Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1459
Vi har hatt en liten underskriftskampanje og har fått 25 husstander opp på listen vår som viser interesse for bredbånd/ADSL, hvem burde vi kontakte?
Jeg har ringt til Telenor, der fikk jeg beskjed om å ringe et annet nummer, der sa di det var feil, og ga meg ENDA et nummer. Da jeg endelig kom frem der fikk jeg beskjed mo at di ikke hadde noe med utbygging å gjøre
Onkel tipset om å ringe Bluecom, jeg har sendt epost og fortalt dem om dette, men de er stengt så får ikke noe svar enda.

Noen forslag til hvem andre jeg kan kontakte? Evt hva som kan få litt fortgang i det? Telenor eller andre aktører må da kunne tjene litt dersom 25 husstander bestiller bredbånd/ADSL pakker fra dem?
Altså, ikke for å virke pessimistisk, men tviler sterkt på at 25 underskrifter vil gjøre NOEN forskjell.
Har faktisk holdt på med slikt i over 3 år nå.. uten noe hell i det heletatt..
Kontaktet først telenor, de mente at med 15 underskrifter var det god sjangs for at det ble bygd ut. Jeg og noen kompiser skaffet 50!!!
Har ikke hørt noe mer fra dem enda.. Gjorde det samme med bluecom for litt siden som nærmest lovte å bygge ut hvis vi skaffet 20, vi skaffet 25, heller ikke hørt noe fra dem.
Sender så og si noen mails halvåret og maser litt på de forskjellige tele-selskapene.. Sist jeg sendte mail til telenor fikk jeg bare dette:

Hei.

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

Vi kan bare beklage at sentralen i ditt område ikke er utbygd. Det tar tid å
bygge ut ADSL i Norge og kan nok stemme at omkring 14 % av landets husstander
foreløpig ikke er dekket. Deres interesse har blitt lagt merke til, det er
imidlertid flere kriterier som avgjør utbygging. Vi er klar over at dette føles
urettferdig, men dessverre kan vi ikke gjøre noe med dette per dags dato. Det er
foreløpig ikke satt noen dato for utbygging. Vi beklager den lange ventetiden.

Håper det ovennevnte hjelper deg. I motsatt fall, ta gjerne kontakt ved å svare
på denne e-posten, eller via www.online.no/kontakt . Husk at du også kan finne
løsningsforslag og annen nyttig info på http://www.online.no/hjelp
Vis hele sitatet...
Som sagt, dritt lei.. Det som irriterer meg mest av alt er at jeg vet om mange flere steder med MYE færre husstander som har adsl!

Så, bare sier av erfaring at det faktisk pleier å være ett dødt løp!
hehe.. Til og med på Gvarv er det adsl.. og du vet sikkert ikke hvor det er engang men nå er det ikke så lenge siden det kom da. tolmodighet var det eneste som funket her. prøv å se om kommunen og eventuelle skoler kan mase for deg er verdt et forsøk vertfal.
Hva med å kontakte noen lokale ADSL leverandører? Det ville kanskje vært mer intressant for dem, enn det vil være for telenor.
Lokale adsl leverandører..? Trur ikke det er så mange av dem i østfold..
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Vet ikke om andre en Hesbynett, og de bygger bare ut i sammarbeid med Telenor
Ja, jeg blir drittlei, og jeg hørte om en plass hvor de bygde ut fiberkabel og det var kun 2!! merk 2! husstander, og de hadde ikke spurt om de ville ha engang
Haha! Blir det faen meg bygd ut bredbånd på galdhøpiggen å nå! -> http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1306513

Noen må drepes
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
NÅ er jeg faen drittalei telenor! Har vert i telefonen bortimot 3 dager nå, ringt telenor og andre aktører. Alle sa sentralen ikke var utbygd, å viste ikke om di ville bygge den ut.

Så sendte jeg også epost til telenor idag, da fikk jeg tilbake dette
"Hei.

Takk for din henvendelse til Kundeservice!

Som det ser ut i de systemen jag har tillgång till ska du kunna beställa ADSL på det telefonnummer du uppgett i e-posten (********). För mer information kan du ta kontakt med Telenor Kundeservice säljavdelning på telefonnummer 05000."

Tok en titt på online.no men fortsatt står det NEI, hva er dette for noe kødd :s
Sitat av Raymond
Haha! Blir det faen meg bygd ut bredbånd på galdhøpiggen å nå! -> http://www.itavisen.no/showArticle.p...icleId=1306513

Noen må drepes
Vis hele sitatet...
Haha, bygger ut bredbånd på Galdhøpiggen, og ikke i enkelte andre steder her i landet... Så fantastisk flott.
Tok noen år før vi fikk "bredbånd" her, og når vi endelig fikk det så ble det bare problemer. Tror ikke NOEN ikke har hatt problemer med det.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Faen, legg bredbånd til en plass hvor ingen bor, men her kan man ikke få ADSL engang? Eller, jo, ifølge eposten fra kunderservice, men ikke ifølge kundeservice på telefon.
Bjerkreimruler: er det noen i området som har kabeltv? Kanskje dere skal gi balla i telefonselskapene og høre om upc kan hjelpe. (faren for at de er like kipe er tilstede)

offtopic: Finnes det forresten noe offisiell grense for hva som kan kalles bredbånd. Jeg føler at ordet blir brukt i hytt og pine av internettleverandørene. Jeg har selv Chello-bredbånd fra upc. Men er 2048/516 egentlig bredbånd? (De leverer også 8192/1024)
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Nei, vi har ikke noen form for kabeltv i kommunen, eneste som blir brukt er parabol.
Men de har dratt kablene fra Egersund til Bjerkreim sentrum / Vikeså, så alt av kabler ligger rett utfor huset mitt i grøfta, alt som trengs er å plugge den i sentralen. Kan det vere så innmari dyrt å få fikset slik det er mulig?
Hei! jeg mener å ha sett annonser for at Firstmile bygger ut sentraler hvor 10 potensielle kunder melder seg... Verdt et forsøk i hvertfall... http://www.firstmile.no/
husker i sin tid at vi maste på www.adsl.no eller mimer.no og fikk det etterhvert husker ikke hvor mange som skrev seg på
Telenor var seint ute med bredbånd i norge fordi dumme TELEHOR satset ALT på ISDN! De dreit seg så jæ** ut når dem satsa alt på ISDN og ups, nå kom vist bredbånd!

Med tanke på at Telenor som er så sinnsykt stort selskap og alle de milliardene det selskapet der har, synes det er helt latterlig at ikke alle landets husstander skal få ha klargjøring til bredbånd!

Ola Nordmann oppi hottiheita kan jo også få det, når dem bygger ut på galdhøpiggen...
Ministry of Love
sptz's Avatar
bb001984 siden NGT har overtatt firstmile tror jeg ikke lenger at det der nytter. JonBlund du bør kanskje tenker over hvorfor Telenor har alle de milliardene sine...

Frozk man regner linjer med over 2 mbit/s som "ekte bredbånd".
Sist endret av sptz; 4. juli 2005 kl. 11:42.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Pappa ringte sikkert til alle nummerene Telenor har, uten no hell når vi ville ha bredbånd. Men jeg sendte ett dikt til dem:

Kjære Telenor.

Du ødelegger meg nå,
på ein spesiell måte.
Du stenger meg ute,
fra omverdenens flåte.
Du spiser meg opp,
innenfra og utover
Du prøver å prøver,
men bare lover å lover
Min grunn til min misnøye,
er enkel og grei
For du vil ikkje gi bredbånd til meg.

Dagen etterpå fikk jeg svar fra "selveste" informasjonsjefen i Telenor at jeg skulle få bredbånd om 3 måneder. (Han svarte på rim :P) Men om det var diktet som avgjorde det, tror jeg nok ikke men.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Når jeg hører misfornøyde kunder, blir jeg deppa og lei
at folk ikke har dekning, det gjør noe med meg
Men kjære DeXxXter jeg skal være snill og grei
Derfor, om 3måneder, kommer det bredbånd til deg

Sånn?
Hehe, bra at det lønner seg å stå på, men at du må skrive dikt for å få det du vil ha?
jaja...
-totto
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Hehe, noe i den duren :P Jeg bare kom på det på bussen, og det skader jo ikke å prøve så jeg bare sendte det jeg.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av JonBlund
Telenor var seint ute med bredbånd i norge fordi dumme TELEHOR satset ALT på ISDN! De dreit seg så jæ** ut når dem satsa alt på ISDN og ups, nå kom vist bredbånd!
Vis hele sitatet...
Åh? Dem tjener mye mer penger på ISDN-kunder enn bredbåndskunder. Høres ut som en grei deal spørr du meg.
Sitat av JonBlund
Telenor var seint ute med bredbånd i norge fordi dumme TELEHOR satset ALT på ISDN! De dreit seg så jæ** ut når dem satsa alt på ISDN og ups, nå kom vist bredbånd!
Vis hele sitatet...
Og nå satser de alt på adsl. Burde gått fra ISDN til fiber spørr du meg.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Klovnen er du seriøs nå?

ingen privantpersoner har særlig stor bruk for fiber enda. Fiber koster også flesk og legge så det er en invistering som bør tas over tid.

En ting jeg skulle ønske var at den delen av telenor som driver med linjene blir skilt ut som eget selskap og så leier ut linjene videre til alle de forskjellige ISPen på samme vilkår.

Nå som telenor er største ISP og samtidig eier av nettverket så hemmer det virkelig fri konkuranse.
For det første, så er det klovnen_

For de andre, så ja er jeg seriøs.

Fiber koster, men lønner seg. Både for kunden og firma. Think about it.....
Ministry of Love
sptz's Avatar
klovnen_ Det vil kanskje lønne seg om 10 år, nå er etterspørselen på båndbredde for liten til og forsvare en storstilt utbygging av fiber. En gradevis utbygging av fibernettet ser jeg gjerne at de starter med allerede i dag (noe de også gjør, man bygger ikke en stor vei lenger uten og legge fiber i den). Jeg sier ikke at fiber er en dårlig løsning. Jeg tor ikke man kan tjene inn kostnadene med og legge fiber til alle husstander nå i dag, uten at kunden må betale en mye høyere avgift en de fleste er villig til. Til syvnede og sist så er det kundene som betaler utbyggingen.
Skrumester
møkk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Frozk
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg ser må jeg fortsatt betale pr minutt

Firstmile kunne ikke hjelpe her, jeg burde kanskje presisere jeg oppholder meg i Rogaland