Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 637
Holder på og installere eggdrop på en box på skolen og eg husker ikke så mye av hvordan..uansett, når eg ./config får eg at "no acceptable C compiler found in $PATH"
og eg får ikke fortsette ./config .. noen tips eller forklaring på eg må gjøre ?
Du trenger en C-kompilator installert på PC'en, og hvis ikke det er installert, så får du heller ikke installert eggdrop.
Den mest brukte kompilatoren er GCC, du finner den på bl. a på www.gnu.org
Prøv export PATH=$PATH:`which gcc` Red Hat har ikke gcc inne i det hele tatt på en standard desktop innstallasjon :O
vipr's Avatar
Trådstarter
Er Mandrake dette da.. men var ikke inne som standard her heller..
men har fått det til nå..
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Jeg fikk denne errrorem da jeg skulle installere dette på redhat: http://www.linuxnorge.com/mal/mal.ph...DSL/pppoe.html
erroren:no acceptable cc found in $path og ettersom jeg er GANSKE ny på linux så lurer jeg på hvordan jeg skal installere dette... Så at xtrax kom med en mulighet, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg skal gkøre det, hva skal jeg installere osv
Du skal installere GCC, det ligger sansynligvis på en av install CD'ene dine (development gruppa eller hva den kalles i RH)
utenfor ditt vindu
larsforstyrret's Avatar
Fixa det nå