Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1098
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Jau. Jeg har en rar-fil som er passordbeskytta. Jeg vet at passet er på 18 bokstaver, og at en del av passet er "heretic". Så, hvordan får jeg cracka dette?
advanced rar password recovery. men det tar nok lang tid for det.
Hvis det bare er bokstaver og ikke tall, og bare lowercase tar det selvfølgelig kortere tid enn hvis det er med både lower- og uppercase og tall og alle symboler, men siden det er 18 bokstaver i passordet kan du fint regne med et par års cracking, hvis ikke sinnsykt mye lenger.
Veit ikke om det funker på .rar filer, men jeg brukte et prog som het Ultimate zip cracker til .zip filer før. Funka bra. Du finner det sikkert på mange warez sider.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Tror nok at du kan gi opp den, ja...
Mulig denne kan være til hjelp.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Trådstarter
Takker for alle svar

Litt tilleggsinformasjon: det er bare små bokstaver i passet
Si ifra hvordan det går da
Er det virkelig ingen annen måte ?
Vi kan sende menn til månen iløpet av noen dager, men ei lita fil på pcen kan ta år å cracke ?
Er vel to måter å cracke den filen der.

1. Bruke et program alla de to som er postet her. Da bruteforcer programmet filen, ved å prøve ut alle tenkelige kombinasjoner.

2. Lese informasjonen fra filen for så å cracke passordet manuelt. Men det krever jo visse ferdigheter.

Skal være mulig å bruke et slikt program, men det tar vel tid det. Spesielt når passordet er på 18 tegn.
Vel, med 2000 passord i sekundet, kan du holde på i over 2000 000 000 000 sekunder med bruteforce (26^11*12/2000)(forutsatt at heretic er en del av passordet, og at resten er tilfeldige bokstaver a-z)
Jeg ville prøvd å skaffe meg mer av passordet først...
Kan man ikke "gå rundt" på en eller annen måte? ... Synes det virkelig litt rart jeg..
Opprinnelig postet av Puma
Kan man ikke "gå rundt" på en eller annen måte? ... Synes det virkelig litt rart jeg..
Vis hele sitatet...
det skal jo være sikkert med passord da. grunnen til at det er der. det er jo ikke lagd for at folk skal kunne gå rundt.
Opprinnelig postet av Puma
Kan man ikke "gå rundt" på en eller annen måte? ... Synes det virkelig litt rart jeg..
Vis hele sitatet...
Kommer an på om passordet er reversibelt eller ikke.

Er det noen som vet om hele streamen er ciphered eller om det bare er checksummen som inneholder kontrolldata fra passordet?