Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1140
Jeg har nå satt opp indesign dokument i master, altså som en åpnet avis, 2 sider ved siden av hverandre.

Når jeg ser på dokumentet, så er det slik, men når jeg eksporterer, så viser bare den ene siden seg?

noen som vet noe?

http://bildr.no/view/1026010
hvorfor har du så mye i masteren din men vet ikke helt har aldri vært borte i det problemet før...
Du har satt opp masteren som en spread (to sider) mens siden du faktisk har innholdet på kun er én enkelt side.

Vet ikke helt om du har misforstått masteren eller ei, men masterens innhold speiles over på de sidene som får masteren tildelt, slik man f.eks. kan få faste grids, sidetall eller andre elementer som ofte skal gjentas eller lignende på sidene uten at man må tilpasse de hver enkelt side.

For meg virker det som at du har lagt vanlig innhold på masteren? Løsningen er hvert fall enten å lage til en side til (Pages -> Add Page) og flytte innholdet fra masteren over på de to sidene, eller hvis du faktisk fortsatt vil ha innholdet på masteren: bare legg til en ny side, og få de til å bli i en spread, slik som masteren.
Sist endret av Viva la Opium; 14. november 2011 kl. 10:02.
Som Viva la Opium sier, så har du her lagt alt innholdet i masteren din. Masteren skal KUN inneholde det du vil ha som standard-mal i på sidene du setter opp. Masteren din er altså ikke en side, men et "fundament" som du baserer hver eneste side på. I masteren kan det være greit å ha en grid til innholdet ditt, og kanskje sidetall. Har du noen grafiske elementer som skal gå igjen kan det du ha de i masteren også. Du kan også lage flere mastere, hvis du har flere sider med forskjellige stiler.

Her har du laget en master som er spread, altså over to sider, men du har bare laget en side i dokumentet. Du har altså laget "fundamentet" for to sider, men har bare lagt til en side i dokumentet ditt. Legger du til en side til vil antageligvis eksporteringen din bli lik masteren din, men det vil resten av sidene du legger til også.

Skjønneru?
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
Jeg fortod hva masteren var, er det at jeg ikke har brukt indesign på 1,5 år. Men jeg laget 2 sider, men de blir fortsatt satt nedover i PDF :/
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Trådstarter
hmm, jeg hadde innstillingene akkurat som det her, unntatt at range stod på 1, men den var ikke hukket av uansett. men hadde *ALL og spreads var hukket av. Snakker vi formatering x)