo også misforstått en del her.
Blitzere setter ytringsfriheten høyt, men de har vist flere ganger at de kan ty til vold om en nynazist åpner kjeften. En nynazist er ihvertfall så ærlig at han sier rett ut at ikke alle skal ha like rettigheter.
Antirasister ja, men blitzere er mye mer enn det.
Du trenger ikke fremstille det som om vi beskytter nynazister, for det gjør vi slettes ikke.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Blitzere setter ytringsfriheten høyt, men de har vist flere ganger at de kan ty til vold om en nynazist åpner kjeften. En nynazist er ihvertfall så ærlig at han sier rett ut at ikke alle skal ha like rettigheter.
Vis hele sitatet...
Si meg, lever du i en verden der ingenting har gode eller onde hensikter?
Spørsmålet mitt er ikke hva du syns om nazister eller blitzere, men om du klarer å se at den ene siden er verre enn den andre. Er det verre å banke en homohater enn en homo? Er det verre å banke en nynazist enn en innvandrere? Er det verre å slåss for etnisk rensning enn å sloss for å unngå det?
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 13:58.
burde vært möderatör
Nynazister er feige, voldelige og hyklerske ekstremister som hater og angriper blandt annet norske muslimer, ikke-vestlige innvandrere, sosialister og blitzere.

Blitzere er feige, voldelige og hyklerske ekstremister som hater og angriper blandt annet nynazister, rasister, pappagutter og FRP-velgere.

Nynazister er for etnisk rensing og tredje verdenskrig.
Blitz er for... væpnet revolusjon?

Fuck dem begge, de er alle idioter.
Sist endret av pappabetaler; 10. september 2013 kl. 14:10.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Fuck dem begge, de er alle idioter.
Vis hele sitatet...
Jaja, det er jo rimelig uinteressant hva dere mener om de forskjellige gruppene, men det er ganske spennende om dere mener de er like ille. Det vil vel da si at dere også tror at Oslo kommune leier ut noe som kan sammenlignes med et hovedkvarter til en nynazistisk organisasjon hvor de får drive propagandaradio med statstøtte. Det trur jeg ikke stemmer helt med virkelighetsoppfatningen til FRP i byråd engang, så det å prøve å sidestille nynazister og blitz blir et ganske søkt forsøk på en hersketeknikk evt. et ganske godt eksempel på moralsk forvirring.

For å oppsummere:
Å kritisere dem for politisk vold = helt greit.
Å si de er like ille som nynazister = helt på jordet.
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 14:36.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det vil vel da si at dere også tror at Oslo kommune leier ut noe som kan sammenlignes med et hovedkvarter til en nynazistisk organisasjon hvor de får drive propagandaradio med statstøtte.
Vis hele sitatet...
Litt lengre i den historien og du vil finne ut at de okkuperte en bygård, og dermed ville staten inngå en avtale.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Litt lengre i den historien og du vil finne ut at de okkuperte en bygård, og dermed ville staten inngå en avtale.
Vis hele sitatet...
Hva har det med saken å gjøre? Det okkuperes stadig hus i Oslo og omegn, det er ikke noen automatikk i at man får leie huset av kommunen bare fordi man blir boende der over en lengre periode. Grunnen til at Blitz ikke ble kastet ut er fordi kommunen fikk i stand en avtale, legitimerte huset og bevegelsen som et selvstendig ungdomshus og ga etter for press både fra direkte involverte og støttespillere ellers i samfunnet. Støtten Blitz har hos Oslos befolkning ble stadfestet igjen i 2002, når KRF prøvde å selge huset.

Kan du ikke heller svare på spørsmålene du har fått hvis du skal fortsette å kommenter dette?
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 14:48.
burde vært möderatör
Sitat av Mith Vis innlegg
Jaja, det er jo rimelig uinteressant hva dere mener om de forskjellige gruppene, men det er ganske spennende om dere mener de er like ille. Det vil vel da si at dere også tror at Oslo kommune leier ut noe som kan sammenlignes med et hovedkvarter til en nynazistisk organisasjon hvor de får drive propagandaradio med statstøtte. Det trur jeg ikke stemmer helt med virkelighetsoppfatningen til FRP i byråd engang, så det å prøve å sidestille nynazister og blitz blir et ganske søkt forsøk på en hersketeknikk evt. et ganske godt eksempel på moralsk forvirring.

For å oppsummere:
Å kritisere dem for politisk vold = helt greit.
Å si de er like ille som nynazister = helt på jordet.
Vis hele sitatet...
Jeg har selv ikke påstått at blitzere er like ille som nynazister. At de er sammenlignbare derimot, det er det ingen tvil om. Voldelige anarkister, kommunister og sosialistiske pønkere er ikke det samme som frihetsforkjempere. Sikter til bl.a. denne kommentaren fra deg:

"Er det verre å slåss for etnisk rensning enn å sloss for å unngå det?"

Og for guds skyld, slutt å syt om hersketeknikker når du selv påstår folk er moralsk forvirret i annenhvert innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=CGyEd0aKWZE
Sist endret av pappabetaler; 10. september 2013 kl. 15:00.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva har det med saken å gjøre? Det okkuperes stadig hus i Oslo og omegn, det er ikke noen automatikk i at man får leie huset av kommunen bare fordi man blir boende der over en lengre periode. Grunnen til at Blitz ikke ble kastet ut er fordi kommunen fikk i stand en avtale, legitimerte huset og bevegelsen som et selvstendig ungdomshus og ga etter for press både fra direkte involverte og støttespillere ellers i samfunnet. Støtten Blitz har hos Oslos befolkning ble stadfestet igjen i 2002, når KRF prøvde å selge huset.

Kan du ikke heller svare på spørsmålene du har fått hvis du skal fortsette å kommenter dette?
Vis hele sitatet...
Okei, la oss ta for oss hva de to vil, ikke hva de har gjort. Skal gjerne innrømme at nynazister har gjort verre ting enn blitzerne med tanke på våpen og eksplosiver.
Nynazister vil først og fremst ha utlendinger/feil hudfarge ut av Norge.

Blitz har vel ihvertfall kommunister og anarkister. De vil ha væpnet revolusjon for å få innført sin ideologi.
Hvilken tror du mest vil dø/lide av?
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Jeg har selv ikke påstått at blitzere er like ille som nynazister.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt det heller.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Voldelige anarkister, kommunister og sosialistiske pønkere er ikke det samme som frihetsforkjempere. Sikter til bl.a. denne kommentaren fra deg:

"Er det verre å slåss for etnisk rensning enn å sloss for å unngå det?"
Vis hele sitatet...
Det har jeg heller aldri prøvd å si, jeg bare prøver å få fram at enten så må kjerstin moderere utsagnet sitt eller prøve å forsvare et lignende moralsk spørsmål. Der er det tre spørsmål i samme gate som de fleste vil svare ganske fort å greit på, siden de aller fleste har moralsk ryggdekning for det.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Og for guds skyld, slutt å syt om hersketeknikker når du selv påstår folk er moralsk forvirret i annenhvert innlegg
Vis hele sitatet...
Det er ikke en hersketeknikk, men en opplysning om at hvis man tror og mener nynazister og blitzere er like ille så bør man stille spørsmål ved om denne personen er skikket til å uttale seg, siden en slik retorikk kan brukes til å forsvare noe av det verste som har skjedd gjennom historien. Det er altså en oppfordring til å forklare seg.

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Okei, la oss ta for oss hva de to vil, ikke hva de har gjort. Skal gjerne innrømme at nynazister har gjort verre ting enn blitzerne med tanke på våpen og eksplosiver.
Nynazister vil først og fremst ha utlendinger/feil hudfarge ut av Norge.

Blitz har vel ihvertfall kommunister og anarkister. De vil ha væpnet revolusjon for å få innført sin ideologi.
Hvilken tror du mest vil dø/lide av?
Vis hele sitatet...
Først og fremst, nynazistenes mål er ikke å få utlendinger ut av Norge. Historien har vel vist en gang for alle hva nazistenes mål og endelige løsning er eller trenger du en kjapp historietime?
Så, hvor har du det fra at Blitz, kommunister og anarkister er for væpna revolusjon?
Tar du virkelig utgangspunkt i hypotetiske ideer du ikke har ryggdekning for og sidestiller det med en konkret hatefull ideologi som faktisk er i stand til å bruke vold og som har gjort det gang på gang de siste årene?
Sitat av Mith Vis innlegg
Først og fremst, nynazistenes mål er ikke å få utlendinger ut av Norge. Historien har vel vist en gang for alle hva nazistenes mål og endelige løsning er eller trenger du en kjapp historietime?
Så, hvor har du det fra at Blitz, kommunister og anarkister er for væpna revolusjon?
Tar du virkelig utgangspunkt i hypotetiske ideer du ikke har ryggdekning for og sidestiller det med en konkret hatefull ideologi som faktisk er i stand til å bruke vold og som har gjort det gang på gang de siste årene?
Vis hele sitatet...
Finner selvfølgelig ikke kilden jeg leter etter, men er et klipp på youtube hvor en (jeg tror er) leder for vigrid gikk ut å sa at alle som ikke hørte til her skulle ut av landet, om så han måtte betale billett.
Joda, jeg har hørt om Hitler og hans faenskap, tror du virkelig det skjer igjen?
Jeg har også hørt om kommunisme og anarkisme.
Av utrydning av utlendinger og av kommunisme, hvilken tror du er mest sannsynlig for å skje?

Og ja; her!
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Og ja; her!
Vis hele sitatet...
Så et googlesøk på Blitz og væpna revolusjon er det du bruker for å argumentere for at Blitz er like ille som nynazister, knivstikkinger, bombinger, generelt ønske om å rense verden for undermennesker og gjentatte kraftige angrep på minoritetsgrupper her i Norge de siste 20åra til tross. Da er vi ferdige her, jeg tror poenget mitt kommer ganske klart fram for de fleste.
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 15:32.
burde vært möderatör
Sitat av Mith Vis innlegg
Det har jeg heller aldri prøvd å si, jeg bare prøver å få fram at enten så må kjerstin moderere utsagnet sitt eller prøve å forsvare et lignende moralsk spørsmål. Der er det tre spørsmål i samme gate som de fleste vil svare ganske fort å greit på, siden de aller fleste har moralsk ryggdekning for det.
Vis hele sitatet...
Fair enough.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er ikke en hersketeknikk, men en opplysning om at hvis man tror og mener nynazister og blitzere er like ille så bør man stille spørsmål ved om denne personen er skikket til å uttale seg, siden en slik retorikk kan brukes til å forsvare noe av det verste som har skjedd gjennom historien. Det er altså en oppfordring til å forklare seg.
Vis hele sitatet...
"Det er ikke en hersketeknikk, men en opplysning om at hvis man ikke er enig med meg så bør man stille spørsmål ved om denne personen er skikket til å uttale seg."

Dude... ingen i denne tråden har på noe tidspunkt forsøkt å forsvare nazistenes handlinger under krigen. Man sympatiserer ikke med Hitler bare fordi man mener voldelige kommunister og anarkister suger like hardt som voldelige nynazister og rasister. Dessuten har også dere kommunister bidratt til å gjøre menneskehetens historie betraktelig dystrere. Det er ikke slik at "din side" er uskyldige i den store sammenhengen.
Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Dude... ingen i denne tråden har på noe tidspunkt forsøkt å forsvare nazistenes handlinger under krigen. Man sympatiserer ikke med Hitler bare fordi man mener voldelige kommunister og anarkister suger like hardt som voldelige nynazister og rasister. Dessuten har også dere kommunister bidratt til å gjøre menneskehetens historie betraktelig dystrere. Det er ikke slik at "din side" er uskyldige i den store sammenhengen.
Vis hele sitatet...
Dette handler ikke om den store sammenhengen, men om hvordan venstre og høyremiljøer har oppført seg i Norge de siste 20-30åra. Der har en del i denne tråden påpekt at venstresia er og har vært like ille om høyresia, til tross for at historien og samfunnet taler dem midt i mot. Jeg har heller ikke sagt at noen forsvarer nazister, men når de likestiller nazister med blitz så er det enten et forsøk på å dra blitz ned i søla sammen med dem eller dra nazistene opp fra nevnte søle. Det er helt utenkelig at Oslo kommune skulle ha støttet en nynazistisk organisasjon på samme måte som de gjør med Blitz og bare det faktum burde være nok til å forstå at det er store forskjeller mellom grupperingene.
I tillegg kommer selvfølgelig omfanget av aksjonene og voldsbruken de står for, der har høyresiden vært mye grovere i all tid, med alt fra knivstikkingen nå i uka som var, til bombing av bokhandlere og 1.maitog, tenne på innvandrersjapper og drap. Venstresia har stort sett levert en og annen blåveis.
Sist endret av Mith; 10. september 2013 kl. 15:43.
Hvor mange aktive nynazister finnes det i Norge? 4? Hvem er det som er mest høylytt og mest kranglete under demonstrasjonene til NDL og andre nynazistiske grupperinger? Det er ikke nynazistene selv iallefall! Jeg tror man kan risikere mer juling av intolerante blitzere enn hva man kan risikere av å krangle litt verbalt med ett par nynazister. Uten å spekulere i hvem av de som er verst, så har jeg iallefall konkludert for meg selv at begge gruppene består av idioter.
burde vært möderatör
Sitat av Mith Vis innlegg
Dette handler ikke om den store sammenhengen, men om hvordan venstre og høyremiljøer har oppført seg i Norge de siste 20-30åra. Der har en del i denne tråden påpekt at venstresia er og har vært like ille om høyresia, til tross for at historien og samfunnet taler dem midt i mot. Jeg har heller ikke sagt at noen forsvarer nazister, men når de likestiller nazister med blitz så er det enten et forsøk på å dra blitz ned i søla sammen med dem eller dra nazistene opp fra nevnte søle. Det er helt utenkelig at Oslo kommune skulle ha støttet en nynazistisk organisasjon på samme måte som de gjør med Blitz og bare det faktum burde være nok til å forstå at det er store forskjeller mellom grupperingene.
I tillegg kommer selvfølgelig omfanget av aksjonene og voldsbruken de står for, der har høyresiden vært mye grovere i all tid, med alt fra knivstikkingen nå i uka som var, til bombing av bokhandlere og 1.maitog, tenne på innvandrersjapper og drap. Venstresia har stort sett levert en og annen blåveis.
Vis hele sitatet...
Det er riktig at høyreekstreme er langt mer skruppelløse når de først angriper noen på ordentlig, men stort sett dreier det seg om dårlig kledde drittunger med aggresjonsproblemer, både på venstre- og høyresiden. Hverken blitzere eller nazister hever seg over å angripe forsvarsløse enkeltindivider når de selv er 10-20-30 mann. Derfor er det ikke sååå fjernt å sammenligne norske nynazister med blitzere. De er ikke like ille, men de er begge radikale grupper bestående av voldelige idioter og feige hyklere. Den største forskjellen er at høyreekstreme noen ganger er langt mer blodtørstige.
Den store forskjellen er at nazisme i Norge er et nærmest ikke-eksisterende problem.
Hvor ofte er det du hører om nynazister i Norge som har gått til angrep på mørkhudede eller sosialister generelt?
Av de få nazistene som finnes i Norge har jeg fortsatt tilgode å lese om noen spesielle saker siden "Benjamin-saken".
Og noe vi alle vet er at det venstrevridde media ville laget stor sak av det hvis det skjedde slike hendelser.
Det blir for dumt å begynne å blande inn nazityskland og WW2.

Blitz og venstreradikale derimot hører vi stadig om lager bråk og utøver vold mot folk med andre meninger enn deres egne.
Det er den store forskjellen. De få nazistene man finner i Norge har har kanskje syke tanker, men de utøver ikke (finnes unntak selvfølgelig) vold mot mørkhuded eller sosialister basert på deres tro.

Bare se NDL (Norwegian Defence League(NDL). Alle demonstrasjoner de har hatt har gått rolig for seg..... inntil det kommer noen fra venstresiden og lager faenskap. Hvor ofte ser du høyreekstreme kommer å saboterer/angriper venstreradikale hver gang de har demonstrasjon?

Blitz blokkert trafikken midt i Oslo sentrum i 6 timer dagen etter knivangrepet. En klar provokasjon etter min mening. Ingenting skjedde.
Tenk deg scenarioet at det var NDL som blokkert trafikken i 6 timer. Hadde de fått blokkert den i fred?
'
Bare man ønsker en strengere asylpolitikk for å bedre integreringer er man som nazist å regne i blitz sine øyne.

Se for deg scenarioet at blitzerne var bytte ut med innvandringskritisk ungdom(altså ikke nazister).
Tenk deg at de gikk rundt i flokk og angrep innvandrere og "antirasister". Hvor lenge ville disse fått holdt på før det ble slått ned på?
Ville Oslo Kommune betalt husleiene til et massivt lokale til dem, midt i Oslo sentrum?

Ditt politiske ståsted er tydelig, og gjennomsyrer dine innlegg.
Sist endret av trikker95; 10. september 2013 kl. 16:47.
Sitat av Mith Vis innlegg
Hva har det med saken å gjøre? Det okkuperes stadig hus i Oslo og omegn, det er ikke noen automatikk i at man får leie huset av kommunen bare fordi man blir boende der over en lengre periode. Grunnen til at Blitz ikke ble kastet ut er fordi kommunen fikk i stand en avtale, legitimerte huset og bevegelsen som et selvstendig ungdomshus og ga etter for press både fra direkte involverte og støttespillere ellers i samfunnet. Støtten Blitz har hos Oslos befolkning ble stadfestet igjen i 2002, når KRF prøvde å selge huset.

Kan du ikke heller svare på spørsmålene du har fått hvis du skal fortsette å kommenter dette?
Vis hele sitatet...
Det at Blitz får beholde huset sitt er et godt eksempel på at terror også kan lønne seg i et land som Norge. Det at ingenting gjøres er nok heller fordi politikerne er for feige til å gjøre noe. En så hva som skjedde når et lignende hus i København ble revet, og vil ikke risikere det samme her bare for å få kastet ut blitzerne.

Når det kommer til ideologien, har historien bevist at kommunistiske samfunn ikke akkurat er steder hvor menneskerettighetene blir satt høyt. Det er dog ikke særlig viktig så lenge de som støtter opp om ideologiene følger spillereglene til det demokratiske samfunn, da det vanligvis betyr minimal oppslutning, samme om de er venstre eller høyreradikale.
Sist endret av legalize_it; 10. september 2013 kl. 17:08.
Dere forstår ikke situasjonen. Hverken hvordan høyremiljøene har behandla Blitz, eller hvordan politiet generelt har oppført seg. Kvalmende hvordan dere legitimerer et knivangrep på en tilfeldig 16-åring.
Sitat av EoT Vis innlegg
Dere forstår ikke situasjonen. Hverken hvordan høyremiljøene har behandla Blitz, eller hvordan politiet generelt har oppført seg. Kvalmende hvordan dere legitimerer et knivangrep på en tilfeldig 16-åring.
Vis hele sitatet...
Kvalmende at dere skylder angrepet på nynazister, når det har kommet tydelig frem at de ikke hadde noe med det å gjøre.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Kvalmende at dere skylder angrepet på nynazister, når det har kommet tydelig frem at de ikke hadde noe med det å gjøre.
Vis hele sitatet...
De skreik "landssvikere" og "sieg hail", samtidig som en av dem har tilknytning til SIAN. Var de rusa? Ja. Var det et høyreekstremt og ideologisk fundert angrep? Ja. Kall dem nazisvin, høyreekstreme, verdikonservative eller hva faen du vil. Ferdig.
Sitat av EoT Vis innlegg
Dere forstår ikke situasjonen. Hverken hvordan høyremiljøene har behandla Blitz, eller hvordan politiet generelt har oppført seg. Kvalmende hvordan dere legitimerer et knivangrep på en tilfeldig 16-åring.
Vis hele sitatet...
Blitz har terrorisert landet i så mange år, så uansett hvor umoralsk det høres ut har jeg ingen sympati med noen av dere.

Det som er kvalmende er hvordan blitz angriper enkeltpersoner i flokk.
Ene og alene grunnet at deres meninger står i stor kontrast til blitzernes forvridde verdenssyn.

http://www.youtube.com/watch?v=b9Y_8XrPKSc
Det virker som at argumentasjonen for at blitz og nynazister er like ille, er at de begge kan ty til vold. Jeg syntes dette blir litt fjernt i sammenheng med historien. Noen sier også "greit nok, blitzerne har ikke gjort noe super alvorlig, men de truer med væpna revolusjon og det må tas med i betraktning". Jeg skal la deg leve på denne påstanden.. men er dette en reel trussel? Er det noe i det hele tatt som hinter til at det de blir en væpna revolusjon fra blitzerne sin side i nærmest fremtid? Nei, det vil jeg ikke si. Er det da grunnlag for å si at blitzerne og nynazistene er like ille? Nei det vil jeg heller ikke si.

Noen andre påstår at Blitzerne er værre og har terrorisert Norge i alle år. Greit nok, men klarer dere å vise til noen episoder der dette har skjedd da? Og ikke bare der de har gitt litt juling eller kasta stein.

Høyreekstreme grupper i Norge har hatt medlemmer som er harde kriminelle og har flere bak bankran, drap, biltyveri, knivstikking, skyting, bombeangrep på samvittigheten. Jeg vil vise til noen:

- Johnny Olsen står bak 2 bombinger mot blitzhuset. . "Ville drepe flest mulig"

- Forskeren Katrine Fangen forsket på nynazistiskemiljøer i Norge. En kveld ble hun beordret hjem, dagen etter leste hun i avisen at høyre-ektremistene hadde angrepet Blitz,
kastet molotovcoctails mot huset og skutt med hagle.


-Hadelanddrapene

- I 14. juni 1985 ble Ahmaddyya-muslimenes Nor-moské på Frogner i Oslo sprengt med dynamitt. En kvinne på 38 år fikk sjokk- og røykskader under terrorattentatet, som ble utført av Nasjonalt Folkeparti. (Tidligere Norsk Front)

- Benjamindrapet

- Høyreekstremisten Petter Kristian Kyvik sprengte av en bombe i 1 mai toget i Oslo 1979

- Mikkel Vetvik og Kim Hugo Hansen drepte nesten en etioper, de nektet straffeskyld. Senere knivstakk de to og en kompis (Tommy Olsen), to afrikanere i Stavanger. Ingolf A. Øvretveit og Vetvik brøt seg også inn hos en mørkhudet lærling mens han sov og truet han med bajonett mens de ga han juling.

-"Daniel De Linde" En av Aker Brygge ranerne var med i "Boot Boys". Han sprengte en bil i bøler sammen med Dag "Dagga" Ludvig Møystad Sandby. I 1998 løsnet han fem skudd mot en folkemengde utenfor puben Elm Street i Oslo i forbindelse med gateslag mellom nynazister og blitzere, hvor ett skudd traff en kvinne. Han ble i 2000 dømt for skytingen samt for to voldsepisoder.

- Senest i 2005 ble 4 tatt i "nazi-raid". Noen av de nevnte navnene var innvolvert. 2 pistoler og hundrevis av skudd ble beslaglagt.

- Nazi-Russer kom til Norge for å drepe


Hvis dette ikke er nok, så kan dere lese om de mange bombene mot asylmottak og bedrifter eid av innvandrere. Politiet beskrev ofte bombene som "guttestreker" selv etter flere episoder i forveien med rasistiske skrifter malt på butikkvinduet. Eller saken der indiskfødte Arve Beheim Karlsen ble funnet druknet etter at en fyr hadde løpt etter han mot elva og ropt "nigger/ drep negern". Han ble bare dømt for trusler.

"De sier det er første gang"

Heldigvis er deres "glade dager" på 90-tallet over, og de fleste er enten dævve, i fengsel eller blitt glad-kristne.

Kort fortalt: Blitzerne er ikke uskyldige de heller, men ikke like ille som nazistene/høyre-ekstreme.
Motstandstyrken var like ille som nazi tyskere fordi de brukte vold mot nazistene. Dette er det jeg leser mange av disse idiotiske innleggene. Blitzere flest er heller ikke noen kommunister, ser ikke helt hvor folk får det fra.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Bare se NDL (Norwegian Defence League(NDL). Alle demonstrasjoner de har hatt har gått rolig for seg.....
Vis hele sitatet...
Jeg vil nødig anklage NDL for å ville reagert voldelig om organisasjonen var større, og heller ikke forsøke å sminke ytre venstrefløys historie med voldelige demonstrasjoner. Men all den tid NDLs medlemsbase kan ramses opp uten å trekke pusten er det heller ikke overraskende at de ikke i så stor grad tar initiativet til vold. Den engelske utgaven, EDL, tar til vold og vandalisme (og dødstrusler) rett som det er:

http://www.yorkshireeveningpost.co.u...rmed-1-3500239
http://www.chroniclelive.co.uk/news/...castle-1407869
http://www.halesowennews.co.uk/news/..._Heath_market/
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/e...re/8476873.stm
http://www.thisisleicestershire.co.u...#axzz2eVWlEdxV
http://abcnews.go.com/Blotter/london...ry?id=14272037
http://www.independent.co.uk/news/uk...k-2340410.html
http://www.darlingtonandstocktontime...d_shop_attack/
http://www.thisisleicestershire.co.u...#axzz2eVWlEdxV
http://www.bbc.co.uk/news/uk-england...ester-11275810
http://www.stourbridgenews.co.uk/new...illion_pounds/
fra LOs facern side:

LO i Oslo oppfordrer til deltagelse i antirasistisk demonstrasjon!

Trusler, vold og terror fra ytre høyre var ingen enkelthendelse 22. juli 2011. To dager før valget gjorde to personer Hitler-hilsen, ropte "landssvikere" og gikk til knivangrep på ungdom på Blitzhuset. En 16-åring ble kjørt til sykehus med knivstikk i overkroppen, ellers klarte Blitz-ungdommen å forsvare seg godt. Minst en av de to angriperne har offentlig gitt sin støtte til den islam-fiendtlige organisasjonen SIAN.
Midt i valgkampen fikk ikke hendelsen den oppmerksomheten en kunne forvente. Det er vanskelig å forestille seg en slik offentlig reaksjon, om det istedenfor et angrep mot det kontroversielle Blitz-huset, var en politiker som hadde blitt angrepet på denne måten!
LO i Oslo oppfordrer derfor alle til å ta med seg faner og vise solidaritet med antirasister som er mål for fascistiske trusler, vold og terror.

ANTIRASISTISK DEMONSTRASJON LØRDAG 14. SEPTEMBER KL 15.00 PÅ JERNBANETORGET
Okay, nå har jeg fått lest gjennom hele greia, og jeg er dritsur. Derfor ønsker jeg å komme med noen faktapåstander.

Jeg har hengt på Blitz i flere år. Blitz er IKKE et miljø for "venstreekstremister som har lett for å ty til vold". For 30 år siden, kanskje. Blitz er et inkluderende miljø for alle, og det eneste man dømmes for er sine handlinger. Befolkningen der består for det meste av ungdom som ikke føler seg inkludert blant sin egen generasjon og voksne som ikke vil bidra til et regime der, på noe tidspunkt, en persons mening er verdt mer enn en annen. Det betyr at du kan ha hvilken mening du vil, men om meningen din stiller deg selv over andre, er du ikke velkommen.

Blitz gjør en dritgod jobb med å ta ungdom inn fra gata og sette dem i arbeid. Blitz har et musikkstudio, et trykkeri og en kafé som ungdom og alle andre kan jobbe i og få erfaring med arbeid. De har også lagt en demper på narkotikabruken de siste årene. Jeg kan se for meg at arbeidsledighet, narkotikabruk og selvmordsrate blant ungdom hadde vært betydelig høyere uten Blitz.

16-åringen, som forøvrig er naboen min og en god venn av meg, er ikke en som tyr til vold unødvendig. Han praktiserer en kampstil som går ut på å avvæpne og uskadeliggjøre, men ikke skade.

Gjerningsmennene har vært på sykehus for behandling og prøver. Ingen av dem var rusa i gjerningsøyeblikket, selv om de har vært innblandet i narkotika-saker med politiet tidligere.

Blitz er kanskje ikke de mest fredelige, men de har ikke drept noen. De fungerer som et autokorrektiv, som forsøker å hindre flere handlinger av typen høyreekstreme har begått gjennom tidene (tenne på butikker, drepe mørkhudede osv). Det handler om å bruke den makten man har til noe godt, og det å bli hakket på for å ha banket opp noen rasister er å foretrekke fremfor å vite med deg selv at en innvandrerungdom, som kom til landet fordi hans eget var for grusomt, er drept og du kunne ha hindret det.

Blitz har da ikke terrorisert noe som helst om du sammenligner det med hvordan Oslo hadde vært uten dem! Blitz blir, end of story.
Sitat av litt_research Vis innlegg
Blitz har da ikke terrorisert noe som helst om du sammenligner det med hvordan Oslo hadde vært uten dem! Blitz blir, end of story.
Vis hele sitatet...
Hadde vært fint om dere sluttet å herpe bilder. Forstår delvis den anti-materialstiske tingen deres, men når dere herper ting går det for langt. Kjenner flere folk som har fått vandalisert bilen bare fordi de har parkert i feil strøk (se. vestkanten?). Moren til en kompis av meg hadde en 20år gammel e280 til under 30 000, den ble punget, skrapt opp med kniv og tatt fra stjerna, samtidig som flere andre mercedes ble herpet på samme sted. Dere eier ikke respekt for andres eiendom.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Hadde vært fint om dere sluttet å herpe bilder. Forstår delvis den anti-materialstiske tingen deres, men når dere herper ting går det for langt. Kjenner flere folk som har fått vandalisert bilen bare fordi de har parkert i feil strøk (se. vestkanten?). Moren til en kompis av meg hadde en 20år gammel e280 til under 30 000, den ble punget, skrapt opp med kniv og tatt fra stjerna, samtidig som flere andre mercedes ble herpet på samme sted. Dere eier ikke respekt for andres eiendom.
Vis hele sitatet...
Du veit at det var folk tilknyttet blitz-miljøet eller?
Saker som dette er idiotisk å diskutere på Freak.no, alle har et bias.

Ren subjektivitet mot subjektivitet.
Sitat av litt_research Vis innlegg
Okay, nå har jeg fått lest gjennom hele greia, og jeg er dritsur. Derfor ønsker jeg å komme med noen faktapåstander.
Vis hele sitatet...
Hva har du å si til dette klippet? http://www.youtube.com/watch?v=b9Y_8XrPKSc

Hvor feige er det mulig å bli? Blitzere er kjent for å angripe enslige personer i flokk.
Uansett hvilken agenda man har så er det idiotiske å ty til vold. Vi er ikke dyr.
Mitt forhold til blitzere er jævla fjernt. Nazister har jeg støtt på både der og her. Man drar uansett ikke alle under en kam. Det finnes tullinger i alle kategorier. Syntes forøvrig det er synd med all knivstikkingen nå, jævla feigt.

Skal vi la alt gå på det verbale, sist jeg sjekket så tror jeg mange har et behov for å slåss/krangle fysisk. Jo, selvfølgelig er verbal kommunikasjon og løsninger uten vold det beste, men holder dette?

For mye feig vold i verden. Blind vold og situasjoner der det ofte er sterkt urettferdig.

Om noen har et problem. To voksne og oppegående menn som ikke klarer trynet til hverandre. De kan ikke unngå hverandre (av en eller annen grunn) er det OK at de får skværa opp mann mot mann? Ikke til døden men til de begge har fått ut en halv tidsalder aggresjon fra kroppen?

Du ser jo ofte unge folk spesielt på byen som skal tøffe seg etter et alt for stort inntak alkohol. Vil tippe 80% av disse ikke har baller til å yppe eller stå for seg selv i edru tilstand.

Blitzere har vel et dårlig rykte på seg, mennesker dømmer nå til dags på rent instinkt. Væremåte, klesstil og meninger i det offentlige. Alt påvirker bilde folk danner seg av forskjellige grupper. Personlig har jeg ikke noe i mot personen før jeg virkelig blir kjent med enkeltpersonen. Finnes sikkert mange hyggelige folk på blitzehuset som jeg gjerne kunne tatt en prat med. Forsatt finnes det tullinger der som alle andre steder også.

Respekten blir glemt hos mange i hverdagen. Folk har lite overs til hverandre når det kommer til konflikter. Lurer på hvordan dagens verden hadde vært uten de oppegående som kan snakke seg ut av konflikter og unngå dem. Ofte kan man oppsøke konflikter uten å være klar over det selv.

Har selv opplevd blind vold midt i byen. Slått ned fra siden helt uten noe mening. Ble verken tatt noe fra meg eller ikke. Når jeg først får hjelp til å komme meg opp så har gjengen stukket. Vet ikke om det var sinne, hevnlyst eller oppgitthet jeg merket.

Til de folka som forsatt drar alle under en kam, bare gi opp! EN person fra blitzer, muslim, kristen, anarkist, politisk aktiv.. Alle er forskjellige selv om de kan tilhøre en gruppe. Det er utrolig dumt å dømme en person ut ifra tilhørighet.


Men poenget er vel også at media blåser opp både det ene og det andre. Mange skumleser bare overskriften på saker og går videre med bare det inntrykket.

heartslava. Et tenkende innlegg.
Sist endret av heartslava; 27. september 2013 kl. 20:06.
Sitat av heartslava Vis innlegg
'
Men poenget er vel også at media blåser opp både det ene og det andre. Mange skumleser bare overskriften på saker og går videre med bare det inntrykket.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig med deg i mye av det du sier; for meg er dette bare common sense, men du misforstår litt essensen av hva antifascister kontra nynazister angår.
At folk flest til tider vil få utløp for innestengt aggresjon via vold er en helt vanlig ting, men det vi snakker om her er ideologisk betinget vold, og om hvorvidt og i hvilken grad det er 'akseptabelt'.
F.eks. går grensen ved at blitzere kaster stein mot en statlig institusjon grunnet uenighet i ideologiske prinsipper eller går den ved at høyrekstremister begår attentat på tilfeldige mennesker grunnet idé om pigmentbasert overlegenhet?

Sitat av trikker95 Vis innlegg
Hvor feige er det mulig å bli? Blitzere er kjent for å angripe enslige personer i flokk.
Vis hele sitatet...
Det der har ingenting med Blitz i seg selv å gjøre. forsøk å gå inn i en flokk av folk tilhørende [subkultur] og proklamer din kjærlighet til [motstridende subkultur] og se hvor bra det går.
Altså at han går inn i en gjeng på tre tusen antirasister og roper om at negre er undermennesker og an muslimer burde sendes ut av landet - og han slipper unna med et par-tre slag i trynet? gi meg ÉN annen situasjon hvor han hadde slippi så billig unna.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av kjerstin Vis innlegg
2. De var ikke nynazister
3. De var rusa, og de knivstakk tilbake så vidt jeg vet
Vis hele sitatet...
1. Disse to sto ut i det åpne og ropte "sieg heil", jo de er nynazister. Du trenger ikke være medlem av Vigrid, Nordfront eller mikke mus-klubben til hitler for å være nynazist.

2. Da trodde du feil. Både 16-åringen og de andre blitzerne var uvæpnet.
Sitat av PorkSoda Vis innlegg
1. Disse to sto ut i det åpne og ropte "sieg heil", jo de er nynazister. Du trenger ikke være medlem av Vigrid, Nordfront eller mikke mus-klubben til hitler for å være nynazist.

2. Da trodde du feil. Både 16-åringen og de andre blitzerne var uvæpnet.
Vis hele sitatet...
1. Jeg kan og rope "sieg heil", er jeg nynazist? Du har tydeligvis aldri vært en gamer og hørt hva de sier.
De var helt klart ut etter å provosere, og hvilken bedre måte kunne de provosert på?

2. Jeg trodde ikke feil, media trodde feil. De ble ikke knivstukket, men de fikk bank.

3. Se på datoen jeg skrev det, du tror ikke media har endret historien sin littegranne siden det ble skrevet?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
1. Jeg kan og rope "sieg heil", er jeg nynazist? Du har tydeligvis aldri vært en gamer og hørt hva de sier.
De var helt klart ut etter å provosere, og hvilken bedre måte kunne de provosert på?

2. Jeg trodde ikke feil, media trodde feil. De ble ikke knivstukket, men de fikk bank.

3. Se på datoen jeg skrev det, du tror ikke media har endret historien sin littegranne siden det ble skrevet?
Vis hele sitatet...
Hvilke spill spiller du der folk roper sieg heil? Har spilt mye rart, men aldri opplevd noe sånt. Mye russere?
Trur forresten ikke det var gamere som angrep blitz.
Sist endret av Bothrops; 14. oktober 2013 kl. 13:03.
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Hvilke spill spiller du der folk roper sieg heil? Har spilt mye rart, men aldri opplevd noe sånt. Mye russere?
Trur forresten ikke det var gamere som angrep blitz.
Vis hele sitatet...
hvem vet? og derfor tok jeg med setningen rett etter.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Du er klar over at når nynazistiske grupperinger får gå usjekket skaper de voldelige gategjenger som søker å opprette en type nasjonalistisk selvjustis hvor de banker opp og dreper alle de mener ikke passer inn i deres verdensbilde?
Det vil i prinsippet si at de søker å angripe og, ultimat, drepe folk med feil hudfarge\legning\mening - som vi så i 2011 og i går i tillegg til ett forsøk på mordbrann, flere knivstikkinger og to forsøkte bombeattentater på 90-tallet.

Egentlig er det helt teit å "argumentere" mot en sånn retorikk, nynazister er fuckings nazister hvis mål er å drepe andre mennesker. hvis du ikke forstår det, eller tror at en gjeng hasjrøykende pønkere er "like ille" er du faen meg like fucka selv.
skap deg dine egne meninger istedenfor å tru på alt du leser i avisa.
Vis hele sitatet...
>nynazister er "fuckings" nazister hvis mål er å drepe andre mennesker.

Så idelogien til nazistene er å drepe alle andre.

Sitat av litt_research Vis innlegg
Okay, nå har jeg fått lest gjennom hele greia, og jeg er dritsur. Derfor ønsker jeg å komme med noen faktapåstander.

Jeg har hengt på Blitz i flere år. Blitz er IKKE et miljø for "venstreekstremister som har lett for å ty til vold". For 30 år siden, kanskje. Blitz er et inkluderende miljø for alle, og det eneste man dømmes for er sine handlinger. Befolkningen der består for det meste av ungdom som ikke føler seg inkludert blant sin egen generasjon og voksne som ikke vil bidra til et regime der, på noe tidspunkt, en persons mening er verdt mer enn en annen. Det betyr at du kan ha hvilken mening du vil, men om meningen din stiller deg selv over andre, er du ikke velkommen.

Blitz gjør en dritgod jobb med å ta ungdom inn fra gata og sette dem i arbeid. Blitz har et musikkstudio, et trykkeri og en kafé som ungdom og alle andre kan jobbe i og få erfaring med arbeid. De har også lagt en demper på narkotikabruken de siste årene. Jeg kan se for meg at arbeidsledighet, narkotikabruk og selvmordsrate blant ungdom hadde vært betydelig høyere uten Blitz.

16-åringen, som forøvrig er naboen min og en god venn av meg, er ikke en som tyr til vold unødvendig. Han praktiserer en kampstil som går ut på å avvæpne og uskadeliggjøre, men ikke skade.

Gjerningsmennene har vært på sykehus for behandling og prøver. Ingen av dem var rusa i gjerningsøyeblikket, selv om de har vært innblandet i narkotika-saker med politiet tidligere.

Blitz er kanskje ikke de mest fredelige, men de har ikke drept noen. De fungerer som et autokorrektiv, som forsøker å hindre flere handlinger av typen høyreekstreme har begått gjennom tidene (tenne på butikker, drepe mørkhudede osv). Det handler om å bruke den makten man har til noe godt, og det å bli hakket på for å ha banket opp noen rasister er å foretrekke fremfor å vite med deg selv at en innvandrerungdom, som kom til landet fordi hans eget var for grusomt, er drept og du kunne ha hindret det.

Blitz har da ikke terrorisert noe som helst om du sammenligner det med hvordan Oslo hadde vært uten dem! Blitz blir, end of story.
Vis hele sitatet...
Aldri flirt så godt
Sitat av hayer Vis innlegg
>nynazister er "fuckings" nazister hvis mål er å drepe andre mennesker.

Så idelogien til nazistene er å drepe alle andre.
Vis hele sitatet...
Er dette en type sarkastisk retorisk spørsmål?