Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  281 20653
Hei!

Jeg har veldig lyst til å begynne å bruke forumet her, men så lurer jeg på om folk kjenner hverandre igjen, eller er det så mange brukere at alle bare forsvinner i mengden? Har vært medlem av noen små forum før, hvor jeg har mye kontakt med brukerne både på forumet og msn, skype og lignende.

Det er egentlig alt jeg lurer på
Jeg kjenner igjen veldig, veldig mange og har bare vært her i et år. De som bare lurker blir ikke like lett gjenkjent though.

Edit: Er forøvrig 62.522 for øyeblikket så noen drukner nok mer enn andre.
Sist endret av Daybreak; 9. januar 2012 kl. 02:26.
Her er det god stemning både på forumet og på irc (#nff @ efnet).

Kake har vi også!
Du kjenner igjen de brukerne som gir deg en grunn til å huske dem, enten det er fordi du liker dem, fordi de skriver mye, eller fordi de er idioter. De aller fleste er Jane og John Doe's, men jeg tipper jeg drar kjensel på ca 200 brukernavn, og kan knytte visse personlighetstrekk opp mot ca halvparten av disse.

Velkommen til forumet btw
Sist endret av mentalmelt; 9. januar 2012 kl. 02:35.
Jeg kjenner igjen han som postet over meg...
Jeg kjenner igjen ingen etter at alle bytta avatar
Mentalmelt, Provo, Mith og Felix_poker er brukere du nesten garantert vil kjenne igjen etterhvert. Kjennetegnet deres(ja, de har fellestrekk) er at de som regel gruser de aller fleste her på forumet i diskusjoner. Samtidig som det virker som at dem kan sabla mye!

Har selv vært medlem her siden i sommer. Begynner å bli noen brukere jeg kjenner igjen her også.

Velkommen til nff
Kjenner igjen en god del av brukerene, selv om jeg kun er sporadisk innom, ofte.......
Kjenner jo selvsagt igjen navn, og noen legger man spesielt merke til. Men jeg kjenner ingen personlig, og jeg tror mange her på forumet forholder seg relativt anonyme ifht hva man opplever på mange andre forum.
Sist endret av Tøffetom; 9. januar 2012 kl. 03:25.
Jeg vil si at du kan kjenne igjenn en del ja.
Det er mange du ser går igjen innenfor foreksempel visse deler av forumet, ettersom folk har forskjellige innteresser.
Og grunnen til at man kjenner de igjen må nesten være at det er aktive brukere.
Men når det er sagt så får du ikke akkurat knyttet disse opp med annsikt/navn siden det er anonymt og da er det jo likegreit.
jeg er på freak og leser 15-20 timer i uken, men er ikke så flink til å legge igjen kommentarer.

Velkommen til freak !
Sist endret av KurtKåreJhonny; 9. januar 2012 kl. 03:36.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Jeg var innom nFF mye før jeg registrerte meg, så jeg kjenner igjen en god del navn. Det er vel snart 4 år siden jeg ble med i dette nettsamfunnet. Det er kun én bruker jeg kjenner personlig, noe som jeg fant ut ved en tilfeldighet, ellers så er resten av gjengen ganske så anonyme for min del. Jeg har ytterst lite kontakt med brukere utenom forumet, men det er fordi jeg føler at forumet er for stort, og jeg har ikke hatt behov for å ta særlig kontakt med enkeltpersoner på dette forumet, ikke har jeg blitt særlig kontaktet heller.
Sist endret av M72; 9. januar 2012 kl. 03:36.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Kjenner jo selvsagt igjen navn, og noen legger man spesielt merke til. Men jeg kjenner ingen personlig, og jeg tror mange her på forumet forholder seg relativt anonyme ifht hva man opplever på mange andre forum.
Vis hele sitatet...
Det er nok riktig. Men samtidig er det en kjerne av brukere her som kjenner hverandre ganske godt, og som møtes ofte. Noen har kun litt kjennskap til dette miljøet, mens andre er svært aktive, og har mange gode venner fra forumet. I hovedsak er dette VIF's, men miljøet omfatter naturligvis mange andre brukere også. Man blir jo etter hvert gjerne kjent med venner av venner osv, som også er registrerte brukere.
Svaret er ja. Begynner du å henge her, så kommer du til å kjenne igjen vanvittig mange navn.
Jeg kjenner igjen en god del personer her på forumet. Ofte er det folk fra It-Forumet og utviklingsforumet, da jeg liker å lese der. Er bare to personer jeg har kontakt med ganske ofte som er fra forumet (som jeg vet om).

Akkurat nå kjenner vel mange meg fra "Occupy nFF" siden jeg lager avatarer
jeg kjenner igjenn de fleste som kommer med skikkelige inlegg/tråder og de som skriver veldig ofte.

jeg har også mørr noen freaks irl på freak treff, så jeg kjenner igjenn noen derrifra

velkommen til freak, om ikke lenge vill du merke at du har mye mere og gjøre. f.eks. ingen som vill finne på noe i dag, da ble det en tur innom freak, og til slutt blir det hver dag.(var ivertfall slik hos meg og noen kompiser)
Sitat av Turrist Vis innlegg
Mentalmelt, Provo, Mith og Felix_poker er brukere du nesten garantert vil kjenne igjen etterhvert. Kjennetegnet deres(ja, de har fellestrekk) er at de som regel gruser de aller fleste her på forumet i diskusjoner. Samtidig som det virker som at dem kan sabla mye!
Vis hele sitatet...
Du må ikke glemme Slashdot og AtXbYeA!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du må ikke glemme Slashdot og AtXbYeA!
Vis hele sitatet...
Visste at jeg hadde glemt noen. Er nok litt trøtt atm
Man kjenner igjen de som gjør et inntrykk.

Hvis noen skriver noe som jeg finner fantastisk intressant eller provoserende, går jeg gjerne gjennom alle trådene dems og lærer mer.
Syns at enhver tråd er en ny diskusjon, man glemmer det som noen har sagt tidligere, å gir alle en ny sjangse basert på meningene rundt det som er på den nye agendaen.

Velkommen til freakforum

Edit: Det tok lang tid før jeg turte å skrive noe, i frykt for å bli skutt ned.
Men er det et sted du kan dele alt mellom himmel å jord, er det her.
Det er ihvertfall følelsen jeg sitter med. Husk å vær forberedt hvis du kommer med grove statements!
Sist endret av Navnl0s; 9. januar 2012 kl. 04:48.
De som gjør inntrykk på meg er oftest brukere med mange innlegg og mange kvalitetspoeng. I det siste har det kommet flere og flere som gjør også inntrykk på meg, så jeg føler meg en oldis i dag. BTW jeg har vært i 2 år i dag
Sitat av Turrist Vis innlegg
Visste at jeg hadde glemt noen. Er nok litt trøtt atm
Vis hele sitatet...
Og Stagg! Er vel litt i det trøttere hjørnet jeg også
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
TS: Om du i tillegg til de små foraene har tittet innom diskusjon.no: Her på bruket kjenner man mye lettere igjen folk. Joda, de har 3-4 ganger så mange brukere, men det at forsiden til nFF inneholder alle siste tråder gjør at man får kontakt med hele forumet, i stedet for bare den lille biten man kom hit for.

(Joda, jeg vet om «Dette diskuteres nå», men kategoriene tar mest oppmerksomhet på diskusjon.no sin forside).
Jeg kjenner/kjente folk igjennom "profilbildet" så nå kjenner jeg igjen kun et fåtall.
Nå kjenner jeg bare de som jeg loker med på Minecraft og skype... Og selvfølgelig de som skiller seg ut/ skriver mye fornuftig/idioti

Jeg kjenner jo selvfølgelig noen få brukere om historiens dems, hvis jeg kan si det sånn, dette gjelder da for det meste de som har hatt rusproblemer eller andre problemer. og har opprettet tråder for støtte
Sist endret av ImsdalFlaske; 9. januar 2012 kl. 07:26.
Har faktisk blitt kjent med mange interessante personer irl gjennom forumet, til og med jobbet ilag med en freak Så har vi folkene på forumet man nærmest idoliserer, men som man mest sannsynlig aldri får tatt en skikkelig prat med. For det meste VIF's i den gruppen, men enkelte utenforstående som ikke gidder å legge tiden i det for å oppnå VIF-status men fortsatt skriver veldig gode innlegg og jeg deler tankegang med. Så ja, etter litt fartstid på forumet blir du nok å stifte flere nye bekjentskap. Både på nett og irl.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det er så mange brukere at alle forsvinner i mengden i forhold til småforum med 20-30 brukere.
Dette hindrer ingen i å bli kjent med hverandre, og brukere står fritt til å arrangere små-sosiale ting. F.eks er det noen som sørger for at flere sitter sammen på the gathering, i tillegg til mindre treff. Vi har også hatt en større fest en gang i Oslo.

Såvidt jeg vet har det aldri vært et vellykket treff i Stavanger.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Elemental Vis innlegg
Så har vi folkene på forumet man nærmest idoliserer, men som man mest sannsynlig aldri får tatt en skikkelig prat med.
Vis hele sitatet...
#nFF@EFNet? Treff? Freakfest?
Sitat av Sio Vis innlegg
Såvidt jeg vet har det aldri vært et vellykket treff i Stavanger.
Vis hele sitatet...
2005 og 2008? Eller mener du at tre oppmøtte ikke er vellykket? (:
Sitat av Halvard Vis innlegg
Har vært medlem av noen små forum før, hvor jeg har mye kontakt med brukerne både på forumet og msn, skype og lignende.
Vis hele sitatet...
Dette er et mye større forum, så det er klart at det blir litt mindre personlig enn småforum der alle kjenner alle. Noen her verner også så mye om sin "personlighet" at du aldri vil treffe de på andre måter enn nettopp via forumet. Eller eventuelt på en freakfest. Det er jo selfvølgelig flere enn de her, så all former for kontakt er mulig, men det meste vil være via forum og eventuelt irc.
Sitat av Halvard Vis innlegg
Hei!

Jeg har veldig lyst til å begynne å bruke forumet her, men så lurer jeg på om folk kjenner hverandre igjen, eller er det så mange brukere at alle bare forsvinner i mengden? Har vært medlem av noen små forum før, hvor jeg har mye kontakt med brukerne både på forumet og msn, skype og lignende.

Det er egentlig alt jeg lurer på
Vis hele sitatet...
Dette er ikke 4chan, går ikke like fort forseg, er også ganske streng moderering her så du rekker å ble kjent med figurene. Dersom det ikke hadde vært modering hadde det vært mye spam.
De folkene som engasjerer seg i forumet er de folkene du husker. Kunne nevnt noen navn, men lar være. De vet selv hvem de er, siden det er de som er mest aktive på forumet og har de beste postene og kunnskapene.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
#nFF@EFNet? Treff? Freakfest?2005 og 2008? Eller mener du at tre oppmøtte ikke er vellykket? (:
Vis hele sitatet...
Det mener jeg ikke er vellykket, det ble bestilt bord til mange flere.
Edit: Det var mange som sa dem skulle komme, men så kom bare tre. Da har det "floppet" en del. Jeg var en av dem som ikke kom (jobb-rkise) så det blir jo litt hyklersk, menmen.

Edit2: Sånn seriøst rent sosialt sett, det er IRC det er liv på.
Sist endret av Sio; 9. januar 2012 kl. 08:55.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Ptheh, kan være vellykket med få deltakere også, selv om flere har meldt seg på (som alltid skjer).

Da gjelder det bare å eliminere bergensfaktorene, og sette igang et nytt treff. Begynner å bli på tide (:
Kjenner igjen en del brukere, ja. DrPerception, Mentalmelt, felix_poker, DonVito, Dodecha, Mullah, Nichotin, Cherie, Saint123 samt mange andre. Noen utmerker seg vel mer enn andre.
Det blir vel det samme som når du er på konfirmasjonsleir og ser en lekker jente.. DA husker du navnet hennes!!
Vi hadde et nFF treff i Oslo med bare tre deltagere også. Det var ikke vellykket med tanke på oppmøte, men alikevel et veldig bra treff
Har en liten krets her, men nå har jeg ikkke mange innlegg som du ser :P Noen folk gjennkjenner meg av avataren jeg bruker. Var vel mer aktiv før
Jeg legger merke til folk her.

Mentalmelt, Bombasa, Provo og etse er vel de jeg har lagt aller mest merke til.
Han karen over meg har jeg lagt ganske godt merke til.
Klarer som oftest å koble avatar og brukernavn, for så å huske en del av innleggene jeg har lest fra vedkommende. Men vil ikke si at jeg husker så mye annet, og tror for så vidt ikke at mange kjenner til meg heller, hehe.
Vil si jeg kjenner igjen de fleste som har gitt meg flere gode svar på tidligere spørsmål, samt omtrent alle jeg har møtt på treff. Alltid litt morsomt å lese igjennom en tråd og tenkte, "awwh, var han ja! møtte jo han på det treffet.."
Husker en god del brukernavn, ja.
Det som ligger mest i minne er brukere som skriver utrolig bra innlegg, eller folk som oppfører seg som idioter.
Husker da noen jeg og. Man legger mest merke til de personene med poster man synes er gode imo.
I begynnelsen husket jeg stort sett folk etter hva slags avatarer de hadde så det ble en smule rotete ettersom halvparten av alle VIF hadde det samme bildet som avatar. (Tenker på det som var inn før frimureravatarene)
Freaken har tatt over avatarene til en stor del av brukerne her inne i løpet av de siste dagene så jeg hadde nok sett mørkt på det om jeg var nykommer per dags dato.
Nå kjenner jeg igjen temmelig mange brukere her inne, men syns likevel det popper opp en eller annen ukjent VIF i ny og ne.
Har konkludert med at det mest sannsynlig er typiske "falne stjerner" som glimter til igjen nå og da.

For å bli kjent med folk her inne kan du prøve å se etter ting du kan benytte deg av som kan være med på å skape sosiale relasjoner til brukerne her inne.

- Se etter Msn-adresser
- Bruke IRC-kanalen
- Sende en PM dersom du lurer på noe spesielt
- Sende venneforespørsler
- Delta på treff og ikke minst Freakfest 2012 dersom du er gammel nok

Kan også nevne at jeg ofte kjenner igjen utestengte brukere som har laget seg nye brukere her inne.
Du kommer til å kjenne igjen AtXbYeA. Ikke gjør han sint
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Du kommer til å kjenne igjen AtXbYeA. Ikke gjør han sint
Vis hele sitatet...
du blir rimeligt hardt burna om du plager han ja :P eller kommer med idiotiske utsangn
Ja, det gjør vi som oftest, om vi er aktive nok.

Sitat av zeicko Vis innlegg
du blir rimeligt hardt burna om du plager han ja :P eller kommer med idiotiske utsangn
Vis hele sitatet...
Eller om du overhodet eksisterer.
Sitat av ZarXon Vis innlegg
Han karen over meg har jeg lagt ganske godt merke til.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har du lagt godt merke til meg? Hva har jeg gjort?
Jeg pleide å legge merke til TheGloryHole med den gamle avataren. Jeg savner den litt.
Sitat av zeicko Vis innlegg
du blir rimeligt hardt burna om du plager han ja :P eller kommer med idiotiske utsangn
Vis hele sitatet...
Har ikke gjort det selv, ser som oftest sinte innlegg fra han :P

Off-topic:
Siden det allerede er generelt er snakk om forumet tenkte jeg å spørre her:
Finnes det en tråd der man kan ta opp generelle spørsmål om freak? Om funksjoner, forslag til forbedring, opplysninger etc.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Ja, det gjør vi som oftest, om vi er aktive nok.



Eller om du overhodet eksisterer.
Vis hele sitatet...
Nei, nei, nei. Du burde absolutt ikke skiftet avatar. TheGloryHole var den første jeg la merke til her inne pga avataren. Du må snu før det er for sent.
Jeg kjenner bare igjen et medlem som har skrevet i denne tråden.
Jeg kjenner igjen de som skiller seg ut, om det er de som har veldig mye å si innen de forskjellige temaene, eller om det er de som er dumme som stein. Er veldig mye å hente fra dette forumet. Den personen jeg "ser" mest opp til på forumet er vel Provo, utrolig kunnskapsrik person, som er flink til å ordlegge seg.

Avataret burde noe man ikke kan skifte, da dette er noe man ofte kjenner igjen.
Sist endret av Glenni; 9. januar 2012 kl. 11:59.