Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2424
Hei.. jeg var nede på brygga i nå nettop, så klarte en jeg kjenner og miste mobilen MIN i vannet
kjøpte den for 2 uker siden, en 6020 med kamera.
med en gang dukket jeg ned og hentet den skylte den lenge i en pose ferskvann og la den til tørk..

er det noe annet jeg burde gjøre?
hvis jeg skrur den fra hverandre for å tørke den bedre mister jeg garanti da?
har ikke bestilt forsikring men er det noen kjangs for å få ny hvis den døde?
burde jeg varme den på en ovn?

takk for svar!

ps.. har ikke prøvd å skru den på da man skal vente til den er helt tør..
ps... skrev litt feil HAN mistet MIN mobil i vannet!
Sist endret av Toonamy; 1. juli 2005 kl. 19:24.
Tror ikke du kan gjøre mye mer. Eventuelt kan du skylle den i destilert vann. Veit ikke om det har noe å si da. Du har nok ingen garanti mot vannskader, tror jeg da. Du mister i hvertfall garantien hvsi du skrur den fra hverandre. Ikke varm den på en ovn. Har erfaringer med det

La den tørke i hvertfall en dag før du prøver å skru den på.
Mistet den i saltvann er ikke bra. Den vil mest sansynlig ta kvelden. Jeg ville ha prøvd og skylt den så godt som overhodet mulig. Så lagt den til tørk over varmekabler eller noe.
garantien dekker nok ikke vannskader, detaljer om dette får du fra nokia: 820 20 920

bra det var en du kjenner og ikke deg selv da i alle fall...
Trådstarter
jeg pakket den i et håndkle og puttet den i tørketrommelen
tokk teip rundt sånn at den ikke skal dette ut..

edit: sjekka nettop på den håndkle var blitt varmt så forhåpentligvis så tørker mobilen..

men om den virker har mine tvil der...

edit 2: min uflaks overgår alt, det er den 4 mobilen noen har mistet i vannet for meg, ikke en eneste gang var det meg som mista den !
først 3330 så 3410 så ???? og så 6020
Sist endret av Toonamy; 1. juli 2005 kl. 19:09.
Hehe.... Måtte le da jeg så du hadde skylt mobilen din i en pose ferskvann.. Da gjorde du vel muligens vondt verre.. heh.. Jeg mistet min mobil i dass bokstavelig talt.. Det var her store mengder alkohol inne i bildet for de som lurte.. Men uansett.. Tror du kan gi opp den telefonen altså.. Vann og elektronikk er som å kaste stein i glasshus om du skjønner.. Får vel ikke akkurat ny heller tror jeg siden du ikke har forsikring.. Ville jo blitt det samma som om du skulle kræsja bilen din og fått spenn av forsikringselskapet ditt uten å ha noen avtale i det hele tatt med forsikringselskap..heh.. Min mobil har "tørka" i 1 og en halv måned og det går ann å skru den på lissom men å lade den er ett annet problem lissom..




Sitat av Toonamy
Hei.. jeg var nede på brygga i nå nettop, så klarte en jeg kjenner og miste mobilen i vannet
kjøpte den for 2 uker siden, en 6020 med kamera.
med en gang dukket jeg ned og hentet den skylte den lenge i en pose ferskvann og la den til tørk..

er det noe annet jeg burde gjøre?
hvis jeg skrur den fra hverandre for å tørke den bedre mister jeg garanti da?
har ikke bestilt forsikring men er det noen kjangs for å få ny hvis den døde?
burde jeg varme den på en ovn?

takk for svar!

ps.. har ikke prøvd å skru den på da man skal vente til den er helt tør..
Vis hele sitatet...
Trådstarter
Hehe, men saltvan er enda verre en ferskvann, det ruster, leste på itavisen at man skulle skylle den i ferskvann hvis den datt i saltvan.

Men det med tørketommelen var ren desperasjon, leste ikke det i itavisen altså..

Edit: prøver den senere, poster hvordan det går, sånne nye mobiler er jo helt jævelig hvis de blir våte, det var enklere med de gamle som 3510..

Hvis det er noen flere som vet noe som kan hjelpe? eller noen som vet noe angående garanti?
kan jo bestile 6 måneders garanti og så si at den ble skadet da etter et par uker?

Selv om dette er så lang offtopic at det er sykt så er det bedre en å lage en ny tråd:
hva er sånne ubuntu cder som folk snakker om på nff hele tia?
Sist endret av Toonamy; 1. juli 2005 kl. 19:28.
Sitat av Toonamy
ps... skrev litt feil HAN mistet MIN mobil i vannet!
Vis hele sitatet...
om dette er sant er jo saken biff?

Sitat av Toonamy
edit 2: min uflaks overgår alt, det er den 4 mobilen noen har mistet i vannet for meg, ikke en eneste gang var det meg som mista den !
først 3330 så 3410 så ???? og så 6020
Vis hele sitatet...
og du er så pinglete at du ikke ber de andre som du av en eller annen grunn lar leke med ved vann om å erstatte? rart det der at det alltid er noen andre som mister den men må innrømme det var det jeg fortalte mine foreldre når jeg klarte miste min telefon ut av en brygge for to måneder siden
Sist endret av klarhimmel1234; 1. juli 2005 kl. 19:41.
Gratulerer med "ny" mobil.
Ja, jeg har en rar følelse av at du
mister garantien hviss du skrur den fra hverandre
selv og tørker den med hårføner
Trådstarter
Sitat av Waffel
om dette er sant er jo saken biff?



og du er så pinglete at du ikke ber de andre som du av en eller annen grunn lar leke med ved vann om å erstatte? rart det der at det alltid er noen andre som mister den men må innrømme det var det jeg fortalte mine foreldre når jeg klarte miste min telefon ut av en brygge for to måneder siden
Vis hele sitatet...
jaja var ikke den dyreste mobilen, ikke den biligste heller da!
men den første gangen lå den i klærne mine som noen jenter tokk op da den datt uti..

den andre gangen var det en "smarting" som skulle hvise meg hvordan jeg skulle få 2 batteri streker selv om batteriet var tumt, vet ikke hvordan men tastene virket ikke etter det.. og batteriet var fortsat tomt.

den 3 gangen husker jeg ikke.

denne gangen datt den ut da en volleyball traf meg mens jeg hodt på med mobilen.

kan jo ikke si at det bare var dems skyld heller, er ikke særlig smart å holde på med mobilen ved vannet heller, eller ha den i klærne ved brygga.
Trådstarter
den er død

faen!

men hva hvis jeg kjøper forsikring og så sier den ble ødelagt?
noen som har prøvd det?
Sitat av Toonamy
den er død

faen!

men hva hvis jeg kjøper forsikring og så sier den ble ødelagt?
noen som har prøvd det?
Vis hele sitatet...
1) kutt ned på smilybruken
2) du mener virkelig at de som sjekker mobilen for skader etterpå ikke vil se at du først har fått saltvann på den, så at du har tørket den i et oppvarmet og ristende miljø? ref: "jeg pakket den i et håndkle og puttet den i tørketrommelen". Hvis du tror det er du mentalt yngre enn det den overdrevne smilybruken får deg til å fremstå som...
Hvis du har en reiseforsikring som gjelder fra du går ut døren, er det mulig at du kan få noe tilbake på den. Jeg fikk penger på reiseforsikringen da jeg mobilen min forsvant for noen år tilbake på vei hjem fra skolen. Først meldte jeg den stjålet, så kontaktet jeg forsikringsselskapet, fikk penger som jeg brukte på ny mobil.
Trådstarter
Sitat av meitemark
1) kutt ned på smilybruken
2) du mener virkelig at de som sjekker mobilen for skader etterpå ikke vil se at du først har fått saltvann på den, så at du har tørket den i et oppvarmet og ristende miljø? ref: "jeg pakket den i et håndkle og puttet den i tørketrommelen". Hvis du tror det er du mentalt yngre enn det den overdrevne smilybruken får deg til å fremstå som...
Vis hele sitatet...
1) jeg mente ikke noe, jeg lurte.

2)såklart vet jeg at de finnet ut det.. men hvis forsikringen dekker sånne uhell så er det en annen sak.
Legg den i stekeovnen og stek den på lav varme. Har seriøst fungert på mine mobiler.

ps. Tar ingen ansvar hvis du gjør det feil, men det fungerte med min..
Trådstarter
Mobilen virker!! prøve den kvelden etter og den var helt fin.
flaks! den måtte bare tørke ordentlig inni..
Sitat av Toonamy
Hei.. jeg var nede på brygga i nå nettop, så klarte en jeg kjenner og miste mobilen MIN i vannet
kjøpte den for 2 uker siden, en 6020 med kamera.
med en gang dukket jeg ned og hentet den skylte den lenge i en pose ferskvann og la den til tørk..

er det noe annet jeg burde gjøre?
hvis jeg skrur den fra hverandre for å tørke den bedre mister jeg garanti da?
har ikke bestilt forsikring men er det noen kjangs for å få ny hvis den døde?
burde jeg varme den på en ovn?

takk for svar!

ps.. har ikke prøvd å skru den på da man skal vente til den er helt tør..
ps... skrev litt feil HAN mistet MIN mobil i vannet!
Vis hele sitatet...

Hårføner fungerer fett, har mistet to mobiler i vannet, hårføner på begge og de funket ganske bra etterpå (med ubetydlige småfeil), som litt fargeforskjell på hver side av displayet.
Trådstarter
merket nå etterhvert at høytalerne ikke virker, ingen lud på sms eller når noen ringer..
det skjedde ikke med engang men etterhvert, sån som det gjerne er med vannskader.
Fattern mistet også mobilen i dass en gang, og da var det ikke alkohol i bildet
Han tørket den i en dag eller to, så funket den som før.
Men hvis du prøver å ta den på , uten at den har tørket skikkelig, kan den ikke da kortslutte hvis du er skikkelig uheldig ?
Mistet min sgh-e700 i do for ca et halvt år siden, (må sies at telefonen var rimleig på bærtur fra før) Da jeg endelig fikk tatt den fra hverandre og lagt den til tørk, fungerte den merkverdig nok like "bra som tidligere".
Tror det har mye med flaks å gjøre.
Hm, saltvann har jo den artige effekten at det korroderer metall jævlig lett. Så om skyllinga var halvhjerta kan du nok si bye-bye til det meste av loddinger i den, og også en del andre ledere (dette gjelder hovedsaklig festepunkter for høyttalere og skjerm). Forøvrig er ikke lcd-skjermer særlig glade i vann heller... Vasket min Siemens MC60 i vaskemaskina for litt siden, tørket den med hårføner, den var helt død første dag, litt levende dagen etter det, og etter hvert våknet hele vraket til liv igjen. Skjermen er litt shabby, ellers funker den like "bra" som før (men innen da hadde jeg allerede fått meg ny, så jeg slapp å bruke dritten mer uansett (ja, MC60 er den verste drittmobilen i verden)). Anyway, om du skylte den godt, så skal den nok klare seg fint. Saltet er det som er farlig. Høyttalere tåler som oftest en liten dose vann, og resten av mobilen også. Men det kommer nok like mye an på flaks som hva som helst annet.
jeg har bare en ting og si "shit happens"
Sitat av Toonamy
Hei.. jeg var nede på brygga i nå nettop, så klarte en jeg kjenner og miste mobilen MIN i vannet
kjøpte den for 2 uker siden, en 6020 med kamera.
med en gang dukket jeg ned og hentet den skylte den lenge i en pose ferskvann og la den til tørk..

er det noe annet jeg burde gjøre?
hvis jeg skrur den fra hverandre for å tørke den bedre mister jeg garanti da?
har ikke bestilt forsikring men er det noen kjangs for å få ny hvis den døde?
burde jeg varme den på en ovn?

takk for svar!

ps.. har ikke prøvd å skru den på da man skal vente til den er helt tør..
ps... skrev litt feil HAN mistet MIN mobil i vannet!
Vis hele sitatet...

Du tar mobilen fra hverandre, tørker den med en hårføner og setter den sammen igjen.
Har gjort dette 3 ganger med forskjellige mobiler hver gang. Funka like bra rett etterpå
Jeg var og urinerte så ringte morrami og skulle høre om jeg var full og før jeg fikk svart hadde den fallt nedi doen der jeg nettopp hadde urinert.Gøy å ta den opp uten å skylle ned først btw,Menne mobilen funker som faen enda.
Sitat av StaiN
Jeg var og urinerte så ringte morrami og skulle høre om jeg var full og før jeg fikk svart hadde den fallt nedi doen der jeg nettopp hadde urinert.Gøy å ta den opp uten å skylle ned først btw,Menne mobilen funker som faen enda.
Vis hele sitatet...
hehe, eid :P

Bra at telefonen funker da, sånn nogelunde hvertfall...

Jeg pleier å knuse skjermer på de jeg da :S
Jeg skulle klø meg på leggen og når jeg gjorde det så skvatt en venninne av meg, og jeg skulle absolutt herme etter ho og da datt jeg av stolen og knuste skjermen:P
Sist endret av BigFigWasp; 4. juli 2005 kl. 15:47. Grunn: leif
Mor spylte min med vannslangen, dersom jeg går ut å knuser den å sier det var arbeidsskade eller no, vil jeg få ny på forsikringa? (kjøpte full forsikring fra elkjøp da jeg kjøpte den)
::OT:: Først og fremst ville jeg si at han kompisen din virket kjempe grei ::end OT::

Også ville jeg prøvd å spørre han karen om han siden han var så flink og miste den i vannet, kunne eventuelt erstatte den, eller legge litt penger i å få den reparert.. Om ikke annet så vil jeg mene at denne personen er ganske ekkel av seg om det ikke var et rent uhell da.
Trådstarter
Sitat av frevev
::OT:: Først og fremst ville jeg si at han kompisen din virket kjempe grei ::end OT::

Også ville jeg prøvd å spørre han karen om han siden han var så flink og miste den i vannet, kunne eventuelt erstatte den, eller legge litt penger i å få den reparert.. Om ikke annet så vil jeg mene at denne personen er ganske ekkel av seg om det ikke var et rent uhell da.
Vis hele sitatet...
det var et rent uhell...

Sitat av JonBlund
Du tar mobilen fra hverandre, tørker den med en hårføner og setter den sammen igjen.
Har gjort dette 3 ganger med forskjellige mobiler hver gang. Funka like bra rett etterpå
Vis hele sitatet...
det neste som stoppet meg fra å gjøre det er at man mister garantien..

Men nå virker foresten høytalerne igjen, mobilen er helt fin

edit nå husker jeg hva soim skjedde med den 3 mobilen, skjermen knuste..
Sist endret av Toonamy; 4. juli 2005 kl. 20:04.
Trådstarter
skal stå "eneste" der oppe, ikke "neste"