Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2647
Jeg lurer litt på hva DDOS egentlig er. Hvordan er det bygd opp? Hva gjør det?


Hører jo mye snakk om alt som skjer rundt DDOS. Men pleier å være supercrackere som bruker det. kan en liten puslete wannabe som meg bruke det ?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
er nok helst puslete wannabe'er som ddos'er

DoS = denial of service.
hvis du har en personlig slave, som vasker klærne dine og pusser skoene dine så er det jævla greit om du ikek gir ham for mye oppgaver. om du gir ham for mye oppgaver så klarer han ikke å gjøre alt han må, og til slutt vil han dø av hjerteinfarkt og alkoholisme.
det er slik DoS fungerer (more or less).
hvis du har en server på en 1mbitlinje, og jeg sender konstant 2mbit med trafikk til deg, så vil ikke serveren din kunne gjøre jobben sin.
den blir nekta å utføre det den egentlig skal, pga jeg sender den masse bogus informasjon.
altså denial of service, nekting av tjeneste

DoS er altså når man sender shitloads med bogus pakker til en server, til den kneler.

DDoS er når MANGE sender shitloads med pakker
DDos står for Distributed Denial of Service, og du kan tenke på det akkurat som distributed.net eller seti@home..
man infecter jævlig mange pc'er med en trojan, og når du føler for det så bruker du trojanen til å sende shitloads med data fra hver eneste infecta pc til ett mål av ditt valg.. på denne måten er det mye vanskeligere for de som blir angrepet å stoppe dette, da det ikke kommer fra ett par definerte kilder.. men jævla mange
hvis man da i tillegg sender spoofed packets fra hver eneste av disse maskinene man har trojanert så blir det virtually immpossible å tracke vedkommende
Dette er jo svært effektivt for å ta ned sider fra payhosts, da disse har begrenset båndbredde i måneden.
dumt spm men hva faen er seti@home?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Google it damnit. Seti@home er et program som blir kjørt av tusenvis av pc'er rundt i verden som analyserer pakker fra verdensrommet, i håp om å finne aliens. Når en av pc'ene er ferdig med å analyserer en pakke så sender den den inn til en server som setter det sammen til et større bilde. Når massevis av pc'er gjør dette så får man en virtuell superdatamaskin, som blir mye billigere å bruke siden den er satt sammen av frivillige noder en den hadde vært om man skulle kjøpe en gigantisk pc med like mange noder.
King of Spooning
Acidous's Avatar
DDOS'ing er effektivt mot noen ting ja, men det hindrer det ikke i å være wannabe hax0r å bruke det
man trenger egentlig kun ip'en for å ddos'e. men, ddos brukes jo til å ta ned sikkerhetssystemer slik at man har mer axx over de pc'ene man faktisk skal hacke.