Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 686
Jeg har et Canon Digital IXUS 430, og jeg skulle gjærne fått kameraet til å dukke opp som en partisjon i Windows når jeg plugger det inn.

Slik det er nå står det bare navnet på kameraet istede for en partisjon, også kan jeg ikke skrive til minnekortet, bare lese og slette bildene.

Har lett over alle menyene på kameraet om hvordan kameraet skal oppføre seg når det blir koblet til en data, men jeg finner ingenting. Så hvis noen har et Digital IXUS og/eller vet om noen tips for å klare dette hadde jeg blitt glad.

Det kan jo godt hende at dette ikke er mulig, men det håper jeg da ikke.
Kameraet bruker foresten CompactFlash, og det er ikke så viktig at jeg vil bruke penger på å kjøper en kortleser.
Drivere? (10 tegn)
Som en egen disk, mener du vel.

Når dette ikke går via software til kameraet, må du vel nesten koste på deg en kortleser. Skulle ikke koste så alt for mange kroner..
ungdommen nå til dags altså

http://software.canon-europe.com/Cam...S_43010052.asp
edit 95 kroner er da vel ikke så ille?
Sist endret av ulysses; 27. juni 2005 kl. 17:03.
BakkiZ's Avatar
Trådstarter
vidder: når du setter inn en USB-stick og den dukker opp som h:, kaller du det da disk h:? Jeg har alltid kalt det partisjon

ulysses, hvor skal jeg sette PCMCIA-kortet da liksom? Det hadde vært jævlig bortkasta 95 kroner iallefall, også har vi da gjerne frakt og pakking i tillegg

OG uansett, hvorfor skal jeg bruke 95 kroner på en kortleser HVIS jeg kanskje kan bruke kameraet som en kortleser.

PTP (Picture Transfer Protocol) var det det het ja, husker ikke hva den protokollen som Windows bruker for å komunisere med eksterne partisjoner? het, men jeg får se om jeg får fikset det med litt drivere.

En kompis hadde en innstilling innpå selve kameraet som endret hvilken protokoll kameraet skulle bruke, vet ikke om det kan bli gjort med drivere, men jeg skal gi det en try.


Takk for hjelpen.

Edit: hvorfor er ikke du på IRC vidder? hehe
Sist endret av BakkiZ; 27. juni 2005 kl. 17:25.
oi.. dreit på draget der. beklager - jeg posta visstnok et adapter, ikke en kortleser. den billigste kosta 250, så da må du ut med en trehundrelapp, sånn ca. Har olympus sjøl, så jeg vet ikke hvordan det er med programvaren som følger med, men min stapper jeg bare i usb'en så kommer det opp en egen partisjon-...ting som om det skulle vært en zip-disk eller noe sånt. det er vel det du er ute etter?
BakkiZ's Avatar
Trådstarter
PCMCIA er den sloten på bærbare maskiner (som du putter trådløse nettverkskort i osv.)

Jepp, det hadde vært kjekt ja, så kan jeg bare lagre ting på CF-kortet istede for å brenne ut på CD eller USB-stick foreksempel.
Sist endret av BakkiZ; 27. juni 2005 kl. 17:36.